Beantwoord

Wat gaat het nieuwe "glasvezel" abo kosten?

  • 12 April 2022
  • 71 reacties
  • 1279 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

71 reacties

Reputatie 4

Beste @Jason , @Waqqas , @eric , het glasvezelrietje (bij ons een blauwe) steekt nu de grond uit, dus kan ik het verzoek indienen (zoals @eric al vertelde) om de netwerkmigratie in gang te zetten, alleen rest mij nog wat “voorbereidende” vraagjes.
Zoals ik in andere posten lees, wordt de glasvezel afgemonteerd (geschoten onder de tegels door en naar binnen) door ODF tot in de meterkast. Op een later tijdstip (lees: andere dag) wordt door een monteur van T-Mobile “Guidion” het nieuwe modem geplaatst en afgemonteerd.
Alleen….nu komt het zoals ik al eerder vertelde, zit mij “oude” internet aansluiting totaal ergens anders dan de meterkast. Dwars gemeten (horizontaal) over het huis zit hier ongeveer 6 meter tussen.
Moet ik zelfstandig een verbinding leggen (via de kruipruimte) tussen het “Zyxel” modem en mijn “oude” internetpunt (ISRA)?
Voorbereiding in de meterkast tbv WCD aansluitingen? met of zonder randaarde? en voor beide modems?
En vanaf welke datum kan ik de netwerkmigratie in laten gaan (we moeten wel reëel blijven en dit niet op 1 mei 2022 inzetten)?.
 

En last but not least, kan ik ook een nieuw kostenoverzicht ontvangen wat het nieuwe termijn gaat worden? uitgaangde van optie “glasvezel 1Gbit up / 1Gbit down”.

met vriendelijke groet weer……..en alvast fijne paasdagen.

Reputatie 7
Badge +15

@Michel_1970

Indien je de router op een plek wilt hebben buiten de meterkast dan kan je kijken of je een internetkabel vanaf de meterkast naar de plek waar je de router wilt kunt aanleggen.

Het is beter om een dubbele wcd met randaarde te plaatsen in de meterkast zodat hier misschien ook de router kan worden aangesloten door de monteur van Guidion die op de installatiedatum komt.

De datum die je kiest is slechts een gewenste datum, T-Mobile zal kijken wanneer de migratie daadwerkelijk kan plaatsvinden 

De kosten voor het abonnement blijven denk ik hetzelfde tenzij je de snelheid wijzigt.

1 Gbps is 40 euro met klantvoordeel en 45 euro zonder klantvoordeel.

Reputatie 4

Vanmorgen voor en met vrouwlief ons “algemeen” abonnement gewijzigd omdat zij graag een eigen privé mobiel wil en daardoor het thuisnummer op een laag pitje hebben laten zetten.
Hierdoor is de “nachtmerrie” (realiteit ) geworden omdat het “vooraf ingestelde” Glasvezelnetwerk hierin meegenomen wordt en dat we daar ook al voor gaan betalen maar dat was/is niet de afspraak gezien het glasvezel netwerk totaal nog niet werkt, sterker nog, het ligt nog steeds als uiteinde voor onze stoeptegel.
Onze kosten vóór de aanpassingen van vanmorgen waren (afgerond) € 75. Door het aanpassen van het vaste telefoon lijn naar een laag pitje (min € 12,50) zou dit op € 62,50 uit moeten komen.
Kort na vertrek bij de winkel kwam er al een berichtje binnen met de aangepaste abo met maandbedrag van € 67,50.
Dit klopt dus niet.
Wij vernemen graag hoe dit opgelost kan worden en hebben daar alle vertrouwen in ;-)

Reputatie 4

Update:
Afgelopen zaterdagmiddag 06 mei is bij ons de glasvezelaansluiting verbonden met de mediaconverter. Hierdoor is de “snelle” verbinding een feit geworden.
Van een magere snelheid met ongeveer 85 a 90Mbit/s-download & 30Mbit/s -upload naar ruim 900Mbit/s -down- en upload is toch wel een verbetering te noemen.
Alles draait hier nu als een zonnetje alleen wel jammer, vanwege het behouden van de Huawei HG659, dat het wifi signaal niet mee is gemigreerd. Hierdoor zal ik de “Range Extenders” toch moeten blijven gebruiken.
Hieronder een foto hoe het uiteindelijk is geworden.
Wel wil ik nog t.z.t. een kunststofkap maken en plaatsen als extra bescherming. Nu niet echt nodig omdat onze hoekbank er geheel voor staat en hierdoor het niet ziet of dat je er langs kunt lopen.
 

 

Reputatie 4

Beste @Boris , we zijn weer een maand verder, hoewel nog steeds geen glasvezel, maar wel een factuur die te hoog wordt ingediend. Graag zien wij wederom, conform de afspraken, een terug storting van het teveel ingehouden.

met vriendelijke groet,

Reputatie 7

Hi @Michel_1970,

Thanks voor je bericht! Helemaal duidelijk signaal, maar daar zit een kleine nuance in. Omdat momenteel de migratie van de snelheid open staat, kan de annulering van Vast Bellen nog niet worden doorgevoerd in ons systeem. Hierdoor is in het nieuwe prijsplan wat je te zien hebt gehad, Vast Bellen nog bij inbegrepen. Mijn excuses hiervoor. Wanneer de migratie naar ons Glasvezel netwerk wordt doorgezet, zal ook de prijs veranderen. Mocht er onverhoopt een verschil zijn, dan kunnen we dit altijd nadien verrekenen. Wel zo netjes natuurlijk! Is er inmiddels voor jou meer duidelijkheid wanneer je kan worden overgezet? Zo niet, doe ik graag nog even navraag voor je.

Reputatie 4

@Tommie en andere geïnteresseerden, hierbij een update (zoals belooft).
Vandaag 03 mei.
10:15 (ongeveer) arriveren de monteurs en stratenmakers in de tuin om de glasvezel door de tuin in te graven, muurdoorvoer maken en uiteindelijk afmonteren.
Ik moet eerlijk zeggen dat de mannen prima werk (tuin weer herstraat en het afmonteren van de kabel binnen) hebben afgeleverd.
12:00u (ongeveer) is de laatste man (monteur voor het afmonteren van de glasvezelkabel) ook vertrokken. Aansluiting is gecontroleerd d.m.v. het bellen met collega in de verdeelcentrale.

Nu is het wachten op de monteur van Guidion om de media-converter (welke al in bezit is) te plaatsen (naast de "glasvezel aansluiting”) en aan te sluiten.
Ik mag hopen dat deze monteur van Guidion gelijk een nieuwe modem (Zyxel T54) meeneemt welke naar mijn idee, beter past bij een glasvezelverbinding.

Wordt vervolgt naar het laatste onderdeel……..

 

Muurdoorvoer
Glasvezelaansluiting afgemonteerd

 

Reputatie 4

@Boris , gezien het feit dat de migratie voor de telefoonlijn nog steeds open staat, komt de volgende factuur ook met een te hoog bedrag naar onze toe.
Verleden keer kreeg ik netjes een collega van jou aan te telefoon (mobiel) en ging dit regelen (extra kosten werden terug betaald).
Ik moest dit van hem in de gaten houden en indien nodig elke maand daarna herhalen. Verder geen probleem als we wederzijds maar aan de afspraken houden.

Update betreffende Glasvezel: Jammer genoeg nog steeds wachtende (blijkbaar is de wijkcentrale ook nog niet aangesloten). Dit zou nu toch wel gedaan kunnen zijn.
We zitten ook nog steeds met een “klein metertje” glasvezelkabel, welke enorm hinderlijk, voor onze voordeur ligt (en maar te liggen). Zie mijn eerder verzonden foto in een eerdere post.

Verneem graag reactie van jou.

Reputatie 7

Hi @Michel_1970, dank voor je reactie en update. Ik heb het direct voor je uitgeplozen. Omdat de migratie van het telefoonabonnement in gang is gezet nadat de netwerkmigratie is doorgevoerd, kan ons systeem deze nog niet afronden. Dit kan pas gedaan worden wanneer de Glasvezelverbinding is opgeleverd. De dubbele kosten zal ik dan ook graag vergoeden, maar kan dit pas doen wanneer de Glasvezelverbinding klaar is gemaakt, zodat we de volledige kosten die zijn gemaakt, voor onze rekening kunnen nemen. 

Voor de oplevering heb ik opnieuw navraag gedaan bij mijn collega's, eveneens de bedrading die moet worden getrokken. Ik heb gevraagd dit per direct op te pakken, in de hoop je zo snel mogelijk van een verbinding te kunnen voorzien. We houden je per telefoon op de hoogte. 

Reputatie 7
Badge +9

@Michel_1970 bedankt voor de update!

Fijn om te horen dat alles werkt en je tevreden bent met de snelheid. Ik kan de Huawei omruilen voor een Zyxel T-50. Zal ik dit voor je regelen? Hoor het graag!

Reputatie 4

Beste @Jason , @Cal en @Boris , gezien jullie T-Mobile Modeoperators zijn en enkel op onderstaand vraag antwoord geven, ben ik hiernaar best benieuwd, komt ie.

Hedenochtend, maandag 01 aug, stond een medewerker van jullie aan onze deur om een aanbieding te doen voor de toekomstige overstap naar Glasvezel. Nu ik dit weet ben ik benieuwd wat jullie kunnen (mee- / op-)bieden dan alleen de gratis aansluitkosten a €30???

Voor een eerlijke trouwe klant met 5 abo's op één adres…...😏 moet toch wat te regelen zijn????

Reputatie 4

Beste @Boris , dit is niet conform de afspraak. De teveel ingehouden kosten met betrekking tot de telefoonlijn zouden naar ons terug gestort worden zolang de Glasvezelverbinding niet is opgeleverd.
Wij hebben duidelijk aangegeven dat wij niet gaan betalen voor een dienst welke wij niet afnemen. Het is aan jullie systeem dat dit nu zo eenmaal gebeurd. Tijdens het telefoongesprek met jou collega is dit ook zo door hem erkend en zou hij dit in orde gaan maken (wat ook is gebeurd). Alleen nu zijn we een maand verder en mogelijk volgen er nog meer. Geen probleem had ik al aangegeven alleen moeten we ons (wij en T-Mobile) daar wel aan houden.

Reputatie 7

Hi @Michel_1970, ik was niet bekend met deze afspraak, excuus. Ik heb de vergoeding voor de kosten direct voor je in orde gemaakt. Je kan deze inzien in My T-Mobile: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement. Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, laat het vooral weten. We staan hier voor je klaar.

Reputatie 4

Beste @Tommie , @Demi en andere belanghebbende moderators,
de afspraak voor het afmonteren van de glasvezel is vandaag gemaakt met VolkerWessels Telecom en komen 22 maart a.s. langs.
Al met al, in totaal (even vooruit lopend op de zaken), 9 maanden geduurd voor het realiseren van een dergelijke verbinding.
Nu nog hopen dat de wensen, wat betreft de afwerking, gehoord worden.

Wordt vervolgt en we houden u op de hoogte……….

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Michel_1970, bedankt voor jouw mooie update; het ziet er inderdaad vakwerkwaardig uit, mooi om te zien! 👍

Omdat jij jouw aanvraag al enige tijd geleden gedaan hebt, zal de T50 hoogstwaarschijnlijk geleverd worden. Geen zorgen! Geef straks een seintje zodra alles up and running is, dan ruil ik de T50 graag om voor een T54.

Reputatie 4

Beste @Tommie , afgesproken is dat wij voor elke maand gecompenseerd zouden worden met het bedrag van €15,95 totdat de glasvezel aansluiting is opgeleverd. Vandaar dat ik vermeld heb dat het over de maanden september en november dit niet is goed gegaan. Ook de eerste factuur van 2023 is dit bedrag teveel gefactureerd.
Ik verwacht dat voor deze maanden, (september, november en januari 2023), wij nog gecompenseerd worden.
Om ook even antwoord te geven op het tweede gedeelte is het zo dat wij al eerder een bestelling (mutatie in jullie systeem) hebben geplaatst (laten plaatsen door een winkelmedewerkster) voor het realiseren / opleveren van de glasvezel aansluiting. Hierdoor is nadien alle ellende ontstaan.
Ik snap niet waarom KPNNetwerkNL hier tussen vernoemd wordt. De glasvezel wordt in opdracht van T-Mobile aangelegd door Open Dutch Fiber.
Ik ga ervan uit dat T-Mobile voldoende informatie van ons heeft gekregen om de aansluiting te komen realiseren / dan wel uit te besteden en op te leveren.

Reputatie 4

Hoi @Boris , even een update. Zojuist, om 15:50u om precies te zijn, gebeld met ODF (Open Dutch Fiber) met de vraag of zij al iets wisten m.b.t. de aansluiting van de wijkcentrale (postcode 3069).
De meneer in kwestie van ODF kwam met de “verontrustende” berichtgeving dat dit op planning staat voor eind 2022. Dit wil nog niet zeggen dat het dan ook gerealiseerd is / kan zijn. Er zit een verschil tussen iets plannen en realiseren. Zo vertelde hij. Prima, zei ik, dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben. En jullie dus nu ook.

Reputatie 7

Hi @Michel_1970, dank voor je reactie. Ik heb dezelfde uitvraag gedaan bij mijn collega van de Glasvezelafdeling waarop deze uitvraag uitstaat. Ik koppel graag jouw waarneming terug aan ons contact in de hoop meer duidelijkheid te hebben. Nogmaals bedankt.

Reputatie 4

Hoi @Jason als de T50 nog geleverd moet worden waarom dan niet gelijk de T54.
Hier staat nu een Huawei HG659.
En verder heb ik alleen nog maar de media-converter gekregen in een roze doos.

Reputatie 4

Beste @Boris , allemaal leuk en aardig maar dat het onderdeel “Vast Bellen” niet aangepast kan worden omdat de “migratie naar Glasvezel” nog open staat, lijkt mij geheel onwaarschijnlijk gezien het nieuwe overzicht welke ontvangen is en waarop staat “Vasten Bellen Start” voor €2,50 i.p.v. €15,95 (volgens mijn laatste factuur van afgelopen Juli voor “Unlimited Vast Bellen Plus”). Hier zit dus een prijsverschil in van €13,45 en dat zie ik niet terug in het totaal bedrag.
We betalen nu € 32,97 voor Internet 100 Abonnenment en geen € 45 voor iets wat we nog niet hebben.

Volgens de bewoordingen van @Jason en @eric gaat het betalen van het nieuwe bedrag voor de glasvezel pas in zodra de aansluiting werkend achter gelaten wordt en niet eerder.
Volgens andere berichtgevingen over het glasvezelnetwerk in Rotterdam zou het zo maar kunnen dat we pas over een half jaar of langer mogen genieten van de snelle lijn. Heb ik geen problemen mee maar ik ga daar niet alvast voor betalen.

Graag hier een vervolg op met reageren………..

ps. factuur kosten zouden vanaf nu € 79,87 - € 13,45 = € € 66,42 moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +5

Dank @Michel_1970, ik geef het door aan Demi en Tommie. Hou ons zeker op de hoogte en veel succes met de afspraak!