Alles over het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt!

Alles over het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt!

Toon eerste reactie

237 reacties

Reputatie 2

@ladigue ik heb de bladzijde van de handleiding in de bijlage gezet. Lukt het nu wel om ze te downloaden?

 

Thanks. Nu lukt het inderdaad. Alleen zit deze info ook netjes geprint in de doos 🙂 dacht misschien is er nog een algemene handleiding, van de fabrikant. Maar begrijp van @TMTV dat wat ik wil niet 123 kan. Dus ga nu mijn bedachte workaround proberen. Ik kom in de lucht zodra ik het geprobeerd heb. 

Reputatie 7
Badge +4

Hallo Demi,

 

Ik heb op dit moment 2 oude wifi plus apparaten en zou deze graag omwisselen. Nu had ik deze al opgezegd voor dat ik deze forum post had gelezen. Is het nog mogelijk om dit op te lossen?

 

Groetjes Ramon

Hi @revdt

Ik heb de opzegging ongedaan gemaakt en de wissel ingang gezet voor je. Veel plezier ermee! 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Black and the Beast,

Welkom op de Community!

In eerste instantie ging het koppelen iets anders, maar met een update is dat aangepast. De handleiding is gebaseerd op die update, maar omdat de versterkers al een tijdje in de doos zitten, waren ze misschien nog niet voorzien van de laatste versie. Door ze een tijdje aangesloten te laten, zijn ze inmiddels geüpdatet en zou het koppelen vanaf nu volgens de handleiding moeten verlopen.

Reputatie 2

@Demi wij zijn over! De installatie verliep super snel en in 1x goed. Ik ben erg tevreden over de snelheid van het vaste internet en de WiFi van de T54. Daarom zou ik graag de oude WiFi extender om willen ruilen voor het nieuwe model zoals jij enkele weken bij de introductie daarvan aanbood.

alvast bedankt!

Reputatie 1

Hoi @Floranneke, de nieuwe WX5600 komt eraan! 😉 Houd je mailbox in de gaten voor de track&trace-code. Zo kun je de bezorgstatus te allen tijden in de gaten houden. Veel plezier met het nieuwe wifipunt!

Top thnx gaat zeker lukken :-)

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Ben1953, goed dat je dit aankaart.

Ik heb meteen de omruiling voor je in gang gezet. Je ontvang hier nog een bericht van, de bestelling is te volgen in My T-Mobile.

Reputatie 7
Badge +4

Ik zou ook graag gebruik willen maken van het omruilen van mijn huidige wifi-plus naar de nieuwe variant.

Ik heb nu 3 wifi-punten en de T54.

Alvast bedankt!

Ik heb het in orde gemaakt voor je! Ze komen jou kant op!

Reputatie 7
Badge +4

Wij hebben een t54 en gebruiken de WAP6807, graag zouden wij die van ons ook omruilen voor de nieuwe.

Heb het in orde gemaakt voor je. Ze komen jou kant op! 

Reputatie 1

Wij hebben een t54 en gebruiken de WAP6807, graag zouden wij die van ons ook omruilen voor de nieuwe.

Heb het in orde gemaakt voor je. Ze komen jou kant op! 

Heb t gezien! Bedankt!

Reputatie 2

Precies wat @chasinn32 hierboven zegt.

 
Ook ik zou graag een T-54 modem willen met 2 nieuwe wifipunten. Maar blijkbaar gaat dat niet. Slaat echt helemaal nergens op.

 

Dus als ik nu bij jullie opzeg. En ergens anders een abonnement afsluit en daarna weer bij jullie aansluit, dan kan het wel (want nieuwe modem en dus nieuwe wifipunten).

 

De kwaliteit van mijn wifi is ronduit belabberd in de woning, en on dit op te lossen zou ik de nieuwe wifipunten willen proberen maar dat gaat niet want ik heb de T50 modem.

 

Nou dan zit er niets anders op dan te verhuizen naar Ziggo. ✌️

 

@Pigeotto 

Ik heb tmobile gebeld en voorstel gedaan. Back office zal mij terug bellen of mailen.

Als ze niet akkoord gaan, dan neem ik bij kpn 1 maand abonnement(maandelijks opzegbaar) die dan na 1 maand opzeggen en terug bij Tmobile.

Tmobile wilt zogenaamd groen doen, dan moet het maar zo.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Just Spoor, super leuk om te horen dat het je zo goed is bevallen! 😃 Ik ga er zeker voor zorgen dat je snel het nieuwe Wifi-punt thuis hebt staan. Ik zal alle administratie voor je in orde maken en vervolgens ontvang je van mij nog een email ter bevestiging.

Ik wens je alvast heel veel plezier toe met je super-snelle Wifi netwerk! 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Just Spoor, logische vragen! Het klopt inderdaad dat er zowel installatie als retourinstructies bij het nieuwe Wifi-punt zitten. Deze hebben wij je ook per email toegestuurd. Daarnaast heb ik ook de kortingscode voor je toegepast op het nieuwe Wifi-punt zodat je deze ook 12 maanden gratis mag gebruiken.

Geef het gerust aan als je nog andere vragen hebt, ik helder het graag voor je op! 🙂

Reputatie 2

@Cal ja, super. Ik zag het pas later inderdaad in de email, helemaal duidelijk nu.

Fijn dat je de korting door kan laten lopen. Bedankt voor je hulp!

Hoi kan ik mijn wifipunt ook omruilen? 

Reputatie 7
Badge +6

Dan staat er nog een verkeerde firmwareversie op. B1 wordt niet automatisch geüpdatet. Ik tag @Sven-TMT even. Hij kan dit handmatig voor je regelen. Houd het wifipunt wel aangesloten zodat hij erbij kan.

Reputatie 2

Het nieuwe wifi punt werkt prima top👍👍

Hoi @ooojeee, komt voor de bakker! Ik ben meteen voor je aan de slag gegaan en je zal snel een email ter bevestiging ontvangen. Ik zorg ervoor dat er binnenkort iemand bij je op de deur klopt met twee nieuwe Wifi-punten.

Zo kan straks iedereen jaloers zijn op je Wifi-netwerk! 😏😃

Bedankt! Ze komen vandaag binnen. 👍🏻

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi, vandaag gaat mijn T-Mobile verbinding opgeleverd worden. Ik heb in het installatiepakket de oude WAP6807 ontvangen. Ik zou graag de nieuwe WX5600 ontvangen voor ik Wifi Plus ga gebruiken. Dank alvast! 🙏 

Ik heb het in orde gemaakt voor je :) 

Hallo,

Ik wil ook graag mijn oude wifipunt vervangen. Ik heb nu T-54 + WAP6807.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi! Ik ben ook in bezit van een T-54 modem en zou ook graag mijn huidige wifi punt willen omruilen voor de nieuwe. Alvast bedankt!

Ik heb het in orde gemaakt voor je :) 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @alen01, geen probleem, dit maak ik graag meteen in orde voor je! Je ontvangt straks een e-mail ter bevestiging én met uitleg over hoe het retour-proces werkt. Veel plezier straks met het nieuwe wifipunt! 

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen,

Weet iemand wat een groen knipperende wifi lampje op de WX5600 betekend? Dit lijkt mij niet het juiste signaal te geven gezien dit constant groen hoort te zijn. Signaal sterkte is nogal wisselend dus er lijkt mij een relatie te zijn.

 

 

Firmware van mijn wifi punt zit wel op b.6. Heeft verbinding met het modem. Wifi icoon knippert heel snel. @Tommie : kan je mij hier mee helpen?

Het Wifi lampje hoort (snel) te knipperen. Dat betekend dat er devices mee verbonden zijn en internet gebruiken. 

Het lijkt niet mogelijk de WX5600 te benaderen op het ip adres dat in de ProMesh / router wordt doorgegeven. SSID Zyxel_7959 is ook niet te vinden. Ik kan dus weinig info van de WX5600 zelf zien. Is er nog een andere manier om deze te bereiken?

De WebGui is bereikbaar op https://IPvanWX5600. Het klopt dat de SSID niet zichbaar is. De SSID van het modem wordt overgenomen. 

Is de originele Zyxel type aanduiding voor de WX5600 bekend?

Ja, WX5600 😉

Apparaten waarvan ik logischer wijs zou verwachten dat deze met de WX5600 zouden verbinden blijken erg graag naar de T54 te gaan, maar ik zie er ook wel die juist onlogisch de WX5600 vasthouden. (Easymesh staat aan en zo ook 2,4 en 5 GHz met dezelfde instellingen).

Ik heb nog even verder gekeken, maar ik zie dat de meeste van de aangesloten devices geen 802.11v ondersteunen. Wat betekend dat we ze niet kunnen sturen naar het dichtbijzijnde/Beste AP. Dan is het aan de devices zelf om de er eentje te kiezen.

@Sven-TMT Inmiddels lijkt mij wifi punt te zijn gekoppeld met mijn modem (koppel lampje brand), uit eindelijk is dit gelukt via Mpro Mesh app. Mijn bestaande wifi netwerk (vanuit de T54) lijkt echter nog steeds niet uitgebreid. Wanneer ik dichtbij het wifi punt sta is mijn wifi bereik nog steeds slecht en haal ik slecht 20 mbps. 

Wanneer ik zoek tussen beschikbare wifi signalen zie ik mijn wifi punt ook als eigen wifi netwerk staan: Zyxel_9873. Met dit netwerk kan ik inmiddels ook gewoon verbinden en wifi bereik nabij het wifi punt is dan prima (80 mbps). 

Hoe krijg ik dit wifi punt werkend zoals het hoort, dus als uitbreiding op mijn bestaande wifi netwerk?

Reputatie 7
Badge +4

@Sven-TMT Inmiddels lijkt mij wifi punt te zijn gekoppeld met mijn modem (koppel lampje brand), uit eindelijk is dit gelukt via Mpro Mesh app. Mijn bestaande wifi netwerk (vanuit de T54) lijkt echter nog steeds niet uitgebreid. Wanneer ik dichtbij het wifi punt sta is mijn wifi bereik nog steeds slecht en haal ik slecht 20 mbps. 

Wanneer ik zoek tussen beschikbare wifi signalen zie ik mijn wifi punt ook als eigen wifi netwerk staan: Zyxel_9873. Met dit netwerk kan ik inmiddels ook gewoon verbinden en wifi bereik nabij het wifi punt is dan prima (80 mbps). 

Hoe krijg ik dit wifi punt werkend zoals het hoort, dus als uitbreiding op mijn bestaande wifi netwerk?

Ik zie het WIfi punt momenteel niet aangesloten. Kan je hem aansluiten zodat ik een blik kan werpen. 

Zet voor de zekerheid even je klantnummer in je profiel. 

 

@Sven-TMT Inmiddels lijkt mij wifi punt te zijn gekoppeld met mijn modem (koppel lampje brand), uit eindelijk is dit gelukt via Mpro Mesh app. Mijn bestaande wifi netwerk (vanuit de T54) lijkt echter nog steeds niet uitgebreid. Wanneer ik dichtbij het wifi punt sta is mijn wifi bereik nog steeds slecht en haal ik slecht 20 mbps. 

Wanneer ik zoek tussen beschikbare wifi signalen zie ik mijn wifi punt ook als eigen wifi netwerk staan: Zyxel_9873. Met dit netwerk kan ik inmiddels ook gewoon verbinden en wifi bereik nabij het wifi punt is dan prima (80 mbps). 

Hoe krijg ik dit wifi punt werkend zoals het hoort, dus als uitbreiding op mijn bestaande wifi netwerk?

Ik zie het WIfi punt momenteel niet aangesloten. Kan je hem aansluiten zodat ik een blik kan werpen. 

Zet voor de zekerheid even je klantnummer in je profiel. 

 

Het Wifi punt bleek vannacht zijn verbinding met het modem te hebben verloren (lijkt me ook niet de bedoeling). Zojuist het Wifi punt een reboot gegeven, zou nu weer zichtbaar moeten zijn.

Reageer