Beantwoord

Compensatie 7 weken geen Internet



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

55 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Dat is wel vrij bizar; de bundel zou in principe oneindig moeten zijn. Heb je deze continu actief gehouden als mobiele hotspot op de smartphone met simkaart waarop de bundel actief is? 

Ik kan jammer genoeg geen kosten voor de mobiele telefoon vergoeden. Wel wil ik heel graag weten hoe het kan dat je zoveel buiten de bundel betaalt, dat is wel erg hoog. Ik doe de aanname dat het komt doordat de hotspot niet goed functioneert - dit valt eigenlijk al te lezen in je bericht natuurlijk. Kun je de laatste factuur van het abonnement met me delen in dit topic, alsjeblieft? Uiteraard graag met persoonlijke details zwartgemaakt/weggelaten. Ik zal eens kijken of ik dan een deel aan de thuis-kant kan vergoeden voor je. 

@Jason Inmiddels leef ik in de afgelopen 7 maanden al meer dan 9 weken van voucher codes dus ja die heb ik al. Werkt overigens ook verre van optimaal want de telefoonrekening gaat voor deze maand alweer over de €100,- heen… Wordt hier nog iets van vergoed?

Reputatie 7
Badge +16

Zojuist gesproken met de technische dienst: KPN zal je spoedig benaderen voor een afspraak, dan wel om de oplossing door te spreken. 

Eventjes extra meegedacht: heb jij een T-Mobile of Tele2 simkaart thuis in gebruik? Ik kan je namelijk voor de komende dagen een voucher met Unlimited Internet aanbieden. Dan heb je in ieder geval de mogelijkheid om continu online te blijven via mobiele hotspot en verbruik je geen data. Sterker nog: de voucherbundel hoeft niet aangevuld te worden met extra GB's. Dat scheelt toch een beetje in deze thuiswerktijden!

Reputatie 7
Badge +16

@Giel van Lanen Het ticket staat al in de bak bij netbeheer dus het enige dat moet gebeuren, is het doorvoeren van de herstelwerkzaamheden. Ik gok dat KPN langs moet in de POP (centrale), maar dat is een aanname. Mocht dit nodig zijn, dan heb je naar alle waarschijnlijkheid donderdag weer Internet. Ik zal navragen wat de tijdsindicatie is.

@Jason Kan je een verwachting schetsen wanneer internet weer zou moeten werken?

 

Reputatie 7
Badge +16

@Giel van Lanen Top, ik zie dat het dossier gecanceld is! Thanks voor je snelle hulp! 👍 Ik zorg ervoor dat we KPN aansturen.

@Jason Oke de gehele bestelling bij KPN is nu geannuleerd en daarmee dus ook de overstap.

Reputatie 7
Badge +16

@Giel van Lanen Ook zijn er geen kosten voor de overstap: begrijpt KPN in dit geval wel helemaal wat er bedoeld wordt? Zij dienen de overstap te annuleren, dan kunnen wij actie ondernemen óf bij uitzondering indien gewenst - en uiteraard omdat ik graag met je meedenk want het duurt al twee maanden - zeg ik per direct je abonnement op en kun je zonder extra kosten een andere partij aanvragen.

Reputatie 7
Badge +16

Je ontvangt geen enkele extra kostenpost, zeker niet! Een monteur aansturen is op kosten van de provider. Ik begrijp niet helemaal waar dat sentiment vandaan komt bij KPN, zeker omdat zij zelf de monteursdienst aansturen, maar c’est ca. Ik verzeker je dat wij niets in rekening brengen! @Giel van Lanen 

Dag @Jason,

KPN heb ik nu aan de telefoon. Hij waarschuwt mij voor kosten voor een monteur en de daadwerkelijke overstap.

Ik neem aan dat ik naast 9 weken geen internet niet ook nog een onverwachte kostenpost kan verwachten?

 

Groet,

Giel

Reputatie 7
Badge +16

Kleine UPDATE: ik heb het kort besproken met de techneuten - er kan inderdaad nu geen enkele wijziging in aangebracht worden. Het ticket was natuurlijk al verstuurd naar netbeheer, maar zolang de aanvraag open blijft staan, is dat leidend en kan/mag er niets doorgezet worden. Ik verneem graag van je of het mogelijk is om ook het overstapdossier te sluiten bij hen. Nogmaals bedankt voor je uitstekende medewerking, zonder jou lukt dit sowieso niet! 👍

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Giel van Lanen, schijnbaar denkt ons systeem nog altijd dat je een lopende aanvraag hebt staan bij KPN. Dit komt denk ik doordat de Overstapservice al aangevraagd was; die triggert een automatische respons aan onze kant. Eventjes een brutale vraag, maar ik moet ‘em stellen omdat wij daartoe niet gemachtigd zijn: kun je nagaan bij KPN of dat overstapdossier verwijderd kan worden, alsjeblieft? Zolang de aanvraag technisch gezien nog open blijft staan, kunnen we hen niet aansturen.

Reputatie 7
Badge +4

@BeMu voor het passieve gedeelte ben ik het er eigenlijk wel mee eens. Maar voor actieve niet. Dat blokkeert de vooruitgang.

 

Reputatie 7
Badge +1

https://www.totaaltv.nl/nieuws/vier-is-te-veel-blijven-alleen-ziggo-en-kpn-over-/

Op totaaltv stond nog een artikel over of er in woningen soms niet te veel netwerken liggen meestal een van Ziggo en dan in een aantal gevallen een of meerdere glasvezel aansluitingen.

Heel eerlijk gezegd en dat lees je op meerdere plekken zou de hele uitrol van glasvezel niet in handen van providers moeten zijn maar net als bij het gas en energienet in handen van bedrijven als Stedin of Liander.

Providers zouden dan alleen nog diensten mogen verkopen vergelijkbaar met het energie net

@Jason Dag, Klopt het dat ik nog altijd geen internet heb?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Giel van Lanen, NetwerkNL pakt uiterlijk morgen de casus op en zal dan de nodige herstelmaatregelen nemen. Ik verwacht dat je op zijn allerlaatst maandag weer online bent, maar ga er stiekem van uit dat het vrijdag al gefixt is. Ik houd je case in de gaten en zal bij updates direct melding ervan maken in dit topic.

@Jason Goedemiddag, zijn er nog vorderingen geweest omtrent de gehele kwestie?

@Jason  Dankjewel!

 

Reputatie 7
Badge +16

@Giel van Lanen Even een snelle, korte update: het ticket is nu correct doorgezet en wordt asap opgepakt. Alle relevantie informatie is als memo toegevoegd aan het onderzoek zodat de uitvoerder precies weet waar de oplossing moet liggen.

Reputatie 7
Badge +16

Top, dankjewel voor je vlotte medewerking! Ik wacht nog even tot de annulering van de opzegging, c.q. nieuwe aanvraag ook hier doorgekomen is en meld het issue dan stante pede aan bij KNL.

@Jason Zojuist de aanvraag geannuleerd. Hopelijk kan nu de monteur snel van dienst zijn.

Reputatie 7
Badge +16

@Giel van Lanen Ik krijg vanuit je volgende provider het signaal dat de lijnaanvraag daar al gestart is en dat wij de aanvraag niet mogen belemmeren. Je kunt het beste even bellen met hen om die order te annuleren, dan stuur ik NetwerkNL voor je aan en kunnen we de opzegging weer activeren zodra je een werkende verbinding hebt. Sorry voor de omweg, maar het is momenteel de enige optie.

@Jason Dat klopt inderdaad.

Het voorstel lijkt mij prima.

Dank voor de hulp en het meedenken.

Reputatie 7
Badge +16

@Giel van Lanen Wellicht is er sprake van een vorm van miscommunicatie; dit zal dan zijn ontstaan doordat er vanuit meerdere partijen wisselende antwoorden zijn gegeven. Ik zie nergens een foutief doorgegeven ticket staan, ik zie wel dat de Klantenservice het ticket gesloten heeft en dat daarna een nieuw ticket aangemaakt is op exact hetzelfde moment. Ook zie ik dat de desbetreffende collega zich ontfermd heeft over de situatie omdat je tussentijds op 10 juni 's middags na ons contact in dit topic het abonnement opgezegd hebt met ingang van volgende maand zo te zien - met inachtneming van één maand opzegtermijn natuurlijk. 

Wanneer je een abonnement opzegt, is het voor de technische dienst niet mogelijk om de netbeheerder op WBA Glas (KPN NetwerkNL) aan te sturen. Omdat jij hier natuurlijk, en terecht, niet van op de hoogte kon zijn, wil ik het volgende voorstellen: we annuleren de opzegging en zorgen ervoor dat netbeheer direct ingeschakeld wordt. Vervolgens, zodra het issue eindelijk verholpen is, zetten we de opzegging er weer in met ingang van dezelfde datum als waar die nu op gepind staat. Zo word je én geholpen én behoud je straks de opzegging zoals die was. Is dat een ideetje?

Zojuist weer gebeld met de klantenservice. Blijkt dat die incompetente monteur het ticket verkeerd heeft aangemaakt en dat het bericht nooit bij KPN terecht is gekomen. Ik kan er wel weer een hoop woorden aan vuil maken maar niemand die ik kan spreken is ergens voor verantwoordelijk dus ik zal het maar laten.