Remarkable en wifi-connectie

  • 30 November 2023
  • 110 reacties
  • 1976 Bekeken


Toon eerste reactie

110 reacties

@FernandoE scroll even iets omhoog naar berichtje van henkdeleeuw aan mij: als je in dat topic verder leest vind je namen van Tommie en Sven die mij en een hoop anderen aan een firmware upgrade hebben geholpen - succes!

Yep dat stemt mij hoopvol op een hopelijk binnenkort succesvolle koppeling met mijn reMarkable

@FernandoE scroll even iets omhoog naar berichtje van henkdeleeuw aan mij: als je in dat topic verder leest vind je namen van Tommie en Sven die mij en een hoop anderen aan een firmware upgrade hebben geholpen - succes!

Reputatie 4

@FernandoE 

De beste reacties, zowel onder Odido vakmensen als zeer kundige andere klanten vind je altijd hier, niet telefonisch of via chat! In het weekend kan het wel iets langer duren!

Ik heb sinds vorige week ook Odido glasvezel internet en ik heb hetzelfde probleem met mijn net aangeschafte reMarkable en evenmin krijg k mijn robot stofzuiger aangesloten. Ik hoop dat ze bij mij ook de nieuwe firmware willen installeren… bellen naar de service desk en ze proberen uit te leggen wat er aan de hand is, is geen onverdeeld succes.

 

Jazeker - merci! Heb deze firmware versie gisteren ook gepusht gekregen en inmiddels krijgt reMarkable2 wel verbinding met wifi 👍🏽

Reputatie 1

@bassemans66 dat is mooi nieuws! Welke firmware versie draait je modem nu dan?

Ik heb nu  V5.70(ACEA.0)T56C_b10 in het systeem staan.

Kan je hier iets mee?

Bas

@bassemans66 dat is mooi nieuws! Welke firmware versie draait je modem nu dan?

Reputatie 1

@Tommie van Odido heeft nieuwe firmware naar mijn modem gepushed. Daarmee is bij mij het probleem met de Remarkable verholpen.

Succes allen!

Reputatie 4
Badge

Meld je even aan in deze draad:
 

(ik had hier nog een heel verhaal met uitleg getypt, maar toen ik het verstuurde was het “something has gone wrong” en was ik alles kwijt. Fijn. Maar misschien ook maar beter.)

Helaas … vandaag een reMarkable2 aangeschaft en een halve avond zitten puzzelen (en vloeken) om 'm op m'n Odido WiFi netwerk aangemeld te krijgen. Aanmelden op hotspot van iPhone werk zonder problemen.

Eerst de FAQ van reMarkable zelf doorgewerkt (2.4 en 5GHz in- en uitgeschakeld, WPA2 en WPA3 geprobeerd … niks), uiteindelijk eens in het NL's geGoogle'd en wat schetst mijn verbazing: dit draadje komt als eerste naar boven.

Nog nooit zo'n spijt gehad van een overstap als die van KPN glasvezel naar Odido :-( Dit is het zoveelste dat tegenvalt.

Excuses voor de weinig inhoudelijke reactie, maar ik volg dit draadje graag    

Reputatie 2

Hoi @joostandre, ik begrijp je reactie volkomen! We willen dit natuurlijk ook graag aanbieden aan onze klanten. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Dank je, dat is goed om te horen, de wil is er! Nu de uitvoering nog.

Reputatie 2

@bassemans66 en @topewan Ik vermoed dat jullie probleem te maken heeft met dit topic. Na een recente firmware-update lijkt er iets aan de hand te zijn met de DHCP-server van de T56. Waarom slechts enkele apparaten daar last van hebben, is niet duidelijk, maar er wordt aan gewerkt.

Waarom het bij het ene apparaat(-type) wel, en bij het andere niet werkt, heb ik zo’n twee weken geleden ontdekt door dhcp-verkeer te monitoren met een packet-sniffer (Wireshark). Zie hier voor mijn bevindingen:
 

 

Je bent een topper Henk, wat mij betreft mag je Odido(m) intussen wel een factuur sturen.

Reputatie 4
Badge

@bassemans66 en @topewan Ik vermoed dat jullie probleem te maken heeft met dit topic. Na een recente firmware-update lijkt er iets aan de hand te zijn met de DHCP-server van de T56. Waarom slechts enkele apparaten daar last van hebben, is niet duidelijk, maar er wordt aan gewerkt.

Waarom het bij het ene apparaat(-type) wel, en bij het andere niet werkt, heb ik zo’n twee weken geleden ontdekt door dhcp-verkeer te monitoren met een packet-sniffer (Wireshark). Zie hier voor mijn bevindingen:
 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @joostandre, ik begrijp je reactie volkomen! We willen dit natuurlijk ook graag aanbieden aan onze klanten. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Reputatie 2

Excuus! Ik begrijp jullie sentiment. Het is niet perse dat wij moeten wachten tot Tommie terug is van zijn verlof, momenteel is de nieuwe firmware datum nog niet bekend. Weten we deze, dan delen we dit meteen in dit topic. Sorry voor het wachten. Ook wij moderators willen dat dit zo snel mogelijk weer werkt en houden dit in de gaten!

Dank voor je reactie. Het ligt ook niet aan jullie als moderators. Het ligt hogerop bij degene die de keus maakt dit niet als hotfix op te pakken maar blijkbaar in een reguliere release mee te nemen. Het is respectloos t.o.v. al die mensen die problemen ervaren met apparatuur die afhankelijk is van fouten in de firmware. Dit zou hoogste prio moeten hebben en dat heeft het blijkbaar niet want dit speelt al maanden.

Reputatie 7
Badge +5

Excuus! Ik begrijp jullie sentiment. Het is niet perse dat wij moeten wachten tot Tommie terug is van zijn verlof, momenteel is de nieuwe firmware datum nog niet bekend. Weten we deze, dan delen we dit meteen in dit topic. Sorry voor het wachten. Ook wij moderators willen dat dit zo snel mogelijk weer werkt en houden dit in de gaten!

Goedenavond,

 

Ik ben het hier wel mee eens. Het is niet dat we te maken hebben met een verbinding die soms iets minder snel werkt. Het gaat erom dat je een abonnement bij iets neemt, waarvan je verwacht dat het dat levert wat het beloofd, en vervolgens werken vrij essentiële apparaten niet door een of ander defect. Apparaten die benodigd zijn voor werk of om een huis fatsoenlijk te bedienen.
 

Ik verwacht dan ook op zeer korte termijn een oplossing of ik zal een klacht indienen of mijn contract laten ontbinden. 
 

Ik, en anderen hier, zien graag een spoedige reactie tegemoet.
 

groet, Simon 

Reputatie 2

Hoi @simon_f, als ik me niet vergis, wordt het probleem waarbij de T-56 sommige apparaten (zoals deurbellen en andere routers) niet herkent, opgelost in een volgende firmware update. Wanneer deze firmware ronde wordt toegepast, durf ik echter niet te zeggen. Onze huisexpert Tommie zit hier bovenop. Ik vraag het aan hem zodra hij terug is van zijn zeer welverdiende verlof!

Dit is toch te gek voor woorden. Er staan al tijden meerdere topics (tientallen??) met dit onderwerp, overal wordt even gesust met "we werken eraan” en nu gaan we even wachten tot huisexpert Tommie terug is van zijn welverdiende verlof. Overal door het land zitten mensen te proberen tientallen keren hun niet langer functionerende apparaten via allerlei workarounds alsnog aan de praat te krijgen. Odido, plaats nu eerste even op jullie hoofdpagina een bericht dat er fouten in de huidige firmware van de T56 zitten, dat er met man en macht gewerkt wordt aan een oplossing en dat de geplande releasedatum ..-..-…. , (ja wanneer eigenlijk?) is. En ook de chatbot mag wel even een hint geven als iemand de vraag daarin stelt hoe het toch komt dat zijn wireless speakers, zijn Remarkable, zijn thermostaat, zijn weerstation of wat dan ook niet te koppelen is met de wifi. Kom op Odido, dit kan beter! Intussen is ook Radar een onderzoek gestart. Niet te geloven dit. En ik mag toch hopen dat dit alles niet, en op zijn minst ook niet de informatie, afhankelijk is van Tommy zijn welverdiende verlof.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @simon_f, als ik me niet vergis, wordt het probleem waarbij de T-56 sommige apparaten (zoals deurbellen en andere routers) niet herkent, opgelost in een volgende firmware update. Wanneer deze firmware ronde wordt toegepast, durf ik echter niet te zeggen. Onze huisexpert Tommie zit hier bovenop. Ik vraag het aan hem zodra hij terug is van zijn zeer welverdiende verlof!

Goedenavond,

 

Is er inmiddels al bekend of Odido aan een oplossing werkt? Ik kamp sinds dit weekend met hetzelfde probleem en dat is toch ronduit treurig. Hoe kan Odido een dienst leveren die niet optimaal merkt? 
 

Graag hoor ik of er een oplossing aanstaande is en wat Odido eraan doen op dit probleem te verhelpen.

groet,

Simon

Gaat Odido dit nog oplossen, ben recent klant geworden en heb de boel nu super hangen en dus ook geen behoefte om een andere router te halen of om de overige achterliggende routers een eigen dhcp range te geven (staan ook op verschillende plekken om een goede Wi-Fi dekking te hebben in mijn woning).  Zou namelijk wel graag weer de Remarkable normaal kunnen gebruiken zonder elke keer een hotspot te maken via de mobiele telefoon.

Reputatie 1

Wow! Goed dat je dit uitgevogeld hebt!

Dank daarvoor - ik houd het even zo (met persoonlijke hotspot werkt het ook)

Groetjes,

Bas

@bassemans66 

Ik heb het inmiddels opgelost door  de zyxel te vervangen met een nieuwe router/gateway (unifi gateway lite Hier

Beide remarkable werken prima weer.

Goed voor jou om te weten dat het probleem wel bij de zyxel router ligt en niet by remarkable. 

Hopelijk wordt het door odido snel opgelost 

Gr

Ewan

@bassemans66 en @topewan Ik vermoed dat jullie probleem te maken heeft met dit topic. Na een recente firmware-update lijkt er iets aan de hand te zijn met de DHCP-server van de T56. Waarom slechts enkele apparaten daar last van hebben, is niet duidelijk, maar er wordt aan gewerkt.

Dank voor de update. Goed om te weten 
Gr 
Ewan 

 

@bassemans66 en @topewan Ik vermoed dat jullie probleem te maken heeft met dit topic. Na een recente firmware-update lijkt er iets aan de hand te zijn met de DHCP-server van de T56. Waarom slechts enkele apparaten daar last van hebben, is niet duidelijk, maar er wordt aan gewerkt.

Dank voor de update. Goed om te weten 
Gr 
Ewan 

Reputatie 7
Badge +6

@bassemans66 en @topewan Ik vermoed dat jullie probleem te maken heeft met dit topic. Na een recente firmware-update lijkt er iets aan de hand te zijn met de DHCP-server van de T56. Waarom slechts enkele apparaten daar last van hebben, is niet duidelijk, maar er wordt aan gewerkt.

Reageer