F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Vast Internet: alles op een rijtje



Toon eerste reactie

395 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Uitsluiten kan geen kwaad toch? Wie weet maakt een draad niet goed contact met een strip..

Ik verhuis over 4 dagen, maar krijg over twee weken pas internet van T-mobile, omdat ik het te laat heb geregeld. Is er een manier om eerder internet te krijgen? Is er een tijdelijke andere oplossing?

 

Groet,

Pete 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @PeteMadik 

Heb je een nieuwe aanvraag gedaan? 2 weken tijd is nodig om de lijn naar je woning gereed te maken maar het kan wel eens voorkomen dat je al eerder aangesloten kan worden.

Ja @Waqqas, gisteren pas… Maar goed, hopen op het beste en tot dan wat meer 4G gebruiken en werken op locatie.

 

Dank!

Pete

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @PeteMadik, gefeliciteerd met je nieuwe woning! 

Zoals @Waqqas correct aangeeft, is twee weken inderdaad de tijd die nodig is voor oplevering van de aansluiting op je nieuwe adres. Dit proces kunnen we niet versnellen, de plandatum is namelijk afhankelijk van wat de netwerkbeheerder aan ons doorgeeft. Hopelijk lukt het om op jouw 4G-verbinding thuis te werken. Veel succes met de verhuizing vandaag, als we met iets kunnen helpen, laat het dan zeker weten! 😉

hoe lang duurt het om mijn nieuwe telefoonnummer te mogen ontvangen dit ivm verhuisberichten

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @jojo08 

Bedoel je hoe lang het kan duren na installatie van het modem dat het telefoonnummer werkt?

Dit gebeurd meestal al direct of soms iets later maar wel dezelfde dag.

Nee sorry ik wil graag verhuiskaarten laten drukken en daar mijn nieuwe nummer bij zetten.

Rest wordt pas 27 november opgeleverd verwacht toch dat het nr eerder bekend is

 

Reputatie 7
Badge +19

@jojo08

Je kan het in je T-Mobile thuis account controleren onder instellingen > bellen maar ik denk niet dat hij eerder dan de activatie zal verschijnen daar.

Ik heb op 16 oktober thuis internet besteld en ik heb nog niets binnen gekregen. geen brief, geen pakket. Ik ben student en ik heb online colleges de hele week… dit is geen goede service

mijn klantnummer is XXXX

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Mahshid ,

 

Het is niet de bedoeling dat je hier privé gegevens deelt. Er zijn namelijk ook bezoekers met wat minder goede bedoelingen hier. Je kan dit vewijderen door op de drie puntjes onderin je eigen bericht te klikken en dan bewerken kiezen

Geef je privé gegevens alleen in een privébericht aan een medewerker van T-Mobile

Reputatie 7
Badge +8

Hi @jojo08 Ik heb meteen even met je meegekeken maar als ik zoek op het klantnummer dat je in hebt gevuld bij je profiel dan kom ik op een bestaand abonnement uit en ik zie daar geen verhuizing staan, klopt dat?

@Mahshid In jouw geval lijkt er iets niet helemaal goed te gaan met de aanvraag, ik heb onze back office om meer informatie gevraagd en ik kom er komende vrijdag bij je op terug!

 

 

Hi @jojo08 Ik heb meteen even met je meegekeken maar als ik zoek op het klantnummer dat je in hebt gevuld bij je profiel dan kom ik op een bestaand abonnement uit en ik zie daar geen verhuizing staan, klopt dat?

@Mahshid In jouw geval lijkt er iets niet helemaal goed te gaan met de aanvraag, ik heb onze back office om meer informatie gevraagd en ik kom er komende vrijdag bij je op terug!

Klopt is nieuw abonnement voor ander adres voor mijn moeder gegevens kunnen via pb

Reputatie 7
Badge +8

Hi @jojo08, stuur mij dan inderdaad via privébericht even het volledige adres waar het om gaat, de geboortedatum van je moeder en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer, dan kijk ik het meteen voor je na. Ik kan het telefoonnummer zelf alleen niet aan je doorgeven omdat het contract niet op jouw naam staat. Je moeder kan je wel toe laten voegen als contactpersoon, zodra dat gebeurd is mogen we wel alle gegevens met je delen.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Mahshid Good news! The issue has been resolved and you are receiving your installation package today! The line up also well so once you connect the modem everything should be in working order.

 

Hallo,

ik heb thuis aangevraagd en bij de status van mijn bestelling staat nog steeds dat de lijn aangevraagd wordt. Wel is de opzegging bij kpn gedaan en deze stond voor 12 november gepland. Nu doet alles van kpn het nog gelukkig, maar na een maand zou er toch iets meer gebeurt moeten zijn dan dat de lijn nog aangevraagd wordt. Heeft iemand een idee?

Groet Dennis

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @denisjes20, welkom op de Community en bij T-Mobile Thuis!

Graag onderzoek ik meteen waarom jouw aanvraag nog niet helemaal goed doorgekomen is. Ik kan met de opgegeven informatie in jouw Communityprofiel echter geen Thuis abonnement vinden. Zou je me een privéberichtje kunnen sturen met daarin de volgende gegevens, alsjeblieft?

-Postcode

-Huisnummer

-Geboortedatum

-De laatste vier cijfers van jouw IBAN

Zodra ik jouw abonnement gevonden heb, kan ik checken wat er aan de hand is!

Beste,
28 december komt de monteur van Guidion om mij nieuwe glasvezel aansluiting te installeren.
Ik zit nu bij ziggo. Wat is jullie aanbeveling wat betreft het opzeggen?

Het liefst zou ik uiteraard zo snel mogelijk opzeggen bij ziggo maar met het thuiswerken heb ik wel echt een internetconnectie nodig. Is het verstandig om ziggo nog even te laten lopen of is de ervaring dat de internet lijn wel werkt begin januari.

Buiten dat nog een ander vraagje: hoeveel ethernet poorten zitten er op de router? Dan weet ik of er nog een extra switch nodig is.

Groet,
Joël Barendregt

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @joelb 

Een provider hanteert een maand opzegtermijn dus als je vandaag opzegt stopt hij pas over een maand.

De Zyxel VMG8825-T50 heeft 4 poorten en elke poort kan voor tv of internet gebruikt worden.

Goedemorgen,

Op 2 december 2020 heb ik een T-mobile thuispakket aangevraagd voor de eerstvolgende beschikbare data 22 december, helaas een week later dan gewenst ivm met verhuizing op 15-12. In de tijdlijn staat aangegeven dat de netwerkbeheerder contact opneemt (dit is nog niet gebeurd) en dat we 4-7 dagen voor aanvang ons pakket ontvangen (dat is in principe nu). Al twee weken wordt er een lijn uitgevraagd maar heb ik nog geen enkel contactmoment gehad. Vanaf vandaag ben ik aanwezig in mijn nieuwe woning en ik vraag me af of dit helemaal goed gaat. 

Ik hoor het graag! 

Hartelijke groet,

Manon

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag @ManonPam, welkom op de Community en bij Thuis!

De aanvraag voor Glasvezel op ons netwerk kan een oplevertijd met zich meebrengen van twee tot maximaal zes weken, afhankelijk van de paraatheid van het Glasvezelnetwerk buiten en de aansluitmogelijkheden binnenshuis. Sinds een paar weken wordt het pakket tien tot veertien dagen vóór de activatiedatum verstuurd zodat je deze ruimschoots op tijd binnen zult hebben. Omdat er nog geen vaste plandatum in het systeem staat, vermoed ik dat nog niet alles klaarstaat voor installatie. Heb jij een werkend FTU (Glasvezelaansluitpunt) in je nieuwe woning?

De wensdatum van 22 december, ook al is dit een week later dan gewenst, is geen plandatum, ook wel activatiedatum genoemd. De wensdatum is een streefdatum waarop men probeert alles gereed te hebben gemaakt. Het kan zijn echter voorkomen dat de installatie nog niet verricht kan worden. Hieraan kunnen eerdergenoemde oorzaken onderhevig zijn, maar het kan ook komen doordat de patch in de centrale nog niet geïnstalleerd is, of omdat er geen aansluitmogelijkheid is in huis (FTU).

Ik heb het voor je nagevraagd en de netbeheerder dient nog werkzaamheden te verrichten. Dit heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met het feit dat er nog geen FTU thuis is, klopt dat?

Hoi Jason,

Dank voor je reactie! Kan ik mijn huidige abonnement nog ombuigen naar standaard internet? Ik heb momenteel nog geen glasvezel en dat hoeft ook niet. Ik wil alleen graag zo snel mogelijk internet op mn nieuwe adres.

Reputatie 5
Badge +2

Hi @ManonPam ,

Omdat het hierbij om twee verschillende verbindingen gaat, dient er een nieuwe aanvraag te worden gedaan. Let erop om te kiezen voor een DSL-aansluiting, wanneer dit mogelijk is. Er is dan één van de volgende aansluitingen nodig (zie bijgevoegde afbeelding).

 

Beste T-mobile,

 

Wij hebben 16 december een glasvezel pakket bij jullie aangeschaft. Als ik het goed begrijp moet de netwerkbeheerder contact met ons opnemen, maar dit is nog steeds niet gebeurd. Hoelang moeten wij hierop nog wachten? We willen graag internet thuis hebben om te kunnen werken!

Met vriendelijke groet,

Nico

Reageer