AF55 inlog pagina geeft steeds een redirect naar de inlog pagina

  • 20 October 2023
  • 68 reacties
  • 978 Bekeken

Nadat ik correct heb ingelogd op de pagina van de AF55 (bij mij op 192.168.1.1) krijg ik heel even de dashboard pagina te zien maar ga ik dan snel weer terug naar de inlog pagina.

Ik heb dit inmiddels geprobeerd met een fout wachtwoord en dan krijg ik netjes de melding dat het wachtwoord onjuist is. Met het goede wachtwoord dus even snel naar dashboard en dan weer terug naar de inlog pagina.

Ik heb het getest onder Chrome, Brave, Safari en Edge. Mijn vermoeden is dat het niet aan mijn browser ligt.

Ik heb de stroom er een paar minuten vanaf gehad en ik heb het modem een reset gegeven (tips vanuit odido) maar dat heeft niets geholpen.

Heeft iemand dit ook al eens gehad? Of misschien nog een andere tip wat ik kan proberen?

Internet werkt overigens prima. Ik wil graag inloggen om het wachtwoord te wijzigen en de wifi uit te zetten.

Marciano van Odido 5 maanden geleden

Hoi Eskimo, goed dat je al veel dingen hebt geprobeerd om het werkende te krijgen en erg apart dat je direct wordt teruggestuurd naar de inlogpagina! Ik zie dat er een inderdaad een case is aangemaakt voor de technische dienst. Zij hebben het momenteel erg druk, waardoor de verwerkingstijd een stuk langer is dan we gewend zijn. Ik weet zeker dat ze dit voor je kunnen oplossen, echter gaat het wel even duren. Ik hoop dat je hierop kunt wachten, maar je kunt uiteraard de hardware terugsturen als je nog in je bedenktijd zit.

@Hanz124 Ik zie dat er voor jou ook al een case loopt en voor jou geldt uiteraard hetzelfde.

Bekijk origineel

68 reacties

@Hajar van Odido , waarom wordt mijn reactie niet geplaatst? Ik krijg een melding dat een moderator naar mijn post moet kijken maar dit is reeds enkele dagen terug. Dank!

@Hajar van Odido , waarom wordt mijn reactie niet geplaatst? Ik krijg een melding dat een moderator naar mijn post moet kijken maar dit is reeds enkele dagen terug. Dank!

Verwacht niks van Odido. Wat een klantonvriendelijk bedrijf.

Hi,

Yesterday I have received a package with 4G voor Thuis, including AF55 outdoor router. It comes with the same problem as mentioned in this topic - successfull login redirects back to the login page.

To solve it, you can use Firefox browser (not mentioned above as I see) - that’s the only browser which doesn’t block CSRF token (all Chromium browser has this security “feature”).

Hope that helps for you!

Daar heb ik maar aan dan aan Odido! Ik wacht nl. nog steeds op antwoord en terugbellen zoals toegezegd doen ze natuurlijk niet.

Na inloggen zag ik wat ik al vermoedde, een firmware update. Hierdoor was ook het ip-adres blijkbaar naar 10.0.0.1 gezet. Ik heb het ip-adres weer terug gezet naar 192.168.1.1 en daarna kon ik ieder geval weer inloggen met het standaard ip-adres. Aangeziet er nog steeds veel time-outs waren heb ik de router gereset en daarna waren de time-outs weg. Echter mijn ISP is nu Datacamp ipv Odido…. Iemand een idee? 

 

 

Dat was helaas van korte duur.

 

Tracing route to google.nl [142.251.36.3]
over a maximum of 30 hops:

  1     1 ms     2 ms     1 ms  home.home [192.168.1.1]
  2     5 ms     3 ms     6 ms  192.168.0.1
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *        *        *     Request timed out.
  7    45 ms    72 ms    83 ms  84.241.225.42
  8     *        *        *     Request timed out.
  9    70 ms    29 ms    30 ms  72.14.197.78
 10    32 ms    66 ms    28 ms  72.14.239.109
 11    73 ms    28 ms    30 ms  172.253.71.201
 12    28 ms    38 ms    28 ms  ams15s44-in-f3.1e100.net [142.251.36.3]

Trace complete.

Reputatie 4
Badge

Ik heb hier hezelfde patroon als jij met een tracert:

Tracing route to ams15s44-in-f3.1e100.net [142.251.36.3]
over a maximum of 30 hops:

  1     3 ms     4 ms     4 ms  192.168.1.1
  2     4 ms     5 ms     6 ms  192.168.0.1
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *        *        *     Request timed out.
  7  2090 ms   526 ms   157 ms  84.241.225.42
  8     *        *        *     Request timed out.
  9    45 ms    38 ms    34 ms  72.14.197.78
 10    52 ms    44 ms    60 ms  72.14.239.109
 11    50 ms    38 ms    35 ms  172.253.71.201
 12    31 ms    44 ms    37 ms  ams15s44-in-f3.1e100.net [142.251.36.3]

 

Wel volle bak up en download. Hoe is dit bij jou?

Downloaden gaat hier ook uitstekend. Ik merk wel regelmatig dat websites even niet bereikbaar zijn. Dan krijg ik een foutmelding. Uploads zijn dramatisch met langdurige time-outs
 

Reputatie 3

Ik heb hier hezelfde patroon als jij met een tracert:

Tracing route to ams15s44-in-f3.1e100.net [142.251.36.3]
over a maximum of 30 hops:

  1     3 ms     4 ms     4 ms  192.168.1.1
  2     4 ms     5 ms     6 ms  192.168.0.1
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *        *        *     Request timed out.
  7  2090 ms   526 ms   157 ms  84.241.225.42
  8     *        *        *     Request timed out.
  9    45 ms    38 ms    34 ms  72.14.197.78
 10    52 ms    44 ms    60 ms  72.14.239.109
 11    50 ms    38 ms    35 ms  172.253.71.201
 12    31 ms    44 ms    37 ms  ams15s44-in-f3.1e100.net [142.251.36.3]

 

Wel volle bak up en download. Hoe is dit bij jou?

Beste mensen jullie begrijpen niet hoe traceroute werkt. Een “request timed out” is een teken dat ergens op het pad naar de eindbestemming een server niet reageert op ICMP packets, veelal omdat de beheerder van die server niet wil dat deze server bekend raakt (en dus target kan worden van scans, DDoS e.d.).  Op het moment dat de server, router, gateway op het pad niet reageert wordt er een ander pad gezocht. Dat is de resilience in TCP/IP op internet. Volledig normaal.

Je ziet ook dat de eindbestemming gewoon bereikt wordt met een minimum latency van 31 ms., volledig normaal voor 4G verkeer.

Er lopen in dit topic drie problemen door elkaar; het rare gedrag van de inlogpogingen (waar zo te zien zojuist een oplossing voor gegeven is), een lage uploadsnelheid - niet normaal uiteraard - en een verkeerde interpretatie van de werking van traceroute.
 

Helaas ik krijg deze time-outs ook gewoon tijdens het gebruik van de browser.  Bij overschakelen naar andere provider heb ik deze problemen niet. Tot voor kort ook niet bij Odido.  Ook niet in de tracert. De eindbestemming wordt pas na 2 minuten en 40 seconden bereik maar soms ook helemaal niet en blijven de request time outs zich opstapel totdat tracert het opgeeft. Dat is zeker niet volkomen normaal. Helaas weet ik uit ervaring dat netwerkbeheerders vaak geen idee hebben wat er precies gebeurt. Maar als de eindbestemming maar wordt gehaald, dan is het ok, want zo werkt het nu eenmaal. Nope. Genoemde problemen zijn bijna allemaal  gelijktijdig ontstaan. Behalve de inlogproblemen en het gewijzigde ip-adres niet(van192.naar 10.) Die traden pas op na  het even spanningsloos maken van het modem. 

Reputatie 3

Helaas ik krijg deze time-outs ook gewoon tijdens het gebruik van de browser.  Bij overschakelen naar andere provider heb ik deze problemen niet. Tot voor kort ook niet bij Odido.  Ook niet in de tracert. De eindbestemming wordt pas na 2 minuten en 40 seconden bereik maar soms ook helemaal niet en blijven de request time outs zich opstapel totdat tracert het opgeeft. Dat is zeker niet volkomen normaal. Helaas weet ik uit ervaring dat netwerkbeheerders vaak geen idee hebben wat er precies gebeurt. Maar als de eindbestemming maar wordt gehaald, dan is het ok, want zo werkt het nu eenmaal. Nope. Genoemde problemen zijn bijna allemaal  gelijktijdig ontstaan. Behalve de inlogproblemen en het gewijzigde ip-adres niet(van192.naar 10.) Die traden pas op na  het even spanningsloos maken van het modem. 

Ok. Maar dat was niet bij de eerder getoonde tracert dumps, uiteraard is zeg meer dan 30-40 ms. naar Google niet normaal. En de eindbestemming niet halen, zeker Google, is absoluut een teken dat er wat goed mis is. Maar dat wist je al. 

Zeker wel voordat de request timeout wordt gegeven staat het netwerk dus een hele tijd stil. Daar zie je de wachttijden niet. Ter illustratie dezelfde tracert via kpn 4g

 

 

Nadat ik correct heb ingelogd op de pagina van de AF55 (bij mij op 192.168.1.1) krijg ik heel even de dashboard pagina te zien maar ga ik dan snel weer terug naar de inlog pagina.

Ik heb dit inmiddels geprobeerd met een fout wachtwoord en dan krijg ik netjes de melding dat het wachtwoord onjuist is. Met het goede wachtwoord dus even snel naar dashboard en dan weer terug naar de inlog pagina.

Ik heb het getest onder Chrome, Brave, Safari en Edge. Mijn vermoeden is dat het niet aan mijn browser ligt.

Ik heb de stroom er een paar minuten vanaf gehad en ik heb het modem een reset gegeven (tips vanuit odido) maar dat heeft niets geholpen.

Heeft iemand dit ook al eens gehad? Of misschien nog een andere tip wat ik kan proberen?

Internet werkt overigens prima. Ik wil graag inloggen om het wachtwoord te wijzigen en de wifi uit te zetten.

Ik heb exact hetzelfde probleem op een recent geleverde kit. Ik zie dat dit al door meerdere gebruikers is gemeld, maar zie geen suggestie tot resolutie? Of heb ik wat over het hoofd gezien?

Hi,

Yesterday I have received a package with 4G voor Thuis, including AF55 outdoor router. It comes with the same problem as mentioned in this topic - successfull login redirects back to the login page.

To solve it, you can use Firefox browser (not mentioned above as I see) - that’s the only browser which doesn’t block CSRF token (all Chromium browser has this security “feature”).

Hope that helps for you!

Yep: afirm; works for me! Thanks!

Hi,

Yesterday I have received a package with 4G voor Thuis, including AF55 outdoor router. It comes with the same problem as mentioned in this topic - successfull login redirects back to the login page.

To solve it, you can use Firefox browser (not mentioned above as I see) - that’s the only browser which doesn’t block CSRF token (all Chromium browser has this security “feature”).

Hope that helps for you!

Yep: afirm; works for me! Thanks!

Helaas werkt niet voor mij. Lukt niet om op de router in te loggen . Ook niet na reset van zowel indoor als outdoor modem. Op outdoor unit lukt trouwens ook niet . Heb safari en firefox gebruikt vanaf ipad met netwerk adapter. Snelheid en stabiliteit zijn overigens wel goed. Wil alleen de ssid even veranderen. Of de wifi uitzetten op de router en een AP eraan zou ook prima zijn. HELP!

Reputatie 6
Badge +6

Hi,

Yesterday I have received a package with 4G voor Thuis, including AF55 outdoor router. It comes with the same problem as mentioned in this topic - successfull login redirects back to the login page.

To solve it, you can use Firefox browser (not mentioned above as I see) - that’s the only browser which doesn’t block CSRF token (all Chromium browser has this security “feature”).

Hope that helps for you!

Yep: afirm; works for me! Thanks!

Helaas werkt niet voor mij. Lukt niet om op de router in te loggen . Ook niet na reset van zowel indoor als outdoor modem. Op outdoor unit lukt trouwens ook niet . Heb safari en firefox gebruikt vanaf ipad met netwerk adapter. Snelheid en stabiliteit zijn overigens wel goed. Wil alleen de ssid even veranderen. Of de wifi uitzetten op de router en een AP eraan zou ook prima zijn. HELP!

Hallo @maqs69, het zou natuurlijk ook nog aan de instellingen van je iPad kunnen liggen. Zou je het voor me kunnen proberen via een desktopversie/laptop om te kijken of het dan wel lukt? Ik verneem het graag van je! 

Groetjes, 

Pharwin 

Hi,

Yesterday I have received a package with 4G voor Thuis, including AF55 outdoor router. It comes with the same problem as mentioned in this topic - successfull login redirects back to the login page.

To solve it, you can use Firefox browser (not mentioned above as I see) - that’s the only browser which doesn’t block CSRF token (all Chromium browser has this security “feature”).

Hope that helps for you!

Yep: afirm; works for me! Thanks!

Helaas werkt niet voor mij. Lukt niet om op de router in te loggen . Ook niet na reset van zowel indoor als outdoor modem. Op outdoor unit lukt trouwens ook niet . Heb safari en firefox gebruikt vanaf ipad met netwerk adapter. Snelheid en stabiliteit zijn overigens wel goed. Wil alleen de ssid even veranderen. Of de wifi uitzetten op de router en een AP eraan zou ook prima zijn. HELP!

Hallo @maqs69, het zou natuurlijk ook nog aan de instellingen van je iPad kunnen liggen. Zou je het voor me kunnen proberen via een desktopversie/laptop om te kijken of het dan wel lukt? Ik verneem het graag van je! 

Groetjes, 

Pharwin 

Beste Pharwin, dank voor je input. Ik heb echter op een andere locatie ook een AF55 draaien, waar ik probleemloos kan inloggen zowel met iphone als ipad. Misschien een ideetje van mij dat jullie zelf jullie hardware testen ipv het aan de klanten/de community over te laten? ;) Ben benieuwd wat van mijn idee vind !

groetjes

Mark

Reputatie 7
Badge +9

Hi Mark, is het inmiddels gelukt om in te loggen?

Is het netwerk wel ingesteld? Als je je netwerk hebt ingesteld zou het op de volgende manier via een PC of laptop moeten lukken:

  • Stap 1. Ga naar de pagina Netwerkconfiguratie van de PC/Laptop en stel het apparaat in als DHCP-client.
  • Stap 2: Zorg ervoor dat de PC/Laptop een IP-adres heeft verkregen
  • Stap 3: open een webbrowser op uw PC/laptop
  • Stap 4: Type https://192.168.0.1 in de adresbalk van de browser, en druk op Enter. Een inlogscherm wordt weergegeven.
  • Stap 5: Wanneer je voor de eerste keer inlogt, type je de gebruikersnaam en het wachtwoord en druk je vervolgens op inloggen

Lukt het hiermee niet? Stuur me dan een privébericht met je 097-nummer, postcode + huisnummer, geboortedatum, laatste 4 cijfers van je IBAN, je klantnummer en de datum waarop het probleem ontstond. Dan zet ik graag een case voor je door naar de technische afdeling!

Hi Mark, is het inmiddels gelukt om in te loggen?

Is het netwerk wel ingesteld? Als je je netwerk hebt ingesteld zou het op de volgende manier via een PC of laptop moeten lukken:

  • Stap 1. Ga naar de pagina Netwerkconfiguratie van de PC/Laptop en stel het apparaat in als DHCP-client.
  • Stap 2: Zorg ervoor dat de PC/Laptop een IP-adres heeft verkregen
  • Stap 3: open een webbrowser op uw PC/laptop
  • Stap 4: Type https://192.168.0.1 in de adresbalk van de browser, en druk op Enter. Een inlogscherm wordt weergegeven.
  • Stap 5: Wanneer je voor de eerste keer inlogt, type je de gebruikersnaam en het wachtwoord en druk je vervolgens op inloggen

Lukt het hiermee niet? Stuur me dan een privébericht met je 097-nummer, postcode + huisnummer, geboortedatum, laatste 4 cijfers van je IBAN, je klantnummer en de datum waarop het probleem ontstond. Dan zet ik graag een case voor je door naar de technische afdeling!

Beste Marciano, dank voor je reactie.

Het is nog niet gelukt om in te loggen op de router. Echter lukt het wel om op de antenne/buitenrouter in te loggen via 192.168.0.1 . Maar daar kan ik de SSID naam en wifi wachtwoord niet veranderen, dat doe ik door in te loggen op de binnenrouter 192.168.1.1

Alle apparaten die verbonden zijn krijgen dan ook IP adres in de range 192.168.1.xxx. Dus niet in de 192.168.0.xxx range

 

 

 

Reageer