Remarkable en wifi-connectie

  • 30 November 2023
  • 110 reacties
  • 1977 Bekeken


Toon eerste reactie

110 reacties

Reputatie 1

Ook gedaan. Een goeie reset van het hele

spul - meer dan uit en aan - onder leiding vd helpdesk.

Reputatie 1

Hm Heel apart, je kan proberen het wifi netwerk wat ingesteld is op de remarkable te wissen en opnieuw in te stellen. 

Reputatie 1

Wat je zou kunnen proberen is een extra wifi aan te maken voor de 2.4Ghz band en daar de remarkable mee verbinden. 

Dank, heb ik al gedaan. Heb 2 aparte Unifi netwerken (2.5 en 5), maar ik heb het ook rechtstreeks verbonden aan de zyxel router.  Beide geven geen verbinding met de Remarkable, wel met andere apparaten.

Raadsel

 

Idem bij mij.Veel instellingen geprobeerd - gelukkig bestaat de back-2-default, dus ik durfde wat te experimenteren ;-)

Wat je zou kunnen proberen is een extra wifi aan te maken voor de 2.4Ghz band en daar de remarkable mee verbinden. 

Dank, heb ik al gedaan. Heb 2 aparte Unifi netwerken (2.5 en 5), maar ik heb het ook rechtstreeks verbonden aan de zyxel router.  Beide geven geen verbinding met de Remarkable, wel met andere apparaten.

Raadsel

Reputatie 1

Wat je zou kunnen proberen is een extra wifi aan te maken voor de 2.4Ghz band en daar de remarkable mee verbinden. 

Het schept een band ;-) Goed om te weten dat het dus niet een defect van mijn (en jouw) device is.

Bij mij wist helpdesk RM ook geen oplossing. We hebben dezelfde firmware.

groet,

Bas

ik hou je op de hoogte als ik een oplossing vindt!

Reputatie 1

Het schept een band ;-) Goed om te weten dat het dus niet een defect van mijn (en jouw) device is.

Bij mij wist helpdesk RM ook geen oplossing. We hebben dezelfde firmware.

groet,

Bas

Dag @bassemans66@Waqqas 

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Mijn modem is vorige week vervangen (oude ging kapot, waarschijnlijk door stroomstoring) - de oude (ook ZYXEL) werkte prima maar de nieuwe modem maakt geen verbinding met mijn remarkable (ook die remarkable van mijn vrouw niet).
Alle andere apparaten weken prima (apple, windows, ios, android).  Ik heb ook contact opgenomen met remarkable maar ze kunnen ook tot nu toe niks vinden.

Ik heb geprobeerd met en zonder extenders, maar dat helpt ook niet.

Mijn remarkable verbindt prima met mijn telefoon hotspot, en ook bij andere netwerken.

Ik vermoed dat het iets met de zyxel dhcp server is, misschien via de laatste firmware update maar geen idee wat.

Hebben wij hetzelfde firmware?

  • V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108

Zijn er nog andere suggesties van de community?

 

Dank alvast

Ewan

Reputatie 1

Hallo @bassemans66 

Je zou het volgende kunnen proberen :

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies WPA2-PSK bij beveiligingsmodus en klik op toepassen.

Je kan een WiFi Plus punt huren van Odido zodat je 1 groot mesh netwerk hebt, dit regel je in je Odido account. De kans dat een versterker van een andere fabrikant werkt met de router is nihil. Indien je een versterker bedraad aansluit zal hij wel een eigen netwerk uitzenden.

De WPA2 heb ik inderdaad ook al geprobeerd, zonder resultaat.
Ik heb een KPN-extender (DVS1200) bedraad gekoppeld, die geeft het signaal idd door. Ik heb daaraan een experia wifi gekoppeld (die zou een draadloos signaal uit moeten zenden maar die kan ik niet vinden tussen alle network-ID’s.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @bassemans66 

Je zou het volgende kunnen proberen :

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies WPA2-PSK bij beveiligingsmodus en klik op toepassen.

Je kan een WiFi Plus punt huren van Odido zodat je 1 groot mesh netwerk hebt, dit regel je in je Odido account. De kans dat een versterker van een andere fabrikant werkt met de router is nihil. Indien je een versterker bedraad aansluit zal hij wel een eigen netwerk uitzenden.

Reageer