Beantwoord

Zelf installatie via KPN geregeld en ook boete voor apparatuur

  • 30 January 2021
  • 82 reacties
  • 1927 Bekeken


Toon eerste reactie

82 reacties

Heb dus ook nog niks gehoord over een nieuwe afspraak. Wij willen juist graag verder en zelfs onder het werk zorg ik daarom dat ik bereikbaar ben dus dat klopt niet.

Hoi Demi,

Bedankt voor je reactie en begrip.

 

KPN is Dinsdag 25 oktober geweest. Daarna zou ik gebeld worden maar dat is niet gebeurd, ook niet op die 28 oktober die je beschrijft dus dat klopt helemaal niet! Ik heb geen gemiste oproepen!

Groet

Reputatie 7
Badge +8

@Dorine Veenstra Ik baal er ontzettend van dat het maar niet lukt Dorine! Uiteraard hoef je voor de periode dat je geen gebruik kunt maken van onze diensten te betalen. Deze kosten gaan we achteraf voor je vergoeden, zodra alles weer werkt. Zo weten we zeker dat elke dag meeberekend wordt in de vergoeding. Wat betreft de apparatuur dat terug moet, gaat het alleen om het oude modem. Deze kun je wel alvast naar ons retourneren als je het nieuwe modem in huis hebt. Mocht de boete alsnog op de rekening verschijnen, geef ons dan een seintje samen met het verzendbewijs, dan kunnen we deze kosten ook gelijk voor je vergoeden. Wanneer is KPN precies geweest? Ik zie in het ticket namelijk de update van KPN op 28-10 dat je niet bereikbaar was voor het maken van een afspraak. Ik hoor graag hoe dit zit, zodat we dit ook verder voor jou kunnen uitpluizen.

Daar zijn we weer. 

Een jaar verder en ik zit weer met hetzelfde probleem thuis.

 

2 maanden geleden kwamen we beneden om aan het werk te gaan en hadden we ineens geen internet. Na de gebruikelijke dingen te controlen heb ik meteen met de klantenservice gebeld. Hierbij werd ik eerst geholpen door iemand waarbij het bleek alsof ik diegene wakker belde en stoorde en ook geen steek verder kwam. Begon dus meteen alweer goed. Tweede die ik die dag aan de telefoon kreeg was een stuk vriendelijker en ging regelen dat we een nieuwe modem opgestuurd zouden krijgen.

 

Na een week kregen we die. opzich vervelend maar goed 7 dagen is nog te overzien en we kregen in de tussentijd codes voor mijn telefoon om toch thuis aan het werk te kunnen. Wat dus voor mijn partner niet opgaat want die ziet mobiel niet bij tmobile maar heeft wel een eigen bedrijf waardoor hij zeker internet nodig heeft thuis. Als ik op mijn werk ben dan maakt hij dus dubbele kosten door zijn eigen bundels aan te moeten vullen om aan het werk te kunnen. Dit is een week te overzien maar is voor mijn partner dus al 2 maanden de realiteit en je kunt je voorstellen dat dat al een grote frustratie an sich is. 

Verder met de modem, die we binnen kregen. Dan moet je een afspraak maken met een monteur van Guidion die over een maand wel een plekje hadden… nou dat is toch niet normaal? Om een maand zonder te zitten? Dus hebben wij zelf maar weer iemand ingeschakeld om de modem te installeren. Wat blijkt; de nieuwe modem is prima maar er komt geen signaal maar binnen. Dus of de converter is kapot of er gaat van buitenaf wederom weer wat mis. 

 

Dan toch die maand later eindelijk een monteur op de stoep van Guidion. Maar die konden niks voor ons betekenen want die mogen in de centrale van KPN niets doen. Hele ochtend thuisgebleven van het werk (Wat me dus ook gewoon uren kost) om te wachten op een monteur die te laat is, mij vervolgens belt met de mededeling; mevrouw we komen niet want het heeft geen nut, de fout ligt in de centrale en daar mogen wij niet bij dus dat moet KPN doen..

 

Dus weer van het kastje naar de muur. KPN is nu eindelijk 1 keer geweest nadat ik de klantenservice van Tmobile ELKE WEEK heb moeten bellen. Dan was er weer niks doorgegeven en dit en dat. Ik weet niet wat daar allemaal mis gaat maar het is echt aan aanfluiting. KPN is geweest maar de jongens kwamen er niet uit dus er moet nu een groter expertise team langskomen. Daar worden we dan dus nog over gebeld. Heel vervelend dat dit er nu bij komt maar KPN is niet de schuldige in mijn optiek want ik heb toch echt een abbonement bij Tmobile. Een abbonement voor internet en tv waar ik overigens dus nu ook maanden voor betaal en niks voor krijg! Maar enig begrip of compensatie via de klantenservice Ho maar!

 

Een de uitkomst nu… Nog steeds geen internet en geen idee hoe lang dit nog gaat duren.

Vorige keer was het ook al 3 maanden.. 

 

Daarbovenop kregen we ook een vriendelijk mailtje of we even 75 euro willen betalen voor het nog niet retour doen van de modem, terwijl ik ook daarover al 3 keer contact heb gehad dat we nog niets terug kunnen sturen omdat de boel nog niet is geregeld en er nog niet duidelijk is wat er terug moet. Iets wat de klantenservice zelf heeft voorgesteld en zogenaamd in het systeem zou zetten. Nou in dat systeem staat steeds bar weinig tot niks.

 

Ik weet niet meer wat ik hiermee aan moet hoor. De frustratie is zo ontzettend groot en elke keer als ik bel dan probeer ik me maar in te houden want diegene die je aan de lijn krijgt kan er vaak ook niks aan doen, Hoe gaan we dit nu eens oplossen?

Groet,

  1. Veenstra
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Dorine Veenstra, alvast bedankt voor het opspeuren van het verzendbewijs! 

Heel graag gedaan wat betreft bovenstaande, het is een kleine moeite en ik ben blij dat het in ieder geval een beetje helpt bij het afronden van het proces. Mocht ik ooit nog iets voor je kunnen doen, dan weet je me te vinden. Overigens zijn alle moderators minstens zo bekwaam en servicegericht dus ik weet zeker dat je goed terechtkomt op de Community.

Voor nu een geweldig weekend toegewenst en blijf alsjeblieft gezond!

Hoi Jason

 

Wat een opluchting om eindelijk zon reactie te krijgen na vanochtend weer een de telefoon gehangen te hebben met de klantenservice die eigen zegt: kunnen we niks aan doen mevrouw.

 

Verzendbewijs hebben we nog ergens en vragen we anders even opnieuw op, staat in de computer bij de pickuppont aangezien hij tegelijkertijd met een belangrijke order van ons wegging.

 

Heel erg bedankt voor de moeite en het verwerken van ons probleem. Er is inderdaad nog niemand langs geweest behalve de monteur die we zelf hebben geregeld vanuit KPN. Wij hadden bij deze het geluk iemand te kennen die ons hierbij komt helpen. We hebben nu dus internet maar niet dankzij T-mobile zelf. Het ging me dan ook vooral over de manier van zaken, hoe alles is blijven liggen en hoe vervelend we zijn behandelend bij de klantenservice. Wil jou dan ook erg bedanken voor het meteen regelen van deze zaken!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Dorine Veenstra, welkom op de Community!

Sterk dat je jouw verhaal doet hier, het is niet zonder slag of stoot gegaan en ik vind het kwalijk dat jullie nu ook nog met een boete opgescheept zitten. Sorry voor alle trammelant!

De TV Box en het Draytek modem heb ik beide afgemeld zodat de boete in principe niet meer zou moeten worden opgelegd. Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb jij toevallig het verzendbewijs nog bewaard? Dan koppel ik die aan je klantprofiel zodat iedereen bij ons op de hoogte is van het feit dat je dit netjes teruggestuurd hebt en de fout aan onze kant ligt.

Op 20 januari is er een mail naar de aannemer gestuurd om een afspraak in te plannen voor de volledige installatie, maar uit jouw verhaal begrijp ik dat je hier tot op heden niets van gehoord hebt? 

Om je enigszins tegemoet te komen, wil ik graag één volle maand abonnementskosten vergoeden. Daarnaast zal ik de € 37,50 installatiekosten die in rekening worden gebracht ook vergoeden. Je zult deze vergoedingen op een volgende factuur verrekend zien worden met het maandbedrag. Het bedraagt dan in totaal € 40,66 (abonnementskosten) + € 37,50 (installatiekosten) = € 78,16

Hiervan stuur ik je straks een e-mail ter bevestiging toe zodat je dit meteen overzichtelijk hebt. 

Reageer