Overstap van Tweak naar Odido

  • 30 November 2023
  • 32 reacties
  • 549 Bekeken

Ik heb op dit moment Tweak glasvezelverbinding en was van plan om over te stappen naar Freedom Internet. Toen ik het nieuws las over de nieuwe glasvezelsnelheden van Odido, heb ik mij bedacht en mijn aanvraag bij Freedom Internet geannuleerd.

Ik heb een Odido 8Gb glasvezelverbinding besteld. De overstapservice kon niet worden uitgevoerd, waarschijnlijk vanwege mijn lopende aanvraag bij Freedom Internet. Mijn aanvraag bij Freedom Internet is geannuleerd. 

Vervolgens heb ik mijn abonnement bij Tweak opgezegd per 28 December 2023.

De leverdatum van mijn Odido verbinding is 18 december 2023.

Een dag later kreeg ik een mail van Guidion om de installatie te plannen. De eerstvolgende mogelijkheid is volgens Guidion 19 januari 2024.

Ondanks de vriendelijke en welwillende medewerkers heb ik geen prettig gevoel bij deze gang van zaken. Ik krijg geen duidelijkheid over de procedure en ik wil niet zonder internet (thuiswerken) komen te zitten.

Als ik het goed begrijp zal mijn Odido-verbinding op 18 december geactiveerd worden. Maar de installatie zal pas een maand later kunnen plaatsvinden? Of krijg ik het installatiepakket al voor 18 december 2023 en kan ik de installatie zelf uitvoeren?

 

 

 

 

 

 

Waqqas 5 maanden geleden

Hallo @Koen80 

Het installatiepakket ontvang je ruim een week vóór de installatiedatum. Verder wordt een glasvezel installatie altijd gedaan door een monteur en achteraf moet de monteur het administratief afronden.

De overstapservice was in dit geval wel handig geweest maar ja zou Guidion kunnen bellen met de vraag of ze eerder kunnen, het telefoonnummer is 020-3232766.

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 6
Badge +2

@Koen80 Goed dat je dit nog even checkt! Ik heb jouw zaak gister toch nog even aangekaart, omdat ik graag wil dat jij zo snel mogelijk wordt opgeleverd. Hieruit is dus dit belletje gekomen, super om te lezen dat het is gelukt. Ik weet zeker dat jij na de 15e kan genieten van onze diensten! 😀

Reputatie 6
Badge +2

@Koen80 Fijn om te lezen dat de monteur dit in ieder geval al heeft doorgezet naar onze technische dienst! Zij zijn nu aan het schakelen met de netwerkbeheerder om jou zo snel mogelijk online te krijgen. Houd er rekening mee dat dit langer kan duren, omdat de situatie complexer lijkt dan verwacht. 

Ik wil niet dat jij al die tijd zonder internet zit. Mocht je gebruik maken van een Odido of BEN simkaart dan kan ik je een Unlimited Voucher code sturen. Je kunt hiermee een Hotspot maken en deze koppelen aan je andere apparaten. Op die manier ben je toch online! Laat je mij weten of je hier gebruik van wilt maken? Dan stuur ik je er gelijk eentje toe. 

@Teresa van Odido 

Ik ben sinds vanmiddag online! De monteur van SPIE heeft wat werkzaamheden in de POP moeten uitvoeren en daarna kwam hij langs om te controleren of de verbinding werkte. 

Reputatie 7
Badge +16

@Koen80 Dat is prachtig nieuws: bedankt voor het delen van jouw herstelmelding. Veel online plezier toegewenst! 😄

@Teresa van Odido de monteur is inderdaad gepland op 18 januari. Dat is prima. Bedankt voor het nakijken en de terugkoppeling.

Reputatie 6
Badge +2

@Koen80 Super om te lezen dat dit klopt, graag gedaan! 😀

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Koen80, er is al een monteur aangestuurd! Deze komt de 23e langs om je aan te sluiten. Ik wens je nog een prettig weekend. 

@Tommie van Odido

Afgelopen zaterdag heb ik 'eindelijk' de DHL track en trace code ontvangen. Volgens Tweak is de migratie naar Odido gepland op 19 januari 2023. Helaas heeft Guidion (zojuist gebeld) geen tijd meer in januari om langs te komen. Dat zou dus betekenen dat ik zonder internet kom te zitten. Kan Odido hierin niets betekenen door Guidion aan te sturen?

En kunnen jullie ook checken wanneer de oplevering gepland is? Klopt de datum 19 januari?

Bedankt!

@Teresa van Odido @Tommie van Odido 

Zojuist werd ik opeens gebeld door Guidion met de vraag of de monteur ook maandag 15 januari bij mij terecht kan. Ik heb aangegeven dat dat mogelijk is.

Kunnen jullie checken of deze wijziging in de planning niet voor problemen gaat zorgen?

Dankjewel alvast!

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Koen80, ik zal proberen dit meteen te versnellen! Dit zal alsnog betekenen dat het pakket niet op tijd geleverd zal worden, excuses. De kans is groot dat Guidion ook niet alle spullen bij zich heeft. Ik raad je daarom aan om de afspraak te verplaatsen en je pakket af te wachten. Groetjes, Ishana

Reputatie 1

Ik heb dit dus ook, moet er bij mij dan ook weer eeen monteur langskomen? want mijn ticket zegt niets over een nieuwe afspraak, wel dat het overstap team naar mijn ticket kijkt.

@wolfieprot24 

Ja, dat snap ik dus ook niet. Vandaar ook mijn vraag aan @Tommie van Odido

Reputatie 1

Ik heb wederom met tweak gesproken. En wat bij odido ook de status is, tweak heeft mijn abonnement nu nog lopen. Het is nooit opgezegd. En op de dag van installatie van odido is er dus wel omgepatched maar nooit signaal op de lijn gezet wat de communicatie ging niet zoals het hoort. Dat en/of een defect pon kastje.

Ik heb wederom met tweak gesproken. En wat bij odido ook de status is, tweak heeft mijn abonnement nu nog lopen. Het is nooit opgezegd. En op de dag van installatie van odido is er dus wel omgepatched maar nooit signaal op de lijn gezet wat de communicatie ging niet zoals het hoort. Dat en/of een defect pon kastje.

@wolfieprot24 Bedankt voor de update. En krijg jij nu ook weer een monteur?

Ik kreeg vanuit een Tweak automatische e-mail dat mijn verbinding de 19e januari zou worden gemigreerd naar een andere provider. Dus ik ga (ging) er vanuit dat het aan de zijde van Tweak goed is gegaan. 

 

Reputatie 1

Mijn mail/brief van Tweak was heel duidelijk des tijds.

 

De datum die daar in stond dat ik op zijn vroegst kon overstappen was oktober 23 2023. Dit paste niet in de planning van odido denk ik het werd 11 januari.

het was uiteindelijk 11 januari monteur viel uit en dat werd 17 januari.

 

maar tweak was niet opgezegd en de lijn van odido had geen signaal.

 

Dit was wat Tweak heeft gezegd over opzegging/overname.

——-

De datum die u doorkrijgt in de brief is de eerstmogelijke datum dat u weg kunt bij Tweak. U heeft een overstapverzoek aangevraagd, wat betekent dat wij u pas op zullen zeggen als Odido opgeleverd heeft.

 

——

 

Aangezien odido dus nog steeds niet opgeleverd heeft bij mij is tweak niet opgezegd. Maar dat gaan ze voor mij toch doen, ze wachten niet op een signaal vanuit odido want die komt er waarschijnlijk toch niet.

 

Kleine kanttekening,

 

ik denk niet dat technisch vereist is dat tweak opgezegd moet zijn om een werkende odido verbinding te krijgen, want ik ben namelijk zoals velen omgepatched in de centrale. Ik zit niet op de zelfde lijn waar ik bij de een moet worden afgemeld en aangemeld bij de ander. 

 

De lijn waar ik nu op zit is een andere (odido). En ze moeten regelen met de netbeheerder dat ze eens goed gaan kijken wat er mis is. 

 

en dit duurt dus max werk 5 dagen zeiden ze. waarvan er nu 3 verstreken zijn en er geen enkele concrete info met mij is gedeeld. Alleen dat afdeling x dingen inschiet bij afdeling y en of de netbeheerder.

Monteur is vandaag (18 december) langsgekomen. Uitgelegd dat ik geen installatiepakket heb ontvangen. Gelukkig had hij de nodige materialen in zijn bus.

Hij heeft de verbinding getest maar er stond geen 'Odido-signaal' op. 

Nu weer Odido aan de lijn gehad met de volgende uitkomst:

• Ik zou nu binnen drie uur een e-mail moeten ontvangen om een nieuwe afspraak met Guidion in te kunnen plannen --> Klopt, SMS ontvangen en afspraak ingepland voor 29 december 2023.

• Uiterlijk woensdag (20 december) zou ik een track en trace code moeten ontvangen van het installatiepakket.

Hallo @Koen80 

Het installatiepakket ontvang je ruim een week vóór de installatiedatum. Verder wordt een glasvezel installatie altijd gedaan door een monteur en achteraf moet de monteur het administratief afronden.

De overstapservice was in dit geval wel handig geweest maar ja zou Guidion kunnen bellen met de vraag of ze eerder kunnen, het telefoonnummer is 020-3232766.

Guidion bleek opeens toch eerder te kunnen, dus een afspraak gemaakt voor 18 december 2023.

Jij schrijft dat je het installatiepakket ruim een week van te voren ontvangt? Ik heb echter nog niets ontvangen, ook geen track and trace code. Is dit normaal?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Koen80, op dit moment staan er twee tickets open met een verzoek om het apparatuur op te sturen. Ik ga er vanuit dat het apparatuur deze week nog opgestuurd wordt!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Koen80, ik zie dat de eerst mogelijke datum op 28-12 staat. Ik weet niet zeker of we het apparatuur voor 18-12 verzenden. Dit gaat allemaal systematisch namelijk en kan ik niet wijzigen. Hopelijk wordt het deze week nog opgestuurd, anders kun je het beste de monteur verzetten tot dat het apparatuur binnen is. 

Reputatie 6
Badge +2

@Koen80 Ik zie dat je het installatiepakket inmiddels in huis hebt, super! Ik zie dat er een afspraak is gemaakt voor 18 januari, klopt dit? Ik zie dit overigens ook als plandatum voor de oplevering staan. Mocht dit niet kloppen, wil je mij dan laten weten welke dagen jou het beste uitkomen en welk tijdsbestek? Dan ga ik er gelijk voor je achteraan! 

Hey @Koen80, ik zie dat de eerst mogelijke datum op 28-12 staat. Ik weet niet zeker of we het apparatuur voor 18-12 verzenden. Dit gaat allemaal systematisch namelijk en kan ik niet wijzigen. Hopelijk wordt het deze week nog opgestuurd, anders kun je het beste de monteur verzetten tot dat het apparatuur binnen is. 

 

Hoi Tommie, 

Pfff, ik snap er niets meer van. Installatiedatum zou 18 december zijn. Monteur voor de 18e geregeld. Vrij geregeld om de monteur ontvangen. En nu is de eerst mogelijke datum opeens 28 december?

Zojuist ook nog even gebeld en de medewerker gaf aan dat de opleverdatum 18 december is (hij gaf aan nergens 28 december te zien) en hij ging een mail naar de backoffice sturen met het verzoek om het installatiepakket te versturen.

Graag hoor ik wat ik nu moet doen. 

 

@Teresa van Odido @Tommie van Odido

Sinds de overstap van Tweak naar Odido op 19 januari 2024 knippert het LOS-lampje en heb ik geen internetverbinding meer.

Vandaag is opnieuw een monteur langsgekomen die al snel constateerde dat er geen signaal is. De monteur heeft een ticket aangemaakt voor de backoffice. 

Wat is nu het vervolg?

 

 

 

 

Vooralsnog geen tracking code ontvangen. Vandaag maar weer contact opgenomen met de klantenservice. De medewerkster met wie ik sprak sprak nu van een opleverdatum in januari 2024. Deze datum lijkt iedere keer gewijzigd te worden, terwijl ik nu een afspraak heb staan met Guidion op 29 december 2023. 

@Tommie van Odido Zou heel graag willen weten wat er precies aan de hand is. Kan iemand hier daar eens verder in duiken?

 

Ik heb op dit moment Tweak glasvezelverbinding en was van plan om over te stappen naar Freedom Internet. Toen ik het nieuws las over de nieuwe glasvezelsnelheden van Odido, heb ik mij bedacht en mijn aanvraag bij Freedom Internet geannuleerd.

Ik heb een Odido 8Gb glasvezelverbinding besteld. De overstapservice kon niet worden uitgevoerd, waarschijnlijk vanwege mijn lopende aanvraag bij Freedom Internet. Mijn aanvraag bij Freedom Internet is geannuleerd. 

Vervolgens heb ik mijn abonnement bij Tweak opgezegd per 28 December 2023.

De leverdatum van mijn Odido verbinding is 18 december 2023.

Een dag later kreeg ik een mail van Guidion om de installatie te plannen. De eerstvolgende mogelijkheid is volgens Guidion 19 januari 2024.

Ondanks de vriendelijke en welwillende medewerkers heb ik geen prettig gevoel bij deze gang van zaken. Ik krijg geen duidelijkheid over de procedure en ik wil niet zonder internet (thuiswerken) komen te zitten.

Als ik het goed begrijp zal mijn Odido-verbinding op 18 december geactiveerd worden. Maar de installatie zal pas een maand later kunnen plaatsvinden? Of krijg ik het installatiepakket al voor 18 december 2023 en kan ik de installatie zelf uitvoeren?

 

 

 

 

 

 

Nooit opzeggen bij een verbinding. Wacht op de nieuwe patchdatum en dan loop je vloeiend over. Zonder internet komen zitten is uit ten boze in deze tijd. En Guidion doet niks anders dan plug en play en doorgeven aan Odido of je groen of rood licht heb op je modem van de Zyxel.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Koen80, 28-12 is te zien in de achterliggende systemen. Op dit moment is het de Back Office afwachten of zij het pakket eerder kunnen versturen. Dat kan ik jammer genoeg niet. Hopelijk kunnen zij dit regelen zodat jij de 18e opgeleverd kan worden! 

Reageer