T-Mobile Glasvezel beschikbaar in de volgende plaatsen (WBA of ODF)



Toon eerste reactie

179 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Een schatting doen over wanneer ODF beschikbaar komt is moeilijk te doen, zelfs voor de moderators.

Hi @jaapfender1, leuk dat je je dit afvraagt! Als ik je hier meer over kon vertellen, dan had ik dat met liefde gedaan. Dit is alleen nog niet bekend. Zodra dit eraan gaat komen, dan laten we dat zeker aan je weten. Mocht je nog andere vragen hebben, stel die dan gerust! 😊

 

 

Dan blijf ik nog even bij mijn 100/30 adsl-lijntje :slight_smile: Maar zodra er glasvezel beschikbaar komt, dan sta ik vooraan in de rij om over te stappen!

Reputatie 7
Badge +4
Tsja, Amsterdam is ook een beetje achter gebleven gebied wat dt betreft. met een dekking van slechts 17%. dan kan het wel eens voorkomen dat een pop word overgeslagen omdat het niet rendabel is voor T-Mobile. Op Urk bijvoorbeeld heb je een dekking van 99%
Goeden bijna middag beste mede tmobilers. Op de interactieve kaart staat dat Brummen maximaal 100mbps kan krijgen terwijl als ik de postcode check doe er staat dat ik wel gewoon 500mbps kan hebben. Mogelijk moet dat nog even aangepast worden in jullie kaartje. Voor de rest mooi werk
Reputatie 7
Badge +15

Ja dat is wat T-Mobile op dit moment kan leveren.

Reputatie 7
Badge +16

Een exacte planning hebben we momenteel niet voor jullie. Zodra die er wel is, delen we die zo snel mogelijk!

Reputatie 7
Badge +4

UPDATE:

 

T Mobile lijkt te zijn begonnen met het uitrollen van meer ODF gebieden, namelijk Nijmegen en Schijndel zijn toegevoegd aan ODF locaties.

Nu maar hopen dat ze gaan doorpakken en odf waar mogelijk gaan aanleggen.

 

(Door dat niet elke pop gelijk is is het niet mogelijk odf aan te bieden in alle pop locaties van KPN)

Zojuist contact gehad met een medewerker van t-mobile. Voor zover ik in dit topic kan lezen is in Ede geen snelheid boven de 100MB beschikbaar. De medewerker gaf mij het telefoonnummer door van KPN zodat ik een snelheidsverhoging via hun kon proberen te regelen.

Heeft iemand ervaring met deze aanpak? Het voelt voor mij wat vreemd om KPN te moeten bellen voor mijn t-mobile aansluiting.


Ik denk dat de medewerker die je aan de lijn had probeerde te zeggen dat je een abonemment bij KPN af moet sluiten als je hogere snelheden wil dan T-Mobile kan leveren op jouw adres (100 Mbit/s dus).

Heb je de postcodecheck op de KPN website al geprobeerd? Wellicht dat je daar 500 Mbit/s of zelfs hoger wel beschikbaar is op jouw adres. KPN is helaas wel een stuk duurder...

Een hogere snelheid via het KPN netwerk door extra de betalen is helaas niet mogelijk.


Dat dacht ik ook. Ik wacht de uitrol van het nieuwe netwerk rustig af. Als ik het zo lees wordt er wel wat gas gegeven op de uitrol in 2021.

Wat de medewerker wel of niet bedoelde ga ik niet over speculeren. Het zal goed bedoeld zijn of ik heb het verkeerd heb opgevat. Voor nu weet ik sowieso even voldoende en kan ik nog aardig uit de voeten met 100MB.

Hoewel wij altijd al oog voor ODF hadden, zijn wij van plan om de uitrol steeds verder op te schroeven. De specifieke uitbreidingscampagne waar @Hidden.nld naar refereert loopt sinds 4 augustus, en de meeste plaatsen in het rijtje zijn pas vanaf 20 oktober van start gegaan. Ondanks dat ik niet de details weet van de plannen voor 2021, heb ik wel de indruk dat er een hoop omgezet gaat worden. Hopelijk kunnen we snel iedereen op ODF leveren, en dat is ook zeker ons doel! :relaxed:

Is er al meer zicht op de ODF-uitrol in 2021?

En dan specifiek voor Rotterdam? (Nog specifieker mijn eigen adres :relaxed: )

Meer dan 100mbit zou wel erg fijn zijn.

Zojuist contact gehad met een medewerker van t-mobile. Voor zover ik in dit topic kan lezen is in Ede geen snelheid boven de 100MB beschikbaar. De medewerker gaf mij het telefoonnummer door van KPN zodat ik een snelheidsverhoging via hun kon proberen te regelen.

Heeft iemand ervaring met deze aanpak? Het voelt voor mij wat vreemd om KPN te moeten bellen voor mijn t-mobile aansluiting.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jvdbrink103 

De postcodecheck tijdens het bestellen geeft aan welke snelheid er voor jouw beschikbaar is.

Verder is het aan T-Mobile of er een upgrade komt in jouw woonplaats, KPN kan hier niks aan doen.

Maximale snelheid via het KPN netwerk is 100 Mbit en via ODF 1000 Mbit, ODF is het eigen netwerk van T-Mobile.

Binnenkort gaan wij naar een nieuwbouw project in Nijkerk verhuizen. Wij zijn erg tevreden tmobile klanten en blijven graag klant, bij voorkeur met 1000mbit/s glasvezel. 
 

Als ik het goed begrijp, na het lezen van dit forum, is er in Nijkerk ODF beschikbaar.

Als ik de nieuwe postcode invoer is er helaas alleen 100mbit verbinding via t mobile beschikbaar. Als ik de postcode van de (bestaande bouw) buren invoer die 50 meter verderop wonen is er wel 1000mbit beschikbaar. Ik neem aan dat de glasvezelkabels op dezelfde centrale aangesloten zijn en dat daarmee voor ons ook de snelle verbinding beschikbaar moet zijn / komen. Of is mijn redenatie te kort door de bocht?

Benieuwd of iemand hier opheldering over kan geven  

Groet Maarten

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Aswin_, er is nog geen optie om op ODF aan te sluiten op jouw adres, sorry! Momenteel kunnen we enkel nog DSL leveren op een maximale snelheid van 100 Mbit/s. Een flauw antwoord waar je weinig mee kunt, maar dat is hoe het er momentele uitziet. 

Ook heb ik de KPN checker geraadpleegd en er ligt wel Glas, bij hen tot een maximale snelheid van 1000 Mbit/s. Met pijn in het hart zeg ik: wellicht dat dit op het moment een beter alternatief is, want je wilt ook niet uitzichtloos op max 100 blijven hangen natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MaartenNuv 

In dit geval is de postcodecheck leidend en is er beschikbaar wat de postcodecheck nu aangeeft, indien er in de toekomst 1000 Mbps beschikbaar komt voor jouw adres dan kan je altijd nog gratis upgraden.

Je betaalt wel eventuele verschil in kosten voor internet en installatiekosten.

Reputatie 7
Badge +1

Ik zie net de aanvullende lijst van @Hidden.nld  wat me weer opvalt dat er m.i. niet veel logica in zit ik woon zelf in Zelhem een grotere plaats hemelsbreed 4k.m.vewijderd van Doetinchem, echter geen ODF maar ook plaatsen als Wehl of Hengelo gld e.a. liggen vlak bij.

Het lijkt mij veel logischer een regio in een keer af te werken dat het hip hop beleid van nu, scheelt ook nog veel onnodige kosten,  

Reputatie 1

Even een vraagje. Ik heb een aansluiting aangevraagd. Ik woon in Wezep (gemeente Oldebroek). Postcode 8091GA).

Kunnen jullie hieraan ook zien wat voor soort aansluiting ik ga krijgen? Ik heb nu KPN 200mbit. De nieuwe aansluiting zou gigabit worden.

Bij Oldebroek staat WBA vermeld, maar ik vraag me af of dat wel kan kloppen, want als ik gigabit kan krijgen, dan zou het toch ODF moeten zijn?

Ik wil op termijn namelijk de fiber rechtstreeks binnen laten komen op mijn router via een SFP poort. Hiervoor moet ik de juiste SFP aanschaffen. Ik probeer een beetje te achterhalen welke ik nu precies moet hebben….

Reputatie 7

Hi @MaartenNuv, wat @Waqqas zegt klopt helemaal. Als aanvulling hierop en inhakend op wat @BeMu zegt; De aanleg van Glasvezel gaat per wijk/gebied en het komt regelmatig voor dat er niet overal 1000 Mbit/s Glasvezel beschikbaar is in een regio of plaats. 

Overzichten zoals in dit topic zijn superfijn om te hebben maar het nadeel is dat het niet het complete plaatje geeft. De postcodechecker op onze website laat echt de mogelijkheden op een specifiek adres zien en wordt doorlopend up-to-date gehouden. Deze kan je dus altijd aanhouden. :slight_smile:

Hallo @jvdbrink103 

De postcodecheck tijdens het bestellen geeft aan welke snelheid er voor jouw beschikbaar is.

Verder is het aan T-Mobile of er een upgrade komt in jouw woonplaats, KPN kan hier niks aan doen.

Maximale snelheid via het KPN netwerk is 100 Mbit en via ODF 1000 Mbit, ODF is het eigen netwerk van T-Mobile.


De postcode check snap ik. Echter voelde ik mij hier wat misleid. Bij de aankoop van mijn nieuwe telefoon in de winkel ben ik overgestapt op t-mobile glasvezel. Toen werd verteld, en wellicht toen ook nog wel mogelijk, dat ik altijd kon ophogen naar 1GB. Die optie is in Ede dus niet mogelijk. Kan gebeuren en had ik zelf beter kunnen opzoeken natuurlijk.

 Ik dacht mijn geluk te proberen door de t-mobile helpdesk te vragen wat de mogelijkheden waren. Zij gaven aan dat ik zelf kpn kon bellen. Ik wilde hier op het forum even polsen of het gebruikelijk was om een nummer van kpn door te krijgen zodat je dit als consument zelf via kpn kan regelen.

Ik begrijp dat het netwerk van KPN hier op WBA werkt. Met, vanwege prijstechnische afspraken, een limitatie tot 100MB voor T-Mobile (en haar klanten). Zijn er mensen die dit voor elkaar hebben gekregen bij t-mobile/kpn? Door bijvoorbeeld zelf het prijsverschil te betalen als klant.

Mijn gevoel zegt dat ik beter kan wachten op de verdere uitrol van het ODF netwerk van t-mobile in Ede.

Reputatie 7
Badge +4

Wie weet kan een mod hier meer over zeggen. Al is er op voorhand weinig informatie over de uitrol. Meestal pas als het actief is of bijna actief is.

Waarom staat boven in dit bericht Lelystad op ODF (met een max snelheid van 1000Mbit/s), 

terwijl ik, als ik op postcode zoek:
8226 CD krijg ik wel ODF (en kan ik dus overstappen op het nieuwere, snellere netwerk)
 

 

maar als ik op postcode zoek:
8245 DD krijg ik WBA
 

 

Ik zou graag op bovenstaande postcode 8245DD over 4 maanden sneller internet willen, maar dat kan dus niet ????

En dan te bedenken dat de 1000MBit/s goedkoper is dan dat ik nu betaal voor mijn 200MBit/s (welke overigens niet eens meer te krijgen is????? )
Volgens de speedtest haal ik dus wel ongeveer 200Mbit/s:
 

Speedtest

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ThanToya 

Blijkbaar is ODF niet in heel Lelystad uitgerold, een moderator heeft misschien meer informatie wanneer de rest van Lelystad aan de beurt is.

T-Mobile heeft als prijsvechter de snelheid op het KPN netwerk WBA gelimiteerd tot 100 MB, klanten die nog steeds 200 of 500 MB hebben behouden die snelheid gewoon als ze maar niks veranderen of nieuwe voorwaarden accepteren.

Een verhuizing betekent een nieuw contract dus dan is er helaas maar maximaal 100 MB beschikbaar via WBA.

Hallo @ThanToya 

Blijkbaar is ODF niet in heel Lelystad uitgerold, een moderator heeft misschien meer informatie wanneer de rest van Lelystad aan de beurt is.

T-Mobile heeft als prijsvechter de snelheid op het KPN netwerk WBA gelimiteerd tot 100 MB, klanten die nog steeds 200 of 500 MB hebben behouden die snelheid gewoon als ze maar niks veranderen of nieuwe voorwaarden accepteren.

Een verhuizing betekent een nieuw contract dus dan is er helaas maar maximaal 100 MB beschikbaar via WBA.

Heb met KPN aan de lijn gehangen, de ODF schijnt op 8245DD al sinds 2011 te liggen. 
Het ligt dan vervolgens aan de provider of en wanneer ze er gebruik van willen maken.
 

Graag hoor ik hier nog een reactie over van de moderator

Duurt lang! ik wil graag glasvezel.

Ik heb sinds eind april glasvezel maar verder dan kpn en kpn dochters kom ik niet waneer kan ik wel T-moblie glas nemen ??

Dan heb je het nieuwe Gpon glasvezel van KPNnetwerk en daar levert T-Mobile nog niet over en er is ook nog geen zicht of en per wanneer ze gaan leveren, kan een maandje duren maar ook jaren.

Gaat denk ik afhangen van de nieuwe eigenaar van T-Mobile, welke dit ook mag worden.

Reageer