Info

Hoe installeer je Internet + TV?

Hoe installeer je Internet + TV?

Toon eerste reactie

293 reacties

@MikePhilippens

De monteur zal eerst even de Zyxel op de mediaconverter aansluiten zodat T-Mobile de verbinding ziet, daarna kan je de Zyxel terug in de doos stoppen. De Asus sluit je aan op de mediaconverter dus de Zyxel is dan niet meer nodig.

Dat is het antwoord op mijn vraag. Het is dus gesplitst in de mediaconverter en een externe router. Niet zoals Ziggo een modem/router/accesspoint. 
Maar goed, eerst maar eens zorgen dat die glasvezelaansluiting er komt!

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @MikePhilippens ,

Heb twee topics voor je. Hier kan je heel veel info vinden.

en nog de volgende.

 Eigen modem veel gestelde vragen

 

Reputatie 7
Badge +15

@MikePhilippens 

De monteur zal eerst even de Zyxel op de mediaconverter aansluiten zodat T-Mobile de verbinding ziet, daarna kan je de Zyxel terug in de doos stoppen. De Asus sluit je aan op de mediaconverter dus de Zyxel is dan niet meer nodig.

Hallo @MikePhilippens 

Bij glasvezel komt er naast het glasvezelaansluitpunt een mediaconverter en van daaruit gaat een internetkabel naar de modem, je zou alvast een internetkabel naar de woonkamer kunnen aanleggen en hier sluit je vervolgens de Asus op aan. Als je inlogt in de Asus en bij LAN > IPTV of via de wizard vul je VLAN id 300 in (dynamic IP) voor internet en tv.

Lees hier meer over de T-mobile TV app

Is de T-Mobile modem dan alleen modem of ook router? Want dat gedeelte moet dan toch uitgeschakeld worden als ik mijn eigen router gebruik?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MikePhilippens 

Bij glasvezel komt er naast het glasvezelaansluitpunt een mediaconverter en van daaruit gaat een internetkabel naar de modem, je zou alvast een internetkabel naar de woonkamer kunnen aanleggen en hier sluit je vervolgens de Asus op aan. Als je inlogt in de Asus en bij LAN > IPTV of via de wizard vul je VLAN id 300 in (dynamic IP) voor internet en tv.

Lees hier meer over de T-mobile TV app

Bij ons komt men binnenkort glasvezel aanleggen en in eerste instantie kunnen we bij T-Mobile terecht voor een abo. Momenteel zit ik nog bij Ziggo, en ik ben blij dat er nu een keuze komt.

Echter, ik zit met een paar vragen waar ik zo 1-2-3 geen antwoord op kan vinden. En dit zijn belangrijke zaken voor mij, die kunnen bepalen of ik wel een T-Mobile abo wil/kan nemen.

Momenteel is de setup als volgt: het Ziggo modem staat in de meterkast en is in Bridge mode gezet. Hij doet dus niets anders dan internet doorgeven naar mijn router (Asus RT-AX92U) via een netwerkkabel. Ik heb een tweede Asus die samen een mesh (Asus-AI Mesh) vormen, vanwege een ‘Berlijnse muur’ in het apparatement waar vrijwel geen WiFi signaal doorheen komt. Ik wil deze setup graag zo houden, dus met eigen routers en whatever T-Mobile levert in Bridge mode of iets equivalents, want twee routers in een netwerk gaat natuurlijk niet goed.
De TV in de woonkamer krijgt zijn tv signaal via de coax (want Ziggo kabeltv) en gebruikt een smartcard. De TV hangt aan de muur en ik heb (en wil) geen tv meubel, dus een apart kastje bij de tv is eigenlijk uit den boze. Ik heb gehoord dat T-Mobile TV ook via een app bekeken kan worden. De TV is voorzien van Android TV, dus dat zou moeten kunnen. 

Maar het belangrijkste is dus die internet setup. Gaat dat werken met mijn eigen apparatuur?

Reputatie 7

Hi @Yasemin96, I have some good news for you! I just sent a request to our technical department to fix this for you. I will keep an eye on my request, so I can share an update with you as soon as I see one. I also want to change the password, so you can hopefully login on your My T-Mobile Thuis account. But because the contract isn't on your name, I can't change this right now. Can you let the contractor send me a private message? Then I can solve this for you guys and change the password. If there is anything else that I can do for you, just let me know. I'm more than happy to help you! ✨

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Yasemin96, @Lisa will reply shortly, no worries! I'm absolutely certain you'll figure it out together and find a fitting solution!

Hi, I send you message. I wait your answer. 

Reputatie 7

Hi @Yasemin96, thanks a lot for letting me know! I'm more than happy to help you with this. I already wanted to take a look into your profile, but with your email address I can't find your subscription. Can you please send me a private message (by clicking my name) with your zip code, house number, date of birth and the last four digits of your bank account number? I will share with you what the possibilities are! ❤️

Hello, I don’t have line input (internet) in my home. I searched everywhere. I can't login to t-mobilethuis because I don't have a password and therefore I can't see the appointment dates.But there is an input and a cable for a ziggo. Could you please have a technician come to my house? I have read all the complaints and correspondence on this subject. I saw the photos you sent people. I couldn't find the line inputs anywhere in the house. Can you help me please?

Reputatie 1

Hallo @Matthijs77 

Een glasvezel installatie wordt altijd gedaan door een monteur, mocht je het zelf doen en er raakt iets beschadigd dan kunnen de kosten flink oplopen. Bovendien meldt de monteur je werkende verbinding achteraf ook aan bij T-Mobile of hij kan direct actie ondernemen als er toch een probleem is.

Je krijgt normaal een email/sms van Guidion om een afspraak te maken, iig vergeet niet een afspraak te maken want een monteur is verplicht.

ok dank

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Matthijs77 

Een glasvezel installatie wordt altijd gedaan door een monteur, mocht je het zelf doen en er raakt iets beschadigd dan kunnen de kosten flink oplopen. Bovendien meldt de monteur je werkende verbinding achteraf ook aan bij T-Mobile of hij kan direct actie ondernemen als er toch een probleem is.

Je krijgt normaal een email/sms van Guidion om een afspraak te maken, iig vergeet niet een afspraak te maken want een monteur is verplicht.

Reputatie 1

Wij hebben glasvezel aangevraagd, vorige week is de stoep open gegaan, en gisteren hebben een paar mannen de verbinding naar binnen geboord en gerealiseerd, en een kastje opgehangen om de glasvezel op aan te sluiten. Zojuist kreeg ik het installatiepakket binnen, met modem etc.. Al met al supersnel, erg fijn. Maar, in dat pakket vond ik een brief dat ik een afspraak moet maken met een monteur, die alles komt aansluiten. Is dat echt per se nodig, en is het niet de bedoeling dat ik dat zelf doe? Ik heb genoeg technische kennis, en had verwacht gewoon een installatiehandleiding te vinden ipv dat ik opnieuw een afspraak moet maken. Dat is niet bepaald ‘Snel van start’ 😬.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @anusiamilewska,

Happy to hear that you managed to find the connection point and that you are currently fully enjoying our internet! Don't worry, I canceled the appointment for you so that you do not have to take that effort. Have fun with the internet and I wish you good holidays!

 

Hoi @Avanka,

Goed dat je dit doorspeelt en jammer om te horen dat het probleem weer was opgelaaid! In ieder geval ben ik blij dat het inmiddels weer volledig werkt. Mocht je ooit vragen hebben over de verbinding of de noodzaak van een monteur stel ze gerust, ik licht het vervolgens graag voor je toe. Voor nu wens ik je nog een hele mooie kerstperiode toe!

Reputatie 7
Badge +15

@anusiamilewska 

You can call Guidion on telephone number 088 2000 151 to cancel the appointment 👍

thank you, spark and the box was in the corridor of the tenement house. everything is already working perfectly perfectly !!! how do we revert the technique now? because the problem is over :) 

Reputatie 1

Hi @Avanka,

Fijn dat je het uitgebreid getest hebt en sorry voor het verlate antwoord! In ieder geval ben ik blij om te zien dat je, na een gesprek met een telefonische collega van mij, een monteur hebt ingepland die met je mee komt kijken naar de verbinding. Ik vermoed dat het hierna snel opgelost is en je kan genieten van Giga-snel internet!

Monteur was geweest, niiets gedaan hier, maar vertelde mij dat het een probleem rondom Emmen was en dat de oplossing bij T-Mobile lag…..enkele weken daarna, nog een keer getest en snelheid zat up en down ronde 950 mb/s

Later nog een keer helemaal geen internet, ook dat was een storing in een knooppunt van T-Mobile, doch moest wel een monteursafspraak maken. Toen die kwam, werkte alles al lang weer, hij snapte de beweegredenen ook niet, waarom hij moest komen...ik ook niet..

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @anusiamilewska 

Kom je niks van dit tegen in de meterkast, woonkamer of ergens anders?

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @anusiamilewska welkom bij de community.

Dit is inderdaad een aardige chaos die de vorige bewoners hebben achtergelaten.

Maar eigenlijk is geen van deze aansluitingen wat we zoeken. Je moet bij het ISRA punt zijn. Dat is waar de KPN koperkabel binnenkomt. Kijk eens in de meterkast.

We hebben een thuispakket besteld maar het bleek dat we geen doos hebben, er zitten alleen kabels in de muur. Ze zeggen dat dit niet het internet is, want internet is leuk met een kabel van tv. Wat te doen? voorheen was hier KPN. zogenaamd. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Avanka,

Fijn dat je het uitgebreid getest hebt en sorry voor het verlate antwoord! In ieder geval ben ik blij om te zien dat je, na een gesprek met een telefonische collega van mij, een monteur hebt ingepland die met je mee komt kijken naar de verbinding. Ik vermoed dat het hierna snel opgelost is en je kan genieten van Giga-snel internet!

Reputatie 1

@Avanka

Bij de WAN poort hoort volgens mij geen lichtje te branden en op de Huawei horen power, PON en LAN constant groen te branden.

Verder ziet het er op de foto wel goed uit, de monteur had allerminst wel een speedtest mogen doen..

de meest linkse knippert langzaam, niet constant

 

Reputatie 7
Badge +15

@Avanka 

Bij de WAN poort hoort volgens mij geen lichtje te branden en op de Huawei horen power, PON en LAN constant groen te branden.

Verder ziet het er op de foto wel goed uit, de monteur had allerminst wel een speedtest mogen doen..

Reputatie 1

Hallo @Avanka 

Zou je ook eens een foto van de Huawei ONT en je glasvezelaansluitpunt kunnen plaatsen om te kijken of de juiste patchkabel is gebruikt?

Meten op een andere laptop met de Ookla speedtest app geeft hetzelfde resultaat?

alle computers (6) zelfde resultaat, ver onder de 30 mb/s upload

foto's net gepost op dit forum

 

Reageer