Alles over het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt!

Alles over het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt!

Toon eerste reactie

239 reacties

Hallo,

 

Ik heb nu één ‘oud’ Wifi-punt i.c.m. de T-54, maar zou graag een nieuw model willen ter vervanging van de oude en een tweede erbij (in totaal dus 2 Wifi-punten). Kunnen jullie dat ook in gang zetten of moet dat op een andere manier?

 

Alvast bedankt!

 

Groet,

Olger

Reputatie 1

Ik heb een T54 modem en 2 WAP access points, zou deze graag omruilen voor het nieuwe type. 

Reputatie 2

Hi @TMTV,

Er staat geen IP adres op de WX5600 alleen een SSID Zyxel_7959. Deze kan ik echter niet vinden of benaderen via wifi op de telefoon of laptop. Dus ook geen idee welke firmware erop staat. Zou het wel prettig vinden om deze direct te kunnen benaderen dus die info is sowieso welkom.

Overigens heeft hij afgelopen nacht wel aan de utp gehangen, maar werkt het nog steeds niet.

Het klopt dat je de Zyxel-SSID niet kunt vinden. Het wifipunt neemt namelijk de SSID en wachtwoord van de T54 over. Vandaar dat je maar 1 netwerk ziet.

Voor het IP-adres van de WX kun je het beste de MPro Mesh-app downloaden. Daar kun je op inloggen met de gegevens van de T54. Als je vervolgens op de WX5600 drukt, zie je het IP-adres.

@TMTV Ik had hem alweer naar fabrieksinstellingen teruggezet, maar deze had ik al geprobeerd en nogmaals opnieuw geprobeerd, maar ik kan hem niet bereiken op 192.168.178.9 (vast ip gegeven via DHCP) 

Deze site is niet bereikbaar

Het duurt te lang voordat 192.168.178.9 reageert.

Nog andere opties?

 

Update:

Ik zie nu dat hier in de ProMesch ook de firmware versie bij staat. Deze staat op V5.70(ACDW.0)b1 dus die loopt achter. Kan ik deze forceren?

 

@TMTV @Sven-TMT 

De update is doorgevoerd en de connectie is gemaakt. De WX5600 werkt nu draadloos. Alleen is de snelheid belabberd en zeer sterk wisselend. Verbinding met de T54 is wel goed 3x groen, een andere locatie of bedraad maakt geen verschil.

Ik zie dat het wifi lampje groen blijft knipperen terwijl dat continue groen behoord te zijn dus er lijkt nog iets niet ok. Wat kan ik daaraan doen?

Reputatie 7
Badge +6

@K-1-2 Heb je ook last van de lage/schommelende snelheid als je je computer bijvoorbeeld rechtstreeks bedraad op de T54 aansluit? In dat geval lijkt er iets mis te zijn met de binnenkomende verbinding en niet zozeer met de WX5600.

Reputatie 2

@K-1-2 Heb je ook last van de lage/schommelende snelheid als je je computer bijvoorbeeld rechtstreeks bedraad op de T54 aansluit? In dat geval lijkt er iets mis te zijn met de binnenkomende verbinding en niet zozeer met de WX5600.

@TMTV Bedraad is juiste erg goed en de draadloze verbindingen die op de T54 zitten zijn ook erg goed. Het knipperende wifi lampje op de WX5600 lijkt mij niet het juiste signaal te geven. 

Ik merkte ook op dat de WX5600 niet te benaderen is op het ip adres dat in de ProMesh wordt doorgegeven. Ik kan dus weinig info van de WX5600 zelf zien.

Heb sinds 29 maart internet en tv van T-Mobile. Heb een T54 modem en 2 ZYXel WAP6807 wifiplus versterkers gekregen. Lees hier nu dat die omgeruild kunnen worden voor de Zyxel WX5600 die wifi 6 ondersteunen. Ik kom daar graag voor in aanmerking.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @ooojeee, komt voor de bakker! Ik ben meteen voor je aan de slag gegaan en je zal snel een email ter bevestiging ontvangen. Ik zorg ervoor dat er binnenkort iemand bij je op de deur klopt met twee nieuwe Wifi-punten.

Zo kan straks iedereen jaloers zijn op je Wifi-netwerk! 😏😃

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Tonnafrass, ik heb meteen het huidige wifipunt omgeruild voor het nieuwere model. Deze wordt binnen enkele dagen geleverd. Houd je mailbox vanaf morgen in de gaten voor de track&trace-code; hiermee kun je de bezorgstatus 24/7 in de gaten houden. Veel plezier toegewenst!

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Griber, welkom op onze Community!

Dat kan zeker, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen? Dan maak ik de swap in orde!

Reputatie 2

Geweldig! Begin april wordt bij ons T-Mobile thuis geïnstalleerd en wij hebben het modem, router en WiFi plus al ontvangen. Wat kan ik het beste doen om de WiFi 6 router compleet te maken met de nieuwe WiFi 6 plus? De al ontvangen WiFi 5 plus terug sturen en de nieuwe aanvragen?

Hey @jpbosk, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

De T-54 en de WAP werken niet helemaal lekker met elkaar. Ik heb je daarom meteen een WX5600 opgestuurd. Je zult hier nog een bericht over ontvangen en je kunt de zending, zodra hij verzonden is, volgen in My T-Mobile! 

Nice, dank je wel! 

Hallo,

Vandaag een WX5600 ontvangen en deze proberen te installeren (T54 modem). Installatie meerdere malen uitgevoerd (ook tijdens telefonisch contact met klantenservice TM). Tevens modem en wifi punt terug naar factory instellingen.

 

Wifi punt heeft verbinding met het modem maar lijkt geen wifi signaal uit te sturen. Apparaten nabij het wifi punt blijven gewoon een zwak signaal hebben en lijken dus het signaal van het modem op te vangen. Wifi-icoon op het Wifi punt knippert ook snel en lijkt dus gewoon niet te werken.

Wifi punt zendt echter wel een eigen signaal uit onder netwerknaam: Zyxel_9873, maar verbinden met dit netwerk van resulteert in zeer lage snelheid en is voor sommige apparaten niet eens mogelijk.

Klantenservice kon mij ook niet verder helpen en sturen een nieuw wifi punt op.
Betekent dus weer een aantal dagen met zeer slechte wifi en maar hopen dat het nieuwe wifi punt wél werkt, dus ben benieuwd of hier iemand kan helpen met het punt dat ik nu toch nog in bezit heb.

Reputatie 7
Badge +9

Beide wifipunten werken uitsluitend met Mesh @dRichardK. Als bandsteering wordt uitgeschakeld op het Zyxel modem dan zullen de wifipunten niet werken. 

Graag wil ik hierbij mijn bestaande extra wifi punt (WAP6807) laten omwisselen voor de nieuwe Zyxel WX5600!

Reputatie 7
Badge +16

Heel fijn dat het zo bevalt @Ben1953 en top dat ze bezorgd worden vandaag @ooojeee! Heel veel plezier en alvast een prachtig weekend toegewenst! 😉

Reputatie 1

Hoi @Griber, welkom op onze Community!

Dat kan zeker, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen? Dan maak ik de swap in orde!

Hi Tommie,

Wil je ook naar mijn verzoek kijken? Alvast bedankt :-)

Hi, vandaag gaat mijn T-Mobile verbinding opgeleverd worden. Ik heb in het installatiepakket de oude WAP6807 ontvangen. Ik zou graag de nieuwe WX5600 ontvangen voor ik Wifi Plus ga gebruiken. Dank alvast! 🙏 

Reputatie 2

Goedemorgen,

Weet iemand wat een groen knipperende wifi lampje op de WX5600 betekend? Dit lijkt mij niet het juiste signaal te geven gezien dit constant groen hoort te zijn. Signaal sterkte is nogal wisselend dus er lijkt mij een relatie te zijn.

Apparaten waarvan ik logischer wijs zou verwachten dat deze met de WX5600 zouden verbinden blijken erg graag naar de T54 te gaan, maar ik zie er ook wel die juist onlogisch de WX5600 vasthouden. (Easymesh staat aan en zo ook 2,4 en 5 GHz met dezelfde instellingen).

 

Het lijkt niet mogelijk de WX5600 te benaderen op het ip adres dat in de ProMesh / router wordt doorgegeven. SSID Zyxel_7959 is ook niet te vinden. Ik kan dus weinig info van de WX5600 zelf zien. Is er nog een andere manier om deze te bereiken?

 

Is de originele Zyxel type aanduiding voor de WX5600 bekend?

Reputatie 2

Hallo,

Vandaag een WX5600 ontvangen en deze proberen te installeren (T54 modem). Installatie meerdere malen uitgevoerd (ook tijdens telefonisch contact met klantenservice TM). Tevens modem en wifi punt terug naar factory instellingen.

 

Wifi punt heeft verbinding met het modem maar lijkt geen wifi signaal uit te sturen. Apparaten nabij het wifi punt blijven gewoon een zwak signaal hebben en lijken dus het signaal van het modem op te vangen. Wifi-icoon op het Wifi punt knippert ook snel en lijkt dus gewoon niet te werken.

Wifi punt zendt echter wel een eigen signaal uit onder netwerknaam: Zyxel_9873, maar verbinden met dit netwerk van resulteert in zeer lage snelheid en is voor sommige apparaten niet eens mogelijk.

Klantenservice kon mij ook niet verder helpen en sturen een nieuw wifi punt op.
Betekent dus weer een aantal dagen met zeer slechte wifi en maar hopen dat het nieuwe wifi punt wél werkt, dus ben benieuwd of hier iemand kan helpen met het punt dat ik nu toch nog in bezit heb.

De klantenservice heeft niet door dat de firmware versie niet op orde is 😴. Deze versie moet eindigen op b.6. Zelfde ellende gehad, uren aan de telefoon gehangen en geen resultaat. Door hem lang >48 uur via utp met modem te verbinden is de software vanzelf geüpdatet en installeert de WX5600 zichzelf. Bij mij echter nog een knipperend wifi lampje, onlogische verbindingen en zeer wisselende snelheden en de WX5600 zelf is niet benaderbaar via IP.

Maar de WX5600 is wel eindelijk alleen via wifi te gebruiken.

Evt. kan iemand hier ook de firmware pushen begreep ik.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @dRichardK 

Met andere bedoel je niet door Odido geleverd? Omdat ze van Zyxel zijn werken ze misschien, je kan het proberen 😁

Hallo,

Vandaag een WX5600 ontvangen en deze proberen te installeren (T54 modem). Installatie meerdere malen uitgevoerd (ook tijdens telefonisch contact met klantenservice TM). Tevens modem en wifi punt terug naar factory instellingen.

 

Wifi punt heeft verbinding met het modem maar lijkt geen wifi signaal uit te sturen. Apparaten nabij het wifi punt blijven gewoon een zwak signaal hebben en lijken dus het signaal van het modem op te vangen. Wifi-icoon op het Wifi punt knippert ook snel en lijkt dus gewoon niet te werken.

Wifi punt zendt echter wel een eigen signaal uit onder netwerknaam: Zyxel_9873, maar verbinden met dit netwerk van resulteert in zeer lage snelheid en is voor sommige apparaten niet eens mogelijk.

Klantenservice kon mij ook niet verder helpen en sturen een nieuw wifi punt op.
Betekent dus weer een aantal dagen met zeer slechte wifi en maar hopen dat het nieuwe wifi punt wél werkt, dus ben benieuwd of hier iemand kan helpen met het punt dat ik nu toch nog in bezit heb.

De klantenservice heeft niet door dat de firmware versie niet op orde is 😴. Deze versie moet eindigen op b.6. Zelfde ellende gehad, uren aan de telefoon gehangen en geen resultaat. Door hem lang >48 uur via utp met modem te verbinden is de software vanzelf geüpdatet en installeert de WX5600 zichzelf. Bij mij echter nog een knipperend wifi lampje, onlogische verbindingen en zeer wisselende snelheden en de WX5600 zelf is niet benaderbaar via IP.

Maar de WX5600 is wel eindelijk alleen via wifi te gebruiken.

Evt. kan iemand hier ook de firmware pushen begreep ik.

 

Firmware van mijn wifi punt zit wel op b.6. Heeft verbinding met het modem. Wifi icoon knippert heel snel. @Tommie : kan je mij hier mee helpen?

Hoi! Ik ben ook in bezit van een T-54 modem en zou ook graag mijn huidige wifi punt willen omruilen voor de nieuwe. Alvast bedankt!

Reputatie 2

@K-1-2 ik kijk graag alles voor je na, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen?

@Tommie Gegevens inmiddels een tijdje geleden achtergelaten, ben benieuwd naar de bevindingen ….

Ook ik ben in bezit van een T-54 modem en zou graag mijn wifipunt willen omruilen voor de nieuwe. Alvast bedankt!

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @mischa.mi, dat is een goede vraag! Wij hebben het wifipunt inderdaad alleen in bruikleen. Misschien kun je het ergens online vinden? Groetjes, Ishana

Reageer