slechte verbinding sinds overstap naar glasvezel

  • 12 March 2024
  • 65 reacties
  • 967 Bekeken


Toon eerste reactie

65 reacties

@erhard94 Ik ervaar al precies hetzelfde probleem gedurende 2 maanden en heb alle mogelijke oplossingen geprobeerd, waaronder het verhogen van de internetsnelheid tot 1000 MB, en nog steeds heb ik 's avonds geen internetverbinding. De enige oplossing lijkt te zijn om over te stappen naar een andere provider, zoals verschillende mensen in deze gemeenschap hebben opgemerkt die met hetzelfde probleem te maken hebben gehad.

kijk eens hier 

@Demi van Odido  en @Tommie van Odido 

 

helaas helpt het laatste ook niet, het is nu weer slecht en ook met de t50 veranderd er niets aan. De monteur gaf vrijdag nog aan dat het probleem mogelijk in de wijkcentrale zou kunnen zitten. Dit werd eerder ook al aangegeven na een meting met jullie helpdesk. Maar helaas is nu voor de zoveelste keer zonder terugkoppeling naar mij een reparatieverzoek geweigerd (referentienummer 70374632). Ik heb geen deco of splitters zoals wel aangegeven werd via de telefoon? Het router is rechtstreeks aangesloten op de mediaconverter.

 

Deze manier van service lijkt werkelijk helemaal nergens op, zo ga je toch niet met klanten om?!

 

Gaan jullie dit nog oplossen of kan ik beter overstappen naar een andere provider? 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @erhard94 Je kunt inderdaad het oude modem ook nog gebruiken. Alhoewel bij onze lijnmeting wel alleen het nieuwe modem herkend wordt, omdat deze geregistreerd staat in het systeem. Ik ben benieuwd wat er precies gebeurt op het moment van het wegvallen als je dan de T50 aansluit. Mocht het probleem dan verholpen zijn, dan hebben we ook gelijk meer inzicht dat er dan iets in het nieuwe modem niet goed gaat. Laat je ons weten wat de metingen zijn, zodra het probleem weer voorkomt? Dan kunnen we verder voor je aan de slag!

t50
t50
t56
t56

@Tommie van Odido

Ik heb ook nog gemeten met mijn oude t50(ik wist niet dat ik deze ook nog kon gebruiken), hier komen andere waarden uit dan met de t56. Voor het meten had ik geen last van verstoring. Ik ben benieuwd of bij verstoring ook merkbaar verschil is wanneer ik dan de t50 aansluit wat betreft de jitter. Die is nu wel laag. 

Zou je alles duidelijk willen aangeven bij de monteur @erhard94? Hopelijk kan hij alles voor je doormeten en dan tot een conclusie komen! 

Helaas heeft de monteur niet tot een conclusie kunnen komen, de wifi metingen waren goed. Ook de lijnmeting was goed. Het probleem deed zich niet voor tijdens bezoek. @Tommie van Odido 

 

@erhard94 heb dezelfde problemen gehad, en vele met ons. Sinds vandaag aangesloten op KPN en zie mijn speedtest hieronder. Blij dat ik eindelijk van Odido af ben!

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Zou je alles duidelijk willen aangeven bij de monteur @erhard94? Hopelijk kan hij alles voor je doormeten en dan tot een conclusie komen! 

@Tommie van Odido 

In de melding van guidion staat dat ik last heb van wifi problemen en dat guidion de versterker op de juiste plek gaat zetten. Volgens mij komen de grootste problemen niet door de wifi aangezien ik de testen allemaal bekabeld heb uitgevoerd. Ook ervaar ik met kabel dezelfde klachten. 

Reputatie 7
Badge +9

We hebben een motneur voor je aangstuurd @erhard94. Kan je mij na de tijd een terugkoppeling geven? 

@Tommie van Odido

 

 

 

 

 

 

 

 

Hallo, ik heb ook een aantal testen via jullie speedtest uitgevoerd omdat daarbij de jitter ook te zien is. Dit lijkt niet goed, de jitter komt regelmatig ver boven de 1000ms. Ook wil de test regelmatig niet uitgevoerd worden. Ook tussendoor kwam dit een aantal keer voor. Op dit moment werkt het internet dan ook erg slecht.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor alle testen @erhard94! Ik zie een vrij hoge  maximum ping, dit kan er inderdaad voor zorgen dat je “wegvallende diensten” ervaart. Ik heb dit allemaal voor je doorgezet. Hopelijk komen ze nu met de juiste aansturing. 

speedtest

 

taakbeheer
 
 
ping
 
ping met gevonden ip adres


ik hoop dat ik het zo juist heb uitgevoerd

​​​​​​voor de meting had ik niet erg last van merkbare problemen

@Tommie van Odido 

Reputatie 7
Badge +9

Dat snap ik @erhard94. Ik vraag je specifiek om deze testen zodat ze het ticket niet kunnen sluiten. Dan hebben we meer bewijs van de situatie en de benodigde testen zodat ze het moeten oppakken! 

Als er bij jullie zelf al aangegeven wordt dat er een probleem is dan moeten jullie dat oplossen. En niet de hele tijd tickets aanmaken en weer afsluiten onder het mom van dat het goed is. Want dat is het niet!

Dat vind ik wel heel vreemd. Toen ik belde met de helpdesk zagen ze daar ook dat er een probleem was met de verbinding. En nu is er geen probleem meer? Dit is nu al diverse keren gebeurd. Gisteravond ging het een aantal keren weer slecht. 

Die speedtest zal vermoedelijk alleen zin hebben wanneer ik het probleem heb? Ik kan dan vaak niet eens een online speedtest uitvoeren vanwege wegvallende verbinding.

Reputatie 7
Badge +9

Het ticket is opnieuw gesloten omdat het modem gewoon online blijft @erhard94. Zou je eens een bekabelde speed en pingtest willen uitvoeren? Ik ben benieuwd wat we daar gaan tegenkomen.

 

 

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

Hallo @Tommie van Odido 

Is er al meer bekend? In de mail die ik van jullie kreeg staat dat er binnen 1 werkdag reactie zou komen. Helaas heb ik nog niets gezien.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @erhard94, ik zie dat het ticket door een agent gesloten is om een verkeerde reden. Ik heb het ticket opnieuw ingeschoten met hoge prioriteit zodat het sneller opgepakt wordt. Mijn oprechte excuses voor het ongemak. 

Hallo @Tommie van Odido 

Is er al meer bekend van dit probleem? Ik zou al iets gehoord moeten hebben van jullie. Ondertussen zijn we al weer een week verder.

Referentienummer is 69957685

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor het testen en deze update @erhard94! Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Dan kan ik het in de gaten houden voor je. 

@Tommie van Odido 

Het probleem doet zich momenteel weer heel erg voor. Ik heb de wifi uitgeschakeld op de router, en de laptop aan de kabel gehangen. Ook dan is het probleem net zo erg. Vervolgens heb ik de klantenservice gebeld en die hebben een aantal testen uitgevoerd. Hier kwam uit dat er mogelijk een probleem is bij de wijkcentrale/netbeheerder. Als het goed is word dit nu opgepakt en hoor ik binnenkort meer. Hopelijk komt er dan eindelijk een oplossing.

De shenzen is van: Remeha eTwist thermostaat

De overige dingen zijn slimme lampen en stekker waarvan de stekker altijd aan staat ivm timer. Ook de robot staat normaal standby @Tommie van Odido 

Ik heb nu 1 punt tijdelijk bedraad aangesloten met een kabel over de vloer. Deze is op de plek waar eerder de router zat. En ga 1 punt uitzetten. Het lijkt mij onnodig om 2 wifipunten in de woonkamer te hebben.

 

De tuya zal mijn stofzuigrobot zijn. Deze word niet vaak gebruikt. De anderen vermoedelijk een slimme stopcontact, of 3x gelijke slimme lamp. Ik kan zelf deze namen niet terugvinden op de app of via de browser als ik inlog in de router.

Ik ga proberen een aantal dingen opnieuw te verbinden.

Reputatie 7
Badge +9

Hmm, daar zie ik geen gekke dingen mee @erhard94. Is het toevallig mogelijk om de wifipunten bedraad aan te sluiten?

Ook ben ik benieuwd naar wat je apparaten zijn van Sunitec en Tuya Smart, weet je wat voor apparaten dit zijn toevallig? En is het mogelijk om deze apparaten opnieuw te verbinden en te rebooten? 

hoofdzakelijk ervaar ik klachten op dit apparaat: 04:ed:33:c8:a2:fd

Maar eigenlijk op alle apparaten wanneer het slecht gaat.

Reageer