Beantwoord

Kan de 'Thuis Veilig Online' app niet koppelen

  • 25 September 2023
  • 66 reacties
  • 909 Bekeken


Toon eerste reactie

66 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @T.deHaas, fijn dat je deze informatie kon delen en goed dat je de reset hebt uitgevoerd. Ik ben meteen in je modem gedoken en de koppeling ziet er op dit moment perfect uit. Ik heb daarom een sterk vermoeden dat de powerflip de oplossing is geweest, maar mocht je toch nog tegen een probleem aanlopen kan je dan de registratie app opnieuw installeren op je telefoon? 

Ik verwacht dat je hiermee snel kan genieten van Veilig Thuis! 🙂

Hoi Tommy

Nee helaas niet 

Ik krijg nog steeds de melding dat de router niet gedetecteerd kan worden

Groetjes

Teunis 

@Tommie van Odido @Teresa van Odido 

goedemorgen

ik heb een melding ontvangen van de technische afdeling dat het nu probleem is opgelost 

maar krijg het nog steeds werkend op telefoon of tablet

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @T.deHaas, we hebben de activatie aan de achterkant voor je opgelost. Lukt het nu om het te activeren met je telefoon? 

Reputatie 6
Badge +2

@danielakasnippy Ik ben direct het systeem ingedoken om te kijken of er al een update is, maar mijn collega’s zijn nog bezig met het onderzoek. 

Ik heb dit topic opgeslagen en ga maandag gelijk voor je navragen hoe het er voor staat! 

Hi @dstmp , 

Het was nog niet geactiveerd op het modem, dat heb ik nu in orde gemaakt. 

Kan je nog een keer proberen het te activeren via de App :) 

Hi Sven-Odido. Ik heb exact hetzelfde probleem. Zou je dat ook bij mij in orde kunnen maken?

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor het nakijken @T.deHaas! Ik heb een ticket voor je aangemaakt voor onze techneuten, hopelijk kunnen zij zien wat er precies aan de hand is. 

Hey @djagoh, ik heb nog een aantal stappen wat je kunt proberen:

  1. Wacht 48 uur totdat de software is bijgewerkt naar de nieuwste versie.
  2. Verwijder de Thuis Veilig Online app van de mobiele telefoon (of ander apparaat).
  3. Geef je mobiele telefoon (of ander apparaat) een reboot geven door deze helemaal uit en daarna weer aan te zetten. Let op: sla deze stap niet over.
  4. Je kunt inloggen op www.odido.nl/my om de Thuis Veilig Online app opnieuw te downloaden.

Activeer je Thuis Veilig Online of Overal Veilig Online?

Hi Tommie. Ik wacht wel even 2 dagen en dan ga ik het nog eens proberen. Ik zal de Thuis Veilig Online app verwijderen van mijn telefoon en zal 'm rebooten (uit/aan). Daarna zal ik inloggen op www.odido.nl/my en de Thuis Veilig Online app opnieuw downloaden. Het is de app Thuis Veilig Online die ik probeer te activeren op het modem. Dus eigenlijk voor alle apparaten die via het modem verbonden zijn met het thuisnetwerk (zowel bedraad als via wifi), die zijn dan automatisch beschermd. Zoals smartphones, laptops, tablets, pc’s en smarthome-apparaten zoals een smart-tv, deurbel, thermostaat, speaker, babyfoon en gameconsole. Handig voor de beveiliging van slimme apparaten waarop je geen beveiligingssoftware kunt installeren. 😇 Overal Veilig Online heb ik aangeschaft voor 10 apparaten. Heb ik al op een aantal machines geïnstalleerd. Daar heb ik geen problemen mee. 👍 Tot over 48 uur. Hopelijk werkt het. 🙏

 

Hoi Tommie. Ik heb de stappen volgens het boekje uitgevoerd. Tot 2x toe zelfs, voor de zekerheid. Helaas zonder het gewenste resultaat. Op de een of andere manier krijg ik die app maar niet gekoppeld aan de router. M.a.w. thuis + veilig online kan ik niet activeren. Ik zal je wat printscreens  👇 sturen van de installatie. Misschien doe ik iets verkeerds of heb ik iets over het hoofd gezien? Wat kan ik nog meer doen om dat geactiveerd te krijgen? Hoop op een oplossing voor dit probleem. 🙏

 

 

Hoi @Demi van Odido 

het niet vinden van de router ligt inderdaad aan de aangesloten mesh / wifi router (in gesteld als accespoint)

met alle extra kabels eruit vindt hij de router wel en begint hij met de configuratie 

maar loopt hij nog tegen een timeout aan de hele tijd (-1.001 error)

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @danielakasnippy, er lijkt iets nog niet helemaal in orde te zijn. Ik heb het opnieuw geëscaleerd naar onze technische dienst. Zij zullen het voor je gaan oplossen! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @T.deHaas, ik wilde dit verder gaan onderzoeken, echter krijg ik geen goede lijnmeting. Heb je nog een eigen router aangesloten of is het alleen de Zyxel? Zou dan een volledige powerflip willen uitvoeren? Dan doe ik nog een lijnmeting en hopelijk kom ik dan in het modem om te checken of de producten actief zijn of niet.

Hi Sven ik heb als ultieme test net alle kabels uit de router gehaald, behalve de kabel naar de glasvezel. Toen de router helemaal uit gezet en weer opgestart. Op mijn iPad de thuis veilig online app verwijderd. Mijn iPad helaaml uit en weer aan gezet. De app opnieuw gedownload. Vervolgens start ik de app terwijl de iPad is verbonden met de wifi van de router (ook zonder VPN) en weer stopt het bij stap 3 met de melding “kan de router van thuis veilig online niet detecteren” terwijll de iPad via wifi is verbonden met de router! Hoe kunnen we dit nu oplossen we zijn al vanaf 19 oktober bezig :(

Hoi Cal

Helaas lukte het nog steeds niet en heb ik gebeld met een collega van je. 

Daarbij kwamen we uiteindelijk tot de conclusie dat mijn telefoon, een Xiaomi, kennelijk niet geschikt is voor de app. 

Met een andere mobiele telefoon, overigens ook een Xiaomi, lukte het wel om na het downloaden van de app de router te detecteren.

Wellicht kunnen de instellingen in de app worden aangepast zodat die op alle telefoons werkt?

Groetjes

Teunis 

 

 

Hey @djagoh, ik heb nog een aantal stappen wat je kunt proberen:

  1. Wacht 48 uur totdat de software is bijgewerkt naar de nieuwste versie.
  2. Verwijder de Thuis Veilig Online app van de mobiele telefoon (of ander apparaat).
  3. Geef je mobiele telefoon (of ander apparaat) een reboot geven door deze helemaal uit en daarna weer aan te zetten. Let op: sla deze stap niet over.
  4. Je kunt inloggen op www.odido.nl/my om de Thuis Veilig Online app opnieuw te downloaden.

Activeer je Thuis Veilig Online of Overal Veilig Online?

Hi Tommie. Ik wacht wel even 2 dagen en dan ga ik het nog eens proberen. Ik zal de Thuis Veilig Online app verwijderen van mijn telefoon en zal 'm rebooten (uit/aan). Daarna zal ik inloggen op www.odido.nl/my en de Thuis Veilig Online app opnieuw downloaden. Het is de app Thuis Veilig Online die ik probeer te activeren op het modem. Dus eigenlijk voor alle apparaten die via het modem verbonden zijn met het thuisnetwerk (zowel bedraad als via wifi), die zijn dan automatisch beschermd. Zoals smartphones, laptops, tablets, pc’s en smarthome-apparaten zoals een smart-tv, deurbel, thermostaat, speaker, babyfoon en gameconsole. Handig voor de beveiliging van slimme apparaten waarop je geen beveiligingssoftware kunt installeren. 😇 Overal Veilig Online heb ik aangeschaft voor 10 apparaten. Heb ik al op een aantal machines geïnstalleerd. Daar heb ik geen problemen mee. 👍 Tot over 48 uur. Hopelijk werkt het. 🙏

 

Hoi Tommie. Ik heb de stappen volgens het boekje uitgevoerd. Tot 2x toe zelfs, voor de zekerheid. Helaas zonder het gewenste resultaat. Op de een of andere manier krijg ik die app maar niet gekoppeld aan de router. M.a.w. thuis + veilig online kan ik niet activeren. Ik zal je wat printscreens  👇 sturen van de installatie. Misschien doe ik iets verkeerds of heb ik iets over het hoofd gezien? Wat kan ik nog meer doen om dat geactiveerd te krijgen? Hoop op een oplossing voor dit probleem. 🙏

 

 

 

Hoi Tommie. Het is mij uiteindelijk gelukt, 😃 nadat ik de router had gereset. Het standaard amin wachtwoord (ik had 'm gewijzigd) had ik nog wel moeten invoeren om 'm te kunnen benaderen etc. Toen de app 'm eenmaal zag is het geïnstalleerd en geactiveerd. 👇👇 Top. Het is idd een leuke app! Ben er blij mee. Thanks voor de support. 🙌 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jelutho1, Thuis Veilig Online staat op het modem. Dus alle apparaten die verbonden zijn met het modem worden beveiligd. Waar zie je dit precies staan? Heb je het niet over Overal Veilig Online? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @djagoh, bedankt voor deze terugkoppeling. Ik ben superblij om te horen dat het nu werkt. Ik wens je nog een hele fijne avond! 

Reageer