F.A.Q.

Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

  • 22 November 2017
  • 382 reacties
  • 62841 Bekeken
Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

Toon eerste reactie

382 reacties

@Tommie Top! Ben benieuwd.

Reputatie 7

Hey @Dr.Rico,

Ik heb zojuist de incassodatum voor je aangepast! Let wel op dat deze wijziging pas in februari van start gaat. Tot die tijd hanteren we je oude incassodatum. :relaxed:

Beste T-Mobile,

Graag wil ik mijn incassodatum naar de 30ste verplaatsen. Dank u wel!

Best,
Karina

Ik heb een vraag over mijn rekening van november. De rekening is 6 euro hoger dan andere maanden en er worden verrekeningen gemaakt met september en oktober die ik niet begrijp. 

Mijn rekening voor december wordt dan weer 3 euro minder dan normaal. Waar komen deze verschillen vandaan?

Reputatie 2

Hoi Jason, bedankt voor de snelle actie! Gelukkig, dan snappen we allebei niet hoe dit ontstaan is. Ik ga er maar even vanuit dat dit uit een ongelukkige samenloop van omstandigheden voortkwam :wink:.

Dear T-mobile, 

I would like to move my collection date to the 30th. 

Thanks

Gordon

Reputatie 2

Beste T-Mobile,

Ik kreeg vandaag een sms’je dat er nog een factuur open staat, maar deze staat gecrediteerd in een volgende factuur. Komt dit vanzelf goed, of moet T-Mobile nog iets in de administratie doen om dit te voorkomen dat de openstaande factuur extra kosten gaat veroorzaken? (Het gaat over de T-Mobile Thuis service)

Groeten,
Jorik

Hallo T-Mobile,

Ik zou graag mijn incassodatums van onze beide mobiele abonnementen willen omzetten naar de eerste van elke maand. Kan dat? 

Groetjes, 
Céline

Reputatie 7

Hi @Em-v, ik geef je graag meer informatie! Op 03-11-2019 ben je gebruik gaan maken van het nieuwe Uit + Thuis voordeel waarbij je € 5,- korting per maand ontvangt op je internet abonnement. Daarvoor maakte je gebruik van een andere korting, Klantvoordeel. Je betaalt je factuur altijd een maand in het voren en omdat je korting is gewijzigd wordt er daarom een herberekening gemaakt. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust! :slight_smile:

Hi @nodrog352 Can do! If you could send me a private message with your full address, date of birth and the last four digits of your bank account then I will change the collection date for you.

Dank je wel

Reputatie 1

Dag T-mobile, inmiddels staat mijn eerste factuur klaar (thuis glas+tv).

Mijn verwachting was dat er 10 euro verrekend zou worden voor de simkaart die ik aan heb geschaft. Dat is helaas (nog) niet gebeurd. 

Door een paar technische hobbels was ik de eerste dagen aangewezen op mobiel internet via 4G (heb daarvoor een voucher ontvangen). Ik moest echter wel een sim kaartje aanschaffen, maar de 10euro kosten daarvan zouden verrekend worden met de eerste factuur.

Wat moet ik doen om dit alsnog te laten verrekenen?

Beste groet

Hallo,

 

per 27/11 is mijn Thuis abo aangepast naar alleen internet. Er is voor december het volledige oude bedrag geïncasseerd, lijkt me niet de bedoeling. Ik ontvang graag restitutie en de bevestiging dat dit voor de toekomst ook goed geregeld is. 
 

groet Sarinah

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @RickWithCK, dat wil ik graag voor je in orde maken: gaat het om Thuis of Mobiel? Indien het om Mobiel gaat, zet ik jouw vraag door naar mijn collega’s zodat zij het voor je regelen - ik ben namelijk moderator van Thuis! 😊

Dat kan kloppen, 27/11 opgezegt, 1 maand opzeg termijn en de factuur word altijd eerder opgemaakt en je betaald altijd vooruit, je wijziging is pas daarna geweest, er zal dan op de volgende factuur een verrekening plaats vinden van het teveel betaalde bedrag.

Reputatie 2

Hoi @JorikC, ik snap niet waarom de buitengerechtelijke incassokosten bij jou doorberekend worden terwijl de vergoeding allang verwerkt is. Het is verder ook niet interessant of ik dat begrijp, maar wel hoe dit precies tot stand komt. Ik ga dit weer doorgeven aan de specialisten bij onze betalingsafdeling van Thuis. 

De buitengerechtelijke incassokosten à € 15,00 heb ik gecompenseerd. Alle eventuele waarschuwingen en aankondigingen kun je verder volledig negeren. Nogmaals excuses voor het ongemak en sorry dat je zelf weer contact moet opnemen met ons. 

Hoi Jason,

Zojuist weer een herinnering per SMS en e-mail ontvangen dat er nog een factuur open staat. Kan ik die echt volledig negeren? Als het na 3 weken alsnog niet goed in het systeem staat, verwacht ik niet dat het vanzelf goed gaat komen…

Groeten,
Jorik

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @BertV00,

 

Dat is natuurlijk zeker mogelijk, maar wanneer ik jouw profiel open zie ik dat je al in de 3e betaalcyclus zit. Dit houdt in dat jouw maandbedrag altijd rond de 30e van de maand afgeschreven wordt. Kan ik iets anders voor je doen? IK hoor het graag, we zitten altijd voor je klaar! :smile:

Neem effe pauze @Jason met een bak sterke koffie zodat je het weer scherp ziet en geen oude koeien gaat oprakelen, @BertV00 heeft dit in 2018 al gevraagd, die was dan ondertussen allang overgestapt als dat niet geregeld was vorig jaar.

Beste, 

Vanaf 1 november 2019 overgestapt naar T-Mobile en na erg intensief contact met het forum, klantenservice en klachtencompas, eindelijk werkende internet en tv sinds 12 december 2019.

Tijdens dit contact met jullie werden er steeds oplossingen en compensatie beloofd en er zou contact opgenomen worden. 

Tot op heden niks gehoord en vandaag is gewoon de volledige factuur afgeschreven. Wanneer ik bel met de klantenservice kunnen ze niks doen, want dat is een andere afdeling…

Ik zou graag mijn geld terug willen van 1 november tot en met 12 december.

Met vriendelijke groet, 

Patrick van der Vlist 

Reputatie 7

Hey @Patrick_Vlist,

Ik heb zojuist een vergoeding ingediend voor de genoemde periode. Zodra dit bedrag is goedgekeurd, ontvang je gelijk een bevestiging per e-mail. De vergoeding wordt daarna in mindering gebracht op je aankomende factuur. Mocht je nog problemen ervaren dan kun je bij ons altijd terecht!

  1. Hoi ik wil graag de incassodatum wijzigen naar de 25e voor `thuis`

Beste,

Ik heb recent, via Belsimpel, een abonnement afgesloten bij T-mobile, dit is gebeurt rond 30 oktober.

Nu krijg ik een factuur die jullie rond 15-17 november willen incasseren, als het kan, zou het fijn zijn als de incassering rond de 30ste gebeurt, dit komt mij financieel beter uit.

Reputatie 7
Badge +16

 Hoi @Jan Blom,

 

Dat maak ik graag voor je in orde! Stuur mij jouw volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN toe in een privébericht, dan ga ik vervolgens zo snel mogelijk voor je aan de slag. :smile: 

Reputatie 5
Badge

De laatste rekening voor mij was € -59,51 i.v.m. een compensatie.

Er is niks afgeschreven, maar ook die € 59,51 is niet bijgeschreven?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @HereIsTom!

 

Dat klopt helemaal! Wij blijven het bedrag op jouw facturen in mindering brengen totdat het volledige bedrag gecompenseerd is. Een terugboeking op de rekening gebeurt alleen wanneer er niets meer te verrekenen valt, dus bijvoorbeeld wanneer je contract opgezegd is. 

Goedemiddag, 

Ik heb een vraag over mijn facturen over de periode februari-oktober 2019. In deze maanden is het FOX Sports Eredivisie tv-pakket volledig aan mij gefactureerd, terwijl ik gebruik maak van de Klantenvoordeel. Ik kwam hier in november 2019 achter en zag ook dat het pakket toen was uitgeschakeld. Deze actie was niet gebeurd vanuit mij. Wel ben ik overgestapt in begin 2019 naar een ander T-Mobile Thuis pakket.

Ik had in november 2019 contact gehad met een T-Mobile collega, omdat ik graag de kosten van het FOX Sports Eredivisie tv-pakket verrekend wil zien. Hij gaf aan dat te gaan regelen, maar zie dat dit nog steeds niet is gebeurd. 

Kan ik hier nog een terugboeking van verwachten?

Reageer