Info

Glasvezel- en telefoonkabel/DSL aansluitingen

  • 10 September 2021
  • 42 reacties
  • 6976 Bekeken
Glasvezel- en telefoonkabel/DSL aansluitingen

Toon eerste reactie

42 reacties

Reputatie 2

Nou, KPN heeft natuurlijk al een keer kosten gemaakt om het ISRA punt aan te leggen. Als de eigenaar daarna (per ongeluk) de boel sloopt is het eigenlijk niet onlogisch dat de kosten daarna niet weer voor de netbeheerder zijn. Maar voor dat bedrag weet je wel dat ze het gaan oplossen voor je. Hopenlijk hebben ze een idee hoe die kabel loopt zodat ze niet je hele tuin/ straat moeten opengraven.

Dat was bij ziggo ook.

Maar goed, we gaan het zien hoe het verder afloopt

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bertn, ik wilde nog checken in de aanvraag zelf of er aan de “achterkant” te zien is of het ISRA wel gelokaliseerd is, maar omdat jouw aanvraag nog niet ingepland staat, blijft die informatie achterwege - meestal kunnen we daar een melding van zien vanuit KPN Netwerk - er staat dan bijvoorbeeld “ISRA - MTK” als in meterkast bij. Kun je mij een seintje geven wanneer jij de plandatum toegestuurd krijgt per e-mail? Dat is doorgaans zo’n drie tot vier dagen na de aanvankelijke aanvraagdatum. De kans is natuurlijk miniem aangezien jij het hele huis al uitgekamd hebt en niets tegenkwam dat op een ISRA lijkt, maar ik wil graag alles uitgesloten hebben! 😄

Hello, I am moving my modem Zyxel t-50 to a new apartment. I am trying to find the DSL connection point but having issues. 

So first in the living room there is this circular connection but I’m assuming that’s for TV cable:

 

In the meter cupboard, there is a section with cables that seem to be ethernet as they are bigger than the DSL port, and I don’t see anywhere else here where I could connect the DSL cable. I attach pictures: 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hello @mperezcorral 

The connection point on the first photo is not used by T-Mobile, the wires on the 3rd photo are electric wires so be careful.

Look for any of these in your livingroom, cupboard or somewhere else :

 

Reputatie 2

Hoi @Bertn, ik wilde nog checken in de aanvraag zelf of er aan de “achterkant” te zien is of het ISRA wel gelokaliseerd is, maar omdat jouw aanvraag nog niet ingepland staat, blijft die informatie achterwege - meestal kunnen we daar een melding van zien vanuit KPN Netwerk - er staat dan bijvoorbeeld “ISRA - MTK” als in meterkast bij. Kun je mij een seintje geven wanneer jij de plandatum toegestuurd krijgt per e-mail? Dat is doorgaans zo’n drie tot vier dagen na de aanvankelijke aanvraagdatum. De kans is natuurlijk miniem aangezien jij het hele huis al uitgekamd hebt en niets tegenkwam dat op een ISRA lijkt, maar ik wil graag alles uitgesloten hebben! 😄

@Jason Zou 11-2 actief moeten zijn bij jullie. ipm opzegging ZIGGO.

En dat kunnen jullie ook al niet voor me doen. Moeten we ook zelf weer achter heen.

Maar deze is echt niet in de woning aanwezig.

Heb van KPN een offerte en zou €363,- gaan kosten.

Terwijl van Ziggo 2 jaar geleden voor meer werk € 0,- koste.

 

Hi @viruselektro, merci voor deze terugkoppeling! Het klopt helemaal dat de monteur deze terugkoppeling heeft doorgegeven en dat dit verder opgepakt gaat worden. Ik hoop dat je hier snel meer over hoort. Houd je ons op de hoogte? 💪

adsl werkt. 2 monteurs verder. vorige bewoner had de kabel op 5 mm onder de vloer afgeknipt

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @viruselektro, mooi dat het nu weer werkt, bedankt voor je herstelmelding! Uiteraard jammer dat de kabel afgeknipt is, dat is niet zo netjes. Heb je een idee waarom dit gebeurd is of is het per ongeluk gegaan? Verder niet heel relevant verder, maar puur uit nieuwsgierigheid! 😊

Hello @mperezcorral 

The connection point on the first photo is not used by T-Mobile, the wires on the 3rd photo are electric wires so be careful.

Look for any of these in your livingroom, cupboard or somewhere else :

 

Hello, I just go this message from company renting me the apartment. They indicate I need a coax connection cable. 

“You need a coax cable from T-mobile to connect the modem to the second photo in your first e-mail.

It should be looking like this: https://www.allekabels.nl/antennekabel/119/3055627/f-connector-kabel-technetix.html?mc=1&gclid=EAIaIQobChMIrqW18JWx_wIVGcl3Ch2PmwP3EAQYAiABEgIeXPD_BwE

 

Or something like this https://www.kabelshop.nl/Nedis-Netwerk-en-coax-kabel-Nedis-Met-Connectoren-1-5-m-Cat6-Wit-CSGL4500WT15-CSGP4500WT15-i22745-t1484573.html?gclid=EAIaIQobChMI3Jb4lpix_wIV1QiLCh0umwCOEAQYDCABEgIhIfD_BwE

 

I can recommend contacting T-mobile and explain to them you only have a coax connection.

This is the internet connection in your apartment.”

 

Could you confirm me if T-Mobile is able to send me this cable if I request it? 

@Jason van Odido Via Trustpilot een reactie ontvangen van jou met link naar dit artikel. Maar beste Odido dit lost het aansluitprobleem niet op. We horen gewoon niks meer van Guidion. We geven  door vrijdagmiddag en zaterdag beschikbaar en men plant ons op donderdag in. Afspraak willen verzetten maar kregen geen nieuwe datum van Guidion na telefonisch contact. De mededeling was dat er niks beschikbaar was en we te zijner tijd wel weer wat zouden horen. Voorlopig was er niks. Dit kan toch niet??? Anderen die na mij gebeld hebben krijgen wel een afspraak en genieten al van de glasvezel. En de doorverwijzing van jou naar dit artikel laat weer zien dat niet gelezen wordt wat het probleem van de klant is. Ik wacht op aansluiting en dat MAG niet zelf. We hebben alles binnen liggen en het pakket ontvangen en nu is er radiostilte. Dit is slecht aan alle kanten. Zowel bij jullie als bij Guidion. Nogmaals als we niks meer horen of een oplossing krijgen gaan we met alles weg bij jullie. We zijn al jaren klant via Tmobile en nooit wat gehad maar sinds de naamswijziging alleen maar ergernis. Los het op!!! En nee ik wil niet bellen want telkens 45 minuten in de wacht ben ik wel meer dan zat!! 

Reputatie 7
Badge +15

@mperezcorral .

The connection point you got is used for internet via COAX cable. T-Mobile provides internet via the telephone cable or Fiber so not via the COAX cable.

Since you have been able to order DSL internet you must have a telephone connection somewhere or maybe just a telephone cable.

A moderator could send a technician to locate the connection point for DSL.

@mperezcorral .

The connection point you got is used for internet via cable. T-Mobile provides internet via the telephone cable or Fiber.

Since you have been able to order DSL internet you must have a telephone connection somewhere or maybe just a telephone cable.

I haven’t found any other connection besides the ones I sent in the photo nor there is any phone cable. The real estate agents say that the coax cable is the for the internet connection in the apartment. Should I give a call to customer service to discuss or what should I do? 

Reputatie 7
Badge +16

@Bertn Bedankt voor je terugkoppeling, dat biedt inderdaad meer inzicht! De reden dat jouw Overstapservice geweigerd is door je huidige provider, komt doordat één van de volgende punten niet overeenkomt met hoe het op je contract daar staat:

  1. Contract ID-nummer (contractnummer)
  2. Je ID-verificatie oftewel basispersoonsgegevens
  3. Het telefoonnummer dat op het contract staat

Welke van de bovenste drie het dan is, dat is niet aan ons doorgegeven, uiteraard wegens privacywetgeving. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met bovenstaande informatie en aangevuld met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan zal ik een nieuw overstapdossier voor je aanmaken. 

Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat de overstap dan wel pas plaatsvindt op het moment dat T-Mobile aan je oude provider doorgeeft dat wij aangesloten hebben.

Reputatie 7
Badge +16

@Bertn Ik denk dat Ziggo de reparatie van een COAX-verbinding in dat geval gratis maakte omdat zij anders niet kunnen leveren op die verbinding, dat is natuurlijk een pure aanname want daar hebben we geen inzage in. Niet alle reparaties kosten overigens geld, dat hangt van de situatie af. Bij het geheel nieuw aanmaken van een ISRA-punt komt een hoop extra werk kijken. Dat is denk ik ook de reden dat er nagenoeg altijd een bedrag aan vast hangt. 

Overigens kost het geheel nieuw opzetten van een COAX wel degelijk geld en gaat er gemiddeld zo'n vier tot zestien weken overheen eer die aansluiting volledig afgerond en gemonteerd is. Dat is te lezen op de Ziggo-website: Mijn nieuwe aansluiting. Daarmee wil ik zeker niet jouw statement in twijfel trekken, maar meer dat het tegenwoordig sowieso geld kost om een nieuwe aansluiting aan te laten leggen, of dat nu om DSL, Glasvezel of COAX gaat.

Reputatie 2

@Bertn Ik denk dat Ziggo de reparatie van een COAX-verbinding in dat geval gratis maakte omdat zij anders niet kunnen leveren op die verbinding, dat is natuurlijk een pure aanname want daar hebben we geen inzage in. Niet alle reparaties kosten overigens geld, dat hangt van de situatie af. Bij het geheel nieuw aanmaken van een ISRA-punt komt een hoop extra werk kijken. Dat is denk ik ook de reden dat er nagenoeg altijd een bedrag aan vast hangt. 

Overigens kost het geheel nieuw opzetten van een COAX wel degelijk geld en gaat er gemiddeld zo'n vier tot zestien weken overheen eer die aansluiting volledig afgerond en gemonteerd is. Dat is te lezen op de Ziggo-website: Mijn nieuwe aansluiting. Daarmee wil ik zeker niet jouw statement in twijfel trekken, maar meer dat het tegenwoordig sowieso geld kost om een nieuwe aansluiting aan te laten leggen, of dat nu om DSL, Glasvezel of COAX gaat.

@Jason Heb goed keuring gegeven voor de werkzaamheden. Nu maar hopen dat ze voor 10-2 gewest zijn als ons tv/internet ingaat.

Wat betreft het opzeggen: Dat heft volgens je collega te maken met dat we bij ziggo een zakelijk contract hebben en bij jullie en consumenten contract.

Klopt dat?

Anders stuur ik de gegevens. via die link.

Reputatie 2

@Jason Die link werk  niet. krijg de melding dat ik geen toegang heb naar die pagina

Reputatie 6
Badge +2

@Gunther170775 Mijn excuses voor de miscommunicatie! Ons doel is om jouw zo snel mogelijk aan te sluiten. Echter zijn wij wel afhankelijk van de agenda van Guidion, onze installatiepartner. Er is voorlopig geen plek op een vrijdag of zaterdag, dus de afweging is gemaakt om jou eerder in te plannen op een andere dag. Is het wellicht een optie om contact op te nemen met Guidion en het tijdsbestek aan te passen? Misschien dat het dan beter uitkomt. 

Reputatie 7

Hi @Bertn,

Dat kan zeker kloppen, een Overstap kan alleen worden gerealiseerd bij evenredige abonnement, dus van zakelijk naar zakelijk of in het geval van T-Mobile Thuis, particulier naar particulier. In dit Wiki topic lees je alles over hoe een overstap goed kan worden geregeld: 

Wat betreft de pagina die @Jason met je deelt, werkt wellicht een directe link beter: https://www.ziggo.nl/mijn-nieuwe-aansluiting. Hier staat precies uitgelegd wat Jason ook uitlegt in zijn bericht. Kom je er zo wel bij?

Reageer