Sticky

[Wifi Plus] Zyxel MPro App

Toon eerste reactie

33 reacties

Reputatie 3

Hi @bharskamp, kan je een factory reset uitvoeren op het modem? Daarna de WAP als eerst (bekabeld) met het modem verbinden. Neemt hij nu wel het SSID over van het modem? Hoor graag van je!

Reset uitvoeren en dan backup terug zetten? Er staan nogal wat port forwarding dingen ingesteld hier. 

Reputatie 7
Badge +2

@bharskamp ik weet niet in hoeverre de backup effect zal hebben. Ik zou het eerst zonder de backup proberen, dan kunnen we dat in ieder geval uitsluiten. 

Reputatie 3

@bharskamp ik weet niet in hoeverre de backup effect zal hebben. Ik zou het eerst zonder de backup proberen, dan kunnen we dat in ieder geval uitsluiten. 

Het heeft nogal impact hier in huis als ik een harde reset van een modem doe. Dus hoop eigenlijk dat er een beter werkbare oplossing is voor dit issue.

Waarom houd T-mobile eigenlijk vast aan Zyxel apparatuur? Je kan er weinig mee als je echt wilt tweaken, en is mega gevoelig voor storing. Zelfs een WAP koppelen is al lastig met dat merk. Er zijn toch veel betere en mooiere oplossingen :)

Reputatie 7
Badge +2

@bharskamp om uit te kunnen sluiten dat het niet aan de instellingen of binnenhuisinstallatie ligt is de factory reset wel nodig. Je mag altijd ook je eigen apparatuur gebruiken. Wij bieden alleen geen support voor eigen apparatuur. Hier is ook een topic over geschreven: 

Reputatie 3

@bharskamp om uit te kunnen sluiten dat het niet aan de instellingen of binnenhuisinstallatie ligt is de factory reset wel nodig. Je mag altijd ook je eigen apparatuur gebruiken. Wij bieden alleen geen support voor eigen apparatuur. Hier is ook een topic over geschreven: 

Het is nogal een advies wat je geeft Tommie. Dat zou hetzelfde zijn als dat ik bij ieder laptop issue roep, doe maar een schone installatie. Misschien dat dit het oplost. 

Reputatie 7
Badge +2

@bharskamp in sommige gevallen is een clean slate de juiste oplossing. Dan kunnen wij vaak veel oorzaken uitsluiten en tot een concrete conclussie komen. Dit is natuurlijk niet bij ieder issue het geval. Als er veel veranderingen zijn gedaan binnen het modem of een grote installatie achter je netwerk hebt zitten, kan een factory reset heel wat oorzaken uitsluiten. Zo kan ik ook zien of het aan het modem zelf ligt, aan de WAP of aan geen van beiden.

Reputatie 3

@bharskamp in sommige gevallen is een clean slate de juiste oplossing. Dan kunnen wij vaak veel oorzaken uitsluiten en tot een concrete conclussie komen. Dit is natuurlijk niet bij ieder issue het geval. Als er veel veranderingen zijn gedaan binnen het modem of een grote installatie achter je netwerk hebt zitten, kan een factory reset heel wat oorzaken uitsluiten. Zo kan ik ook zien of het aan het modem zelf ligt, aan de WAP of aan geen van beiden.

Ik ga het wel eerst zelf nog proberen te fixen. Mijn werkgever zou gek worden als ik voor alles een schone installatie zou adviseren. Zeker bij iemand die meerdere zaken gekoppeld heeft via thuisautomatisering. 

Reputatie 3

@bharskamp in sommige gevallen is een clean slate de juiste oplossing. Dan kunnen wij vaak veel oorzaken uitsluiten en tot een concrete conclusie komen. Dit is natuurlijk niet bij ieder issue het geval. Als er veel veranderingen zijn gedaan binnen het modem of een grote installatie achter je netwerk hebt zitten, kan een factory reset heel wat oorzaken uitsluiten. Zo kan ik ook zien of het aan het modem zelf ligt, aan de WAP of aan geen van beiden.

WAP nogmaals hard resetten resetten en rest UTP kabels eruit gehaald. Toen op laten starten, en nam de WAP de settings wel over. 

Reageer