Info

Hoe installeer je Internet + TV?

Hoe installeer je Internet + TV?

Toon eerste reactie

293 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @drekkween 

Dit ziet er niet uit als je telefoonaansluiting, ik zie een coax kabel. Heb je in ieder geval niet nodig.

Zoek naar iets van dit :

Kan ook een losse telefoonkabel zij die hersteld moet worden.

Reputatie 7

Hi @mohammadimathstar,

Thanks for your very complete question and message to us here at the Community! Because of @Waqqas his questions and the steps already taken, a technician is needed to help you out with the installation of the modem. I've arranged this right away. You'll receive a SMS/e-mail to make your digital appointment. That way you can arrange the appointment yourself, whenever it suits you. Help is on its way! 

Reputatie 7

Hi @stanleyanja, ik baal ervan dit het op deze manier is gegaan, oprecht! Wij zijn op dit gebied afhankelijk van de netwerkbeheerder. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk gereed te maken en ook jou hierbij in mee te nemen. Ik begrijp dat dit niet snel genoeg is gegaan en dat je hebt gekozen voor een andere provider. Weet dat je in de toekomst altijd met open arme wordt ontvangen, mocht je je bedenken. Wij zitten hier bij de Community voor je klaar!

Hey @Brenda_8,

Over de kosten hoef je je gelukkig geen zorgen te maken! De monteur komt woensdag helemaal gratis bij je langs en gaat zijn/haar uiterste best doen om de installatie werkend achter te laten. Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen? :relaxed:

Monteur is geweest en probleem leek te liggen bij KPN aansluiting dus kreeg snel een linkje waarin ik een afspraak kon maken met een KPN monteur en die heeft alles weer in orde gemaakt. 

Dus alles is prima opgelost. Dank

Top  die KPN is wel vlot, geniet ervan.

Reputatie 1

Wij hebben glasvezel aangevraagd, vorige week is de stoep open gegaan, en gisteren hebben een paar mannen de verbinding naar binnen geboord en gerealiseerd, en een kastje opgehangen om de glasvezel op aan te sluiten. Zojuist kreeg ik het installatiepakket binnen, met modem etc.. Al met al supersnel, erg fijn. Maar, in dat pakket vond ik een brief dat ik een afspraak moet maken met een monteur, die alles komt aansluiten. Is dat echt per se nodig, en is het niet de bedoeling dat ik dat zelf doe? Ik heb genoeg technische kennis, en had verwacht gewoon een installatiehandleiding te vinden ipv dat ik opnieuw een afspraak moet maken. Dat is niet bepaald ‘Snel van start’ 😬.

Goedemorgen,

Vorige week heb ik T-Mobile Thuis besteld, en ging van het weekend op zoek naar mijn ISRA punt. Wel gevonden, maar de vorige bewoners hebben er blijkbaar één en ander afgehaald. Zie onderstaande foto:

 

Is dit iets wat ik zelf kan oplossen, of moet er een monteur komen?

Dat gaat nog wel goed komen, het meegeleverde installatie doosje op de rode en blauwe aansluiten die daar naar boven steekt, even netjes op gelijke lengte afknippen voor een stabielere werking.

Wit en oranje gewoon intact laten, dit is het reservepaar, kan dus nodig zijn.

Alle andere kabels die daar naar toe lopen niet gebruiken, vooral die platte telefoonkabel, voor een DSL aansluiting de meegeleverde ronde DSL kabel kabel gebruiken.

Reputatie 7
Badge +15

hallo @jroz 

Dit is iets wat je zelf kan doen.

Weet je al wanneer je gebruik kunt maken van T-mobile thuis? Wanneer alles er is en je kunt gebruik maken van de verbinding dan kan je de rode en blauwe draden aansluiten in het aansluitdoosje dat met de modem wordt meegeleverd en aan de andere kant kan je dan de DSL kabel inprikken.

Mocht je geen signaal krijgen dan zou hst wel eens kunnen werken om de oranje draad ipv rood aan te sluiten en wit ipv blauw.

Mocht je dan nog steeds geen signaal hebben of een instabiele verbinding dan kun je de modem het beste aansluiten direct op de hoofdaansluitpunt (ISRA) meestal in de meterkast en de kabel die naar dit punt loopt daar losmaken.

Reputatie 7

Hey @Mark5021,

Super dat je snel aan een oplossing bent geholpen! :smile:

Ah, dat klinkt goed! Bedankt voor jullie reacties. Ik wordt pas eind deze maand aangesloten, dus nog tijd zat.

 

Om het punt netjes te maken kan ik er ook gewoon een wandcontactdoos op zetten met telefoniestopcontact of rj11 aansluiting en daar vervolgens de modem op aansluiten?

 

Hier komt overigens mijn PTT signaal binnen. De witte platte kabel gaat via de kruipruimte naar de andere kant van de kamer. Volgens mij zit er in mijn kruipruimte een lasdop, en vanuit daar gaat de kabel omhoog mijn woonkamer in. Weet ik niet meer zeker, lang geleden dat ik in de kruipruimte ben geweest, en moet dan nog een meter of 10 kruipen om er te komen. Zal het binnenkort eens doen, om te checken of alles goed zit.

Beste T-Mobile, 

Vandaag heb ik de overstap gemaakt van Tele2 naar T-mobile.

Op dit moment heb ik gekozen voor het pakket 50 mbit.

Welk modem type modem zal ik ontvangen?

Groeten, 

Martijn

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jroz 

Een telefoonstopcontact aansluiten kan zeker of een rj11 aansluiting.

Die kabel met rood blauw oranje wit heb je nodig.

Loopt die kabel ook helemaal de kruipruimte in?

Lengte zal een rol spelen in de stabiliteit van je verbinding, zou misschien ook gewoon goed gaan werken.

Hi,

I am looking for a bit of help in English if possible..

I have tried installing my DSL modem, but the Globe does not turn on at all - the only things that have a steady light are the ON, 2.4G and 5G lights.

I have tried unplugging and resetting but no luck so far. The date of possible installation was from the 25-08-2020.

Would be great to get some help, difficult to reach an costumer service agent when calling.

 

Many Thanks,

Tim

Top! Ga ik dat regelen! Ik weet niet meer precies hoe het in de kruipruimte zit…. Bedankt voor je hulp!

Reputatie 7
Badge +15

Als er problemen optreden dan geef je het maar aan. 😉

Reputatie 1

Afgelopen week heb ik de Zyxel t50 gekregen ter vervanging van de Draytek.
Als ik de T50 incl de converter aansluit brand het WAN lampje op de T50 rood en dus geen internetverbinding. Op de converter groene lampjes op Fiber en WAN.

De Draytek heeft geen problemen met de verbinding.

Moet er nog iets geactiveerd worden aan de kant van Tmobile?  

Reputatie 1

Hallo @rog_ost 

Als het goed is heb je ook een afspraak kunnen maken met de monteur? Als de internetkabel vanaf de mediaconverter naar de blauwe WAN poort van de T50 loopt dan moet het goed zijn.

Dank voor je snelle antwoord.
Ik zal het nog eens opnieuw proberen. Lukt het niet, dan zal ik een afspraak maken met de monteur.

Vorige week Tmobile thuis met glasvezel besteld. Het installatiepakket wordt morgen bezorgd. Maar Guidion kan pas over 4 (!) weken komen installeren. Het is in mijn nieuwe huis waar ik over 2 weken ga wonen dus ik heb geen alternatieve internetverbinding. En ik heb écht dagelijks internet nodig voor school. Guidion service afnemen is verplicht om de één of andere reden… Ik ben zelf ICT-er en vrienden van mij zijn zelfs netwerkbeheerders voor hun werk. Is het écht niet mogelijk om alles zelf te installeren zodat er gewoon school gevolgd kan worden vanaf 1 april (nee geen grap).

En als het écht niet kan...kunnen jullie dan een tijdelijke oplossing aanbieden als vervanger van de bizarre wachttijden bij Guidion momenteel?

Reputatie 1

@Waqqas Net weer getest. Meerdere kabels tussen de Converter en de modem geprobeerd, maar nog steeds een rood lampje bij de wan op de modem. Op de blauwe wan poort op de modem knippert er ook geen lampje. Kan het zijn dat de blauwe wan poort niet naar behoren werkt? Het wan lampje op de Converter brand wel groen 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@rog_ost 

Het 2de lampje van links laat wel zien dat er een WAN connectie is, kan je de T50 eens een fabrieksreset geven door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Reputatie 7
Badge +16

Hi @draco2000, so sorry for the late response! 

Guidion will come and finalize the installation on Wednesday. I'm absolutely sure it'll work on the 28th, so that's good news. The converter seems to have been disrupted in some manner, the spare converter may be the same model, but it'll definitely work. Please keep us updated on Wednesday, if possible. If there's anything else we can help you with, please don't hesitate to ask. The Community's always very eager to help! 

Stay safe and healthy and enjoy your subscription! 

Reputatie 1

@Waqqas 

Helaas heeft de fabrieksreset niet geholpen.

Nog steeds een rood lampje en geen internet op de zyxel.

De zyxel krijgt geen ip adres. Ook niet na het klikken op vernieuwen op de webinterface.

Reputatie 7

Hi @DaphneVa, leuk om te horen dat jij Glasvezel bij ons af gaat nemen!

Hele terechte vraag van je! Heb jij al geprobeerd om ook rechtstreeks naar Guidion te bellen via: 088 - 200 0151? Wellicht is er toch al eerder een gaatje in de agenda van één van de monteurs. Mocht dit nou niet lukken, klop dan nog een keer bij mij aan. Dan bieden wij uiteraard een tijdelijke oplossing voor je. 

Wanneer je een Glasvezel abonnement afsluit, adviseren wij echt om de installatie door een monteur van Guidion uit te laten voeren. De vezels en het aansluitpunt zijn namelijk erg kwetsbaar en de monteurs zijn hier speciaal voor opgeleid. Als jij of één van je vrienden het zelf installeert, vervalt alle garantie. Daarom wil ik je vragen te wachten op de installatiemonteur. De monteur meldt de installatie bij ons aan, waardoor wij weten dat we jouw abonnement kunnen starten. Zonder bezoek van de monteur wordt jouw abonnement dus niet actief.

Ik hoor het graag van je! 😊

Hello, I don’t have line input (internet) in my home. I searched everywhere. I can't login to t-mobilethuis because I don't have a password and therefore I can't see the appointment dates.But there is an input and a cable for a ziggo. Could you please have a technician come to my house? I have read all the complaints and correspondence on this subject. I saw the photos you sent people. I couldn't find the line inputs anywhere in the house. Can you help me please?

Reageer