Beantwoord

Problemen Nummerweergave bij vaste telefoon

  • 9 September 2019
  • 131 reacties
  • 14640 Bekeken


Toon eerste reactie

131 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Ben vandaag aangesloten en mijn DECT telefoon ondersfeund nummerherkening!

Bedraad is de DSL verbinding goed maar wifi is een beetje treurig, amper de helft van de snslheid en modem staat gewoon in woonkamer.

Dat van die TV upgrade is tussen neus en lippen door geoppert, waarschijnlijk om iets positiefs in het nieuws te brengen na de aankondiging van Ziggo met de nieuwe Next box, dat is gewoon een grote stap die ze op een nog grotete achterstand zet.
De modem perikelen zijn al wat maandjes bekend en er zou 2/3maanden terug al een oplossing zijn en spoedig beschikbaar, nu is die beschikbaar om uit te rollen gaan ze weer aan de routering sleutelen waardoor er weer van alles naar de knoppen ging en moesten ze iets wat ze in een half uurtje verklooit hebben weer terug draaien wat dagen duurde, hoop dat ze nu eerst eens de problemen oplossen die er nog zijn voordat ze nieuwe problemen gaan creeeren, daar blinken ze dit jaar wel in uit.

Reputatie 2

@Svlijmen Goedemorgen! Mijn collega zal je vandaag bellen en uitleggen wat de status is en wat er precies gebeurd is. 

Laat maar even Jason, gisteren al een collega van jou gesproken. Ik wacht jullie mail wel af dat de nieuwe firmware is geupgrade. Ik hoop echter dat dit snel gebeurt

Ik hoor het graag zsm!

Zelf heb ik alvast eens wat geprobeerd:

 

KPN Arizona (dect telefoon voor thuis)  geeft het nummer wel door. Die had ik even geleend.

Reputatie 1

Net gekeken of e.e.a. werkt.

Zoals bij bovenstaande leden werkt het dus ook niet bij ons.

Zag wel op de PC een melding op Facebook over het belang van nummermelding.

Toon het hierbij.

 

Dag allen, 

 

Excuses, excuses, excuses: het aangekondigde upgrade met de oplossing voor het nummerweergave probleem is uitgesteld. Vandaar dat het op dit moment nog niet werkt. Ik snap het sentiment helemaal, ik leg graag uit hoe dit werkt, om verwarring te voorkomen.

 

Om dit werkend te krijgen, moet je de firmware aanpassen. Het is dus geen knopje omzetten of een kleine update doorvoeren. De software moet herschreven worden, uitgebreid getest en ingepland worden. Je wilt natuurlijk niet iets uitrollen en dat blijkt dat er alsnog een foutje in zit. Aangezien we begin deze week vrij abrupt een grote wijziging moesten doorvoeren in de routering van ons internetverkeer, wilden we niet tegelijkertijd een upgrade van de modem software doorvoeren. Als er onvoorziene tegenslagen waren met één van de twee heb je te maken met een groot risico. De routering is inmiddels doorgevoerd en geslaagd. We hebben dan ook direct een nieuwe datum ingepland (op korte termijn) om de firmware upgrade door te voeren. Degenen met een Zyxel modem zullen hier in de week van 4 t/m 11 november een e-mail over ontvangen. Ik zal het tegen die tijd ook in dit topic delen. 

 

Wat in het vat zit, verzuurt niet!

Beste Sander de reeds lang aanhoudende klachten op het forum zijn niet te rangschikken onder de term "sentiment". "Woede " lijkt mij passender…………………….

Reputatie 1

We wachten maar weer af.

Doe je best

 

Hoi @franpple,

Een update van de technische dienst! Om ervoor te zorgen dat de telefoon kan worden aangesloten, is er gekozen om je een ander model modem toe te sturen. Het gaat hierbij om de Zyxel T-50. We zien hierbij terug er bij dit modem de mogelijkheid is om het probleem op te lossen. Dit modem is vanochtend naar je toe gestuurd. Wil je het ons laten weten wanneer deze bij je is aangekomen en de telefoon is aangesloten. We kunnen dan middels onze technische specialisten makkelijk de nummerweergave voor je aanzetten. Ik hoor het dan ook graag van je! 

Ik laat het weten . Dat zou prettig zijn . Ik hoor nog betreft de creditnota . 
Hopelijk dat het probleem hiermee opgelost gaat worden . 

Als je het forum doorzoekt kom je zelfs de Draytek ook tegen waar nummerweergave niet op werkt.
Bij mij werkte de 3 jaar oude Gigaset niet, weet geen type nummer daarvan en de nieuw aangekochte Gigaset A475H werkt het wel op de Huawei.
Misschien kan ik binnenkort de Zyxel testen, men wil bij mij een modemswap proberen ivm een klein probleempje in de Huawei wat niet op te lossen is
Reputatie 2
Hier ook een duit in het zakje:
Ben sinds vandaag klant bij tmt en op mijn vaste lijn krijg ik ook geen nummerherkenning; ik heb eerder al gevonden op dit forum dat je dat maar moet proberen op te lossen via chat bij facebook, en daar dus de vraag gesteld, geen antwoord.
Mijn modem is dus inderdaad de Zyxel T50, en mijn toestel is een Phonak Dect CP1
Heb de modem èn de basisstation van de stroom afgehaald, maar hij herkent mijn eigen mobile nummer niet.

En hierboven staat dat er geen technische oplossing is? Goed begin....
Laat ik dan ook nog maar eens reageren: ik ben sinds 22 juli klant.
Op mijn Panasonic telefoons werkte vanaf dag 1 de nummerherkenning ook niet.
Voordat ik bij T-Mobile kwam was ik klant bij KPN en daar werkte het jaren prima!
Ik heb de Panasonic KX-TG 7321... De test bij dat 085 nummer werkt perfect.
Dat was natuurlijk ook te verwachten.
Dus: wanneer komt die fix voor de firmware van mijn TK50 modem?
@Sander , even een toevoeging op jou punt 1, als je dat nummer belt en netjes de "five" terug hoort, wat dus impliceerd dat het moet werken werkt het nog niet altijd, bij mij werkte het niet.
terwijl ik netjes FIVE hoorde en mijn toestel ook DTMF ondersteund en het bij Telfort op het DTMF wel deed en bij Tele 2 adsl werkt hij ook prima overigens.😉

Dan komen we ook bij punt 3 even terecht, dus ook op een Huawei modem werkt het niet altijd zoals het zou moeten.
Reputatie 7
Hi @Doornekamp33, klopt hoor, het gaat hier om twee verschillende zaken: Niet alle toestellen werken goed met het DTMF protocol dat wij gebruiken, de Gigaset zien we bijvoorbeeld regelmatig voorbij komen. Dit is ongeacht welk modem je gebruikt en is toestelspecifiek. Dit is geen bug maar heeft te maken met compatibiliteit. Daarnaast speelt er wél een bug met het Zyxel modem. Hier hebben we inmiddels een oplossing voor die binnenkort uitgerold gaat worden.

P.S. Bedankt voor de informatie in dit topic, we hebben hem sticky gemaakt zodat andere klanten dit ook direct kunnen zien!
@wijbro2 Er zit een oplossing aan te komen, alleen weet men nog niet wanneer, ik hoop wel dat dit spoedig is, ik heb namelijk nu 2 modems in huis, de Huawei die een Lan probleem heeft, en een vervangende Zyxel T50 met het nummerweergave probleem, als die beloofde update nu komt kan ik ze omwisselen en is de thuis instalatie dan probleemloos, tenminste dat hoop ik.
Ik heb wel te horen gekregen dat dit niet de beloofde oplossing van de Zyxel is, dus gedult word weer op de proef gesteld.
Reputatie 3
@Doornekamp33 kortom hoop is voorlopig alles wat we met betrekking tot dit probleem hebben.
Erg professioneel komt het allemaal niet over.
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @schulenburg, kom je eruit met deze tip? In de web-interface van mijn Zyxel-modem heb ik toen bij de VOIP-instellingen de Regio-instellingen aangepast: Beller-ID signaaltype heb ik toen op DTMF gezet i.p.v. op Default. Dat bleek echter nog steeds niet te werken. Daarna heb ik FSK geprobeerd en dat werkte wel! Gelukkig werkt de nummerweergave bij mij nu weer. 

Laat het weten, dan zorg ik ervoor dat ik alle deskundigheid van de Community inschakel voor hulp!

 

Gaat deze update alléén het telefoon probleem oplossen of ook eíndelijk het IPTv probleem? Al sinds 14 juni geen Tv mogelijk met de T50/ Amino ontvanger via DSL 😕 !!

Helaas, nog steeds geen nummerweergave! Afgelopen nacht zou er een update(onderhoud) geweest zijn, hier zelfs een e-mail over gehad op 15-11. Het modem heb ik gereset maar nee hoor, helemaal niks! Graag zou ik willen weten of wij eerder van ons abonnement af kunnen want dit hebben wij niet afgesloten!!!

@wijbro2 , dat heb ik ook al meerdere keren geoppert, maar er veranderd weinig naar buiten toe, communiceren is niet het sterkste punt binnen T-Mobile naar buiten toe, problemen oplossen gaat ook niet vlot, is het pech dat er (te)veel gelijk gebeurde,
Veel nieuwe klanten, problemen met de systemen, vakantie tijd en een tekort aan modems waardoor er een nieuw model te snel moest worden ingevlogen, of heerst er ook een incompentententie op de werkvloer om problemen adequaat aan te pakken en een communicatie probleem naar buiten toe, als iemand het weet mag die het zeggen.
Reputatie 3
@Doornekamp33 volgens mij heb je het hierboven keurig samengevat, verder niets aan toe te voegen.😂

Zaterdag ook de firmware update gehad naar V5.50(ABPY.0)b12_20190730, alleen helaas nog geen nummerweergave op mijn Panasonic KX TG 6811NL , bij mijn vorige provider Telfort dit probleem niet , wat kan ik nog meer doen dan modem resetten , standaard op DTFM zetten ???

Reputatie 7
Badge +4
@Doornekamp33

Ik begrijp het helemaal. T Mobile wil geen false beloften doen en daarom wil het niet openbaar een datum bekend maken. of dat een verstandige keuze is laat ik in het midden :)
Door het niet te doen geeft het ook minder druk.

ik verwacht de aankondiging op korte termijn.
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jaki12, bedankt voor het delen van de oplossing en super dat je nummerweergave weer werkend heb gekregen! 😄

Mochten we je in de toekomst ergens bij kunnen assisteren, laat het dan alsjeblieft weten. Voor nu: stay safe en houd je gezond!

Reputatie 1
Een beetje haast maken voor de klanten, kan geen kwaad hoor T-mob!!
Dit loopt al een tijdje, en mijn start bij jullie was toch ook niet heel voorspoedig te noemen.
Okee, ze willen geen valse beloften doen, maar er is al 2 maanden geleden zo ongeveer gezegt, we hebben het probleem gelocaliseerd en er is een oplossing aanstaande we weten wat we moeten doen, die dus lang op zich laat wachten, te lang naar mijn mening.

Reageer