Beantwoord

Panasonic Dect huistelefoon

  • 9 September 2022
  • 49 reacties
  • 804 Bekeken


Toon eerste reactie

49 reacties

Reputatie 2

TMTV,

Jij adviseer mij om de nieuwste modem T54 om te ruilen voor de oudere T50, maar het lijkt me dat de nieuwste toch verder is in techniek? Al de T50 wel de namen kan laten zien moet dit toch ook mogelijk zijn in de nieuwste? 

Groet,

SvD

Reputatie 2

Yalerte,

Bedankt voor de tekst en onze Panasonic set bezit beide mogelijkheden, zowel FSK/DTMF dus zou dit aan provider liggen.

Beide instellingen geprobeerd en natuurlijk ook een herstart laten doen.

Jullie bedankt voor de e.v.t. oplossingen en mocht niets lukken gaan we een aanbieder zoeken voor vaste aansluiting….. 

Nogmaals dank jullie en sluit dit onderwerp maar af.

Reputatie 2

Hallo Boris,

👍 Maar het moet geen maanden duren, dus spreken we een termijn af van 4 weken? Daarna zonder kosten het abonnement stoppen? 

Gr. SvD

Reputatie 7
Badge +6

@Dreunen Er zijn sindsdien wel updates geweest voor de T-54, maar of dit probleem daarmee ook is opgelost weet ik niet. Welke firmwareversie staat erop? Dat kun je zien als je inlogt via 192.168.1.1. Een moderator kan dat ook controleren. De T-50 is inderdaad ouder en heeft bijvoorbeeld geen WiFi 6, maar het omwisselen was bij een andere klant de oplossing en lijkt me minder gedoe dan overstappen.

Reputatie 2

Hallo TMTV 

Heb gekeken en de firmware is V5.17(ABZC.0)T54C_b12 of dit de nieuwste is weet ik niet. Neem aan dat T-Mobile dit automatisch doet....

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

@Dreunen De nieuwste versie is b17. Dat updaten zou automatisch moeten gebeuren, maar het lijkt erop dat er iets niet goed gaat. Ook dat kan een moderator handmatig een zetje geven. Het is de moeite waard om dat even af te wachten. Mocht dat niet helpen, dan kan het modem alsnog omgeruild worden.

Reputatie 7
Badge +5

TMTV,

Jij adviseer mij om de nieuwste modem T54 om te ruilen voor de oudere T50, maar het lijkt me dat de nieuwste toch verder is in techniek? Al de T50 wel de namen kan laten zien moet dit toch ook mogelijk zijn in de nieuwste? 

Groet,

SvD

Tmobile heeft modems met aangepaste firmware. Ze verwachten daardoor minder problemen en helpdesk aanvragen te verkrijgen. Helaas geeft dergelijke aanpassingen in de programmatuur van zo'n modem soms meer problemen dan dat het oplevert.
Maar ja, de grootste (eigen)wijs neuzen die iets dergelijks verzinnen hebben ook vaak de grootste mond. En een aanpassing in deel A kan ervoor zorgen dat een stukje programma in deel Hx toch niet functioneert zoals de fabrikant het geïmplementeerd heeft.

Het probleem dat jij op dit moment ervaart had ik 3 jaar terug ook met de T50 modem, Inmiddels is de firmware/software daarvan dusdanig aangepast dat die T50 een robuust werkende modem is.

Het omruil advies van @TMTV is om die reden zo slecht niet, maar wacht even op een Tmobile moderator want het (geforceerd) updaten van jouw T54 lost misschien het probleem ook op.

Reputatie 7

Hi @Dreunen, heel terecht dat je dit aanstipt! Wanneer een issue langer dan vier weken achter elkaar aanhoudt, dan heb je het recht om kosteloos op te zeggen. Dus we dienen hier zelfs al binnen drie weken op terug te komen. Ik hoop dat we heel snel goed nieuws kunnen delen! 🤞

Reputatie 2

Hallo,

Zou dit de oorzaak kunnen zijn?

Oplossing Panasonic:

Wanneer de telefoonlijn die met de betreffende DECT telefoon is verbonden van een modem of router afkomstig is, en de vorige stappen bieden geen oplossing, dan is het mogelijk dat het signaal digitaal wordt doorgegeven door de provider. In dit geval wordt aangeraden contact op te nemen met de provider en hen te verzoeken om dit signaal analoog door te geven.

Reputatie 7

Hi @Dreunen, thanks voor je bericht! Ik heb zojuist een reprovisie uitgevoerd op het modem, waardoor het Vast Bellen abonnement opnieuw naar het modem is verstuurd. Vanaf onze kant herkende we daar een probleem mee. Wil je mij laten weten of deze reprovisie het probleem heeft opgelost? Ik hoor het graag van je.

Reputatie 7

Hi @RodneyFortuna, ik wil graag bij je checken of je dit probleem nog ervaart of ben je inmiddels helemaal van de problemen af? 😊 Zo werd ik namelijk heel blij van het onderstaande topic:

Ik hoor graag van je of je nu weer online en probleemvrij bent!

Reputatie 2

Hi @RodneyFortuna, ik wil graag bij je checken of je dit probleem nog ervaart of ben je inmiddels helemaal van de problemen af? 😊 Zo werd ik namelijk heel blij van het onderstaande topic:

Ik hoor graag van je of je nu weer online en probleemvrij bent!

Ik heb jammer genoeg nog steeds geen nummerherkenning

Reputatie 2

Dank Boris voor je goed bedoelde oplossing, maar helaas heeft het niet geholpen…..

Beide instellingen geprobeerd, zowel FSK en DTMF (KPN?) en natuurlijk gereset.

Vele oplossingen gekregen dus denkt men goed mee, maar helaas zat de goede er niet tussen.

Er was iemand die heel lang bezig is geweest met de T40 modem voor het in orde kwam, dus heb nog een lange weg te gaan met de T45. Deze gaf me de hint om de nieuwe voor de oude te ruilen.

Een ander gaf aan dat mijn Firmware niet de nieuwste is. Wij hebben V5.17(ABZC.0)T54C_b12 en b17 schijnt de nieuwste te zijn, maar of het daarin ligt weet ik niet. Je kan volgens mij zelf niet updaten.

Zelf laat het maar voorlopig zitten en geef de moed op. Heb al genoeg mededenkers lastig gevallen!

Dus dank allemaal…..

Reputatie 2

Kan natuurlijk nog een om het op België te zetten en FSK in te stellen (dan werkt het wel) maar ik heb ook een kans dat internet dan weer uitvalt en ik alles weer moet resetten.

Neem aan dat de techneuten ermee bezig zijn zodat je op Nederland ook nummerherkenning hebt.

Reputatie 7

Heel graag gedaan @RodneyFortuna en merci voor jouw geduld! 😊

Reputatie 7
Badge +5

In ieder geval bedankt voor de oplossing.

kunnen anderen ook mee geholpen zijn 🇱🇺

Reputatie 7
Badge +5

@Dreunen 

Dat lastig vallen valt wel mee. Jouw uitdaging is helaas nog niet verholpen dus roepen we @Boris er nogmaals bij en kan die uitsluitsel geven over,

  1. Firmware update ja of nee van B12 naar B17 bij de T54 modem?
  2. Omwisselen van de T54 naar een T50.
Reputatie 2

Hallo Yalerta,

Zelf had ik de oplossing al opgegeven, maar toch nog wat geprobeerd. Van huistelefoon T-Mobile naar mijn Mobieltje met Vodafone geef het mobieltje wel de namen. Weet niet of dit tot een oplossing kan zorgen, maar misschien dat het @Boris wat verder helpt..…

Gr. SvD

Reputatie 2

Intussen verwezen naar een T-Mobile winkel die zouden dit even fixen. Die winkel zit niet naast mijn huis dus een fikse rit gemaakt. Aangekomen laat ik mijn huistelefoon zien en 6 mannen schieten in de lach met de mededeling dat ze alleen voor mobieltjes zijn. @$#%@ Intussen maar mijn klacht bij de Consumentenbond gedeponeerd of ik kosteloos mijn abonnement kan beëindigen zodra dit niet binnen een aantal dagen kan worden opgelost. Dit vanwege het belangrijk zijn…..

Gr. SvD

Reputatie 7

Hi @RodneyFortuna, goed dat je dit aangeeft! Ik wil je graag verwijzen naar het onderstaande topic:

Zit hier de oplossing voor jou tussen? 🤞

Reputatie 2

Helaas hier wel een probleem, als ik het op Belgie en FSK zet dan werkt mijn internet volgens mij niet meer. Het kan natuurlijk een toeval gevalletje zijn, maar het kan zomaar zo zijn dat dit ook invloed heeft op de internetverbinding. Zijn er techneuten die dat weten 🤣kan het natuurlijk ook nogmaals proberen, dan kom ik er ook achter.

 

Reputatie 7

Hi @Dreunen, @yalerta, dank voor je terugkoppeling! Je zal ons zeker niet lastigvallen, we willen er juist voor zorgen dat de nummerweergave zo snel mogelijk kan worden opgelost. Ik durf daarbij niet te zeggen of terugzetten van het modem naar een T-50 de juiste oplossing is, maar laat dit graag uitzoeken door de technische dienst. Ik heb daarbij gevraagd, omwille van de situatie, om dit zo snel mogelijk voor je op te laten pakken. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Excuus voor het ongemak. 

Reputatie 2

Ditmaal geen EUREKA maar #&&€€@ omdat door mijn instellingen we een week de namen in onze vaste telefoon hadden. Inmiddels is waarschijnlijk door een techneut de instellingen weer veranderd en zijn we ze kwijt. Ben vanaf 14 juni 2022 bezig en heb er nu goed genoeg van en wil van dit abonnement zonder kosten af. Had een termijn van 4 weken afgesproken als het niet opgelost zou worden..... Door Consumentenbond aangeraden!

Heeeeelll lang telefoongesprekken gehad met lange wachttijd gewoon afgebroken. Schandalig!!!

Reputatie 2

Bedankt voor je medewerking @George Nieuwenboom, we gaan net zo lang door totdat we de oplossing gevonden heb en waar nodig schakelen we hulptroepen in. Voordat we zover zijn, nog vier laatste controles:

  1. Zit er toevallig een ‘splitter’ tussen de (telefoon)kabel? Het gaat dan specifiek om de verbinding tussen de VOIP-poort op het modem (achterop) en het moedertoestel van de vaste telefoon. Vroeger was het namelijk gebruikelijk om de ISDN lijn (voorloper van DSL) te splitsen door een splitter. Deze splitter is niet van toegevoegde waarde en kan mede door ouderdom stuk gaan. 
     
    Splitters kunnen er zo uitzien (de kleur kan ook zwart zijn):

 

  1. Je kunt in de instellingen van de vaste telefoon, een aanpassing doen zodat je van een 10-cijferige gids naar een 11-cijferige gids gaat. Panasonic kan hier ondersteuning op bieden, mocht je er zelf niet uitkomen. De wijze van aanpassing verschilt per telefoon. 
  2. Probeer eens om de vaste lijn van VOIP-poort één naar VOIP-poort twee om te zetten (en vice versa). 
  3. Zou je kunnen bellen naar 085-7732598 en dan tijdens het gesprek de toets <5> kunnen indrukken? Hoor je tijdens het gesprek “FIVE” uitgesproken worden? 

Indien de laatste checks ook geen oplossing verschaffen, zet ik het door naar onze technische dienst. Dan dient er namelijk een aanpassing uitgevoerd te worden in het modem. We gaan dit herstellen!

 

  1. Er zit geen splitter op, de telefoon is aangesloten op het modem Zyxel T54
  2. Kan deze instelling niet vinden, maar het werkt wel, als ik mijn modem op FSK en landkeuze België zet. (alleen viel het internet toen uit...kan toeval zijn, maar blijf daar maar vanaf)
  3. VOIP 2 werkt niet
  4. Heb ik gebeld en hoor FIVE als ik dat test

 

Reageer