Haperende internetverbinding: Eindhoven 5643

  • 19 February 2024
  • 62 reacties
  • 769 Bekeken


Toon eerste reactie

62 reacties

Reputatie 5

Hallo @Nora van Odido 
Inmiddels zijn er twee dagen verstreken sinds jouw laatste reactie, mogelijk ben je afwezig?


Vannacht om ~01:00 viel internet geheel uit.
Vanochtend heb ik weer de powerflip uitgevoerd; dat gaf geen verbetering.
Tv, internetradio, mail, etc. alles hapert nog steeds

Hallo @Jason van Odido 
Kun jij hierin iets voor ons betekenen?

Horen we graag

Reputatie 5

​Hoi @Nora van Odido 

Verder gaf jij in jouw uitgelichte post aan: “….Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen….
Sindsdien proberen we zo goed mogelijk alle in die handleiding genoemde stappen te doorlopen, maar dat lukt ons dus niet.


Dit zijn voorbeelden waarom het niet lukt om alle genoemde stappen te doorlopen:

  1. M.b.t. de gevraagde bekabelde speedtest moet ik van de handleiding verbinding maken met “T-Mobile Netherlands B.V. server in Amsterdam” => die bestaat niet in de Ookla lijst

En dan zijn dit nog verdere beperkingen ten aanzien van de gevraagde test:

  • De Ookla Windows app geeft geen high/low/average ping resultaten weer en heeft geen mogelijkheid om in te loggen met een Ookla account
  • De Ookla Windows browser test ( https://www.speedtest.net/) geeft ook geen high/low/average ping resultaten weer, maar heeft wel mogelijkheid om in te loggen met een Ookla account
  • De Ookla Android app geeft wel high/low/average ping resultaten weer en heeft  mogelijkheid om in te loggen met een Ookla account

Die stap hebben we dus “afgerond” door een Ookla account aan te maken, op de Ookla Windows browser test in te loggen met Ookla account, de Windows browsertest te draaien op een bekabelde laptop en dan vervolgens die resultaten in de Android App uitgelezen/screenshot van gemaakt en dat die screenshots hier gepost. Een heel gedoe...


Als laatste stap vermeld de door jou gestuurde handleiding dit:
“….Stuur alle gemaakte schermafdrukken naar klantenservice@t-mobilethuis.nl => hoezo een T-mobile adres, jullie zijn nu toch Odido? of stuur een privébericht naar ons via ons Facebook of Twitter. => Ik heb geen facebook of Twitter (dat nu “X” heet) De klantenservice zal dan zo snel mogelijk naar de situatie kijken. Voeg de volgende gegevens toe zodat we weten over welk abonnement het gaat:
• Je postcode en huisnummer.
• Je geboortedatum.
• De laatste vier cijfers van je rekeningnummer.
• Het MAC adres van het modem (deze vind je op de sticker op het modem).
• Het serienummer van het modem (deze vind je op de sticker op het modem)…
.”
=> waarom worden deze stappen/private gegevens gevraagd voor het melden van een Internet storing??

 

Een deel van de stappen die jij/de handleiding aangeeft kunnen we dus niet afronden en dat laatste deel van de stappen uit de handleiding willen we niet afronden.


Bij onze telefonische melding van de internet storing (dagen geleden) gaf de telefonische klantenservice n.a.v. de uitgevoerde lijnmeting al aan dat het waarschijnlijk niet aan onze thuisapparatuur/instellingen lag, omdat wij (twee huizen) beiden last hebben van hetzelfde.
En werd ons enkel gevraagd om nog de speedtesten te e-mailen.

 

Ik heb toen gevraagd of we- in plaats van die te e-mailen - de speedtesten via een (dit) topic in de Community mocht plaatsen, zodat ik dan de voortgang kon volgen. Dat mocht en hebben we aansluitend gedaan. Daar heb ik nu spijt van.

We zijn nu dagen verder zonder dat er merkbaar actie is ondernomen om onze internetstoring te verhelpen. Daarbij worden de internetverstoringen steeds groter/erger bij ons: inmiddels geeft - naast de haperende Internetradio en Wifi disconnects - ook de tv media box en app steeds vaker aan aan dat ie moet re-connecten.
 

Tot slot:

Aan de ene kant worden we super geholpen (vervangen apparatuur, bijstellen abonnement) en de andere kant zijn we nu al dagenlagen uren kwijt voor een  - in onze ogen - simpele internetstoring, wat enorm tijdrovend en frustrerend is.

Graag verneem ik dan ook van jou dat er nu voldoende informatie is aangeleverd door ons en jullie de technische dienst (o.i.d.) gaan inschakelen, zodat er duidelijk wordt dat er voldoende bandbreedte beschikbaar is voor onze wijk en de spullenboel wijkcentrale is gereset/weer naar behoren werkt.

Reputatie 5

Hoi @Nora van Odido 
En hierbij de in de handleiding gevraagde screenshots van nr. 9

Taskmanager:

 

En IPconfig / all (mac adres, etc. verwijderd)
 


De buren van nr. 11 weten niet hoe ze dit moeten doen.
Als het echt nodig is dat ook zij deze gegevens aanleveren, dan hoor ik dat graag/ga ik ze daarbij helpen.
Wil me dat laten weten?
 

Reputatie 5

Hoi @Nora van Odido 
Voor de zekerheid nog even de toevoeging hoe wij (nr. 9 & 11) de testen hebben uitgevoerd:

  1. Powerflip uitgevoerd
  2. Nieuwe modems geïnstalleerd
  3. Windows 10 laptop bekabeld aangesloten
  4. Ookla speedtest gerund met de app en in de browser

De in de handleiding genoemde server “ Speedtest app en selecteer bij het wereldbolicoon de T-Mobile Netherlands B.V” staat niet in de lijst om te selecteren. En in die resultaten was er maar 1 ping resultaat zichtbaar per Download en Upload test, zonder dat de high en low Ping en Jitter werd vermeld zoals de Ookla Android app dat wel aangeeft.

Daarop hebben we:

  1. allebei een account aangemaakt bij Ookla
  2. Op de telefoon in de Android app ingelogd met dat account
  3. Op de bekabelde laptop ingelogd bij de speedtest van Ookla in de browser
    (in de Windows app vonden wij geen mogelijkheid om bij Ookla in te loggen
  4. Testen opnieuw gedraaid op de bekabelde laptop
    * die laptop testen werden zichtbaar met de high en low Ping en Jitter op de telefoon in de Android app
  5. En zo hebben we met onze telefoons screenshots gemaakt van beide bekabelde laptop testen en aan dit berichtje toegevoegd

Hallo @Nora van Odido ,

Hier nr 11. Gister hebben ook wij het nieuwe modem aangesloten en vandaag bekabeld getest met de laptop. Dit is het resultaat: HIGH down: 7029, Up: 321

 

 

Reputatie 5

En die laatste bekabelde test is met het nieuwe modem wat jullie gister hebben geleverd

Reputatie 5

Hallo Nora,
Het was even een goedtje om een lanverbinding te maken hier (alles is wifi), maar het is gelukt.

Ook bedraad geeft ie een ping van 429 en bv. de internet radio klapt er nog steeds uit


Kun je zo verder?

Reputatie 5

Hoi @Nora van Odido 
Dankjewel voor je snelle reactie, fijn.
In antwoord op je vragen; ik heb in de afgelopen weken de powerflip gedaan en alle andere tests doorlopen. Dat is ook gister besproken met Ashley van de klantenservice.

Zij heeft een lijnmeting gedaan bij RiekieMartin en die was okee.

En omdat ik dezelfde problemen heb, is dit topic van ons aangemaakt zodat we de speedtests konden uploaden en de voortgang volgen.

De problemen zitten dus niet in de thuis apparatuur en lijn.

Heb je zo voldoende om na te (laten) gaan of er iets in de wijkcentrale moet worden gereset en/of er nu te weinig bandbreedte is?
 

 



 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @RiekieMartin en @HJHome, ik wil jullie graag verder helpen zodat we hier een onderzoek voor kunnen opstarten! Zijn er ook al speedtesten uitgevoerd met een bekabelde verbinding? Zouden jullie allebei het modem en de Mediaconverter een powerflip willen geven en vervolgens een bekabelde speedtest willen uitvoeren op het moment dat de problemen spelen? In dit topic kan je vinden hoe je een powerflip uitvoert: 

 

De instructies voor de bekabelde speedtest vind je op onze website:

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Reputatie 5

En mochten er nog vragen zijn dan kunnen jullie contact opnemen met mij (de buren zijn aan het werk)

Reputatie 5

Hierbij de speedtest van de buren (beiden hebben een enorm hoge ping: 805 en 660)
 


Kunnen jullie zo iets doen met de wijkcentrale reset of bandbreedte verhogen o.i.d.?

Alvast bedankt

 

Reageer