[GUIDE] VOIP-/SIP-inloggegevens achterhalen met de Zyxel

Toon eerste reactie

106 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi @sublimerote,

Welkom op de Community en fijn dat je geholpen bent met het script! Het klopt dat er maximaal twee apparaten tegelijk geregistreerd kunnen staan. Als je het T-Mobile-modem gebruikt, blijft er inderdaad nog maar één plek over. Dat is een beperking die T-Mobile oplegt, maar wel een met goede intenties. Ik denk dat het een stukje beveiliging is.

Een app-tip heb ik helaas niet voor je. Ik gebruik de gegevens in combinatie met een ATA (als vervanging van het T-Mobile-modem), dus niet in een app. Maar misschien is er iemand anders hier die een goede suggestie heeft. Houd er wel rekening mee dat je alleen vanaf een vaste T-Mobile-verbinding (of een VPN daar naartoe) de VOIP-server kunt bereiken. Via een andere weg, zelfs T-Mobile 4G/5G, gaat dat niet, ook ter beveiliging vermoed ik.

Ik hoop dat ik je in elk geval een beetje duidelijkheid heb kunnen geven. Als je nog vragen hebt, laat het gerust weten. Succes!

Houd er wel rekening mee dat je alleen vanaf een vaste T-Mobile-verbinding (of een VPN daar naartoe) de VOIP-server kunt bereiken. Via een andere weg, zelfs T-Mobile 4G/5G, gaat dat niet, ook ter beveiliging vermoed ik.

Oh, dat is jammer! (Maar goed om te weten; dat gaat me tijd/ergernis besparen)

Thuis zijn er al diverse DECT toestellen aan het T-Mobile modem gekoppeld; de iPhone (en iPad) wilde ik net buitenshuis gebruiken.

Dan betwijfel ik ook of de push notificatie service van Bria wel gaat werken (die bespaart batterij op de iOS toestellen omdat de App niet de hele tijd in de achtergrond de VOIP status checkt, maar hun server dat doet - maar niet bij T-Mobile dus?). Ik had die service zelf nog niet getest omdat zij dan credentials op hun server opslaan en dat vind ik geen fijn idee.

Wellicht zijn er andere iOS gebruikers die kunnen bevestigen dat die push notificatie service niet werkt bij T-Mobile?

(Toch maar CheapConnect of een andere VOIP provider overwegen?)

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben niet bekend met Bria, maar als het inderdaad hun eigen server is die de registratie doet, gaat het niet werken, omdat die de VOIP-server van T-Mobile niet zal kunnen bereiken. Dan wordt het lastig om je vaste lijn buitenshuis te gebruiken, tenzij je met een VPN gaat werken (zonder Bria), maar dat is ook niet ideaal. De VOIP-dienst van T-Mobile is er nou eenmaal niet voor bedoeld. (En deze handleiding eigenlijk ook niet, al had ik je graag verder geholpen.) Voor meer flexibiliteit ben je dan toch aangewezen op een andere VOIP-provider.

Nog even voor mijn informatie: had je wachtwoord toevallig 13 tekens? Dat lijkt namelijk een trend te zijn bij nieuwe klanten.

Nog even voor mijn informatie: had je wachtwoord toevallig 13 tekens?

Nee, mijn door T-Mobile toegekende wachtwoord is niet 13 tekens lang.

Reputatie 2

Vandaag, met behulp van Python, de gebruikersnaam (JWH*****P007) en wachtwoord (reeks van 12 karakters) kunnen achterhalen. Klant bij T-Mobile sinds september 2021.
Deze VOIP gegevens gebruikt in de Gigaset IP en gelijk verbinding op de “vaste” T-Mobile telefoonlijn.
De Zyxel T50 er tussenuit gehaald. Keurig vlan 300 ingevuld in Deco X60. En alles werkte, behalve VoipBuster (in de Gigaset).

Uiteindelijk de poort voor VoipBuster op 5060 laten staan (in de Gigaset).
De poort van T-Mobile gewijzigd naar 5070 (in de Gigaset).

Alles werkt nu uitstekend, internet, TV en “vaste” telefoon.

Bedankt voor de uitgebreide instructie.

Reputatie 7
Badge +3

Het heeft even geduurd, maar het is eindelijk zover: je kunt nu je vaste lijn van T-Mobile gebruiken in combinatie met je eigen router, zonder al het gedoe van hierboven. Gelukkig maar, want mijn trukendoos was bijna leeg. Als je inlogt op My T-Mobile Thuis kun je zelf een wachtwoord instellen voor je SIP-account. Ook je gebruikersnaam vind je daar. Deze gegevens kun je vervolgens in een router met VOIP-functie zetten, in je IP-telefoon of in een VOIP ATA, waarmee je VOIP kunt gebruiken op je analoge toestel. Meer info over het gebruik van een eigen router (al dan niet met een vaste telefoon), kun je vinden in onderstaande topics. Ook nu geldt dat T-Mobile geen ondersteuning geeft op eigen apparatuur, maar als je er niet uit komt, kun je natuurlijk je vraag kwijt op deze Community. Er is altijd wel iemand die je kan helpen.

Wat mij betreft is dit een mooie conclusie van dit topic en het bijna twee jaar durende kat-en-muisspelletje tussen mij en mijn magenta vrienden, al was er wel een wet voor nodig om ze in beweging te krijgen. Hoe dan ook, doe er je voordeel mee en wees voorzichtig met je gegevens!

TMTV

Meer weten? Check deze topics:

Reageer