Beantwoord

Wat gaat het nieuwe "glasvezel" abo kosten?

  • 12 April 2022
  • 71 reacties
  • 1279 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

71 reacties

Reputatie 4

@Waqqas 

Naar mijn mening betaal ik voldoende dat ik niet zelf voor dergelijke aanpassingen hoeft te zorgen en mag verwachten dat T-Mobile met een passende oplossing komt.

Daarin, mag ik er wel bij vermelde, dat grote de con-collega KPN, hier beter en klantvriendelijker mee omging. In een tijdperiode van nog geen 4 jaar, 3 modems (kostenloos) mogen uitproberen.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Michel_1970, tof dat je binnenkort de overstap naar ons gaat maken! Ik kan je verzekeren: de UTP kabel kan je gerust zelf aanleggen. Enkel voor de glasvezelaansluiting geven wij het harde advies om dat helemaal aan de monteur over te laten aangezien het een fragiel werkje is met dure kabels.

Daarentegen regelt Guidion ook graag de UTP kabel voor je. Zo te lezen hebben @Waqqas en @Gerrit078 je al goed en uitgebreid geïnformeerd over het meerwerk en de kosten hiervan. Ik vermoed dat je een goede keuze zal maken of je het liever door de monteur laat doen of dat je een klusmiddagje tegemoet gaat. 😉

Hopelijk verloopt de aanleg van het glasvezelnetwerk voorspoedig!

 

Hi @BeMu, leuk om te horen dat je graag naar ODF over wil en sorry dat wij je dit nog niet kunnen bieden! Wij proberen wel zo veel mogelijk plaatsen over te zetten naar ODF. Niet alleen biedt het ons veel meer mogelijkheden en betere support, maar ook zijn voor ons de marges op ODF beter en is onze concurrentiepositie een stuk sterker ten opzichte van KPN.

Ik hoop dat wij ook snel bij jou in de buurt het netwerk meer open kunnen gooien!

Reputatie 4

Beste moderator (welke nog wel werkzaam is op de Community), behoudens @Boris & @Lisa , gezien zij niet meer actief zijn.
Hierbij vermeld ik toch mijn ongenoegen over de manier van handelen over de correcte wijze van factureren. Volgens mijn betalingsoverzicht is er over de maanden september en november een gedrag van €15,95 teveel ingehouden en dit op de dag vandaag niet gecompenseerd.
Ook wil ik graag vernemen wanneer wij aangesloten worden op het, inmiddels al 7 maanden, liggende glasvezelkabel (en notabene nog voor de deur ligt ook met alle ellende erbij).

gegroet,

Reputatie 4

@Tommie , @Cheyenne , @Demi , 
Update 22-03-2023
09:30u monteur (onderaannemer van Volker Wessels Telecom) aan de deur voor het doorvoeren en afmonteren van de glasvezelkabel.
Gevraagd of hij bekend is met mijn wens om de afwerking niet in de meterkast te doen maar op een andere locatie in huis. Hier weet de monteur totaal niets van. Toch jammer dit, terwijl ik dit nadrukkelijk bij zowel T-Mobile en amper 2 weken geleden bij Volker Wessels Telecom aangegeven heb wat mijn wens is. Blijkbaar wordt dit niet door gecommuniceerd en zorgt dit naar mijn idee voor de nodige vertraging in de planning.
Nu wordt in overleg met zijn uitvoerder besproken wat er mogelijk is.

10:00u
Monteur belt aan om door te geven dat hij op aanwijzing van zijn leidinggevende (de uitvoerder) alvast naar de volgende klant gaat. Ik moet nu wacht op de uitvoerder wat er gaat gebeuren.

Reputatie 7

Hi @Michel_1970, heel goed dat je hier het seintje geeft! Boris is niet meer werkzaam op de Community, maar ik help je hier graag bij. Zojuist heb ik deze kosten vergoed conform de afspraak. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Ook heb ik een reminder gestuurd naar de afdeling waar Boris eerder contact mee heeft gehad. Ik heb gevraagd of ze contact met jou kunnen opnemen om een nieuwe status update door te geven als die er is. 

Reputatie 4

Hoi @Boris,

ten eerste vreemd dat een winkelmedewerk(st)er dit niet gelijk mee krijgt in het systeem dat er een openstaande migratie gaande is waardoor dergelijke stappen “eigenlijk” niet mogelijk zijn. Het is van onze kant uit niet de bedoeling dat we het Vast Bellen willen stop zetten alleen is het nu op een laag pitje gezet om alvast de familieleden hieraan te laten wennen.

Over de netwerkmigratie, naar glasvezel, weten wij niet meer dan dat er een stukje “blauw” rietje tussen de tegels uitsteekt en dat deze nog in het huis afgewerkt moet worden. Wel zijn er al “pols hoogte opnemers” langs geweest, ook bij de buren uiteraard, maar dat is ook het laatste en dat is aan het begin van deze maand geweest.

Ik hoop dat er van jullie kant uit iets medegedeeld kan worden over een mogelijk moment van kabelafwerking in het huis.

Reputatie 7

Hi @Michel_1970,

Dat is zeker niet goed te praten en neem ik ook graag mee om ervoor te zorgen dat dit niet meer gebeurt. We waarderen je feedback ook echt, zodat we dit kunnen verbeteren. 

Wat betreft de oplevering heb ik direct navraag gedaan bij onze Glasvezelafdeling. Zij zullen om een update vragen bij de aannemer en je via de telefoon van een update voorzien, zodat jij weet waar je aan toe bent. Ook wij willen je natuurlijk zo snel mogelijk omzetten. We zullen contact met je opnemen per telefoon. We houden je op de hoogte! 

Reputatie 4

Update:
Om even na 15:00u belde de uitvoerder mij op om aan te geven nog even langs te komen.
15:30u gaat de voordeurbel en laat ik de beste man te woord en laat hem ook even binnen kijken wat er nu precies aan de hand is en hoe mijn wens eruit moeten komen te zien (uitvoeringstechnisch dan).
Uiteindelijk vertrok de beste man om 16:00u weer en kon ik mijn wens meegeven.
Er wordt nu een nieuwe afspraak ingeschoten om de glasvezelkabel onder de tegels door naar de andere zijde van het huis, via een nog te maken muurdoorvoer, binnen af te werken.
Wel heb ik aangegeven te zorgen voor een montage achterwand (dubbele 18mm multiplex plaat) en een vast 230V contactpunt. Voor mij dus nog wat werk aan de winkel maar dit had al eerder gedaan kunnen worden als er naar de klant geluisterd wordt.
Geduld is een schone zaak en Keulen & Aken zijn ook niet in één dag gebouwd (zullen we maar zeggen).

tot een vervolg update……..

Reputatie 4

Toch best vreemd dat een monteur onaangekondigd in je eigen tuin gaat zitten rommelen.
Blijkbaar zijn er aardig wat tegels eruit gehaald en weer terug met alle rommel erbij.
Beter had ik het gevonden als het van te voren aangemeld werd zodat in overleg mogelijk tot een andere strategie gedacht kon worden. Nu is dat niet meer te doen gezien de kabel, letterlijk, voor mijn deur ligt en waar ik nu elke dag bijna over mag struikelen.
Slechte service is hierbij nog zachtjes uitgedrukt. Hoe nu verder????
Zie het resultaat op de foto……
Graag kom ik nu met de opdrachtgever van deze monteur, ja inderdaad dat is T-Mobile, hoe we dit gezamenlijk gaan oplossen.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Michel_1970, ik ben meteen voor je gaan kijken. Ik zie hier dat het wel is gecompenseerd. Deze compensaties zijn terug te vinden op de facturen van oktober en december 2022. Om antwoord te geven op je volgende vraag: Het gaat hierom een nieuwe glasvezellijn. In dit scenario kan de je een bestelling bij ons plaatsen en wordt er een fictieve plandatum aangemaakt door de netwerkbeheerder. Als de aansluiting kan worden gemaakt, dan kan de je contact opnemen met de netwerkbeheerder: 088-0063744 - Maandag t/m vrijdag tussen 08.30 - 17.00 uur. Zij plannen een afspraak in om de aansluiting af te laten maken en regelen de verdere afhandeling van de aanleg. Zodra je de benodigde informatie hebt aangeleverd, dan zal KPNNetwerk een case aanmaken en de betreffende aannemer aansturen om te beginnen met de werkzaamheden. Hoe eerder deze case is aangemaakt, hoe sneller je zal worden opgeleverd. Voor alle tussentijdse vragen zoals de voortgang van het project, plandatum, wijzigen afspraken, oplevering kan de klant contact opnemen met KPNNetwerkNL. 

 

Veelgestelde vragen
KPNNetwerkNL is al een keer geweest, waarom kan ik nog geen plandatum terugvinden? 
Bij nieuwbouwadressen zal er altijd eerst een schouwing plaatsvinden. Dit betekent dat er een aannemer langs komt om te kijken of de vezel gemakkelijk naar binnen kan worden gebracht en op welke plek het FTU kan worden geplaatst. Deze afspraak is niet zichtbaar in onze systemen en is dus ook niet de uiteindelijke opleverdatum. 

Ik heb al een FTU in huis, maar ik heb een plandatum die nog ver in te toekomst staat? 
Het kan zijn dat het InHome gedeelte al gereed is, maar dat de hardware in de POP nog niet gereed is. Derhalve is het nog niet mogelijk om de patch te zetten. Wanneer de plandatum verstreken is, dan kunnen wij hier navraag voor uitzetten.  

Ik heb al een FTU in huis, maar ik heb nog een plandatum in het verleden?  
In dit soort gevallen is het verstandig dat de klant contact opneemt met KPN om aan te geven dat het FTU al is geplaatst. KPN zal de klant vragen om een foto aan te leveren van het FTU, zodat zij de aannemer kunnen aansturen om de patch te zetten. 

 

 

Reputatie 4

Beste @Gerrit078 , nu staat de modem ook in de woonkamer en geeft naar mijn idee “ondanks dat het nu om te huilen is” een beter wifi signaal dan dat het in de meterkast zit. Bovendien komen alle UTP kabels naar datzelfde punt.
Waar ik wel aan zat te denken is om een UTP kabel, en dat geeft dus de nodige drempels gezien de bouw van het huis, te leggen van de meterkast naar de locatie waar de modem nu staat.
Eigenlijk komen nu ook “de aansluitingen” zoals het ISRA en COAX punt in de hoek waar ik graag het glasvezelpunt wil hebben.
Geen hond die dat ziet, gezien onze hoekbank daar staat.

Reputatie 4

Update:
Na een maandje radio stilte, toch maar voor de zekerheid zelf even gebeld met de uitvoerende partij om de aansluiting te laten realiseren.
Toevallig wilde zij ook met mij in contact komen voor een nieuwe afspraak. 🤔 hoe toevallig is dit….
Afspraak staat nu voor 03 mei en nogmaals gevraagd en gecheckt of mij wens (afmonteren in de woonkamer ipv meterkast en aanbrengen van een muurdoorvoer) in hun systeem stond. Dit is door de service medewerker van de uitvoerende partij bevestigd.
Nu rest voor mij de voorbereidende werkzaamheden te doen (montage gelegenheid “houten achterwand” aanbrengen) en vervangen van een wandcontactdoos (2v naar een 4v).
Wordt vervolgt…….

Reputatie 7

Hi @Michel_1970,

Thanks voor je update! Ik had inderdaad al begrepen dat er contact is gelegd door mijn collega. Wil je ons op de hoogte houden over de aanleg en de overgang naar het Glasvezelnetwerk. Ook wij zijn erg benieuwd! 

Reputatie 2

Beste @Gerrit078 , nu staat de modem ook in de woonkamer en geeft naar mijn idee “ondanks dat het nu om te huilen is” een beter wifi signaal dan dat het in de meterkast zit. Bovendien komen alle UTP kabels naar datzelfde punt.
Waar ik wel aan zat te denken is om een UTP kabel, en dat geeft dus de nodige drempels gezien de bouw van het huis, te leggen van de meterkast naar de locatie waar de modem nu staat.
Eigenlijk komen nu ook “de aansluitingen” zoals het ISRA en COAX punt in de hoek waar ik graag het glasvezelpunt wil hebben.
Geen hond die dat ziet, gezien onze hoekbank daar staat.

 

Ook wij wilde het aansluitpunt(FTU) ergens anders hebben, maar vanwege veiligheid en andere eventuele problemen moest deze toch echt in de meterkast, jammer dat wel, maar we hebben een UTP kabel(cat6a) getrokken van meterkast naar punt waar het modem komt te hangen.

Reputatie 4

Beste @Tommie of andere moderators die zich hiervoor inzetten,
wederom een “verkeerde” factuur ontvangen waarbij het ingediende bedrag te hoog is.
Gaarne ook weer voor, en er zullen nog meerder volgen ben ik bang, een rectificatie aanmaken en toekennen.
met vriendelijke groet,

Beste @Gerrit078 , nu staat de modem ook in de woonkamer en geeft naar mijn idee “ondanks dat het nu om te huilen is” een beter wifi signaal dan dat het in de meterkast zit. Bovendien komen alle UTP kabels naar datzelfde punt.


Waar ik wel aan zat te denken is om een UTP kabel, en dat geeft dus de nodige drempels gezien de bouw van het huis, te leggen van de meterkast naar de locatie waar de modem nu staat.

 

Een slecht Wi-Fi signaal hoeft niet zo zeer als de glasvezel wordt afgemonteerd in de meterkast, vanaf de meterkast zou je - indien mogelijk - een netwerkkabel kunnen trekken en het T-Mobile modem alsnog in de woonkamer plaatsen.

In sommige woningen kan dit nogal een klus zijn en is het te begrijpen dat het onwenselijk is om kabels te trekken, maar voor een eigenaar van een netwerk of zelfs een provider is het eveneens onwenselijk om de fibers open en bloot in een ruimte (woonkamer) te hebben liggen.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Michel_1970, goed dat je dit nog een keer aankaart. We kunnen dit process niet automatiseren, ik heb zojuist de vergoeding weer in orde gemaakt. De vergoedingen zijn terug te zien op een volgend factuur. Voor nu wens ik je een hele fijne dag!

Reputatie 4

Beste @Tommie prima verder alleen heb ik van T-Mobile op 15 februari ook al een bericht ontvangen over een eerder verstuurde factuur waarbij het teveel ingediende bedrag verrekend zou worden met de eerst volgende. Alleen nu is het factuurbedrag nog te hoog. Ik blijf dit monitoren en de bedragen optellen waar we nog recht op hebben.
Zachtjes gezegd maken jullie er wel een puinhoop van.

Reputatie 4

Beste @Cheyenne , @Tommie , @Demi , en andere belangstellende,

vanmorgen een pakketje (kastje “7cm x 7cm” waar een glasvezelkabeltje “geel” en een CAT kabel ingestoken kan worden) in ontvangst mogen nemen welke een monteur van Guidion gaat plaatsen en installeren (afspraakdatum hiervoor volgt nog). Eerlijk gezegd had ik hierbij ook de nieuwe modem
(Zyxel T50) verwacht.
Mogelijk dat deze nog komt.
Volgens een vrouwelijke medewerker van T-Mobile, die mij geregeld belt, kon mij althans vertellen dat een dergelijk pakket eraan zat te komen alleen zou hierin een modem en een setup-box zitten.
Ik heb haar verteld dat de setup-box achterwege gelaten kan worden gezien we in huis al 3 exemplaren hebben staan.
Naar aller waarschijnlijkheid zal de monteur van VolkerWessels Telecom ook een onderdeel gaan plaatsen en installeren waarop de glasvezelkabel (van buiten “blauw”) en het gele kabeltje op aangesloten kan worden. Moet hiervoor ook een wandcontactdoos voor gereed staan?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Michel_1970, bedankt voor de update hierover! Een erg positieve ontwikkeling, kan je ons laten weten, na 3 mei, wat de status is?

 

Reputatie 4

Hoi @eric , de partij(en) welke hier in de wijk bezig zijn, zijn ODF en T-mobile, zo te zien aan de achterzijde van hun hesjes 😉.
Beste vreemd dat jullie site wel aangeeft dat Glasvezel beschikbaar is maar kan hierover verder geen info van krijgen. 

Reputatie 7

Hi @Michel_1970,

Thanks voor je bericht en update. Fijn om te zien dat er stappen zijn gemaakt om de aansluiting te realiseren, ondanks dat dit niet is gegaan hoe wij het voor ogen hebben. De kabel die op dit moment nog uitsteekt zal naar binnen worden getrokken en het zand ligt los zodat dit tussen de tegels belandt. Toch ben ik het met je eens dat dit anders had gemoeten, zeker omdat het je eigen tuin betreft. Ik heb daarom direct jouw klacht doorgezet naar onze Glasvezelafdeling om dit zo goed mogelijk op te lossen. Excuses voor het ongemak, we gaan hiermee aan de slag! 

Reputatie 4

Hoi @Waqqas , ik zat net even al te kijken naar de opties en kom inderdaad tot de ontdekking dat de bestelling / aanvraag glasvezel abonnement gemaakt kan worden.
Voor het geheel betalen we, na de 8 maanden korting, nog geen €10 meer voor een, naar mijn idee, veel betere en betrouwbaardere verbinding. Eindelijk af van die koperdraadjes.
Wie of hoe kan ik de overstap het gemakkelijks regelen.

ps. het “oude” ISRA punt zit geheel ergens anders dan dat waarschijnlijk de glasvezel binnen gaat komen. Ik schat zo maar in dat het in de meterkast stop. Maar dan…….

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Michel_1970, een wandcontactdoos of stekkerdoos moet inderdaad klaar staan voor de installatie. Het modem kunnen we switchen, voor de Zyxel, zodra de installatie is voltooid, als je dan een berichtje achterlaat maken we dit in orde!

Reputatie 7
Badge +8

@Michel_1970 De verrekeningen zijn nog niet meegenomen op de factuur van februari. Dit heeft ermee te maken met dat de factuur voor februari al was opgemaakt voor de vergoedingen voor jou waren aangemaakt. Op de factuur van maart kun je de verrekeningen ook terugvinden. Check voor de zekerheid ook de factuur in My T-Mobile Thuis zodra deze beschikbaar is of alles klopt: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement.