[Opgelost) Problemen met de vaste verbinding in verschillende steden

  • 19 February 2024
  • 91 reacties
  • 19419 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16

[19-02-2024/10:16] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in meerdere steden. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.

Update 12:00 Er is een monteur op locatie om herstelwerkzaamheden uit te voeren.

Update 14:45 Er is iets misgegaan aan de kant van de netbeheerder en daardoor is een deel van de aansluitingen offline gegaan. We lossen dit zo snel mogelijk op met alle betrokken partijen.

Update 16:15 Er is een netwerkmonteur aangestuurd die op locatie herstelwerkzaamheden gaat uitvoeren net als eerder vanmiddag. De verwachte begintijd ligt in de vroege avond. Excuses voor de langere wachttijd! 

 

Update 18:00 De eerdere problemen met Internet, TV en Vast Bellen zijn verholpen. Mocht je nog geen verbinding hebben, haal dan het modem (en eventueel de Media Converter) minimaal tien seconden van de stroom. Lees hier hoe dat gaat.


This topic has been closed for comments

91 reacties

Daar gaat mijn data, ik vind eigenlijk dat als ik gedwongen word mijn data te gebruiken dat dit door Odido vergoed moet worden.

Completely agree! The servise is already expensive and we’re forced to use the mobile data to work.

 

Reputatie 7
Badge +16

Update 14:45 Er is iets misgegaan aan de kant van de netbeheerder en daardoor is een deel van de aansluitingen offline gegaan. We lossen dit zo snel mogelijk op met alle betrokken partijen.

De kwetsbaarheid van een mijn doorgevoerd ‘smart home’, laat zich nu zien. 

Je geeft je huisdieren te eten van een afstand? 😜

Een smart home is leuk maar je moet er zeker geen kritieke processen mee willen aansturen.

 

Waar haal je die dierenfantasie vandaan?

Reputatie 1

Update 14:45 Er is iets misgegaan aan de kant van de netbeheerder en daardoor is een deel van de aansluitingen offline gegaan. We lossen dit zo snel mogelijk op met alle betrokken partijen.

Zodra de verbinding werkt moet ik mijn modem opnieuw opstarten? 

3845KT Harderwijk  ook geen vast internet meer, wel tv na reset modem.

 

 

1093JG Amsterdam Oost kaput stuk

Reputatie 3

De kwetsbaarheid van een mijn doorgevoerd ‘smart home’, laat zich nu zien. 

Je geeft je huisdieren te eten van een afstand? 😜

Een smart home is leuk maar je moet er zeker geen kritieke processen mee willen aansturen.

 

Waar haal je die dierenfantasie vandaan?

Het is een van de weinige kritieke toepassingen die ik voor IoT kan bedenken. Zelf heb ik thuis o.a. wat smartplugs maar als een lanpje niet aan- of uitgaat is er weinig aan de hand. Je kunt beter geen smart toepassingen gebruiken als het om iets echt belangrijks gaat.

1095CN Amsterdam oost ligt er ook uit 

Reputatie 2

[19-02-2024/10:16] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in meerdere steden. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.

Update 12:00 Er is een monteur op locatie om herstelwerkzaamheden uit te voeren.

Update 14:45 Er is iets misgegaan aan de kant van de netbeheerder en daardoor is een deel van de aansluitingen offline gegaan. We lossen dit zo snel mogelijk op met alle betrokken partijen.

 

Hoelang gaat het nog duren, inmiddels zijn we al 6 uur verder 

Lekker dan. Nu nog op kantoor, maar zo van plan om naar huis te gaan. Alleen wordt mijn appartement deur bediend door een Smart Lock…

Wanneer is dit opgelost? Ik mag toch hopen dat ik zo gewoon mijn huis in kan.

Niels

Wordt er een compensatie berekend? De hele dag vrij weinig kunnen werken hierdoor....

Reputatie 7
Badge +16

Update 16:15 Er is een netwerkmonteur aangestuurd die op locatie herstelwerkzaamheden gaat uitvoeren net als eerder vanmiddag. De verwachte begintijd ligt in de vroege avond. Excuses voor de langere wachttijd! 

Reputatie 2

Wordt er een compensatie berekend? De hele dag vrij weinig kunnen werken hierdoor....

Ik mag hopen van wel want hele dag op mijn eigen mobiele internet gezeten en die is zo op…

Kunnen jullie zorgen dat mobiel internet niet begrensd wordt tot die tijd? Net als anderen is dat ook bij mij sinds een uur na de storing tergend langzaam. Als jullie dit bewust hebben begrensd zijn jullie niet sjiek bezig.

Ik woon in 1093 sz en ik heb geen vaste internet.

Wat moet ik doen?

Reputatie 3

Hehe, ik heb weer internet (Amsterdam).

Reputatie 3

Ik woon in 1093 sz en ik heb geen vaste internet.

Wat moet ik doen?

Dan is dit verhaal niet op jou van toepassing. Dit gaat over vast internet. Misschien zelfs alleen over glasvezel? Dat laatste weet ik niet zeker.

 

Ik heb weer internet! In 1094 Amsterdam

 

1019DV Amsterdam works

Ben ook weer online 1091. 

Thanks voor de updates vandaag Jason! 

Update 16:15 Er is een netwerkmonteur aangestuurd die op locatie herstelwerkzaamheden gaat uitvoeren net als eerder vanmiddag. De verwachte begintijd ligt in de vroege avond. Excuses voor de langere wachttijd! 

I still have no internet :( 1091KD.

I see red globe light on my router zyxtel t-50. Reported it already (https://community.odido.nl/van-bestelling-tot-installatie-496/red-globe-light-on-zyxtel-t-50-362369?postid=1770553#post1770553)

Is that related?

Update 16:15 Er is een netwerkmonteur aangestuurd die op locatie herstelwerkzaamheden gaat uitvoeren net als eerder vanmiddag. De verwachte begintijd ligt in de vroege avond. Excuses voor de langere wachttijd! 

I still have no internet :( 1091KD.

I see red globe light on my router zyxtel t-50. Reported it already (https://community.odido.nl/van-bestelling-tot-installatie-496/red-globe-light-on-zyxtel-t-50-362369?postid=1770553#post1770553)

Is that related?

perhaps restart your router? I’m in 1094 and it works...

Update 16:15 Er is een netwerkmonteur aangestuurd die op locatie herstelwerkzaamheden gaat uitvoeren net als eerder vanmiddag. De verwachte begintijd ligt in de vroege avond. Excuses voor de langere wachttijd! 

I still have no internet :( 1091KD.

I see red globe light on my router zyxtel t-50. Reported it already (https://community.odido.nl/van-bestelling-tot-installatie-496/red-globe-light-on-zyxtel-t-50-362369?postid=1770553#post1770553)

Is that related?

perhaps restart your router? I’m in 1094 and it works...

fixed now, after yet another restart

Update 16:15 Er is een netwerkmonteur aangestuurd die op locatie herstelwerkzaamheden gaat uitvoeren net als eerder vanmiddag. De verwachte begintijd ligt in de vroege avond. Excuses voor de langere wachttijd! 

I still have no internet :( 1091KD.

I see red globe light on my router zyxtel t-50. Reported it already (https://community.odido.nl/van-bestelling-tot-installatie-496/red-globe-light-on-zyxtel-t-50-362369?postid=1770553#post1770553)

Is that related?

perhaps restart your router? I’m in 1094 and it works...

I’ve done everything possible, including default restart and changes of deepswitch.. and it doesn’t work :( red light keeps coming

Perhaps they’re still working on it and reconnecting areas one by one… then I'm afraid you’re just going to have to wait it out..

Reputatie 3

Ik heb geen internet postcode 6605kj