Beantwoord

Wegvallende Wifi 5G op LTE CPE B2368-66

  • 28 August 2020
  • 85 reacties
  • 5993 Bekeken


Toon eerste reactie

85 reacties

@feplas bedankt voor je tips, alles lijkt nu al een paar dagen perfect te werken. De 5ghz connectie is nog niet uitgevallen met de andere router die het wifi overneemt.
 

Wel weer een extra bevestiging dat het probleem in de huawei router van tmobile zit en niet door een gebrekkige dekkingsgraad of “thuissituatie”.

Reputatie 4
Badge

Hai @ankeviersma 

Fijn dat het gelukt is en dat je nu geen problemen met je wifi hebt. Duidelijk dat het idd de t-Mobile router is.

Maar wat een soap dit T-Mobile. Belde vandaag de klantenservice op voor de problemen met de wifi en duidelijk aangegeven dat andere klanten het zelfde probleem ervaren. 

Willen ze dat ik de binnenrouter even opstuur. Dan kunnen zij er naar kijken. Als alternatief moet ik dan maar even mijn kaartje in de telefoon stoppen. Gaf aan dat er 30 devices gekoppeld zijn aan het wifi netwerk en bekabeld en dat is niet op te lossen met een telefoon hotspot. Daarbij zou de wifiverbinding er niet meer zijn als ik even weg gaat waardoor iedereen in huis zonder internet zou zitten. Dan moest ik maar een oude telefoon gebruiken. Die  heb ik niet.

Ik heb ook aangegeven dat het kaartje in combinatie met binnen/buitenrouter verplicht gebruikt moet worden. Kaartje in een ander device betekend snelheid knijpen.
Nu gaan ze guidion op me af sturen  🤣

Ik vraag alleen maar om te beginnen om een firmwareupdate. :rolling_eyes:

Reputatie 4
Badge

Helaas heb ik niets meer mogen vernemen na mijn laatste telefoontje met de klantenservice. 

@David Kan jij meer informatie over de status van de problemen met de Wifi? En wanneer kunnen we actie verwachten vanuit T-mobile?

Reputatie 1

Hier ook huilen met de pet op mbt de zichzelf steeds (meerdere keren per dag) opnieuw opstartende indoor unit van de b2368 en wij weer eens uit onze Teams-meeting worden gegooid. Voor werk en/of school is dit totaal niet werkbaar. Melding via de storingskaart levert hooguit een bezoek van Guidion op, maar de monteur -die uiteraard nooit komt wanneer de storing zich voordoet- kan niets anders doen dan constateren dat alles werkt op de maximale snelheid. Want áls het werkt, werkt het uitstekend.

Monteur gaf aan dat het het handigste zou zijn om mij een nieuwe binnenunit toe te laten zenden, maar zowel hij via zijn quickdial als ikzelf via de reguliere klantenservice kreeg dit niet voor elkaar.

Ik voel me buitenspel gezet en heb geen idee meer wat ik verder nog kan doen nu 😔

Reputatie 7

Goedemiddag allemaal,

Ik heb nagevraagd of er misschien een update of iets dergelijks op de planning staat voor dit type router, maar de verwachting is dat er geen update meer voor deze router komt.

Mocht je het vermoeden hebben dat jouw router defect is dan kun je deze altijd aanmelden voor de reparatieprocedure. De reparatiedienst kan dan jouw router nakijken en, indien mogelijk/nodig, repareren.

Daarnaast kun je natuurlijk ook altijd voor jouw problemen een melding indienen via onze dekkingskaart. Het is dan belangrijk om goed aan te geven tegen welke problemen je aanloopt en dat het om 4G voor Thuis gaat. 

Ik kan begrijpen dat jullie op meer concrete informatie hadden gehoopt, maar op dit moment is dat er niet. Mocht er wel een update zijn dan wordt deze natuurlijk direct hier gedeeld.

Reputatie 4
Badge

Hier ook problemen met de buitenrouter. Inmiddels nieuwe set gekregen van T-mobile maar het probleem blijft onopgelost.

 

wifi netwerk is vindbaar alleen functioneert verder niet. Geen enkel apparaat ook niet op de 5G. Behalve bij 1 vriend zijn mobiele telefoon (?!) doet hij het wel. 
 

T-mobile heeft geen idee, probleem doet zich nu een week voor, daarvoor heeft het wel “gewoon” gewerkt. Het ligt ook niet aan telefoon updates, mijn iphone heeft nieuwste versie, vriend heeft bog biet geupdated. Samsjng tv kan helemaal niet verbinden met netwerk. 
 

iemand ideeën?? Help is welkom

Hi @liespies ,

jij ook al problemen met de wifi. Jammer voor elke  klant met problemen maar T-mobile neemt geen verantwoordelijkheid met de hardware die we verplicht moeten afnemen en dan ook nog eens verplicht moeten gebruiken. Er zitten fouten in de router en die moeten we voor de 240 euro die wij hebben moeten betalen maar voor lief nemen. Wat je nog kan proberen is het kanaal van de wifi 5g vast te zetten op kanaal 36.

Andere oplossing is een router achter de huawei te plaatsen en via die router het interne netwerkverkeer te laten lopen. Je sluit dit aan vanuit een netwerkpoort op de huawei naar een wan poort op de router die je er achter plaatst. Kijk om de kosten laag te houden dan even op marktplaats. Ik heb daar de Asus RT-N66U voor 10 euro kunnen overnemen. Veel meer moet je er ook niet voor betalen.:wink:

Ik maak gebruik van de laatste oplossing maar ben er niet blij mee. Onnodig gebruik van apparaten die aan blijven staan.

Reputatie 3

Wat is het toch fijn dat fabrikanten en telco’s apparatuur gebruiken zonder enige vorm van monitoring van incidenten. Not.

Het is toch van de gekke dat elke auto on-line uitgelezen kan worden op storingen maar dat een klacht over dit klaarblijkelijk slechte apparaat niet onderzocht kan worden.

Dit lijkt me toch een geval voor rechtsbijstand, wellicht samen met andere getroffen klanten.

Reputatie 1

Mij hoef je niet over te halen, nu TM nog...

Het mooie van de hele grap is nog, dat let goed op want dit is hilarisch, je lacht je eigen je l*l uit je broek.

de oude router werkt met een mobile 5g simkaart als een malle zo rond de 10-12 MB binnen halen per seconden.

Doe je de 4 g thuis kaart (met extra snel gekocht internet in de oude router) dan is het heel heel hard huilen (2-4 MB per sec binnen halen.)

Alleen met de nieuwe router en de 4g thuis kaart haal je wel de snelle snelheid, maar valt elke 12 minuutjes weg.

Ook ziet hij regelmatig de simkaart niet, en moet je in mijn geval met de heftruck het 7 meter hoge dak op.

Nu zijn degene die de router gemaakt hebben allemaal erg geleerd en hebben een hele hoge opleiding gehad maar het ontbreekt deze mensen aan logisch nadenken, waarom de simkaart niet gewoon binnen in de binnen router plaatsen?

Maar dat zal door mijn lagere opleiding wel te simpel gedacht zijn.

Enfin het is dus wel mogelijk met de oude router de hoge snelheid te halen met een 5g abbo i.pv. de 4g thuis kaart.

T-mobile blokkeert gewoon het snelle internet met de 4g thuis kaart in de oude router.

Zorg er gewoon voor dat via de oude router de snelheid omhoog gaat wat dus gewoon kan want het bewijs ligt er dus.

Dus niet iedereen hoeft een dure andere installatie te gaan aanleggen, er moeten geen andere routers gemaakt worden want de oude voldoen gewoon, en op deze manier besparen we het milieu pas echt.

Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn want mensen doen liever moeilijk dat ziet er interessanter uit.

Reputatie 1

Was die wifi nou masr het enige probleem, dat is tenminste nog op te lossen door er een router aan te hangen en die de wifi te laten regelen.

 

Aan de wegvallende verbinding wegens de waardeloze apparatuur kunnen we helaas niets oplossen 😭

Reageer