T-Mobile Glasvezel beschikbaar in de volgende plaatsen (WBA of ODF)



Toon eerste reactie

179 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Allemaal aannames en vragen. Daarom is de postcode checker van t-mobile leidend.

Reputatie 7
Wow jibbewillem. Super mooi en handig kaartje heb je gemaakt, die interactieve kaart is gaaf! Ik heb nog niets mogen vernemen over een kaart vanuit T-Mobile, maar we zitten erachteraan!
Reputatie 7

Hi @jaapfender1, leuk dat je je dit afvraagt! Als ik je hier meer over kon vertellen, dan had ik dat met liefde gedaan. Dit is alleen nog niet bekend. Zodra dit eraan gaat komen, dan laten we dat zeker aan je weten. Mocht je nog andere vragen hebben, stel die dan gerust! 😊

 

 

Reputatie 7
Lieve mensen, blijf vooral zo doorgaan! Ik heb terugkoppeling gekregen van de organisatie, en het nieuws is dat vanuit T-Mobile er (voorlopig) geen kaartje komt. Vanuit T-Mobile blijft de postcodecheck de tool om te checken welk netwerk beschikbaar is.

Maar gelukkig zijn jullie er 😃! Jullie helpen elkaar en anderen met het overzicht en het kaartje dat jullie maken. Super mooi om te zien!
Morgen heb ik wel tijd voor een letter of twee. 😎Twee woorden Negen letters zeker? 😉 (Serieus, wat duurt dit lang, gaat meer tijd in zitten dan ik had verwacht.. xD)


de letters i en j ? 😂Is 'ie nu mooi te laat mee. 😛 De M is -op dit moment- de eerstvolgende letter op de lijst. Nu eerst even wat topics checken, dan maar weer verder.
Haha ja sorry, tentamenweek 😅😝

In Tilburg is volgens de lijst ODF beschikbaar. Helaas op mijn nieuwe adres (een woning uit 2018) nog niet (glasvezelkabel in de meterkast is aanwezig dus zal het WBA zijn).

Is er een manier om uit te vinden wanneer dat wel zo zal zijn?

Ik wil graag bij T-mobile klant blijven maar wil ook graag mee met de tijd. :)

Het zal dan DSL/Koper zijn en daarmee automatisch WBA neem ik aan, of dit zit voor DSL anders dat weet ik niet, mogelijk is alleen de fiber niet naar binnen gebracht. Heb je de postcode check al gedaan ?

 

Er is een glasvezelkabel in de meterkast aanwezig, de postcodecheck geeft aan:

  • Glasvezel 100 Mbit/s download en upload

De vraag is dus wanneer er een hogere snelheid beschikbaar komt op dit adres.

Hallo @bartbreukelman 

In mijn woonplaats is er ook WBA met een maximum snelheid van 100 MB in een aantal straten, reeds is voor de rest van de woonplaats ook glasvezel aangelegd volgens de nieuwe PON techniek waar T-Mobile en vele andere providers nog niet over kunnen leveren (T-Mobile werkt hier wel aan).

Dus een oude en nieuwe techniek in één woonplaats en dit zou dus ook bij jou het geval kunnen zijn.

Dan zou dat het inderdaad wel zijn, want het is inderdaad die nieuwe (G)PON techniek die ze gebruikt hebben.

Ik had gehoopt dat WBA hier los van stond en T-mobile dus wel kon leveren zonder apparatuur, maar dan max 100Mbit.

Zit er niks anders op dan wachten of overstappen en de hoofdprijs betalen...

 

Laten we vooral wachten. Als KPN merkt dat mensen niet massaal met hun portemonnee aan komen rennen en met de dreiging in uit mijn hoofd 2023 het kopernetwerk uit te schakelen meer mensen naar Ziggo overstappen, krijgen ze geen cent voor de investeringen die ze hebben gedaan. Als ze (bijvoorbeeld maar niet uitsluitend) T-Mobile de lijnen tegen een gereduceerd tarief de lijnen laten huren, krijgen ze tenminste geld terug uit de miljoeneninvesteringen die ze nu doen om glas aan te leggen.

 

Gaan ongeduldige klanten alsnog naar KPN en betalen de hoofdprijs, staan providers als T-Mobile bepaald niet meer zo sterk in de onderhandelingen.

Maakt niet uit hoor, school gaat voor. De E t/m L heb ik gecheckt en aangepast in de OP, dus we zijn alweer een stukje verder. 😃
Reputatie 7
Badge +15

Eerst heeft T-Mobile toestemming nodig voor toegang tot de FTTH en daarna is het nog de vraag of het daadwerkelijk gaat gebeuren, eigen apparatuur in de centrale.

Wow goed bezig! Ik zal het kaartje binnenkort updaten met deze nieuwe plaatsen.
Hehehe, thanks, de M is ondertussen ook gedaan. We kunnen aftellen, nog 10 letters te gaan op de Reggefiber lijst.

Eerst heeft T-Mobile toestemming nodig voor toegang tot de FTTH en daarna is het nog de vraag of het daadwerkelijk gaat gebeuren, eigen apparatuur in de centrale.

 

Dank je voor je antwoord.

Conclusie is dus dat het niet te voorspellen is. Helaas.

Reputatie 3
Wat zegt dit over deze buitengebieden?
https://www.glasvezelbuitenaf.nl
Reputatie 7
Badge +4

Ik begrijp echt niet waarom het uitrollen van odf zo traag gaat. Helemaal nu gpon er is zal dit een stuk goedkoper zijn. Echter is niet elke pop geschikt voor odf toegang door dat kon ook gebruik maakt van straatkatten waar domweg geen ruimte is voor andere aanbieders.

Reputatie 7
Lekker bezig mensen! @jibbewillem Hoe is het met je tentamens gegaan? 🙂
Tentamens gingen goed. Nog niet alle cijfers zijn binnen, maar cum laude zit er nog in. Nu nog een project over de conversie van ipv4 naar ipv6 doen en dan vakantie! Hebben jullie niet toevallig HBO stageplekken voor in het derde jaar? 😀
Reputatie 7
Hey jibbewillem, doet ie ff, cum laude, netjes hoor! 🙂 En vakantie klinkt heerlijk! En die stage kunnen we zeker naar kijken, ik heb je een privébericht gestuurd via de chat! 😉
Ik zie dat we (ik schat voornamelijk Kaassausje 😅) al bij de letter Z aangekomen zijn! Wat een fantastische Community effort! Dan zal ik maar vaart achter dat kaartje zetten 😝
Diezelfde nacht nog was ik klaar met de Z, ja.
Reputatie 1
Dus uit deze lijst blijkt het dat Amsterdam ODF is. Toch zie ik geen 750mbps mogelijkheid. Is dit heel Amsterdam of is het deels ODF & deels WBA?
Reputatie 7
Badge +4
Dat kan. Een groep gebruikers heeft deze lijst opgesteld en naar zoveel mogelijk informatie gezocht. Daarmee biedt de lijst een mooi eerste overzicht, maar het is en blijft lastig om volledig te zijn. Het kan van wijk tot wijk verschillen. De postcodecheck blijft leading. Bij twijfel kun je het altijd aan de webcare vragen. 🙂
Reputatie 7

Super leuk om jouw enthousiasme te lezen @jaapfender1! 😁

Reputatie 1
@TAVL

Gebeld met klantenservice, helaas op WBA.

Jammer dat T-mobile de postcode lijsten uit de backend niet vrij geeft. Iemand zou even een script moeten maken met postcode huisnr’s erin plempen en X dagen laten draaien.

Outputs in max mbit. Kleurtjes erover en voila. Een volledige kaart met alle postcodes.
Reputatie 1

Hieronder kun je het kaartje per 26-8-2019 vinden. In deze update zijn de 100 Mbit/s gebieden geüpgraded naar 1000 Mbit/s gebieden.

Kaartje dient uitsluitend als visueel overzicht. Er kunnen geen rechten aan ontleend worden en de postcodecheck op de website is leidend. Het kan voorkomen dat je op het kaartje in een ODF gebied zit en de postcodecheck WBA aangeeft. Dit komt omdat het kaartje per gemeente is opgesteld.

Legenda:
Magenta: T-Mobile Thuis ODF
Donker blauw: KPN WBA
 

26094b05-2019-424f-aefa-314c9be75c4c.jpg

 


Klik hier voor het interactieve kaartje.

 

 

Amsterdam IJburg kan je toevoegen als WBA; alsnog helaas.

 

Erg vervelend om nu te downgraden van 500/500 WBA naar 100/100 WBA als je het klantvoordeel wilt hebben.

Tevens gaat het mij niet echt om het klantvoordeel maar wil ik graag de 1000/1000 hebben. Verlengen zit er nu ook niet meer in, want dan ga ik ook naar 100/100.

Snap echt niet waarom het zo lang duurt voordat ze hun ODF netwerk beschikbaar maken.

In de interne T-Mobile systemen staat er wel ODF maar met een rood vinkje; Volgens medewerker zijn veel plekken waar überhaupt geen ODF optie staat; alsof ze er mee bezig zijn; (valse hoop misschien).

 

Maargoed, Als ik over een paar maanden dan niet kan verlengen dan maar naar KPN; prijs zal dan inprincipe hetzelfde zijn; Hopelijk hebben die dan wel een Gbit beschikbaar. Jammer :-(

Reageer