Sticky

[FAQ] 4G voor Thuis: technische vragen

  • 10 August 2016
  • 53 reacties
  • 27656 Bekeken


Toon eerste reactie

53 reacties

Reputatie 1

ik heb sinds een week een nieuw abonnement bij T-mobile 4G/5G binnenmodem en buitenmodem AF 55.

Bedraad internet werkt, maar er kan geen wifiverbinding worden gemaakt. Wachtwoord niet juist????? kan ook niet inloggen op de modem?????? Monteur is te druk en komt nog voor afspraak. Wanneer??? Hoe verbinding te maken met wifi??

Hoi @Adrislui , welkom bij de community.

Dat je A-technisch bent is natuurlijk geen probleem, maar het 4G voor thuis product biedt in de basis gewoon standaard internet connectiviteit. De foutcode van Nintendo geeft aan dat deze geen “peer to peer” verbinding kan opzetten, en dat komt omdat een router standaard alle poorten blokkeerd. Dat is o.a. voor de veiligheid.

Als je dit wil omzeilen zul je zelf aan de knoppen moeten gaan zitten, of iemand vinden die dat voor je kan doen. Je moet een poort forwarden naar je switch. Alle IP informatie die je nodig hebt en uitleg van je Switch vind je hier.

In dit topic is al een link te vinden naar iemand die het stap voor stap heeft uitgelegd. Om je het nog makkelijker te maken heb ik de meest relevante content er even uit gehaald:

  1. Navigeer in een webbrowser naar 192.168.1.1
  2. Login op het modem maar doe dit niet met het ‘user’ account wat aangegeven staat op de sticker van het modem maar gebruik de volgende gegevens:
  3. Pas het wachtwoord van het admin account meteen aan
  4. Ga naar ‘Network setting’ → Broadband
  5. Bij internet setup, klik op de eerste regel op modify, pas in de pop-up de volgende items aan:
    • zet vinkje uit bij 'Auto APN'
    • vul bij APN in: fms
    • Klik onderaan op Apply
  6. Als het modem vraagt om te rebooten reboot deze 

Door de APN aan te passen naar ‘fms’ (deze is speciaal bedoeld voor 4G voor Thuis gebruikers) krijg je een publiek IPv4 adres en valt de ‘dubbele’ NAT er tussenuit omdat hier alle poorten open staan. 

 

Vervolgens is het mogelijk om poorten te forwarden. Zorg dat het betreffende apparaat eerst een vast IP-adres heeft door te navigeren naar: ‘Network setting’ → ‘Home Networking’ → ‘Static DHCP’ en zet het vinkje aan bij het apparaat wat je een statisch IP-adres wilt geven, noteer het in IP. Vervolgens kun je de poorten voor dit apparaat forwarden door te navigeren naar ‘Network Setting’ → ‘Nat’ in het eerste tabblad kan je een ‘new rule’ toevoegen. Vul hier het betreffende poortnummer in, het protocol en het interne IP-adres. 

 

 

 

Beste,

 

Ik loop vast vanaf het punt dat ik moet inloggen. Het ip adres plus wachtwoord kloppen niet. De enige manier hoe ik in het systeem kom is door in te loggen met mijn eigen router gegevens. Maar vervolgens zie ik nergens de tab broadband waardoor ik niet verder kan gaan. 
 

Wat kan ik nu doen?

 

Reputatie 7
Badge +9

@veravandijen Ik heb je in dit topic van een reactie voorzien. 

Reageer