Beantwoord

T-Mobile Thuis DSL Internet werkt niet

  • 14 August 2021
  • 28 reacties
  • 830 Bekeken

Reputatie 2

Afgelopen week heb ik mijn T-Mobile Thuis DSL zelf installatie pakket ontvangen. 

Zou een simpele installatie moeten zijn, stroom stekker, en wandcontact doos telefoon stekker (DSL kabel) maar helaas geen brandend wereldbol lichtje.

 

Vandaag is de monteur langs geweest van T-Mobile/(guidion), deze heeft alleen een foto gemaakt van de modem/lichtjes en is daarna vertrokken naar een kast buiten om de kijken als het daar aangesloten stond.  Dit bleek gewoon goed te zijn dus de volgende stap was een KPN monteur inschakelen. Hiervoor zou ik een mailtje krijgen om de afspraak te maken met KPN.

 

Dat mailtje heb ik dus niet gehad nog, weet niet als dit ook per direct zou komen of later naar een paar dagen pas aangezien het weekend is. Maar dit is me ontschoten.

 

Aangezien ik momenteel veel thuiswerk wil ik dus zsm deze afspraak maken met KPN voor vervolg stappen zodat mn tmobile thuis internet eindelijk werkt..

 

Klant nummer is te vinden op mijn profiel.

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 16 August 2021, 12:23

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mikevie 

Is jouw aansluitpunt een wandcontactdoos voor een telefoonadapter?

Zou je deze eens willen openscheiwben en een foto plaatsen van de bedrading?

Reputatie 2

ik heb geen foto van de binnenkant, maar toen ik hem open had had je groen rood, zwart en blauw (uit mn hoofd) aan bedrading. Weet het niet zeker maar dat zou ik morgen even moeten bekijken.

 

Ik ga dr vanuit dat dat gewoon goed is aangesloten..

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@mikevie 

Ik denk dat je ook een andere ISRA punt in de meterkast kan vinden waar je het modem op kan aansluiten, hier wat voorbeelden :

 

Reputatie 2

Nee ik heb dit al bekeken maar dat is niet het geval, de enige aansluiting die ik heb zit in de woonkamer (zoals op de foto).

Reputatie 7
Badge +15

@mikevie 

Weet je wel ongeveer waar de andere kant van de kabel in dit aansluitpunt zich bevind?

Reputatie 2

Die komt binnen bij mn gas/water kastje. (Mn meterkast zit ergens anders waar dus alleen schakelaar groepen zijn).

 

Maar die “andere kant” is dus doorgetrokken naar dat punt in de woonkamer. Ik heb geen aansluiten gezien in dat kastje zoals die ISRA punten

 

Reputatie 2

Deze loopt door naar de woonkamer waar de wandcontactdoos zit

Reputatie 7
Badge +14

Dat ziet er heel weer doorverbonden uit. Dit is geen grondkabel. Is dit een woning die niet zelfstandig is? Dan zit het Isra misschien in een gemeenschappelijke ruimte?

Nou @eric Iets beter kijken levert mijop dat dit een heel mooi incompleet ISRA is, de ouderwetse lasdop die wat mist.

Mag zeker KPN even een nieuwe plaatsen, tot die tijd zou het gewoon moeten kunnen werken, maar je had een luie prutser van Guidion als die daar niet even naar heeft gekeken en het had opgelost, al was het maar tijdelijk.

@mikevie In ieder geval moet je daar het modem aansluiten, de doos verderop geeft alleen maar problemen.

Reputatie 2

@eric de woning is zelfstandig

 

@Doornekamp33 Ja ik vond het heel apart, de Guidion monteur is niet meer dan 5 minuten binnen geweest, hij heeft letterlijk alleen gekeken in de kast en heeft een foto gemaakt van de modem..

Hij is daarna vertrokken om in de “straat” kast te kijken verderop waar hij telefonisch aangaf dat het daar allemaal goed zat en dat er een afspraak gemaakt zou worden met KPN.

Dus was het geen monteur met inzicht, kennis van zaken en doortastend optreden en het mogelijke probleem te tackelen door jou mogelijke aansluitfout even uit te sluiten en direct op het ISRA aansluiten door het draadje door te knippen op max. 15 cm en een doosje te plaatsen en te testen, nou is dat ook wel heel veel werk natuurlijk, ben je zo 15 minuten mee bezig en is zeer vermoeiend om te doen.

Dit is in andere woorden, maar mag ik eigenlijk niet zeggen, een luie prutser die ze gewoon de zak moeten geven, heb je helemaal niks aan.😱😱😱

Reputatie 2

@Doornekamp33 dat mag je gerust zeggen ;) Misschien een domme vraag even maar kan ik dit niet tijdelijk zelf aansluiten of zit er stroom op?

Dit kun je zelf aansluiten, neem aan dat het doosje in je pakket zat, gewoon doorknippen op 15 cm max, en strippen en de draadje rood en blauw in het doosje aansluiten, doe wel voorzichtig dat het niet in de ISRA zelf afbreekt.

PS, daar denken de moderators anders over, die vinden het instalatie helden, maar ken Guidion een beetje, werken veel met ZZP monteurs en daar zitten echt hele goede tussen, moet je ze alleen treffen, is bij jou mislukt.

Reputatie 7
Badge +15

@mikevie 

Er zit geen stroom op, het dunne kabeltje gewoon op ongeveer 30 cm afknippen, aanstrippen, sluit hier het aansluitdoosje uit het installatiepakket op aan ( het doosje met alleen rood en blauw ). Je kunt hier dan gewoon de DSL kabel aansluiten.

Reputatie 2

Enig idee waarvoor de zwarte draad is? Is dit misschien de wandcontact doos? Heb het opengemaakt maar zit er erg verroest uit geen kleuren te bekennen.

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@mikevie 

Ik had het over de dunne kabel op 30 cm afknippen, aanstrippen en aansluiten op het aansluitdoosje die in je installatiepakket zit 🤷🏽‍♂️..

Dit punt is eigendom van KPN en mag je eigenlijk niet aan sleutelen.

Reputatie 2

Is ook niet gebeurd de kabels zaten gewoon in elkaar gedraaid met wat tape eromheen..

Reputatie 7
Badge +15

@mikevie 

De dunne grijze kabel die naar de woonkamer gaat zat die gewoon los of zat hij wel gelast aan 2 van die draden?

Nu zou een KPN monteur eigenlijk moeten komen om dit ISRA punt te herstellen.

Reputatie 7
Badge +14

Exact, het was wel heel makkelijk om Guidion voor luie monteurs uit te maken. Maar het ISRA is van KPN en mag niet door derden worden aangepast. Daarom gaf de monteur ook aan dat KPN moest komen. 

Een moderator kan nakijken of dat al in gang is gezet. Op die oude gecorrodeerde aders gaat geen goed en snel internet mogelijk zijn.

Reputatie 7
Badge +15

@eric

Ik heb hetzelfde ISRA thuis, de draden zien er inderdaad niet goed uit maar de draden die gebruikt worden daar zit een soort papier omheen.

Ik had hiermee 2 jaar lang een snelle 100 MB verbinding. Hier zie je het wat beter :

 

Reputatie 2

Er zat gewoon tape omheen dus inprincipe zat alles aan elkaar.. maar wel “los” dus niet in elkaar gedraaid/gelast

 

De draadjes van de zwarte kabel hebben zelfs geen isolatie en dan nog aan elkaar met tape lijkt me niet handig..

Reputatie 2

Ik ga de KPN monteur afwachten die T-Mobile zal sturen, dus hopelijk gebeurd dat snel en kan een Moderator hier nog extra achteraan gaan.

Reputatie 7
Badge +4

@mikevie de draden zijn gelakt en daardoor geïsoleerd. De paren die bij elkaar horen zitten met een touwtje bij elkaar. Je kan het aansluit doosje uit het installatie pakket gebruiken en de draden even schoon krabben met een mesje waar je geen isolatie wil hebben

Reputatie 2

besloten om morgen telefonisch op te zeggen. Niet echt blij met de service. Als het goed is kan dat kosteloos binnen 15 dagen..

Geen actie meer nodig van een moderator betreft dit probleem.

 

Dank

Exact, het was wel heel makkelijk om Guidion voor luie monteurs uit te maken. Maar het ISRA is van KPN en mag niet door derden worden aangepast. Daarom gaf de monteur ook aan dat KPN moest komen. 

Een moderator kan nakijken of dat al in gang is gezet. Op die oude gecorrodeerde aders gaat geen goed en snel internet mogelijk zijn.


Hoezo niet lui, dat kabeltje afknippen en doosje aansluiten had die als eerste moeten doen zodat TS het nu niet uit elkaar had getrokken en het maar gelijk afschuiven op een ander.

Nog geen kwartier werk om een op voorhand al mogelijk probleem uit te sluiten, maar met piepende bandjes naar huis, net zoveel verdient in minder tijd, hij had niet aan het isre zelf hoeven komen.

In mijn beleving, Prutser en aardslui persoon die TM nu eennklant minder bezorgt heeft, goed bezig geweest.

Reageer