F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet voor thuis: alles op een rijtje

Toon eerste reactie

407 reacties

Reputatie 3

@EmmavS Ik zou even met de huidige bewoners overleggen. Die moeten de lijn eerst opzeggen zodat jij na de datum kunt laten aansluiten.

@Mark-DenHaag De vorige bewoners zijn al weg, dus dat scheelt weer een stap ;)

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @EmmavS 

Tijdens het plaatsen van een bestelling zie je de eerst volgende datum al waarop de verbinding geactiveerd kan worden, bij DSL duurt dit circa 2 weken.

De eerstvolgende datum die je ziet is een wensdatum dus nog niet definitief maar de definitieve datum wijkt hier misschien maar een dag van af of juist helemaal niet.

@Waqqas, dat is goed om te weten. Dank je wel!

Binnenkort krijg ik glasvezel-internet van jullie. Er is al een glasvezel aansluiting in de meterkast, (deze is nog nooit gebruikt) dat betekent dat de modem in de meterkast komt.   De huidige modem ( nu nog van Ziggo ) staat in de huiskamer.  Is het mogelijk dat de modem van T-Mobile ook in de huiskamer wordt geplaatst. Ik kan eventueel zelf een glasvezelkabel in de kruipruimte leggen met een aansluiting in de meterkast en in de huiskamer. De monteur hoeft dan alleen de aansluiting te doen.
Vraag:  is dat mogelijk en wat voor soort glasvezelkabel moet ik daarvoor gebruiken? Zijn er verschillen in de glasvezelkabels?

Reputatie 3

@rovened Handiger is om de mediaconverter in de meterkast te plaatsen. Deze zet  glasvezel om naar UTP. Je kunt nu al zelf een utp van je meterkast naar de woonkamer leggen. In de woonkamer kun je dan het modem aansluiten op die utp kabel.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @rovened In de meterkast komt en ONT kastje. Deze zet het optical signaal om in een electrisch signaal. Vanuit dat kastje loopt een ethernet kabel naar het modem. (eigenlijk is dat alleen een router).

Je kunt dus een ethernet kabel naar je woonkamer trekken zodat ONT en router/modem verbonden kunnen worden.

Reageer