F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje
Reputatie 7
Badge +16

Je hebt Internet + TV besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar we kunnen ons ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen. 

  

Hoe zit het met je bestelling, hoe ziet het tijdschema eruit, wat is de Overstapservice ook alweer? We behandelen alle vragen die te maken hebben met nieuwe aanvragen. Zo kun jij met alle kennis op zak richting de start van jouw abonnement gaan!  

 

Ik moet nog bestellen, hoe werkt het?

Doe snel de postcode check: https://odido.nl/internet/glasvezel/check. Hier kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is. Alle opties en mogelijkheden kun je hier direct aan- of afvinken. Je kunt hier ook direct een bestelling plaatsen. Heb je toch nog een vraag en wil je dit telefonisch bespreken? Bel ons dan op 0800-0092. We zijn Internet + TV van Odido en vertellen je er graag alles over! 


Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:

Je abonnement wordt aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online! Natuurlijk kun je ook een datum tot wel drie maanden in de toekomst kiezen. 

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail. 

  1. Ongeveer twee weken later kun je een afspraak met de monteur maken (als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen) en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet (DSL) is op basis van zelfinstallatie. Je hebt dan geen monteur nodig, maar ontvangt een e-mail met de daadwerkelijke startdatum. 

  1. Ongeveer veertien dagen voor de startdatum ontvang je het installatiepakket. 

  1. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren. 


Bedenktermijn? 

Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Wanneer er echter geen aansluitkosten gerekend zijn, hoef je deze niet nadien nog te betalen - ook niet als je binnen de opzegtermijn opzegt. Wel betaal je voor de geleverde diensten vanaf het moment aansluitdatum (opleverdatum werkende diensten) tot aan het moment van opzegging in de 14 dagen respijtperiode. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je dus tot het moment dat je niet meer aangesloten bent.


Nummerbehoud, hoe werkt dat?

Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Bij je aanvraag kun je voor nummerbehoud kiezen. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Internetabonnement voor thuis. We controleren typefoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Dit proces is zo gepiept en je hebt dus op de dag van installatie je oude vertrouwde nummer terug bij je nieuwe Internet voor thuis abonnement! 
 
Ben je nummerbehoud vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan!  Lees snel dit topic voor meer informatie over nummerbehoud: Veelgestelde vragen over nummerbehoud


Overstapservice, hoe zit dat?

Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit staat dan vermeld in de bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hiervoor sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen in Mijn Odido. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt dat niet, bel dan met onze service en geef de volgende informatie door: 

  • Je huidige aanbieder 

  • Het contractnummer 

  • De laatste 3 cijfers van je IBAN 

  • Je telefoonnummer 

  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder 

Ben je de Overstapservice vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan nog binnen zeven dagen na je aanvraag!  Lees snel dit topic voor meer informatie over de Overstapservice: Veelgestelde vragen over de Overstapservice

  

Let op! We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie? Zorg dan dat je zelf de andere provider(s) nog opzegt.  


Hoe regel ik zelf mijn overstap?

Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen, zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Internet (DSL) en Glasvezelinternet: 

  • Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is, kun je jouw oude provider opzeggen. 

  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Twee à drie weken na je aanvraag kun je een afspraak inplannen. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan minimaal vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider. 

Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting (coax) kan wel naast Standaard Internet of Glasvezel bestaan. 

 

Klantvoordeel, hoe zit dat precies?

Heb je een Odido Mobiel abonnement en neem je daarnaast ook diensten af van Odido voor thuis, dan kom je in aanmerking voor Klantvoordeel met onder andere jouw Internet & Unlimited abonnement voor € 25,- per maand per abonnement! Nadat de de lijn is geactiveerd en je gebruik kan maken van je verbinding, zal ook het Klantvoordeel in gang worden gezet. Je kan handig zelf het Klantvoordeel regelen via Mijn Odido. Meer weten? Klik dan hier


Toch nog iets veranderen in je bestelling?

Loop je bestelling goed na. Heb je bijvoorbeeld genoeg TV boxen besteld? Voor de installatie staat je abonnement op ‘pauze’. Je kan dan alleen nog een TV box toevoegen of Nummerbehoud aanvragen. Alle andere wijzigingen kunnen we voor je doorvoeren zodra de installatie is afgerond. Dit doe je door in te loggen op Mijn Odido

 

Het installatiepakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres. Zo wordt het pakket altijd ergens afgeleverd!


Het installeren van het pakket

Om te installeren bij Glasvezelinternet heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij DSL Internet kun je de installatie eenvoudig zelf doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!


De wensdatum verzetten of vervroegen

Wensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151.

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Neem dan contact op met de klantenservice of laat dan hier een bericht achter!

 

Andere vragen over het je nieuwe abonnement? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Vragen? We zijn er voor je. 

 


570 reacties

Kabel
Oke, misschien een heel domme vraag. Maar mijn t-mobile Thuis abonnement gaat officieel morgen in, de 29ste dus. Kan ik er dan al vannacht vanaf 12 uur al gebruik van maken, of duurt het nog een tijdje voordat de lijn geactiveerd wordt? Alvast bedankt voor de antwoorden!
Reputatie 7
Hi Nour8!



Zeker geen domme vraag, goed dat je hem stelt. Natuurlijk wil je weten waar je aan toe bent. Het activeren van de lijn kan tot ongeveer 18:00 uur duren op de dag dat je abonnement ingaat. Geniet van je T-Mobile Thuis diensten!
;);););) , ongeveer 4 weken. Ik heb internet gevraagd rond 19-12-2017 en tot nu heb ik niks gekregen en bovendin heeft de monteur me gebeled om an afsprak te maken rond 29-3-2018 ,dat betekent meer dan 4 maanden moet ik wachten. In elk geval is het beter dan in 29-02-2018 :8:8:8

en de klantservice kunnen niks doen en ze hebben geen noodpacket
Reputatie 7
Hi s.akael!



Gelukkig hebben wij een noodoplossing voor je! Mijn collega Brian heeft in jouw topic deze optie aan je voorgelegd. We doen er alles aan om jou aan internet te helpen!
Hi, I have ordered an optical-fibre internet but the installation of cables in the building is necessary.

Is this cost covered by the standard subscription (it says "Installatie Basis")?



Thanks,

Daniele
Reputatie 7
Hi danielemichilli, first let me welcome you to T-Mobile Thuis! I've checked your order and the installation of the cables is not something we can do as your provider but the grid operator Reggefiber will do this for you. I see they are trying to get permission from the home owners association (VvE) to install the cables in the building (last update is from last week, March 2nd). After Reggefiber has completed their work on the cables our mechanic will come to install the modem and connect your own address!
Hi danielemichilli, first let me welcome you to T-Mobile Thuis! I've checked your order and the installation of the cables is not something we can do as your provider but the grid operator Reggefiber will do this for you. I see they are trying to get permission from the home owners association (VvE) to install the cables in the building (last update is from last week, March 2nd). After Reggefiber has completed their work on the cables our mechanic will come to install the modem and connect your own address!



Hi Brian, thanks for the answer! However, I still don't understand if this implies additional costs for me.



Best,

Daniele
waarom krijg ik niemand aan de telefoon wil mijn internet en tv packet anuleren
heb het nu volgens mij 2 weken terug bestelt en wil er graag van af zien
Reputatie 7
Hi danielemichilli, apologies for the late reply, I contacted Reggefiber and they assured me there will be no additional costs for you! 🙂 They are however still waiting on permission for the installation which they need to receive through you. If you have any more questions feel free to ask!
Reputatie 7
Hi razaway, het kan soms even duren maar je krijgt altijd iemand aan de lijn! Ik heb het meteen voor je nagekeken en we hebben jouw aanvraag op 18 februari ontvangen. Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd, je had dus op kunnen zeggen tot uiterlijk 4 maart. Als je nu op zou zeggen dan brengen we een afkoopsom in rekening voor de resterende maanden dus dit zou ik je niet aanraden gezien de kosten. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!
Ik heb afgezien van die bedenktermijn bij de klantenservice per telefoon maar kan hier niks over terugvinden. Ook in de my t-mobile thuis omgeving kan ik er niks over vinden. En het gevolg is dat ik alsnog 3 tot 3,5 week moet wachten in plaats van dat het volgende week (rond 9 april) zou lukken zoals mij toegezegd werd. Is er nog iets wat ik alsnog moet aanklikken nu dan? Om misschien toch het proces te versnellen? Lijkt me toch wel mogelijk, als providers als ZIGGO het binnen een paar werkdagen kunnen leveren... De post is binnen enkele werkdagen en er is nu al een week voorbij. Ik hoor het graag!
Reputatie 7
Hi Bianca, ik heb meteen met je meegekeken en goed nieuws, over de bedenktijd hoef je je geen zorgen meer te maken! We hebben wel van de netbeheerder bericht ontvangen dat er nog een ophef verzoek loopt van de oude provider waardoor ze nog niet aan kunnen sluiten. Klopt dit inderdaad en zo ja zou je mij dan de datum door kunnen geven waarop de oude provider opgeheven wordt? Dan zetten we de opdracht meteen verder in gang!
Volgens mij ben ik net gebeld hierover door je, maar de oude provider is per 31-03 al opgeheven, bij KPN was dit. Dit heb ik ook bevestigd gekregen met de vorige bewoonster. Dus dit is een fout bij KPN.
Reputatie 7
Hi Bianca, dat was een collega, toevallig waren we tegelijk bezig 🙂 Mijn collega heeft het bericht doorgezet naar de netbeheerder zodat we verder kunnen met de aansluiting!
Mijn T-mobile thuis login werkt niet terwijl ik wel een e-mail heb met de bevestiging dat de ik kan inloggen
Reputatie 7
Hey @Pugnus! Ik help je graag op weg! Om in te kunnen loggen binnen T-Mobile Thuis, heb je eerst een nieuw wachtwoord nodig. Dit kun je hier aanmaken: http://bit.ly/2FaZuIZ. Zodra je dit hebt aangepast, dan kun je gelijk met je e-mail adres en nieuw wachtwoord inloggen binnen T-Mobile Thuis.

Ik hoor graag van je of het is gelukt!
Via Twiiter heb ik al contact opgenomen over wanneer mijn TV- box geleverd wordt, maar mijn verzendbevestiging/ ontvangstbevestiging van PostNL komt maar niet binnen in mijn e-mail en de status kan ik helaas ook niet inzien in de Mijn T-Mobile Thuis omgeving ( verbeterpunt), omdat ik dit telefonisch geregeld heb...

Kunt u hier achteraangaan, ook omdat mijn TV abonnement bij Ziggo per 18-10-2018 afloopt en van T-Mobile dan ingaat... 😥

Reputatie 7
@Rfder Fancy meeting you here 😉 Zoals we inmidels al hebben besproken op Twitter is de TV Box naar je onderweg, alvast veel kijkplezier!
Beste ...,





Op 6-11-2018 heb ik telefonisch een verhuizing doorgegeven. Hierop is er een nieuw contract opgesteld welke per 21-11-2018 in zou gaan doordat de periode voor het herroepingsrecht overgeslagen kon worden. Ook werd hier gemeld dat ik mijn huidige apparatuur (modum en interactieve tv box) gewoon kon houden en de 21e de stekker weer in het stopcontact kon doen en dat alles het dan gewoon zou doen.

In de bevestiging kreeg ik te lezen dat ik vanaf de genoemde datum ook gebruik kon maken van dit pakket.



Vandaag (21-11-2018) kreeg ik opeens bericht dat ik op 29-11-2018 nieuwe apparatuur krijg en dat mijn abonnement vanaf dan pas in gaat.

Ondertussen komt er wel een rekening voor de maand november voor het volle bedrag, terwijl ik deze hele maand inmiddels zonder internet en tv heb gezeten.



Graag zou ik willen weten waarom er zo laat (eigen lijk te laat) opeens dit bericht komt, welk bericht daadwerkelijk klopt en, wanner het toch opeens pas vanaf 29-11-2018 pas gaat werken, wat er gedaan kan worden om te voorkomen dat ik een volle rekening moet betalen voor een abonnement waar ik geen gebruik van kan maken omdat het nog niet is aangesloten.



Met vriendelijke groet,

Jannick Donker
Reputatie 7
Hoi Jannick,



Ik kijk graag met je mee. Gek inderdaad dat er nieuw apparatuur jouw kant op komt, als je van DSL naar DSL verhuist, kun je jouw modem gewoon meenemen! Een verhuizing hoort minimaal een maand van tevoren doorgegeven te worden, omdat wij de tijd nodig hebben om zaken te regelen zodat de internetlijn op jouw nieuwe adres geactiveerd kan worden. Daarom staat in de mail die hebt gekregen ook dat we ons stinkende best doen om jou op 21-11 aan te sluiten, deze datum kunnen we dus niet beloven. Maar maak je geen zorgen, je gaat pas betalen voor je abonnement op je nieuwe adres, zodra je daar gebruik kan maken van T-Mobile Thuis. Succes met de verhuizing!
Hoi,



Ik heb voor mijn ouders een abonnement alles-in-1 besteld. Er is op hun adres glas "uitgerold", maar naar wat ik begrijp is het glas onder het huis nog niet gelast. Er ligt dus een rol tot onder hun huis en van die plek tot in de meterkast.

Kijken jullie hier naar voordat jullie op de aansluitdatum met een monteur komen of regelt die monteur dat?



Daarnaast willen we graag nog een extra tv aansluiten/meenemen in het contract.



Kunnen jullie me helpen?



Jeannette
Beste T-Mobile medewerkers,



Is het mogelijk om het abonnement per direcht te laten ingaan/activeren? Ik heb het installatie pakket vandaag ontvangen en geinstalleerd. De modem/router kan geen verbinding maken met het internet omdat het glasvezel signaal nog niet actief is. Alvast bedankt voor jullie reactie/medewerking.



Met vriendelijke groet,



El
Beste,



Per 3 december heb ik een internetabonnement besteld. Vorige week kreeg ik een mail dat per 28 november geïnstalleerd kan worden. Gisteren de boel aangesloten, maar tot op heden nog geen WAN-signaal. Dat wekt bij mij de indruk dat er nog geen internet wordt geleverd, mede omdat in mijn t-mobile account staat dat mij bestelling onderweg is, terwijl deze al is gearriveerd. Kunnen jullie z.s.m. zorgen dat ik signaal krijg? Ik hoor graag.



Met vriendelijke groet,



Johan

Reageer