Beantwoord

Wegvallende Wifi 5G op LTE CPE B2368-66

  • 28 August 2020
  • 85 reacties
  • 5979 Bekeken


Toon eerste reactie

85 reacties

Ik zie dat deze topic een beetje ´zuur´ wordt. Begrijpelijk want ik heb ook problemen met 4G voor thuis.

 

Waarom is het zo instabiel? Ik zit in de buurt van 1145PL Noord Holland en heb het ene moment 3 Mb/s en het andere moment zo'n 60 Mb/s. Hoe kan zoiets?

 

Op de dekkingskaart wordt gezegd dat ik op het snelste netwerk van Nederland zit, maar merk daar weinig van. TV, computer ..  alles blijft meerdere keren per dag hangen. Waarom?

 

Ik gebruik de gewone door TM geleverde apparatuur.

 

Bert

Reputatie 4
Badge

Beste Ferry,

Ik roep volgens mij niet hard?

dat is interessant wat je stelt want tegenstrijdig met sommige andere berichten.

heb je enig idee hoe dat technisch werkt , wordt er een apparaat-id meegestuurd met de communicatie met de zendmast? Of hoe moet ik dat voor me zien?

 

Hi @Schilling 

Ik kom bij meerdere berichten tegen dat je gewoon een andere router kan gebruiken ondanks dat door forumleden die al een tijdje meelopen gezegd wordt dat dat niet kan . Die bedenken dat niet zomaar om te zeggen. Ook zij praten uit ervaringen.

Hoe T-mobile ziet dat je een andere router gebruikt weet ik niet precies maar zal idd waarschijnlijk een apparaat id zijn.

Reputatie 4
Badge

Ik zie dat deze topic een beetje ´zuur´ wordt. Begrijpelijk want ik heb ook problemen met 4G voor thuis.

 

Waarom is het zo instabiel? Ik zit in de buurt van 1145PL Noord Holland en heb het ene moment 3 Mb/s en het andere moment zo'n 60 Mb/s. Hoe kan zoiets?

 

Op de dekkingskaart wordt gezegd dat ik op het snelste netwerk van Nederland zit, maar merk daar weinig van. TV, computer ..  alles blijft meerdere keren per dag hangen. Waarom?

 

Ik gebruik de gewone door TM geleverde apparatuur.

 

Bert

Hallo Bert,

Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met drukte op de mast. Telefoons hebben altijd voorrang op 4GvT. Kijk ook even naar je eigen netwerk. Heb je de problemen bij apparaten die bekabeld zijn aangesloten of heb je met wifi problemen. Snelheid kan je het beste testen met een computer of laptop bekabeld aan de router. Speedtest.net is een tool om de snelheid in up en download te meten. Anders misschien toch even met T-mobile aan de gang gaan. Zij kunnen aan de knoppen zitten.

Succes.

Ik zie dat deze topic een beetje ´zuur´ wordt. Begrijpelijk want ik heb ook problemen met 4G voor thuis.

 

Waarom is het zo instabiel? Ik zit in de buurt van 1145PL Noord Holland en heb het ene moment 3 Mb/s en het andere moment zo'n 60 Mb/s. Hoe kan zoiets?

 

Op de dekkingskaart wordt gezegd dat ik op het snelste netwerk van Nederland zit, maar merk daar weinig van. TV, computer ..  alles blijft meerdere keren per dag hangen. Waarom?

 

Ik gebruik de gewone door TM geleverde apparatuur.

 

Bert

Hallo Bert,

Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met drukte op de mast. Telefoons hebben altijd voorrang op 4GvT. Kijk ook even naar je eigen netwerk. Heb je de problemen bij apparaten die bekabeld zijn aangesloten of heb je met wifi problemen. Snelheid kan je het beste testen met een computer of laptop bekabeld aan de router. Speedtest.net is een tool om de snelheid in up en download te meten. Anders misschien toch even met T-mobile aan de gang gaan. Zij kunnen aan de knoppen zitten.

Succes.

Beste feplas,

 

Er is hier niets bekabeld. Platteland. Alleen 4GvT.

 

Wist niet dat het zo kon fluctueren qua snelheden door telefoons in de omgeving.

 

Speedtest is het ene moment 70 Mb/s en 5 minuten later 5 Mb/s. En vice versa.

 

Bedankt voor de terugkoppeling

Reputatie 7
Badge +14

De verschillen kunnen optreden door het aantal andere mobiele gebruikers in de cel. Op het platteland is het aantal masten natuurlijk minder hoog dan in de stad en een mobiele radio cel heeft nu eenmaal een maximum snelheid. Deze wordt gedeeld door alle gebruikers binnen die cel. 4g voor thuis gebruikers hebben dan nog een iets lagere prioriteit dan 'gewone' smartphone gebruikers. Maar 4g voor thuis gebruikers hebben weer een enorme databundel, smartphone gebruikers meestal niet. Maar als in jouw omgeving weer veel 4g voor thuis gebruikers zijn putten die natuurlijk ook allemaal mee uit die maximale mobiele radio bandbreedte.

Enfin, meestal middelt dat zich best goed uit. Een speedtest is leuk, maar wat moet je met constant 70Mb. Even een file downloaden, tuurlijk, maar uiteindelijk blijft het een shared medium en geen 1:1 vervanging voor een vaste verbinding. 

Reputatie 1

Ben benieuwd...!

Reputatie 1

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen: de laatste ongeveer 1,5 maand is onze verbinding VEEL stabieler. Geen idee wat er gebeurd is (firmware wellicht? Wie zal het zeggen), maar vond het netjes dit even te melden hier. De overall snelheid lijkt iets lager, maar werken via Teams is vrijwel geen probleem meer nu. Gezien de historie blij met deze huidige situatie.

Nou, bovenstaand enthousiasme kan weer de ijskast in lijkt het. Sinds -pak ‘m beet- vorige week woensdag is het weer schering en inslag met onderbrekingen.

 

Is er iets gewijzigd (of wellicht teruggezet) aan TM zijde?

Inmiddels is 28 januari 2022 al behoorlijk voorbij; hoe zit het nu met de vrije modemkeuze?

Reputatie 1

Ik gok dat ze wachten op een proefproces en dat er tot die tijd sowieso niets veranderd.

Uberhaupt is dit gebruikerstopic dood voor het bedrijf waar wij klant zijn lijkt het. Best fnuikend eigenlijk.

Reputatie 7
Badge +14

4g voor thuis is een mobiel product. Dat wordt al heel lang als simonly aangeboden. Je kunt dus je eigen 4g router combineren met een simonly.

 Eric, we hebben hier de versie met de buitenmodem, met een Huawei router. Zover ik begrepen heb van de klantenservice van T-Mobile, kon ik voor het snellere internet (gamende pubers in huis) alleen voor deze oplossing kiezen.

Zoals hier al eerder aangegeven gaat het om een nogal brak modem;  het ondersteunt geen 5G terwijl dat wel zou moeten, het bied een zwakke beveiliging - ondanks de laatste update van de firmware - en het veroorzaakt de nodige hick-ups . Aan de dekking zou het - volgens de dekkingskaart van T-Mobile niet moeten liggen. Aangezien ik hier dagelijks moet inloggen bij de server waar mijn bedrijf mee werkt en ik regelmatig door de dag heen voor een moment geen internet heb, is dat enorm vervelend, te meer daar mijn bedrijf een nogal strikt inlogprotocol volgt.

Helaas woon ik buiten op het platteland, dus is er weinig keuze (al schijnt het glasvezel in de buurt te zijn).

Reputatie 1

4g voor thuis is een mobiel product. Dat wordt al heel lang als simonly aangeboden. Je kunt dus je eigen 4g router combineren met een simonly.

Euh, nee.

Reputatie 7
Badge +14

4g voor thuis is een mobiel product. Dat wordt al heel lang als simonly aangeboden. Je kunt dus je eigen 4g router combineren met een simonly.

Euh, nee.

Ehh... Je moet natuurlijk wel in het postcode gebied wonen waar ze dit aanbieden. Dan krijg je o.a. dit aanbod.

 

Reputatie 1

Ja en nu de screenshot voor het 100 Mbit/s abonnement?

Hier ook problemen met de buitenrouter. Inmiddels nieuwe set gekregen van T-mobile maar het probleem blijft onopgelost.

 

wifi netwerk is vindbaar alleen functioneert verder niet. Geen enkel apparaat ook niet op de 5G. Behalve bij 1 vriend zijn mobiele telefoon (?!) doet hij het wel. 
 

T-mobile heeft geen idee, probleem doet zich nu een week voor, daarvoor heeft het wel “gewoon” gewerkt. Het ligt ook niet aan telefoon updates, mijn iphone heeft nieuwste versie, vriend heeft bog biet geupdated. Samsjng tv kan helemaal niet verbinden met netwerk. 
 

iemand ideeën?? Help is welkom

Reputatie 1

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen: de laatste ongeveer 1,5 maand is onze verbinding VEEL stabieler. Geen idee wat er gebeurd is (firmware wellicht? Wie zal het zeggen), maar vond het netjes dit even te melden hier. De overall snelheid lijkt iets lager, maar werken via Teams is vrijwel geen probleem meer nu. Gezien de historie blij met deze huidige situatie.

Reputatie 1

Vraag al eerder gesteld, nog maar een keer:

Wat gebeurt er met 4GvTES na 28 januari, wanneer de verplichte vrije modemkeuze in werking treed?

Reputatie 1

Dit probleem met een wegvallende 5G verbinding hebben wij ook. Wat is hier aan te doen?

 

De 2,4 is niet snel genoeg om als alternatief te dienen.

Reputatie 7
Badge +14

Een antwoord op die vraag zal niet eerder komen dan op 28 januari.

Bij mij was de 5G vaak traag totdat ik de Blue tooth van het apparaat uitzette (IPad, iPhone).deze stoort nl met de 2.4. 
je kunt ook proberen om de 2.4 helemaal uit te schakelen in het modem. 

Reputatie 1

Thx, maar die 2.4GHz heb ik nodig voor mijn (oude, I know) PS4, die heeft nog geen 5GHz chip helaas.

 

Meer/andere oplossingen blijven hierom welkom.

Reputatie 4
Badge

Bekend probleem. Had ik ook last van.

De modem gebruik ik nu alleen nog maar als doorgeefluik van de internetverbinding. Ik heb achter de huawei een eigen router geplaatst. De Netgear Nighthawk X6 R8000 onderhoud nu mijn netwerk. Wifi op de huawei heb ik uitgezet. Nooit geen problemen meer.

Reputatie 1

Gaan we dat ook maar doen hier, jammer dat dat dure Huawei ding van zichzelf niet goed werkt, maar we hebben het er mee te doen 🤷‍♂️. Thanks!

Reputatie 4
Badge

@David Kan T-mobile hier toch ook eens naar kijken? Ik lees de laatste tijd vaker dat klanten problemen met de wifi hebben. Niet iedereen wil dit oplossen door een extra router aan te schaffen. Er is iets niet goed met het product.

Reputatie 1

Cool, ben benieuwd!

Reageer