Beantwoord

Vaste telefonie ineens storing vanaf 2 december 2022

  • 3 December 2022
  • 32 reacties
  • 545 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Het ging zo lekker, en ineens kunnen we niet meer vast bellen.
Het is heel random, een enkele keer gaat het perfect, dan weer hoor je de beller niet, dan weer hoort de beller jou niet.
We hebben dit op twee adressen. Bij ons zowel als bij mijn schoonmoeder exact hetzelfde probleem.
We hebben ook allebei een zyxel modem

(Alle resets aluitgevoerd)

icon

Beste antwoord door AlyZo 6 December 2022, 21:31

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

32 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Het is inderdaad nu echt definitief, voor iedereen, opgelost. Bij deze de herstelmelding, dank voor jullie begrip en voor het delen van de meldingen! 👍👍

Hiermee sluit ik ook meteen het topic.

Hoi @tmklant22, slim dat je dit topic in de gaten blijft houden! Zodra we concrete updates hebben, zullen we die meteen met jullie delen.

Voor nu: alvast een prachtig, voetbalweekend toegewenst! 😄⚽

@Jason Zie in de updates dat het is opgelost, fijn bericht.

Reputatie 7
Badge +5

Helemaal super @Te Wierik, ik wens jou en je moeder hetzelfde. Geniet ervan! 🎄

Reputatie 1

Hi @Lisa (en @Shilka) heb even nagevraagd bij moeders en zelf getest maar loop niet meer tegen problemen aan. En FYI: ook de keuzemenu's werken hier (nog steeds) prima.

Dus als het zo blijft, ben ik een gelukkig mens. En mijn moeder ook.

Mijn/onze hartelijke dank, goed weekend en geniet van de feestdagen!

Reputatie 7

Hi @Shilka, helemaal super! 😁 Ik word helemaal blij van deze reactie zo voor het weekend. Dankjewel dat je hier op terug bent gekomen. Ik wil jou ook een heel fijn weekend wensen en alvast hele mooie dagen als ik je tot die tijd niet meer spreek. 

Ik kan in ieder geval bevestigen dat alle telefoontjes deze week weer gewoon werken in de zin dat alle gesprekken voor beide zijden hoorbaar zijn @Lisa  , dus voor mij beschouw ik het probleem van één of beide zijdes niet kunnen horen in ieder geval als opgelost 👍🏽 Ik hoop dat voor Te Wierik hetzelfde geldt. Nu alleen de keuzemenu's in het andere topic nog en we kunnen weer genieten van 100% werkende glasvezel ! Fijn weekend alvast allemaal 😊

Reputatie 7

Hi @Te Wierik, ik wil je graag laten weten dat het onderzoek is afgerond door mijn collega's! Ze hebben geen problemen geconstateerd en willen dan ook weten of je inmiddels probleemvrij bent. Zo zagen ze gisteren een inkomend gesprek van zo'n 15 minuten terug. Verliep dit gesprek zonder technische problemen? Ik hoor het graag, want ik wil zeker weten dat het probleem verdwenen is. 

 

Reputatie 7

Super @Shilka, heel fijn! 💪

Hi @Te Wierik, wat balen - maar hier gaan we iets aan doen! Super dat je dit meteen kon doorzetten in een privébericht. Zojuist heb dit dan ook weer kunnen doorspelen naar de technische dienst. Hier heb je net ook een e-mail van gekregen ter bevestiging. Ik ga dit de komende dagen goed in de gaten houden en deel het met je als ik een update terugzie. 

Reputatie 1

@Lisa vanmorgen was het weer raak, zie PB.

De voicemail heeft terug gebeld inmiddels, dus so far so good!

Reputatie 7

Hi @Shilka, super fijn om dit te lezen en dankjewel voor deze mega snelle melding! Dit klinkt inderdaad veelbelovend. Houd je het vandaag en morgen nog even goed in de gaten? Als het dan nog steeds probleemloos werkt, dan weet ik dat het bij jou is opgelost. 

We hebben dit weekend de vaste telefoon 2 maal gebruikt en toen ging het goed in ieder geval. Vandaag 4 keer gebeld, maar 1 keer antwoordapparaat, en 3 keer keuzemenu, dus geen idee of de andere kant me hoorde. Ik hoorde de andere kant in ieder geval wel, dus zover lijkt het hoopvol 

Reputatie 7

Hi allemaal, ik hoop dat jullie van een mooi weekend hebben genoten! Ik zie dat onze specialisten op het gebied van Vaste Telefonie een aanpassing hebben verricht voor het weekend, zodat dit issue niet meer voor zou moeten komen. Ik hoop ontzettend dat jullie dit ook zo ervaren. Als dit niet het geval is, kunnen jullie mij dan een privébericht sturen met twee voorbeelden vanaf 10 december met daarin het nummer dat jullie probeerde te bellen of het nummer dat jullie heeft geprobeerd te bellen, het tijdstip en de datum? Dan gaat de technische dienst hier gelijk verder mee aan de slag. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @tmklant22, slim dat je dit topic in de gaten blijft houden! Zodra we concrete updates hebben, zullen we die meteen met jullie delen.

Voor nu: alvast een prachtig, voetbalweekend toegewenst! 😄⚽

Nu ik hier vandaag toch even rondkijk kan ik laten weten dat ik dit problemen ook ervaar.
Ik hou deze thread in de gaten.

Reputatie 3

@Shilka Dank voor de informatie

@Cheyenne Het is bij mij nu nog niet weer fout gegaan maar ik heb er geen vertrouwen in.

Maandagmorgen 5 dec hebben we naar een vast nummer (met een menu) gebeld en dat ging steeds niet goed. In de log zie ik 5 pogingen tussen 10:54 en 11:25 uur. Daarna een stuk of 15 pogingen om mijn mobiel te bellen en dat ging ook heel vaak niet goed. (schatting 80 % fout)

Hopelijk is er snel een betrouwbare oplossing.

Ik heb inmiddels bericht gehad dat het probleem nu in zijn algemeenheid bekend is en dat er aan gewerkt wordt door de  t-mobile techneuten. Het ligt dus in ieder geval niet aan onze telefoons. Ik hoop dat we op korte termijn allemaal weer van een correct werkende vaste telefoonverbinding kunnen genieten!  Een fijne dag nog allemaal 😊

Reputatie 3

Hi @JAN_OBL@Shilka en @t1m, zouden jullie voor de zekerheid de telefoonkabel vanuit Phone1 kunnen halen, het modem herstarten en daarna de kabel weer in Phone1 willen prikken? Ik ben benieuwd of dit verschil maakt. Anders ontvang ik graag twee voorbeeldgesprekken (datum en tijd) plus informatie over het gesprek (van mobiel naar vast, van vast naar vast, uitgaand of inkomend etc.). Super bedankt!

 

@CheyenneVanavond een paar keer geprobeerd maar dat ging steeds goed. Zal het morgen opnieuw proberen. 

Ik heb het modem nog niet herstart.

@Cheyenne privébericht is verstuurd :)

 

Als toevoeging, ook @Te Wierik meld gisteren dezelfde problemen met willekeurig dode lijn in dit topic: 

dus het lijkt echt een meer algemeen probleem te zijn. Ik hoop dat nog meer mensen de twee voorbeeldgesprekken kunnen doorgeven voor bespoediging van een oplossing. Tegelijkertijd bestaat het probleem dat forum notificaties nog steeds niet in de inbox terecht komen, ik hoop dat dit probleem daardoor niet langer gaat duren dan nodig is. Tenslotte wordt telefoon ook gebruikt voor het verwittigen van de nooddiensten als politie, ambulance en brandweer, en is de storing moeilijk voor klanten te herkennen als storing omdat de telefoon soms wel, soms niet werkt. Ik hoop dan ook op een spoedige oplossing die met voorrang gezocht zal worden, voordat er ernstige gevolgen plaatsvinden.

Reputatie 7
Badge +5

Dankjewel @Shilka! Zou je mij via een privébericht jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen sturen? Ik kijk dan met je mee!

@AlyZo Zou jij de stappen die ik eerder heb aangegeven voor de zekerheid willen testen? Anders ontvang ik ook van jou graag twee voorbeeldgesprekken zoals door @Shilka aangeleverd. Bedankt!

Reputatie 3

@Shilka Ja, dank, ik zie het nu staan inderdaad. Misschien moet ik eerst maar even de oplossing voor dit probleem afwachten en dan weer kijken of het menu werkt.

Voor het niet werken van het keuzemenu liep ook al een topic voor, dat kun je hier vinden: 

Het Draytek modem zou al een werkende fix voor het keuzemenu moeten hebben ontvangen, maar dat blijkt dus nu toch ook niet helemaal te werken? Gaat niet helemaal goed met de firmware voor de vaste telefonie als ik het zo zie… Je misschien in dat topic ook even melden dan zodat ook het keuzemenu voor Draytek weer meegenomen gaat worden…

 

Dank voor deze andere topic. Ik haal er nog niet echt uit dat er een oplossing voor de Draytec is maar zal er nog even beter naar kijken en hier ook mijn probleem melden.

Op pagina 1 van dat topic liet Lisa weten dat dat de fix voor Draytek en Huawei modem live was en dat zyxel modem nog moest komen. Maar blijkbaar heeft die fix jou niet geholpen.

Reputatie 3

Voor het niet werken van het keuzemenu liep ook al een topic voor, dat kun je hier vinden: 

Het Draytek modem zou al een werkende fix voor het keuzemenu moeten hebben ontvangen, maar dat blijkt dus nu toch ook niet helemaal te werken? Gaat niet helemaal goed met de firmware voor de vaste telefonie als ik het zo zie… Je misschien in dat topic ook even melden dan zodat ook het keuzemenu voor Draytek weer meegenomen gaat worden…

 

Dank voor deze andere topic. Ik haal er nog niet echt uit dat er een oplossing voor de Draytec is maar zal er nog even beter naar kijken en hier ook mijn probleem melden.

Voor het niet werken van het keuzemenu liep ook al een topic voor, dat kun je hier vinden: 

Het Draytek modem zou al een werkende fix voor het keuzemenu moeten hebben ontvangen, maar dat blijkt dus nu toch ook niet helemaal te werken? Gaat niet helemaal goed met de firmware voor de vaste telefonie als ik het zo zie… Je misschien in dat topic ook even melden dan zodat ook het keuzemenu voor Draytek weer meegenomen gaat worden…

 

Reputatie 3

Bij mij precies hetzelfde probleem. Vandaag is het wel heel erg. Diverse keren naar mijn mobiel gebeld en vaak hoor ik mij daar niet. Ik denk dat het misschien al wel veel langer speelt, mijn moeder van 95 hoort mij vaak niet en ik dacht steeds dat het aan haar lag, maar twijfel daar nu erg aan. Ook heb ik al vaker gemerkt dat als de ontvanger zo’n automatisch menu gebruikt dit niet werkt. Of dit hetzelfde probleem is, weet ik niet.

Het is inderdaad random. Op een oude telefoon die parallel staat, hoor ik mij zelf wel als ik naar mijn mobiel bel, maar op mijn mobiel hoor ik dan niets. Ik heb een Draytek modem.

Als ik de berichten hierboven zo lees, kunnen we de modem dus wel uitsluiten als oorzaak.

Ik hoop dat het snel opgelost wordt.