F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Toon eerste reactie

582 reacties

Reputatie 3

@dRichardK

Als je van een andere provider komt en je gebruikt de overstapservice dan hanteert je provider een maand opzegtermijn en daarnaast is het misschien druk in de agenda van Guidion.

Nee ik kom van Ziggo dat heeft niks met de glasvezel aansluiting te maken. Ik maak ook geen gebruik van de overstapservice. Het probleem zit hem in het feit dat Guidion blijkbaar denkt dat er geen active aansluiting is. Ik weet niet of bellen naar Guidion zin heeft?. Er is gewoon een actieve KPN glasvezel aansluiting. Maar anderhalve maand wachten vind ik erg lang. Ik weet uit ervaring dat dit ook binnen een week kan. Ik heb de afgelopen weken elders binnen 2 weken een Ziggo monteur en 2x een KPN monteur  over de vloer gehad.

Reputatie 3

Nu krijg ik dit bericht van Guidion

Helaas kunnen wij niet eerder langskomen dan 31-5-2024. Dit is de datum dat uw signaal wordt opgeleverd door Odido. Voor deze datum zult u dus nog geen verbinding hebben. Hierdoor kan onze monteur wanneer hij voor de datum langskomt niet de volledige aansluiting verrichten en controleren of uw diensten daadwerkelijk werken.

31-5 is volgens mij later dan dat ik heb aangegeven in mijn gewenste aansluit datum?. of ben ik abuis?

 

Reputatie 3

Zou iemand nog kunnen kijken of mijn  nieuwe aansluiting iets eerder kan?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @dRichardK, ik heb meteen voor je gekeken of dit een mogelijkheid is! Ik zie dat de wensdatum van jou op 10-5 was. Echter wordt door de netwerkbeheerder de lijn pas per 31-5 geactiveerd. De Guidion monteur kan dan ook niet eerder komen dan deze datum omdat de verbinding dan nog niet werkt. Guidion komt altijd op de dag dat de lijn actief wordt, zodat ook gelijk alles gecontroleerd kan worden of alles echt werkt en meldt de installatie dan ook bij ons af met dat alles werkend is achtergelaten. 

Ik vraag voor de zekerheid na bij onze technische dienst of die activatie van de netwerkbeheerder vervroegd kan worden. Klopt het dat je dit dan naar 10-5 wilt vervroegen? Ik beloof niks, maar ik doe mijn best voor je!

Reputatie 3

10-5 mag maar de voorkeur is nu 16-5 om het nog verwarrender te maken. Als het niet lukt is het geen probleem

Reputatie 3

Hi @dRichardK, ik heb meteen voor je gekeken of dit een mogelijkheid is! Ik zie dat de wensdatum van jou op 10-5 was. Echter wordt door de netwerkbeheerder de lijn pas per 31-5 geactiveerd. De Guidion monteur kan dan ook niet eerder komen dan deze datum omdat de verbinding dan nog niet werkt. Guidion komt altijd op de dag dat de lijn actief wordt, zodat ook gelijk alles gecontroleerd kan worden of alles echt werkt en meldt de installatie dan ook bij ons af met dat alles werkend is achtergelaten. 

Ik vraag voor de zekerheid na bij onze technische dienst of die activatie van de netwerkbeheerder vervroegd kan worden. Klopt het dat je dit dan naar 10-5 wilt vervroegen? Ik beloof niks, maar ik doe mijn best voor je!

Gelukt bedankt

Reputatie 7
Badge +8

@dRichardK Super! Ik kreeg inderdaad door vandaag dat als je nu opnieuw de afspraak met Guidion inplant dat het moet lukken. Fijn dat het zo gelukt is! 😁

Reageer