Overstap van Tweak naar Odido

  • 30 November 2023
  • 32 reacties
  • 541 Bekeken

Ik heb op dit moment Tweak glasvezelverbinding en was van plan om over te stappen naar Freedom Internet. Toen ik het nieuws las over de nieuwe glasvezelsnelheden van Odido, heb ik mij bedacht en mijn aanvraag bij Freedom Internet geannuleerd.

Ik heb een Odido 8Gb glasvezelverbinding besteld. De overstapservice kon niet worden uitgevoerd, waarschijnlijk vanwege mijn lopende aanvraag bij Freedom Internet. Mijn aanvraag bij Freedom Internet is geannuleerd. 

Vervolgens heb ik mijn abonnement bij Tweak opgezegd per 28 December 2023.

De leverdatum van mijn Odido verbinding is 18 december 2023.

Een dag later kreeg ik een mail van Guidion om de installatie te plannen. De eerstvolgende mogelijkheid is volgens Guidion 19 januari 2024.

Ondanks de vriendelijke en welwillende medewerkers heb ik geen prettig gevoel bij deze gang van zaken. Ik krijg geen duidelijkheid over de procedure en ik wil niet zonder internet (thuiswerken) komen te zitten.

Als ik het goed begrijp zal mijn Odido-verbinding op 18 december geactiveerd worden. Maar de installatie zal pas een maand later kunnen plaatsvinden? Of krijg ik het installatiepakket al voor 18 december 2023 en kan ik de installatie zelf uitvoeren?

 

 

 

 

 

 

Waqqas 5 maanden geleden

Hallo @Koen80 

Het installatiepakket ontvang je ruim een week vóór de installatiedatum. Verder wordt een glasvezel installatie altijd gedaan door een monteur en achteraf moet de monteur het administratief afronden.

De overstapservice was in dit geval wel handig geweest maar ja zou Guidion kunnen bellen met de vraag of ze eerder kunnen, het telefoonnummer is 020-3232766.

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 1

Ik heb wederom met tweak gesproken. En wat bij odido ook de status is, tweak heeft mijn abonnement nu nog lopen. Het is nooit opgezegd. En op de dag van installatie van odido is er dus wel omgepatched maar nooit signaal op de lijn gezet wat de communicatie ging niet zoals het hoort. Dat en/of een defect pon kastje.

Ik heb wederom met tweak gesproken. En wat bij odido ook de status is, tweak heeft mijn abonnement nu nog lopen. Het is nooit opgezegd. En op de dag van installatie van odido is er dus wel omgepatched maar nooit signaal op de lijn gezet wat de communicatie ging niet zoals het hoort. Dat en/of een defect pon kastje.

@wolfieprot24 Bedankt voor de update. En krijg jij nu ook weer een monteur?

Ik kreeg vanuit een Tweak automatische e-mail dat mijn verbinding de 19e januari zou worden gemigreerd naar een andere provider. Dus ik ga (ging) er vanuit dat het aan de zijde van Tweak goed is gegaan. 

 

Reputatie 1

Mijn mail/brief van Tweak was heel duidelijk des tijds.

 

De datum die daar in stond dat ik op zijn vroegst kon overstappen was oktober 23 2023. Dit paste niet in de planning van odido denk ik het werd 11 januari.

het was uiteindelijk 11 januari monteur viel uit en dat werd 17 januari.

 

maar tweak was niet opgezegd en de lijn van odido had geen signaal.

 

Dit was wat Tweak heeft gezegd over opzegging/overname.

——-

De datum die u doorkrijgt in de brief is de eerstmogelijke datum dat u weg kunt bij Tweak. U heeft een overstapverzoek aangevraagd, wat betekent dat wij u pas op zullen zeggen als Odido opgeleverd heeft.

 

——

 

Aangezien odido dus nog steeds niet opgeleverd heeft bij mij is tweak niet opgezegd. Maar dat gaan ze voor mij toch doen, ze wachten niet op een signaal vanuit odido want die komt er waarschijnlijk toch niet.

 

Kleine kanttekening,

 

ik denk niet dat technisch vereist is dat tweak opgezegd moet zijn om een werkende odido verbinding te krijgen, want ik ben namelijk zoals velen omgepatched in de centrale. Ik zit niet op de zelfde lijn waar ik bij de een moet worden afgemeld en aangemeld bij de ander. 

 

De lijn waar ik nu op zit is een andere (odido). En ze moeten regelen met de netbeheerder dat ze eens goed gaan kijken wat er mis is. 

 

en dit duurt dus max werk 5 dagen zeiden ze. waarvan er nu 3 verstreken zijn en er geen enkele concrete info met mij is gedeeld. Alleen dat afdeling x dingen inschiet bij afdeling y en of de netbeheerder.

@Teresa van Odido @Tommie van Odido

Sinds de overstap van Tweak naar Odido op 19 januari 2024 knippert het LOS-lampje en heb ik geen internetverbinding meer.

Vandaag is opnieuw een monteur langsgekomen die al snel constateerde dat er geen signaal is. De monteur heeft een ticket aangemaakt voor de backoffice. 

Wat is nu het vervolg?

 

 

 

 

Reputatie 6
Badge +2

@Koen80 Fijn om te lezen dat de monteur dit in ieder geval al heeft doorgezet naar onze technische dienst! Zij zijn nu aan het schakelen met de netwerkbeheerder om jou zo snel mogelijk online te krijgen. Houd er rekening mee dat dit langer kan duren, omdat de situatie complexer lijkt dan verwacht. 

Ik wil niet dat jij al die tijd zonder internet zit. Mocht je gebruik maken van een Odido of BEN simkaart dan kan ik je een Unlimited Voucher code sturen. Je kunt hiermee een Hotspot maken en deze koppelen aan je andere apparaten. Op die manier ben je toch online! Laat je mij weten of je hier gebruik van wilt maken? Dan stuur ik je er gelijk eentje toe. 

@Teresa van Odido 

Ik ben sinds vanmiddag online! De monteur van SPIE heeft wat werkzaamheden in de POP moeten uitvoeren en daarna kwam hij langs om te controleren of de verbinding werkte. 

Reputatie 7
Badge +16

@Koen80 Dat is prachtig nieuws: bedankt voor het delen van jouw herstelmelding. Veel online plezier toegewenst! 😄

Reageer