Beantwoord

Vragen over mogelijke overstap naar T-Mobile thuis

  • 24 September 2022
  • 91 reacties
  • 1459 Bekeken


Toon eerste reactie

91 reacties

Update, zo te zien heeft er iemand naar gekeken, status staat nu weer correct in my t-mobile

 

@Jason Het is eindelijk gelukt iemand van guidion aan de lijn te krijgen, de afspraak bij guidion staat nog steeds ingepland voor 20 oktober, zij weten in ieder geval van niets. Dan laat ik aan jou over om uit te vogelen hoe het kan dat ik van jullie ineens hoor dat het vandaag zou moeten zijn. Ook hoop ik dat mijn oude tele2 verbinding het ook gewoon blijft doen de komende weken en niet ineens voortijdig beëindigd wordt?

ps, als ik de guidion link volg staat de afpraak ook nog steeds op 

ondertussen hang ik nog steeds telefonisch in de wacht bij guidion...

@Shilka

In dat andere topic waar je een linkje naar plaatst blijkt het toch te gaan om een DSL abonnement.

dank je ik heb mijn berichten aangepast!

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka

In dat andere topic waar je een linkje naar plaatst blijkt het toch te gaan om een DSL abonnement.

Ow sorry @Jason onze berichten hebben elkaar net gekruist:

 

Het gaat om de aanvraag voor glasvezelconnectie. Het KNP aansluitpunt in de meterkast zit er al. Er stond een afspraak gepland voor 20 oktober voor het aansluiten van het huawei kastje en het modem. Ook stond in my t-mobile die datum, vandaag dus opeens de SMS dat ik zelf kan gaan aansluiten en de status die gewijzigd is in dat het vandaag aansluitdag  is. Ik heb geen monteur gezien vandaag.

Ik heb mijn op het toegestuurde contract vermelde nummer aan mijn profiel toegevoegd, ik hoop dat dat goed is.

ik wacht al 3 uur op contact met guidion maar dat lukt dus ook niet…

 

 

Er komt ook geen onverwachte monteur opdagen, en het lukt al meer dan 2 uur niet om contact met guidion te krijgen. Is er iets fout gegaan waardoor bovenstaande berichten ten onrechte zijn verstuurd @Lisa ? kan ik er van uitgaan dat mijn afspraak gewoon nog steeds voor de 20ste ingepland staat?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Shilka, zou je jouw Thuis klantnummer willen delen in je Communityprofiel, alsjeblieft? Dan kan ik op basis van het klantnummer en jouw mailadres het contract opzoeken en checken wat er gaande is. 

Wat betreft de sms:  het gaat hier om een geautomatiseerde sms die jou inlicht over het aansluitmoment. Als de patchdatum, dan wel installatiedatum, bijvoorbeeld naar voren geschoven is, krijg je hier dat bericht over - ongeacht of het Glas of DSL is. We kunnen daarin (nog) geen onderscheid maken in de automatische berichtgeving, maar daar wordt aan gewerkt. Sorry voor het ongemak indien je geen DSL hebt!

Ja ik heb al een thuis account aan het account van mijn prepaid sim gekoppeld en kan die ook goed bekijken.

Daar staat nu het volgende:

 

Wat dus heel vreemd is, want de afspraak stond voor de 20ste ingepland?

Ook in myT-mobile stond de 20ste als installatie datum. Het zou wel wat zijn als ze vandaag al komen, ik heb het installatiepakket nog maar net in huis...

Reputatie 7
Badge +15

Deze sms krijg je inderdaad alleen bij een DSL abonnement en niet bij glasvezel.

Had je al een T-Mobile thuis account aangemaakt? Daar kan je de status van je bestelling volgen.

Ik krijg vandaag deze sms binnen. Aangezien het hier om glasvezel gaat en er pas over tien dagen een monteur langs komt voor de installatie neem ik aan dat ik deze sms als niet verzonden moet beschouwen? En dat mijn oude tele2 verbinding niet voortijdig beëindigd gaat worden?

 

Reputatie 7

Hi @Shilka, dit noem ik nog eens een razendsnelle reactie! 😁 Heel graag gedaan en hartstikke goed dat je dit aangeeft. Weet dat je mij te allen tijde aan mijn mouw mag trekken als je ergens meer duidelijkheid over wilt krijgen, want ik help je met liefde. Ik kan mij namelijk volledig voorstellen dat je wilt weten waar je aan toe bent. 

Ik wil je ook graag laten weten dat ik het puntje van de tegenstrijdige informatie intern ga bespreken. Hopelijk kunnen we deze informatie zo nóg duidelijker maken. Schroom niet om nog meer vragen te stellen, want daar zijn we voor!

Helemaal goed! Dank je wel, en sorry voor alle vragen. Leven met een autistische stoornis is niet altijd even makkelijk, dus ik zoek altijd heel veel zekerheid over dit soort vragen, anders blijft dat maar onbeantwoord in mijn hoofd rondspoken wat mijn verdere functioneren dan weer heel erg beperkt.

ik begrijp verder best dat er veel tegenstrijdigheden op de websites te vinden zijn en dat er honderden pagina's zijn die lastig up to date te houden zijn waardoor je soms tegenstrijdige informatie krijgt, zeker als er ook nog allemaal processen zoals het inlijven van tele2 gespeeld hebben. Het maakt het voor types zoals mij niet echt gemakkelijker op te maken wat nu soms precies de bedoeling/mogelijk is, maar ik ben dan ook blij met een forum zoals dit waar ik dan wat zekerheid / bevestiging kan zoeken.

Dank door voor Lisa, Waqqas en Des, erg fijn dat ik daarvoor hier terecht kan en zo mijn spanning een beetje in toom kan houden :)

Reputatie 7

Hi @Shilka, ik kan je zorgen gelukkig wegnemen! In gesprek met de monteur kan de monteur inderdaad de PC bekabeld aansluiten. Je kunt dit tijdens de afspraak aan hem/haar voorleggen en dan wordt daar zeker naar geluisterd. Weet jij voor nu voldoende? 😁 

Ah ik zie het, wat betreft het aansluiten:

Als het goed is gaat de monteur ook minimaal 1 pc aansluiten, en aangezien mijn pc alleen bedraad aangesloten kan worden zal hij indien het modem in de meterkast plaatst zelf dus alsnog bedrading naar de woonkamer aan moeten leggen. Ik neem aan dat ook hij het modem dan (eventueel na testen) liever in de woonkamer plaatst om zo mijn pc aangesloten te krijgen, want ik neem aan dat er geen 8 meter kabel in het aansluitpakket zit om mijn pc mee aan te sluiten. En via wifi zal nooit lukken want dat heeft mijn PC niet.

Daar was de informatie ook tegenstrijdig over want voor het bevestigen van de bestelling staat er dit:

daar staat dus 1 computer aansluiten (bedraad of via wifi)

Maar nu de status op installatie datum bekend staat, staat er opeens een kopje boven die dit zegt:

Daar staat dus dat het alleen maar draadloos is, wat dus niet eens kan bij mijn pc. De kabel is het probleem niet, die heb ik zelf dus wel. Ook heb ik bij bestelling aangegeven dat er alleen bedraad in de woonkamer kan worden aangesloten en ook toen is gezegd dat ik alleen zelf eventueel voor een kabel moest zorgen. Ik ga er dan ook maar van uit dat de monteur liever het modem in de kamer plaatst waar alles meteen kan worden aangesloten, dan dat hij zelf ineens 8-10 meter aan zowel UTP als telefoonkabels tevoorschijn moet toveren die naar alle waarschijnlijkheid niet eens in het installatiepakket zullen zitten.

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka 

Met een CAT6 mag de lengte van de UTP tussen mediaconverter en Zyxel tot wel 100 meter bedragen dus 7.5 meter is geen probleem.

Ik had mijn eerdere reactie nog bewerkt 😅

@Shilka

Je kunt zelf alvast een internetkabel vanaf de meterkast aanleggen naar de juiste plek en daar de Zyxel aansluiten.

Zorg ook voor een stopcontact in de meterkast want de mediaconverter heeft ook stroom nodig.

Dank je wel Waqqas. Een extra stopcontact heb ik al in de meterkast door de verhuurder laten aanleggen. Een cat6 UTP kabel is voldoende/juiste type voor mediaconverter naar zyxel ?

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka

Je kunt zelf alvast een internetkabel vanaf de meterkast aanleggen naar de juiste plek en daar de Zyxel laten aansluiten, dit zou geen probleem moeten zijn voor de monteur maar mocht de monteur alles willen testen in de meterkast dan kun je misschien voor even een stekkerdoos bijvoorbeeld naar de meterkast aanleggen en achteraf de Zyxel verplaatsen naar de woonkamer.

Zorg ook voor een stopcontact in de meterkast want de mediaconverter heeft ook stroom nodig.

En inmiddels óók een sms gekregen om een afspraak te maken van guidion, maar die staat dus al.

In ieder geval geen tekort aan afsprakentools hahaha

 

Heb nog wel een vraagje, ik wil het modem graag in de woonkamer, dan kan de wifi ongehinderd door de houten vloer naar de slaapkamer in plaats van over de volledige lengte door een stenen muur heen.

Heb het modem nu ook in de woonkamer en ik heb op 16 meter afstand in de achtertuin nog bereik, en als ik met de auto de straat in rijdt pikt mijn telefoon de wifi al halverwege de straat op.

Ik heb nog een nieuwe 7.5m cat6 UTP kabel liggen, als ik die alvast van de meterkast door de muur geleid naar waar ik het modem wil hebben en zorg voor een vrij stopcontact in de kamer, kan de monteur het modem dan gewoon in de kamer aansluiten? Daar heb ik ook de PC staan (die geen wifi heeft en alleen bedraad aangesloten kan worden) en de vaste telefoon staat daar ook. Bij ons is de meterkast zo'n beetje de slechtste plek waar je maar een modem neer kan zetten.

Inderdaad toch een e-mail gehad voor het maken van een afspraak, helaas kwam ook deze binnen op het verkeerde e-mail adres, mijn oude zonnet account in plaats van op het gmail account dat ik doorgegeven heb aan de telefoon. Ik hoop wel dat dat gefixt kan worden zogauw de boel loopt, want dat zonnet e-mail adres komt dus te vervallen. Super vreemd dat communicatie op een email adres binnen komt dat ik bij de aanvraag nooit opgegeven heb, zal wal iets met het interne migratie systeem te maken hebben. Gelukkig heb ik voor guidion het e-mail adres nog wel kunnen veranderen.

Afspraak staat nu ingepland voor 20 oktober…

 

@Shilka

Guidion zal je benaderen voor een afspraak via het emailadres dat je hebt opgegeven bij de bestelling, dus ze bellen je niet.

In de mail wordt van een sms gesproken.  Nog meer verwarring dus, staat er al een afspraak, telefoon, mail, wie zal het zeggen.

En om de mail verwarring even duidelijk te maken, Ik heb een gmail adres doorgegeven telefonisch bij het bespreken van de migratie. Ditzelfde gmail adres staat in mijn tele2 als correspondentie adres. Mijn my t-mobile prepaid sim zit ook gekoppeld aan ditzelfde gmail adres. Ik heb mijn thuis abo succesvol gekoppeld aan deze my t-mobile account (en kan de bestelstatus daar ook zien.)

  • De vraag om definitieve toestemming voor de migratie kwam binnen op mijn gmail
  • De bevestiging van deze toestemming met samenvatting contract kwam binnen op mijn gmail
  • Vervolgens komt er een welkomst bericht met aangehangen contract binnen op mijn zonnet account
  • De activatiecode om my t-mobile thuis aan mijn bestaande my t-mobile prepaid account te koppelen komt binnen op mijn zonnet account (ook al zit my t-mobile aan gmail gekoppeld)
  • In de mail staat dat de inlognaam voor my tmobile mijn zonnet e-mail adres is (huh?) maar de links naar my tmobile verwijzen weer direct naar mijn aan gmail gekoppelde bestaande my t-mobile prepaid account. Volgt u het nog?

Ik zou erg graag weten hoe het kan dat er nu ineens weer dingen aan mijn zonnet account, waar ik godsgruwelijk graag van af wil, zit gekoppeld? Ik heb dit ook helemaal niet opgegeven. Ik ben meer dan 2 jaar bezig geweest om alles van die zonnet losgekoppeld te krijgen, en nu zit t-mobile opeens half aan mijn g-mail en half aan mijn zonnet (die dus over 6 maanden sowieso vervalt) gekoppeld. Jammer dat dit meteen vanaf de eerste seconde dus al niet goed gaat.

 

Verder dus ook de vraag dat ik via zonnet info krijg dat guidion contact met mij opneemt om een afspraak te maken, terwijl ik aan de telefoon hoor dat er een afspraak voor volgende week donderdag staat en ik binnen enkele dagen de doos met aansluitspullen/modem etc. kan verwachten.

 

 

Sorry heb net even mijn verhaal ge-edit.

De persoon aan de telefoon zei dat ie mij voor volgende week donderdag ingepland had. Ik vraag me nu af of ik uberhaupt wel iets in moet plannen? Aan de telefoon niets gehoord over zelf nog weer een afspraak moeten maken, maar dit staat wel in de toegestuurde informatie (Die volgens mij over een DSL installatie gaat nog en niet over glasvezel) Hij zei ook dat ik het installatiepakket daarom al binnen een paar dagen kon verwachten.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka 

Guidion zal je benaderen voor een afspraak via het emailadres dat je hebt opgegeven bij de bestelling, dus ze bellen je niet.

Aan de telefoon kreeg ik te horen dat installatie volgende week donderdag zou gebeuren, maar in de toegestuurde informatie staat nu dat guidion contact met mij opneemt over het maken van een afspraak? Moet ik nu zelf wel of niet een afspraak maken nog, of staat deze op volgende week donderdag ingepland? 

En ik zie nu in een bijlage dat jullie mijn oude zonnet mail adres als mijn t-mobile gebruikersnaam hebben ingesteld? Ik hoop dat dat meteen veranderd is zo gauw ik mijn account aan mijn bestaande prepaid account veranderd heb, want dat is wel de laatste gebruikersnaam die ik wil. Ook vervelend dat sommige communicatie op mijn oude zonnet binnenkomt, terwijl mijn communicatie adres een gmail adres is zowel bij tele2, als bij my t-mobile, en ook telefonisch heb ik het gmail adres gegeven. Erg verwarrend allemaal al weer...

 

Reageer