AF55 inlog pagina geeft steeds een redirect naar de inlog pagina

  • 20 October 2023
  • 68 reacties
  • 989 Bekeken

Nadat ik correct heb ingelogd op de pagina van de AF55 (bij mij op 192.168.1.1) krijg ik heel even de dashboard pagina te zien maar ga ik dan snel weer terug naar de inlog pagina.

Ik heb dit inmiddels geprobeerd met een fout wachtwoord en dan krijg ik netjes de melding dat het wachtwoord onjuist is. Met het goede wachtwoord dus even snel naar dashboard en dan weer terug naar de inlog pagina.

Ik heb het getest onder Chrome, Brave, Safari en Edge. Mijn vermoeden is dat het niet aan mijn browser ligt.

Ik heb de stroom er een paar minuten vanaf gehad en ik heb het modem een reset gegeven (tips vanuit odido) maar dat heeft niets geholpen.

Heeft iemand dit ook al eens gehad? Of misschien nog een andere tip wat ik kan proberen?

Internet werkt overigens prima. Ik wil graag inloggen om het wachtwoord te wijzigen en de wifi uit te zetten.

Marciano van Odido 6 maanden geleden

Hoi Eskimo, goed dat je al veel dingen hebt geprobeerd om het werkende te krijgen en erg apart dat je direct wordt teruggestuurd naar de inlogpagina! Ik zie dat er een inderdaad een case is aangemaakt voor de technische dienst. Zij hebben het momenteel erg druk, waardoor de verwerkingstijd een stuk langer is dan we gewend zijn. Ik weet zeker dat ze dit voor je kunnen oplossen, echter gaat het wel even duren. Ik hoop dat je hierop kunt wachten, maar je kunt uiteraard de hardware terugsturen als je nog in je bedenktijd zit.

@Hanz124 Ik zie dat er voor jou ook al een case loopt en voor jou geldt uiteraard hetzelfde.

Bekijk origineel

68 reacties

Ook getest met een kabel direct van laptop naar modem. Wederom zonder resultaat.

Nadat ik correct heb ingelogd op de pagina van de AF55 (bij mij op 192.168.1.1) krijg ik heel even de dashboard pagina te zien maar ga ik dan snel weer terug naar de inlog pagina.

Ik heb dit inmiddels geprobeerd met een fout wachtwoord en dan krijg ik netjes de melding dat het wachtwoord onjuist is. Met het goede wachtwoord dus even snel naar dashboard en dan weer terug naar de inlog pagina.

Ik heb het getest onder Chrome, Brave, Safari en Edge. Mijn vermoeden is dat het niet aan mijn browser ligt.

Ik heb de stroom er een paar minuten vanaf gehad en ik heb het modem een reset gegeven (tips vanuit odido) maar dat heeft niets geholpen.

Heeft iemand dit ook al eens gehad? Of misschien nog een andere tip wat ik kan proberen?

Internet werkt overigens prima. Ik wil graag inloggen om het wachtwoord te wijzigen en de wifi uit te zetten.

Ik heb exact hetzelfde probleem op een recent geleverde kit. Ik zie dat dit al door meerdere gebruikers is gemeld, maar zie geen suggestie tot resolutie? Of heb ik wat over het hoofd gezien?

Hi,

Yesterday I have received a package with 4G voor Thuis, including AF55 outdoor router. It comes with the same problem as mentioned in this topic - successfull login redirects back to the login page.

To solve it, you can use Firefox browser (not mentioned above as I see) - that’s the only browser which doesn’t block CSRF token (all Chromium browser has this security “feature”).

Hope that helps for you!

Yep: afirm; works for me! Thanks!

Reputatie 4
Badge

Hoeveel geduld moet je hebben? Op 20-10 een storing gemeld en er is geen zicht op een oplossing en zit ik met een hopeloos slecht werkend internet. Wat een drama. 

@Marciano van Odido Dit dus. Klanten weten niet waar ze aan toe zijn. Lijkt mij heel vervelend als je weet dat we allemaal tegenwoordig afhankelijk zijn van de internetverbinding. Hoeveel geduld zou jij hebben?

ps. Ik weet dat jullie hier op het forum je best doen . Wat mij betreft ligt het niet daaraan. Jullie hebben met succes veel klanten, en mij ook, positief geholpen.

Inderdaad, je krijgt ook geen ticketnummer zodat je navraag kunt doen. Iedere keer moet je het hele verhaal weer opnieuw uitleggen. Maar uiteindelijk gebeurd er niets. Ik maar eens op zoek naar een goed alternatief. Ik ga en kan geen maand zonder fatsoenlijk internet.

Hi,

Yesterday I have received a package with 4G voor Thuis, including AF55 outdoor router. It comes with the same problem as mentioned in this topic - successfull login redirects back to the login page.

To solve it, you can use Firefox browser (not mentioned above as I see) - that’s the only browser which doesn’t block CSRF token (all Chromium browser has this security “feature”).

Hope that helps for you!

Hi,

Yesterday I have received a package with 4G voor Thuis, including AF55 outdoor router. It comes with the same problem as mentioned in this topic - successfull login redirects back to the login page.

To solve it, you can use Firefox browser (not mentioned above as I see) - that’s the only browser which doesn’t block CSRF token (all Chromium browser has this security “feature”).

Hope that helps for you!

Yep: afirm; works for me! Thanks!

Helaas werkt niet voor mij. Lukt niet om op de router in te loggen . Ook niet na reset van zowel indoor als outdoor modem. Op outdoor unit lukt trouwens ook niet . Heb safari en firefox gebruikt vanaf ipad met netwerk adapter. Snelheid en stabiliteit zijn overigens wel goed. Wil alleen de ssid even veranderen. Of de wifi uitzetten op de router en een AP eraan zou ook prima zijn. HELP!

Reputatie 3

Ik heb hier hezelfde patroon als jij met een tracert:

Tracing route to ams15s44-in-f3.1e100.net [142.251.36.3]
over a maximum of 30 hops:

  1     3 ms     4 ms     4 ms  192.168.1.1
  2     4 ms     5 ms     6 ms  192.168.0.1
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *        *        *     Request timed out.
  7  2090 ms   526 ms   157 ms  84.241.225.42
  8     *        *        *     Request timed out.
  9    45 ms    38 ms    34 ms  72.14.197.78
 10    52 ms    44 ms    60 ms  72.14.239.109
 11    50 ms    38 ms    35 ms  172.253.71.201
 12    31 ms    44 ms    37 ms  ams15s44-in-f3.1e100.net [142.251.36.3]

 

Wel volle bak up en download. Hoe is dit bij jou?

Beste mensen jullie begrijpen niet hoe traceroute werkt. Een “request timed out” is een teken dat ergens op het pad naar de eindbestemming een server niet reageert op ICMP packets, veelal omdat de beheerder van die server niet wil dat deze server bekend raakt (en dus target kan worden van scans, DDoS e.d.).  Op het moment dat de server, router, gateway op het pad niet reageert wordt er een ander pad gezocht. Dat is de resilience in TCP/IP op internet. Volledig normaal.

Je ziet ook dat de eindbestemming gewoon bereikt wordt met een minimum latency van 31 ms., volledig normaal voor 4G verkeer.

Er lopen in dit topic drie problemen door elkaar; het rare gedrag van de inlogpogingen (waar zo te zien zojuist een oplossing voor gegeven is), een lage uploadsnelheid - niet normaal uiteraard - en een verkeerde interpretatie van de werking van traceroute.
 

Voor de support medewerker die me vroeg welke gebruikersnaam ik invoer. Dit is niet nodig. Alleen een wachtwoord.

Onderwater gaat dit over de lijn:

{
    "http_username": "admin",
    "http_passwd_hidden": "***************",
    "action": "set",
    "page": "index"
}

Ik heb het wachtwoord veld vervangen door een aantal keer: * Het wordt er namelijk base64 gecodeerd ingezet :-)

 

Helaas ik krijg deze time-outs ook gewoon tijdens het gebruik van de browser.  Bij overschakelen naar andere provider heb ik deze problemen niet. Tot voor kort ook niet bij Odido.  Ook niet in de tracert. De eindbestemming wordt pas na 2 minuten en 40 seconden bereik maar soms ook helemaal niet en blijven de request time outs zich opstapel totdat tracert het opgeeft. Dat is zeker niet volkomen normaal. Helaas weet ik uit ervaring dat netwerkbeheerders vaak geen idee hebben wat er precies gebeurt. Maar als de eindbestemming maar wordt gehaald, dan is het ok, want zo werkt het nu eenmaal. Nope. Genoemde problemen zijn bijna allemaal  gelijktijdig ontstaan. Behalve de inlogproblemen en het gewijzigde ip-adres niet(van192.naar 10.) Die traden pas op na  het even spanningsloos maken van het modem. 

Als aanvulling inmiddels ook in “incognito” mode getest met hetzelfde resultaat.

Onderwater nog gezien dat dit voorbij komt: 
{
    "action": "get",
    "page": "dh_devinfo",
    "csrf_token_value": ""
}
Wat me doet vermoeden dat er een crsf token niet gezet is.
Ook nog cookies en cache leeg gegooid zonder positief resultaat.

Blijkt mijn ticket weer gesloten en zit ik nog steeds met een defecte router. Inmiddels maar een klacht ingediend tegen Odido. Heeft iemand nog een tip voor een vervangende router?

Reputatie 3

Helaas ik krijg deze time-outs ook gewoon tijdens het gebruik van de browser.  Bij overschakelen naar andere provider heb ik deze problemen niet. Tot voor kort ook niet bij Odido.  Ook niet in de tracert. De eindbestemming wordt pas na 2 minuten en 40 seconden bereik maar soms ook helemaal niet en blijven de request time outs zich opstapel totdat tracert het opgeeft. Dat is zeker niet volkomen normaal. Helaas weet ik uit ervaring dat netwerkbeheerders vaak geen idee hebben wat er precies gebeurt. Maar als de eindbestemming maar wordt gehaald, dan is het ok, want zo werkt het nu eenmaal. Nope. Genoemde problemen zijn bijna allemaal  gelijktijdig ontstaan. Behalve de inlogproblemen en het gewijzigde ip-adres niet(van192.naar 10.) Die traden pas op na  het even spanningsloos maken van het modem. 

Ok. Maar dat was niet bij de eerder getoonde tracert dumps, uiteraard is zeg meer dan 30-40 ms. naar Google niet normaal. En de eindbestemming niet halen, zeker Google, is absoluut een teken dat er wat goed mis is. Maar dat wist je al. 

Zeker wel voordat de request timeout wordt gegeven staat het netwerk dus een hele tijd stil. Daar zie je de wachttijden niet. Ter illustratie dezelfde tracert via kpn 4g

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Hanz124 

Oprechte excuses voor hoe het loopt. Ik zie dat er een nieuwe case is aangemaakt gister en dat een ander team jouw case gaat onderzoeken. Ik hoop dat hier uit snel een oplossing komt. Nogmaals excuses voor het ongemak!

Onderzoeken begint met een contact op te nemen en te vragen wat er aan de hand is. Een beetje van achter je bureaustoel de nerd uithangen en denken van ach die domme gebruikers ook en vervolgens het ticket sluiten slaat nergens op. Bovendien heb ik al meerder malen aangegeven dat de router defect is. Deze valt gewoon onder garantie, daar is geen onderzoek voor nodig.  

Hieronder kun je zien dat het goed mis is.

Tracing route to nu.nl [104.110.191.24]
over a maximum of 30 hops:

  1     2 ms     1 ms     1 ms  LEDE.home [10.0.1.1]
  2     5 ms     3 ms     4 ms  192.168.0.1
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *        *        *     Request timed out.
  7    27 ms    26 ms    27 ms  84.241.225.42
  8     *        *        *     Request timed out.
  9    44 ms    26 ms    31 ms  a104-110-191-24.deploy.static.akamaitechnologies.com [104.110.191.24]

Trace complete.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Hanz124 

Ik heb je topic ook nogmaals in de case gezet zodat ze kunnen meelezen en zien wat er aan de hand is. Ik hoop dat dat ook voor een snellere oplossing zal zorgen. Ik doe alles wat ik kan vanuit mijn rol en ben hierin ook afhankelijk van de technische dienst. Nogmaals excuses!

Hi,

Yesterday I have received a package with 4G voor Thuis, including AF55 outdoor router. It comes with the same problem as mentioned in this topic - successfull login redirects back to the login page.

To solve it, you can use Firefox browser (not mentioned above as I see) - that’s the only browser which doesn’t block CSRF token (all Chromium browser has this security “feature”).

Hope that helps for you!

Yep: afirm; works for me! Thanks!

Helaas werkt niet voor mij. Lukt niet om op de router in te loggen . Ook niet na reset van zowel indoor als outdoor modem. Op outdoor unit lukt trouwens ook niet . Heb safari en firefox gebruikt vanaf ipad met netwerk adapter. Snelheid en stabiliteit zijn overigens wel goed. Wil alleen de ssid even veranderen. Of de wifi uitzetten op de router en een AP eraan zou ook prima zijn. HELP!

Hallo @maqs69, het zou natuurlijk ook nog aan de instellingen van je iPad kunnen liggen. Zou je het voor me kunnen proberen via een desktopversie/laptop om te kijken of het dan wel lukt? Ik verneem het graag van je! 

Groetjes, 

Pharwin 

Beste Pharwin, dank voor je input. Ik heb echter op een andere locatie ook een AF55 draaien, waar ik probleemloos kan inloggen zowel met iphone als ipad. Misschien een ideetje van mij dat jullie zelf jullie hardware testen ipv het aan de klanten/de community over te laten? ;) Ben benieuwd wat van mijn idee vind !

groetjes

Mark

Hoeveel geduld moet je hebben? Op 20-10 een storing gemeld en er is geen zicht op een oplossing en zit ik met een hopeloos slecht werkend internet. Wat een drama. 

Reputatie 4
Badge

Hoeveel geduld moet je hebben? Op 20-10 een storing gemeld en er is geen zicht op een oplossing en zit ik met een hopeloos slecht werkend internet. Wat een drama. 

@Marciano van Odido Dit dus. Klanten weten niet waar ze aan toe zijn. Lijkt mij heel vervelend als je weet dat we allemaal tegenwoordig afhankelijk zijn van de internetverbinding. Hoeveel geduld zou jij hebben?

Wat een soap. Krijg je een sms dat ze je niet konden bereiken (maar geen oproep gemist…) met het verzoek om terug te bellen met vermelding van het casenummer. Bel je het nummer krijg je als antwoord dat dit helemaal niet mogelijk is. Ze bellen wel terug….. 

 

@Hajar van Odido , waarom wordt mijn reactie niet geplaatst? Ik krijg een melding dat een moderator naar mijn post moet kijken maar dit is reeds enkele dagen terug. Dank!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Stumpertje, niet fijn dat je lang moest wachten op de monteur. Ik weet niet precies wat de reden hiervan is (ik gok drukte), maar als je zelf de installatie doet kunnen we inderdaad niet garanderen dat je de optimale snelheid haalt. Dit kunnen we (de monteur) oplossen. Neem hiervoor direct even contact op met Guideon op 088-2000104 of via t-mobilethuis@guidion.net

  • ma-do 09:00-21:00
  • vr 09:00-17:30
  • za 09:00-17:00
  • zo gesloten

Ik hoop dat je inmiddels snel een afspraak kunt maken!

Reputatie 7
Badge +14

Het vervelende is dat er voor 4gvoorthuis weinig/geen alternatief aanbod is.

We kunnen nog voor de concurrent KPN kiezen of Starlink. 

Reageer