Alles over het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt!

Alles over het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt!

Toon eerste reactie

237 reacties

Hallo Demi,

 

Ik heb op dit moment 2 oude wifi plus apparaten en zou deze graag omwisselen. Nu had ik deze al opgezegd voor dat ik deze forum post had gelezen. Is het nog mogelijk om dit op te lossen?

 

Groetjes Ramon

Reputatie 2

@ladigue ik heb de bladzijde van de handleiding in de bijlage gezet. Lukt het nu wel om ze te downloaden?

 

Thanks. Nu lukt het inderdaad. Alleen zit deze info ook netjes geprint in de doos 🙂 dacht misschien is er nog een algemene handleiding, van de fabrikant. Maar begrijp van @TMTV dat wat ik wil niet 123 kan. Dus ga nu mijn bedachte workaround proberen. Ik kom in de lucht zodra ik het geprobeerd heb. 

Update. Helaas geen succes. De WX5600 verbinden niet met de Netgear nadat ze de instellingen hebben overgenomen van de T54, hier had ik de SSID en wachtwoord gelijk met de Netgear wifi instellingen. 

 

Nu de Netgear vervangen voor de T54. VPN ga ik via Synology nas doen. 

Extra punten heb ik op verdieping 1 en 2 gezet. Zag wel op verdieping 1 al een rood signaalsterkte lampje. Wat me zorgen baart over de kwaliteit van de WX5600 want zoveel afstand zit er niet tussen. Zit een trapgat tussen, dus niet eens een betonnen vloer. Ga daar nog even mee spelen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ladigue, bedankt voor je update! Als je voortgang hebt geboekt in de situatie, zou je het hier dan willen laten weten? Erg benieuwd wat er uitkomt.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bronski118 

De oude WiFi punt kun je hier laten omruilen en de 2de kan je zelf bestellen, je krijgt de nieuwe :

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/wifi-plus

Nog één andere specificatie wil ik eruit lichten: zowel de WX5600 als de T56 beschikken over een 2.5Gbps LAN-poort en die laatste ook over een dito WAN-poort. De enige reden om dat te doen is als T-Mobile een sneller abonnement gaat aanbieden! Ik denk dat we binnenkort een aankondiging mogen verwachten van een 2.5 (of 2) Gbit-abonnement. Dat zijn prachtige ontwikkelingen!

TMTV

Het lijkt misschien leuk een 2,50Gbit poort.

Maar zolang je met een GPON lijn 2,50Gbit down en 1,25Gbit up deelt met andere gebruikers lijkt mij onwaarschijnlijk dat er een snelheid verhoging komt.

Wat betreft XGS-PON zit nu op 10Gbit zal het mogelijk zijn.

Maar ook hier deel je de glasvezel (via splitter)  met anderen.

Ik zelf zit dan op GPON met een fritzbox 5590 direct op glasvezel met 2,50Gbit down en 1,25Gbit up.

Ik heb dan wel een lan poort van 2,50Gbit tot mijn beschikking.

Maar zal dat komende jaren niet zien gebruiken wat betreft van provider kant.

Hoger als 1Gbit in abonnements vorm zie ik voorlopig nog niet gebeuren bij T-Mobile.

Ik zelf heb hem op 400Mbit staan.

 

 

 

Reputatie 3

Ik heb een Zyxel T50 modem met 1 wifi punt. Kan ik Modem en wifi punt omwisselen voor de nieuwere type?

Ik heb op dit moment 1 oude wifi plus punt en zou deze graag omwisselen. Nu had ik deze al opgezegd voor dat ik deze forum post had gelezen met de nieuwe Wifi 6 punt van Zyxel. Is het nog mogelijk om dit op te lossen?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Bronski118, ik heb dit meteen voor je in orde gemaakt! Ze komen zo snel mogelijk jouw kant op, je wordt per e-mail op de hoogte gehouden. Fijn weekend voor nu! 😄

Hi Community, 

Ik maak ook graag gebruik van de omruilactie. Heb op dit moment een T-54 en twee Wifi plus punten.
Ik hoor graag hoe de omwisseling in gang wordt gezet.

Grt Justin

Reputatie 1

Goedemiddag,

Graag zouden wij ook onze WAP omruilen voor de WX5600 :-)

Bedankt alvast.

Reputatie 2

Goedemiddag, ik heb de“oude” VMG8825-T50 modem en 1 “oud” wifi punt.
zou ik beide in kunnen ruilen voor de nieuwe Zyxel T-54-modem met nieuw wifi punt Zyxel WX5600?

Hoor graag hoe dit mogelijk gemaakt kan worden.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Renze-lwd & @PascalZ Het is niet mogelijk om het modem en wifi punte om te ruilen voor een ander type. 

Zaterdag 8 april, de nieuwe "Zyxel WX5600" wifipunten ontvangen. Voor de T54 OF T56 modem. De handleiding laat een belangrijke stuk informatie weg, wat verwarring en twijfel kan creëeren.

In de handleiding, wordt er bij "stap 1." Uitgelegd dat je de wifipunten met de modem moet verbinden en dat het 'aan en uit' symbool lampje groen gaat knipperen, wat maximaal 5 min duurt volgens de handleiding. Er staat dan ook 'blijf dicht bij je modem'.

'Stap 1.6' vervolgens moet de modem verbinding maken met het wifipunt zodat het wifipunt de gegevens kan overnemen van de modem. Het lampje van de verbindingssterkte, drie verticale streepjes van klein naar groot, gaat knipperen terwijl er wordt gezocht naar verbinding met de modem. Maximaal 10 volgens de handleiding. Direct na deze zin staat er, wacht tot het 'aan en uit' symbool constant oranje brand. En hier wordt er geen tijd aangeduidt. Dit is waarschijnlijk voor je eigen invullen, denk ik...

doe maar eens een gok wat zal het zijn.…

 

Na heel lang in de wachtrij te hebben gestaan bij de tmobile chat en meerdere keren van de 1e wachtende, terug gezet naar 4e wachtende in de rij en inmiddels al een dik uur verder te zijn. Besloot ik maar te bellen. Want wij waren al een uur verder en mijn lampje brandde nog steeds niet CONSTANT oranje.

Ik kreeg een dame aan de lijn en zij wist direct al waar ik over sprak. Want ik zou al de zoveelste klant zijn met dit probleem. Wat zij zei klonk zo absurd maar het werkte wel. Zij gaf dan aan dat de wifipunt 4 tot 5 uur of langer moest laden voordat het werkte. Ik betwijfel of het laden is of dat ze bedoeld dat de gegevens moeten worden "ingeladen". Maar het werkte, uiteindelijk. Met iets meer geduld dan ik voor ogen had...

Ik heb twee wifipunten en de ene heeft er iets langer dan 24uur over gedaan en de andere deed niks. Die heb ik moeten resetten en opnieuw aan de "lading" gezet. Die was er met een korte nacht, klaar mee en er brandde een constante oranje lampje. Jeeejeee....

Voor iets wat zo lang duurt, tmobile, mag er best wel een headsup worden genoteerd of worden vermeld. Zeker aangezien jullie meerdere klanten hebben met dit soort klachten.

 

Fijn paasweekend. Zonder internet heb je toch meer aandacht voor elkaar tochhh.... !?

Hoi @Bronski118, ik heb dit meteen voor je in orde gemaakt! Ze komen zo snel mogelijk jouw kant op, je wordt per e-mail op de hoogte gehouden. Fijn weekend voor nu! 😄

Top, dank voor het regelen. thx!

Reputatie 1

Ik maak ook graag gebruik van de omruilactie. Wij hebben nu 1 Wi-Fi-punt en een T54.

Bedankt alvast!

Reputatie 2

Ook ik wil graag gebuik maken van een omruil wifi plus voor de nieuwe. Heb het T54 modem.

Alvast bedankt 

Reputatie 7
Badge +4

Ik maak ook graag gebruik van de omruilactie. Wij hebben nu 1 Wi-Fi-punt en een T54.

Bedankt alvast!

Ook ik wil graag gebuik maken van een omruil wifi plus voor de nieuwe. Heb het T54 modem.

Alvast bedankt 

Ik heb het voor jullie in orde gemaakt! Wifi punt komt jullie kant op! 

Dag Sven,

Dat is toch ronduit belachelijk? Ik ben nu 6 jaar bij jullie en ben dus veroordeeld tot materiaal wat ik toen heb gekregen? Upgraden van materiaal voor bestaande klanten is dus niet mogelijk.

Aanfluiting!

De T50 is nog lang niet verourderd dat deze wordt vervangen voor een ander model. Zodra dat het geval is zal het worden gedaan, Net als vorig jaar is gebeurd bij de Draytek die je had ;). 

Reputatie 2

Top, je wordt weer bedankt @Sven-TMT 

Hallo, Ik heb een T54 router. Ik zou graag de nieuwe WX5600 ontvangen.

Reputatie 3

Ik maak ook graag gebruik van de omruilactie. Wij hebben nu 1 Wi-Fi-punt en een T54.

Bedankt alvast!

Ook ik wil graag gebuik maken van een omruil wifi plus voor de nieuwe. Heb het T54 modem.

Alvast bedankt 

Ik heb het voor jullie in orde gemaakt! Wifi punt komt jullie kant op! 

Dag Sven,

Dat is toch ronduit belachelijk? Ik ben nu 6 jaar bij jullie en ben dus veroordeeld tot materiaal wat ik toen heb gekregen? Upgraden van materiaal voor bestaande klanten is dus niet mogelijk.

Aanfluiting!

De T50 is nog lang niet verourderd dat deze wordt vervangen voor een ander model. Zodra dat het geval is zal het worden gedaan, Net als vorig jaar is gebeurd bij de Draytek die je had ;). 

Ik heb een andere gekregen omdat de monteur het kon doen. Anders had ik alsnog een draytak gehad. Vervanging vanwege een defect.

Reputatie 2

4 dagen geleden geïnstalleerd? 4 dagen geleden begonnen ook mijn problemen met internet. En nu heb ik helemaal geen signaal meer. T50 modem, maar helemaal geen signaal meer naar binnen, LOS: rood PON: uit. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @EvV21, leuk dat je graag je netwerk uitbreid met een Wifi-punt! 😃 Je kan eenvoudig je eerste Wifi-punt bestellen via jouw My T-Mobile Thuis account: Wifipunt bestellen.

Geef het gerust aan als ik je verder nog ergens mee kan helpen! 

Reputatie 2

Goedenmiddag,

Ik zou graag mijn wifi plus ruilen voor een nieuwe die wifi 6 aankan ik heb namelijk vaak dat ik geen verbinding krijg met de modem met een iphone ik ben sinds november bij t mobile heb een T 54 modem en kreeg een wifi plus WAP6807

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Floranneke, de nieuwe WX5600 komt eraan! 😉 Houd je mailbox in de gaten voor de track&trace-code. Zo kun je de bezorgstatus te allen tijden in de gaten houden. Veel plezier met het nieuwe wifipunt!

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @bartbreukelman, ik heb dit meteen voor je in gang gezet! Je zult 'm zo snel mogelijk ontvangen en alle informatie zul je per e-mail verkrijgen. Fijn weekend voor nu! 😊 Groetjes, Ishana

Reageer