Info

Hoe installeer je Internet + TV?

Hoe installeer je Internet + TV?

Toon eerste reactie

293 reacties

Reputatie 7

Fijn om te horen @Mahshid ! Geniet van je verbinding en mocht je onverhoopt ergens tegenaan lopen, weet dat de Community er voor jou is!

 

Reputatie 3
Zodra het modem-pakket wordt verstuurd (aantal dagen voor Guidion monteur langskomt), is op My T-Mobile Thuis dan een 3S code van PostNL te zien waarop je de zending kan traceren? Of verstuurd T-Mobile met een andere koerier en is daar tracen niet mogelijk? Ik begreep dat de zending altijd aangetekend verstuurd wordt zodat het niet bij de buren terecht komt....
Reputatie 7
Badge +4
Het word verzonden via PostNL Voor het in ontvangst nemen is een handtekening en ID voldoende. iemand anders kan hem dus ook afhalen als deze de juiste 3s code heeft.
Reputatie 1

Hi @Avanka,

Fijn dat je het uitgebreid getest hebt en sorry voor het verlate antwoord! In ieder geval ben ik blij om te zien dat je, na een gesprek met een telefonische collega van mij, een monteur hebt ingepland die met je mee komt kijken naar de verbinding. Ik vermoed dat het hierna snel opgelost is en je kan genieten van Giga-snel internet!

Monteur was geweest, niiets gedaan hier, maar vertelde mij dat het een probleem rondom Emmen was en dat de oplossing bij T-Mobile lag…..enkele weken daarna, nog een keer getest en snelheid zat up en down ronde 950 mb/s

Later nog een keer helemaal geen internet, ook dat was een storing in een knooppunt van T-Mobile, doch moest wel een monteursafspraak maken. Toen die kwam, werkte alles al lang weer, hij snapte de beweegredenen ook niet, waarom hij moest komen...ik ook niet..

Ik heb een klacht over de levering van mijn bestelling, waarschijnlijk is het meer DHL die nogal lomp is geweest, maar wilde het toch even doorgeven. Het lijkt er gelukkig wel op dat het modem nog goed is. (Kan helaas niet goed vinden waar ik dit soort meldingen kwijt kan)

 

 

 

Wow! Dat ziet er echt niet zo goed uit alsof iemand toch een beetje heeft gepruts aan die doos of ging rammen ongelofenlijk en onbeleefd, je zou zeker een klacht indienen bij (DHL) raad ik jou het zeerste aan en aanbevolen, maar weet echter niet waarom ze zo hebben gedaan heel belachenlijk van hun @RolandvO natuurlijk,

 

😨

 

Groeten! 👋

 

ಠ⁠_⁠ʖ⁠ಠ

 

Reputatie 3
Het word verzonden via PostNL Voor het in ontvangst nemen is een handtekening en ID voldoende. iemand anders kan hem dus ook afhalen als deze de juiste 3s code heeft.

Maar deze 3S code wordt dus niet naar klant verstrekt zodra het pakket verzonden wordt?

Dan nog iets: ik verneem op het Tweakers.net forum dat nieuwe glasvezel klanten vanaf 1 september geen Draytek router meer ontvangen maar een mediaconverter met Huawei modem, de HG659. Hoe zit dit? En wat ga ik ontvangen? Ik heb namelijk gisteren zelf een TP Link mediaconverter aangeschaft omdat ik mijn eigen router wil blijven gebruiken. Kan 1 van de webcare medewerkers van T-Mobile Thuis hier op reageren?
Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Huyar_2070 ,

De post waarop je reageert is een maand oud, voegt niets meer toe.

@Tommie van Odido heeft deze klant toen aangegeven wat hij/zij kan doen. 

Reputatie 7
Badge +4
Het klopt dat vanaf 1 september de Draytek niet meer ingezet gaat worden voor nieuwe klanten. de HG659 word het standaard modem voor DSL en glasvezel. wat jij krijg weet ik helaas niet, dat zal iemand van webcare voor je na kunnen kijken.
Reputatie 3
@Sander zou jij hierop kunnen reageren of klanten zoals ik nu de oude Draytek router of de nieuwe Huawei router ontvangen?

@Hidden.nld wordt de 3S code nu wel of niet verstrekt via My T-Mobile thuis zodra het pakket bij PostNL weggaat?
Reputatie 7
Badge +5
@Soundwork008 Sander is even afwezig, maar ik beantwoord je vraag graag! Ik kan me voorstellen dat je dit wilt weten, dus ik heb jouw bestelling gecontroleerd. Omdat de bestelling in augustus is geplaatst, ontvang jij de Draytek Vigor 2132. De TP Link komt dus alsnog van pas.
Reputatie 1
De monteur is vandaag langsgeweest maar hij heeft de kabel niet langs de plint gelegd. Het ligt hier gewoon door de woonkamer. En ook de WiFi op de 2e verdieping is zeer slecht. Moest de monteur beide zaken niet regelen?
Reputatie 7
Hi MarfD,

Welkom bij T-Mobile Thuis! Ik help je graag met jouw vragen. De monteur doet de volgende werkzaamheden bij een installatie:

  • Het modem ophangen en aansluiten
  • De Wifi-verbinding activeren en beveiligen
  • 1 computer of laptop aansluiten (bedraad of via Wifi)
  • T-Mobile Thuis e-mail instellen
  • 1 TV aansluiten op de Interactieve TV Box en instellen
  • De Interactieve TV Box verbinden via UTP-kabel met het modem
  • 1 telefoontoestel aansluiten
  • Meegeleverde UTP- en telefoniebekabeling op of langs de plint wegleggen met spijkerclips (max. 15 meter)

De Wifi wordt dus door de monteur geactiveerd, niet getest op de tweede verdieping. De kabel wordt tot maximaal 15 meter langs de plint gelegd. Hoe zit die afstand bij jou? Laat het me weten, dan ga ik ermee aan de slag voor je!

Thank you very much trying to help! I sincerely appreciate!
Since there is no solution, the landlord is not interested in installing a landline, and I can’t get in touch with T-mobile to find out whether they are able to do it, I will need to cancel my T-mobile service and go with the next choice which can work with my existing coax socket. 

Once again, thank you very much, and you all have a great day ahead! 

Best regards

Sebastian

Beste, bijgevoegd foto van mijn 'aansluiting'. Doet de monteur dit ook aansluiten?

Zoja, hoe kan ik een monteur laten komen en wat zijn de kosten?
Zonee, hoe annuleer ik mijn bestelling?

Met vriendelijke groet,
Wouter de Vries

Reeds voor elkaar!
Reputatie 7
Hoi @Bust3R,

Top dat je hier voor de installatie al onderzoekt! En nog groter compliment als het inmiddels al is opgelost! Dit ISRA-punt behoeft nog wat aanpassingen. Je kunt aderpaar kiezen en ons modem aansluiten, maar volgens mist er een kleur. In zo'n geval hebben we dan de netwerkbeheerder nodig om het aansluitpunt te controleren. Kun je ons vertellen hoe het bij jou opgelost is?
Reputatie 7
Badge +5
Hi @sturm314, thanks for reaching out to our Community! I'm sorry that the installation did not go as planned. Luckily I can see that you've already contacted the customer service. Our technical support looked at the issue and immediately made sure that grid operator KPN will work on a solution. Our technical support will keep you updated!
Reputatie 1
Hallo
Ik bestelde thuis internet, het pakket kwam, alles gaat over ... maar ik kan nergens een telefoonaansluiting vinden
volgende week vrijdag 03-04-2019 wordt t mobile thuis glasvezel geinstaleerd . ivm verhuizing.
er is echter nog gen contact geweest met Guidion. gaat hier iets mis
Reputatie 7

Hey @stanleyanja,

Ik heb voor de zekerheid onze techneuten op de hoogte gesteld! Zodra je nieuwe aanvraag in gang is gezet en we een opleverdatum weten, ontvang je een bericht per e-mail en kun je een afspraak inplannen met onze monteur. :smile:

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @buijsjk, welkom op de Community!

Ik ga meteen onderzoeken waarom je verbinding nog niet actief is. Voordat we het over laten aan de expertise van onze technische dienst, wil ik je eerst een paar checkvragen stellen:

-Welke lampjes branden er allemaal wel? 

-Hoe heb je het modem aangesloten op je ISRA-punt (hoofdaansluitpunt)? Heb je de korte DSL-kabel gebruikt die wij hebben meegestuurd (ongeveer anderhalve meter)? 

-Werkt de vaste telefoon wel of doel je met “telefoonaansluiting” op het aansluitpunt? 

-Wat gebeurt er wanneer je het modem 20 seconden van de stroom houdt en daarna weer opnieuw opstart? Gaat het wereldbolletje dan wel branden?

-Heb je thuis een T-Mobile simkaart (prepaid of abonnement)?

Zodra ik de antwoorden hierop heb, zal ik je meteen te hulp schieten. We komen er sowieso uit samen, dat weet ik 100% zeker!

Hallo,

Ik kan vanaf 25 april mijn modem aansluiten, maar alleen de power en wifi lampjes branden. WAN en internet lampjes doen het niet. Ik heb hier op het forum een post gezien van @sturm314 met hetzelfde probleem. De klantenservice van t-mobile al proberen te bellen, maar ik kom er niet door. Via Guidion een monteur proberen in te plannen maar die kan pas op 6 mei komen. Dit is te laat, ik kan niet 6 dagen zonder internet zitten. Graag z.s.m. een reactie.
Reputatie 7
Hi @grzegor0, ik kijk graag met je mee! Voor de duidelijkheid, bedoel je dat je het aansluitpunt voor de modem (ISRA-punt) niet kan vinden? Een ISRA-punt ziet er ongeveer zo uit en zit meestal in je meterkast, in de woonkamer of in de buurt van de voordeur. Als je in een appartement woont dan kan het zijn dat de ISRA in een gezamenlijke ruimte staat en dat de verbinding is doorgetrokken naar een wandcontactdoos. Als je de aansluiting echt niet kan vinden laat het dan zeker weten, dan stuur ik een monteur bij je langs!

@trucker2001, zo te zien heb je inmiddels al contact gehad met een collega over je aanvraag. Als ik nog iets voor je kan betekenen dan hoor ik het graag!

@j.westerhof269 Ik kijk graag met je mee! Waar heb je de modem op dit moment op aangesloten? Je kan deze het beste rechtstreeks op het ISRA-punt aansluiten. Mocht je geen signaal hebben dan zou je de kap even los kunnen halen en hier (of in een nieuw topic) een foto van de bedrading kunnen plaatsen. Vaak is hier wel aan te zien of er mogelijk iets niet goed zit in het aansluitpunt en hoe dit op te lossen is.

Hoi @buijsjk, welkom op de Community!

Ik ga meteen onderzoeken waarom je verbinding nog niet actief is. Voordat we het over laten aan de expertise van onze technische dienst, wil ik je eerst een paar checkvragen stellen:

-Welke lampjes branden er allemaal wel? 

-Hoe heb je het modem aangesloten op je ISRA-punt (hoofdaansluitpunt)? Heb je de korte DSL-kabel gebruikt die wij hebben meegestuurd (ongeveer anderhalve meter)? 

-Werkt de vaste telefoon wel of doel je met “telefoonaansluiting” op het aansluitpunt? 

-Wat gebeurt er wanneer je het modem 20 seconden van de stroom houdt en daarna weer opnieuw opstart? Gaat het wereldbolletje dan wel branden?

-Heb je thuis een T-Mobile simkaart (prepaid of abonnement)?

Zodra ik de antwoorden hierop heb, zal ik je meteen te hulp schieten. We komen er sowieso uit samen, dat weet ik 100% zeker!

Hey Jason,

  • power-lampje, wifi 2,4 en 5ghz, en ethernet branden.
  • Jah, Aangesloten op het ISRA-punt. En de korte DSL-kabel gebruikt
  • ik bedoel idd het aansluitpunt, ik heb geen vaste telefoon.
  • Wanneer ik de stroom van het modem haal, voor iig 20 sec gaat het wereldbolletje nog niet branden.
  • ik heb een mobiel abonnement bij t-mobile ja. 

Alvast bedankt!

Dag Brian, bedankt voor je reactie. Ik sluit een foto bij. Ik heb inmiddels contact gehad met de service en zij vermoedt een fout in de bedrading.

Reageer