Overstap van Tweak naar Odido

  • 30 November 2023
  • 32 reacties
  • 541 Bekeken

Ik heb op dit moment Tweak glasvezelverbinding en was van plan om over te stappen naar Freedom Internet. Toen ik het nieuws las over de nieuwe glasvezelsnelheden van Odido, heb ik mij bedacht en mijn aanvraag bij Freedom Internet geannuleerd.

Ik heb een Odido 8Gb glasvezelverbinding besteld. De overstapservice kon niet worden uitgevoerd, waarschijnlijk vanwege mijn lopende aanvraag bij Freedom Internet. Mijn aanvraag bij Freedom Internet is geannuleerd. 

Vervolgens heb ik mijn abonnement bij Tweak opgezegd per 28 December 2023.

De leverdatum van mijn Odido verbinding is 18 december 2023.

Een dag later kreeg ik een mail van Guidion om de installatie te plannen. De eerstvolgende mogelijkheid is volgens Guidion 19 januari 2024.

Ondanks de vriendelijke en welwillende medewerkers heb ik geen prettig gevoel bij deze gang van zaken. Ik krijg geen duidelijkheid over de procedure en ik wil niet zonder internet (thuiswerken) komen te zitten.

Als ik het goed begrijp zal mijn Odido-verbinding op 18 december geactiveerd worden. Maar de installatie zal pas een maand later kunnen plaatsvinden? Of krijg ik het installatiepakket al voor 18 december 2023 en kan ik de installatie zelf uitvoeren?

 

 

 

 

 

 

Waqqas 5 maanden geleden

Hallo @Koen80 

Het installatiepakket ontvang je ruim een week vóór de installatiedatum. Verder wordt een glasvezel installatie altijd gedaan door een monteur en achteraf moet de monteur het administratief afronden.

De overstapservice was in dit geval wel handig geweest maar ja zou Guidion kunnen bellen met de vraag of ze eerder kunnen, het telefoonnummer is 020-3232766.

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Koen80 

Het installatiepakket ontvang je ruim een week vóór de installatiedatum. Verder wordt een glasvezel installatie altijd gedaan door een monteur en achteraf moet de monteur het administratief afronden.

De overstapservice was in dit geval wel handig geweest maar ja zou Guidion kunnen bellen met de vraag of ze eerder kunnen, het telefoonnummer is 020-3232766.

Hallo @Koen80 

Het installatiepakket ontvang je ruim een week vóór de installatiedatum. Verder wordt een glasvezel installatie altijd gedaan door een monteur en achteraf moet de monteur het administratief afronden.

De overstapservice was in dit geval wel handig geweest maar ja zou Guidion kunnen bellen met de vraag of ze eerder kunnen, het telefoonnummer is 020-3232766.

Bedankt voor je reactie. Dus als mijn Tweak verbinding er 28 december 2023 mee stopt, heb ik geen verbinding omdat Guidion niet eerder kan langskomen dan 19 januari 2024. Dit terwijl Odido een leverdatum met je afspreekt op 18 december 2023.

Ik heb Guidion al gebeld, maar die geven aan geen plek te hebben voor 19 januari 2024. Reden die ik kreeg te horen, weinig capaciteit buiten de randstad etc.

Misschien dat Tweak mijn verbinding langer in de lucht kan houden, maar de hele gang van zaken schept niet echt vertrouwen.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Koen80

Dat laatste zou een optie kunnen zijn, opzegging annuleren en later opzeggen anders zou je morgen weer eens kunnen bellen met Guidion.

Ik heb op dit moment Tweak glasvezelverbinding en was van plan om over te stappen naar Freedom Internet. Toen ik het nieuws las over de nieuwe glasvezelsnelheden van Odido, heb ik mij bedacht en mijn aanvraag bij Freedom Internet geannuleerd.

Ik heb een Odido 8Gb glasvezelverbinding besteld. De overstapservice kon niet worden uitgevoerd, waarschijnlijk vanwege mijn lopende aanvraag bij Freedom Internet. Mijn aanvraag bij Freedom Internet is geannuleerd. 

Vervolgens heb ik mijn abonnement bij Tweak opgezegd per 28 December 2023.

De leverdatum van mijn Odido verbinding is 18 december 2023.

Een dag later kreeg ik een mail van Guidion om de installatie te plannen. De eerstvolgende mogelijkheid is volgens Guidion 19 januari 2024.

Ondanks de vriendelijke en welwillende medewerkers heb ik geen prettig gevoel bij deze gang van zaken. Ik krijg geen duidelijkheid over de procedure en ik wil niet zonder internet (thuiswerken) komen te zitten.

Als ik het goed begrijp zal mijn Odido-verbinding op 18 december geactiveerd worden. Maar de installatie zal pas een maand later kunnen plaatsvinden? Of krijg ik het installatiepakket al voor 18 december 2023 en kan ik de installatie zelf uitvoeren?

 

 

 

 

 

 

Nooit opzeggen bij een verbinding. Wacht op de nieuwe patchdatum en dan loop je vloeiend over. Zonder internet komen zitten is uit ten boze in deze tijd. En Guidion doet niks anders dan plug en play en doorgeven aan Odido of je groen of rood licht heb op je modem van de Zyxel.

Hallo @Koen80 

Het installatiepakket ontvang je ruim een week vóór de installatiedatum. Verder wordt een glasvezel installatie altijd gedaan door een monteur en achteraf moet de monteur het administratief afronden.

De overstapservice was in dit geval wel handig geweest maar ja zou Guidion kunnen bellen met de vraag of ze eerder kunnen, het telefoonnummer is 020-3232766.

Guidion bleek opeens toch eerder te kunnen, dus een afspraak gemaakt voor 18 december 2023.

Jij schrijft dat je het installatiepakket ruim een week van te voren ontvangt? Ik heb echter nog niets ontvangen, ook geen track and trace code. Is dit normaal?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Koen80, ik zie dat de eerst mogelijke datum op 28-12 staat. Ik weet niet zeker of we het apparatuur voor 18-12 verzenden. Dit gaat allemaal systematisch namelijk en kan ik niet wijzigen. Hopelijk wordt het deze week nog opgestuurd, anders kun je het beste de monteur verzetten tot dat het apparatuur binnen is. 

Hey @Koen80, ik zie dat de eerst mogelijke datum op 28-12 staat. Ik weet niet zeker of we het apparatuur voor 18-12 verzenden. Dit gaat allemaal systematisch namelijk en kan ik niet wijzigen. Hopelijk wordt het deze week nog opgestuurd, anders kun je het beste de monteur verzetten tot dat het apparatuur binnen is. 

 

Hoi Tommie, 

Pfff, ik snap er niets meer van. Installatiedatum zou 18 december zijn. Monteur voor de 18e geregeld. Vrij geregeld om de monteur ontvangen. En nu is de eerst mogelijke datum opeens 28 december?

Zojuist ook nog even gebeld en de medewerker gaf aan dat de opleverdatum 18 december is (hij gaf aan nergens 28 december te zien) en hij ging een mail naar de backoffice sturen met het verzoek om het installatiepakket te versturen.

Graag hoor ik wat ik nu moet doen. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Koen80, 28-12 is te zien in de achterliggende systemen. Op dit moment is het de Back Office afwachten of zij het pakket eerder kunnen versturen. Dat kan ik jammer genoeg niet. Hopelijk kunnen zij dit regelen zodat jij de 18e opgeleverd kan worden! 

Geen reactie meer ontvangen ondanks een ticket voor de backoffice om alsnog een installatiepakket op te sturen. Dus zelf maar weer gebeld. Nog steeds geen installatiepakket binnen.

De afspraak met Guidion staat nog steeds voor maandag 18 december. Het advies van de Odido-medewerker was om de afspraak met Guidion te laten staan omdat deze ook de benodigde installatiematerialen bij zich zou hebben.

 

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Koen80, ik zal proberen dit meteen te versnellen! Dit zal alsnog betekenen dat het pakket niet op tijd geleverd zal worden, excuses. De kans is groot dat Guidion ook niet alle spullen bij zich heeft. Ik raad je daarom aan om de afspraak te verplaatsen en je pakket af te wachten. Groetjes, Ishana

Monteur is vandaag (18 december) langsgekomen. Uitgelegd dat ik geen installatiepakket heb ontvangen. Gelukkig had hij de nodige materialen in zijn bus.

Hij heeft de verbinding getest maar er stond geen 'Odido-signaal' op. 

Nu weer Odido aan de lijn gehad met de volgende uitkomst:

• Ik zou nu binnen drie uur een e-mail moeten ontvangen om een nieuwe afspraak met Guidion in te kunnen plannen --> Klopt, SMS ontvangen en afspraak ingepland voor 29 december 2023.

• Uiterlijk woensdag (20 december) zou ik een track en trace code moeten ontvangen van het installatiepakket.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Koen80, op dit moment staan er twee tickets open met een verzoek om het apparatuur op te sturen. Ik ga er vanuit dat het apparatuur deze week nog opgestuurd wordt!

Vooralsnog geen tracking code ontvangen. Vandaag maar weer contact opgenomen met de klantenservice. De medewerkster met wie ik sprak sprak nu van een opleverdatum in januari 2024. Deze datum lijkt iedere keer gewijzigd te worden, terwijl ik nu een afspraak heb staan met Guidion op 29 december 2023. 

@Tommie van Odido Zou heel graag willen weten wat er precies aan de hand is. Kan iemand hier daar eens verder in duiken?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Koen80, ik wilde net gaan kijken en toen zag ik dat je een collega al gesproken hebt. Blijkbaar is de lijn nog niet gepatched en afgemeld. Zodra dit gereed is zal het pakket opgestuurd worden! 

@Tommie van Odido

Afgelopen zaterdag heb ik 'eindelijk' de DHL track en trace code ontvangen. Volgens Tweak is de migratie naar Odido gepland op 19 januari 2023. Helaas heeft Guidion (zojuist gebeld) geen tijd meer in januari om langs te komen. Dat zou dus betekenen dat ik zonder internet kom te zitten. Kan Odido hierin niets betekenen door Guidion aan te sturen?

En kunnen jullie ook checken wanneer de oplevering gepland is? Klopt de datum 19 januari?

Bedankt!

Reputatie 6
Badge +2

@Koen80 Ik zie dat je het installatiepakket inmiddels in huis hebt, super! Ik zie dat er een afspraak is gemaakt voor 18 januari, klopt dit? Ik zie dit overigens ook als plandatum voor de oplevering staan. Mocht dit niet kloppen, wil je mij dan laten weten welke dagen jou het beste uitkomen en welk tijdsbestek? Dan ga ik er gelijk voor je achteraan! 

@Teresa van Odido de monteur is inderdaad gepland op 18 januari. Dat is prima. Bedankt voor het nakijken en de terugkoppeling.

Reputatie 6
Badge +2

@Koen80 Super om te lezen dat dit klopt, graag gedaan! 😀

@Teresa van Odido @Tommie van Odido 

Zojuist werd ik opeens gebeld door Guidion met de vraag of de monteur ook maandag 15 januari bij mij terecht kan. Ik heb aangegeven dat dat mogelijk is.

Kunnen jullie checken of deze wijziging in de planning niet voor problemen gaat zorgen?

Dankjewel alvast!

Reputatie 6
Badge +2

@Koen80 Goed dat je dit nog even checkt! Ik heb jouw zaak gister toch nog even aangekaart, omdat ik graag wil dat jij zo snel mogelijk wordt opgeleverd. Hieruit is dus dit belletje gekomen, super om te lezen dat het is gelukt. Ik weet zeker dat jij na de 15e kan genieten van onze diensten! 😀

@Teresa van Odido Wederom bedankt voor het controleren. De monteur is geweest en heeft de installatie uitgevoerd. De verbinding werkt nog niet, want de opleverdatum is pas 19 januari gaf de monteur aan. Als op 19 januari mijn Tweak verbinding stopt, hoef ik alleen maar een kabeltje om te steken en zou mijn Odido verbinding moeten werken.

@Teresa van Odido @Tommie van Odido 

Vandaag is de oplevering van mijn Odido verbinding gepland. Vanochtend kreeg ik een melding dat mijn verbinding van Tweak niet meer werkte. 

Helaas heb ik nu een knipperend LOS-lampje op de mediaconverter en zit ik zonder internet. Volgens de dame aan de telefoon moet er een monteur langskomen. Kunnen jullie misschien nog eens meekijken? Klopt het dat er een monteur moet komen om dit probleem op te lossen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Koen80, er is al een monteur aangestuurd! Deze komt de 23e langs om je aan te sluiten. Ik wens je nog een prettig weekend. 

Reputatie 1

Ik heb dit dus ook, moet er bij mij dan ook weer eeen monteur langskomen? want mijn ticket zegt niets over een nieuwe afspraak, wel dat het overstap team naar mijn ticket kijkt.

@wolfieprot24 

Ja, dat snap ik dus ook niet. Vandaar ook mijn vraag aan @Tommie van Odido

Reageer