F.A.Q.

Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

  • 22 November 2017
  • 382 reacties
  • 62847 Bekeken
Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

Toon eerste reactie

382 reacties

Hi @Carl ,

 

Bedankt, ik kan ze nu inderdaad allemaal inzien.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MiJo7114, geen enkel probleem: ik heb de incassodatum voor Thuis aangepast naar rond de 30e van de maand. Dit zal vanaf volgende maand actief worden, dus deze maand (juni) zal de factuur nog op de vorige incassocyclus zitten.

Om dit ook bij Mobiel in gang te zetten, heb ik mijn lieftallige collega’s ingeschakeld. Je wordt spoedig door hen geholpen! 😉

Beste @Tommie 

Dank u wel voor de feedback. Ik heb mijn bevestigingsmail nog even bekeken. Enigste wat ik u kan melden is dat de mail is ontvangen op: 8-10-2022 13.55. Wellicht dat u aan de hand daarvan kan zien wie er aan het werk was. Tevens is het wellicht mogelijk in de ‘archieven' op te zoeken op telefoonnummers? Dan kunt u wellicht zien welke werknemer gebeld is door dit telefoonnummer. Er is gebeld met het nummer van mijn ouders, ivm mijn auditieve beperking. Als laatste is het misschien mogelijk om tot een compromis te komen?

Ik hoor het graag weer van u.

Mvg,
TheMemeMaster

Reputatie 1
Hi,

Ik heb T-Mobile Thuis Internet + Bellen 700Mb. Hiervoor betaalde ik tot 31-12-2018 EUR 42,50 per maand aan vaste kosten. Het viel me laatst op dat ik vanaf 1-1-2019 maandelijks EUR 43,18 aan vaste kosten betaal. Nu is het verschil niet zo groot maar de standaard prijs van EUR 42,50 op de T-Mobile website is blijkbaar nog wel actueel.

Vraag me daarom af waar dit verschil vandaan komt.

Groet,
Martijn
Beste T-Mobile Thuis,

Ik heb mijn abbonement een tijd geleden opgezegd. Nu krijg ik plots een rekening van maarliefst 305 euro gepresenteerd voor het niet terug sturen van de apparatuur.

Ik ben gewend dat er een retour-doos wordt opgestuurd waarmee ik mijn apparatuur kan retourneren. Dat blijkt bij jullie niet het geval. Nu ik me er in verdiep lees ik dat ik iedere geschikte doos hiervoor kan gebruiken.

Hoe nu verder? Kan ik de apparatuur alsnog terugsturen en de automatische incasso laten storneren?

Alvast bedankt. Groet,

Tweerd
Reputatie 1
Goedemorgen,
Ik heb een klacht over mijn factuur. Sinds vorige maand worden kosten voor Fox Sports Eredivisie in rekening gebracht, terwijl dit in mijn abonnement overzicht niet geactiveerd is. Ik heb toen wel een ander zenderpakket aangevraagd, daar lijkt dus iets te zijn misgegaan. Ik hoor graag hoe dit kan worden rechtgezet.
Reputatie 7
@Quivver Ik geef je graag meer informatie! Dit verschil in maandbedrag komt door de inflatiecorrectie die we begin 2019 toe hebben gepast. In dit topic lees je hier alles over.

@TWeerd Oei, ik kan mij voorstellen dat dat even schrikken is! Maar geen zorgen, je kan zeker de apapratuur nog terug sturen. Storneren zou ik je niet adviseren, hierdoor worden namelijk automatisch incassokosten in rekening gebracht. Maar we verrekenen het bedrag gewoon en storten het daarna aan je terug. Vergeet niet om je adres en klantnummer bij de retourzending te vermelden (bijvoorbeeld op een brief in de doos) zodat we weten dat de apparatuur van jou afkomstig is. Stuur mij even een bericht wanneer je de apparatuur verstuurd hebt, dan zorg ik voor de verrekening!

@dirkstr Ik heb meteen met je meegekeken en ik zie dat Fox Sports op 17-06-2019 aan is gezet en op 04-08-2019 weer uit (met een maand opzegtermijn gestopt op 03-09-2019). Dit is de wijziging naar een ander zenderpakket geweest. Je kan je Klantvoordeel inzetten voor elk zenderpakket dat je wil, als je het oude zenderpakket niet meer wil gebruiken dan moet je deze nog wel apart uitzetten, dit gebeurt niet automatisch met het aanpassen van je Klantvoordeel. Ik begrijp dat dit niet helemaal duidelijk was en het is natuurlijk jammer als je een maand voor niets betaald, ik heb daarom de kosten voor Fox Sports zojuist voor je vergoed. 😉 Je factuur voor oktober is inmiddels al opgemaakt dus je zal de verrekening terug zien op je factuur van november!
Reputatie 1
Bedankt voor je reactie Brian. Fijn dat ik vast een deel van de kosten vergoed krijg. Toch begrijp ik niet wat er precies is gebeurd. Na het verlengen van mijn gewone T-mobile abonnement gebeuren er vreemde dingen. Ik heb een mail van 31-5 met een overzicht van mijn aangepaste abonnement, daar staat niks in over fox sports. Dan een mail van 1-6 dat fox sports per 31-5 is uit gezet. Op 3-6 een mail met als onderwerp ‘we hebben een foutje gemaakt’, over een mail die eerder is verstuurd en niet klopte (denk ik, er wordt niet precies uitgelegd wat er fout is gegaan), in ieder geval hoef ik niks te doen. Op 18-6 een mail over het foutje: het is opgelost, ik hoef niks te doen en alles staat weer aan (zonder toelichting wat weer aan staat). Op 4-8 dan een mail van een aanpassing van mn abonnement met nu het international tv pakket.
Ik zie nergens dat ik op 17-6 fox sports heb aangezet maar krijg een dag later een bericht van jullie dat alles weer aan staat zonder verdere uitleg. Het ging mij pas geld kosten op 4-8 wanneer ik een ander pakket aanzet, maar dat is wel dat is dus bijna 2 of 3 (oktober ook al in rekening gebracht) maanden. Ik wil graag alle kosten vergoed krijgen, want een opzegtermijn voor iets wat ik niet heb aangevraagd lijkt me niet van toepassing.
Verder begrijp ik niet dat ik in augustus mijn abonnement van internet 40 naar 50 verhoog en dan op de rekening van september staat dat dit vanaf juli wordt verrekend.
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @AmandaONDR, welkom op de Community! Top dat je het navraagt en ook erg netjes van je. Jouw eerste betaling zal omstreeks 27 oktober geïncasseerd worden en is dan gelijk voor de maanden augustus (vanaf 6 augustus), september en oktober. Houd er rekening mee dat de € 37,50 installatiekosten en € 30,00 activatiekosten er ook op staan en dat daarmee je eerste rekening een stuk hoger zal zijn. Hierna zal je maandbedrag op € 30,00 liggen. 

Neem voor alle informatie omtrent je abonnement een kijkje op jouw eigen My T-Mobile Thuis account. Zo ben je 24/7 up-to-date en kun je ook meteen (bijna) alles wijzigen. Handig toch? 😄

Geniet van jouw abonnement en stay safe! 

Reputatie 7

Hey @MiJo7114,

Dit wil ik voor je mobiele abonnement ook graag in orde brengen. Zou je mij via een privébericht jouw telefoonnummer, geboortedatum, volledige adres en laatste vier cijfers IBAN kunnen sturen? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen!

@Quivver Ik geef je graag meer informatie! Dit verschil in maandbedrag komt door de inflatiecorrectie die we begin 2019 toe hebben gepast. In dit topic lees je hier alles over.

@TWeerd Oei, ik kan mij voorstellen dat dat even schrikken is! Maar geen zorgen, je kan zeker de apapratuur nog terug sturen. Storneren zou ik je niet adviseren, hierdoor worden namelijk automatisch incassokosten in rekening gebracht. Maar we verrekenen het bedrag gewoon en storten het daarna aan je terug. Vergeet niet om je adres en klantnummer bij de retourzending te vermelden (bijvoorbeeld op een brief in de doos) zodat we weten dat de apparatuur van jou afkomstig is. Stuur mij even een bericht wanneer je de apparatuur verstuurd hebt, dan zorg ik voor de verrekening!

@dirkstr Ik heb meteen met je meegekeken en ik zie dat Fox Sports op 17-06-2019 aan is gezet en op 04-08-2019 weer uit (met een maand opzegtermijn gestopt op 03-09-2019). Dit is de wijziging naar een ander zenderpakket geweest. Je kan je Klantvoordeel inzetten voor elk zenderpakket dat je wil, als je het oude zenderpakket niet meer wil gebruiken dan moet je deze nog wel apart uitzetten, dit gebeurt niet automatisch met het aanpassen van je Klantvoordeel. Ik begrijp dat dit niet helemaal duidelijk was en het is natuurlijk jammer als je een maand voor niets betaald, ik heb daarom de kosten voor Fox Sports zojuist voor je vergoed. 😉 Je factuur voor oktober is inmiddels al opgemaakt dus je zal de verrekening terug zien op je factuur van november!


@Brian
Hallo Brian, ik heb vorige week reeds telefonisch contact gehad met Anil van de klantenservice. Hij kon zien dat de apparatuur inmiddels in goede orde was ontvangen door jullie. Derhalve adviseerde hij juist dat ik prima mijn incasso kon laten storneren, dat zou automatisch goed gaan aan jullie kant... Dus niet... Ik heb inmiddels een betalingsherinnering met Incassokosten per e-mail ontvangen. Kun jij zorgen dat dit aan jullie kant wordt vereffent? Bedankt. Groet, Thomas
Beste T-Mobile,

Graag zou ik mijn incassodatum naar rond de 25ste verplaatsen.

Ik hoor graag of dit is verwerkt!

Met vriendelijke groet,

Paulien Luhulima
Reputatie 7
Badge +9

Hi @TheMemeMaster, ik heb het transcript opgezocht en gevonden. Ik heb dit nagevraagd bij de collega waar je mee gesproken hebt. Ik wacht haar antwoord af. Hopelijk kan zij meer duidelijkheid bieden over de gemaakte afspraak.   

Reputatie 7
Hey @dirkstr,

Ik heb je gegevens erbij gepakt! Nu zie ik dat Fox Sports op de factuur van september tweemaal is afgehouden voor de maanden augustus en september. Mijn collega Brian heeft vervolgens een vergoeding ingediend voor de maand augustus voor Fox Sports. Voor de kosten van Fox Sports voor de maand augustus volgt een automatische verrekening. Al deze vergoedingen zie je allemaal netjes terug op je factuur van oktober gespecificeerd staan.

Het ingaan van je snelheidswijziging gaat administratief inderdaad niet helemaal goed! Deze wijziging zou pas zoals je ook al terecht aangeeft vanaf augustus moeten ingaan. Ik dien hier gelijk een vergoeding voor in. 🙂

Hoi @TWeerd,

Ah ja dat is het nadeel met storneren, dan verstuurt ons systeem automatisch een herinnering uit. Maar ik kan me goed voorstellen dat je niet zo'n hoog bedrag kunt in één keer kunt voorschieten. Ik wil je graag een zorg wegnemen en doorgeven dat de vergoeding voor de boete op 1 oktober is verwerkt. Dit bedrag wordt eind deze maand automatisch verrekend met de openstaande boete. Sorry voor het ongemak!
Reputatie 7
Hey @pauli2,

Dit wil ik graag voor je aanpassen. Allereerst wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan ga ik dit vervolgens voor je regelen. 😉

Na meer dan 52 min nog steeds niet door weten te komen bij de klantenservice van T-Mobile Thuis, dus dan maar zo: ik kan de facturen van April, Mei, Juni en December 2020 niet meer inzien.

Zou bijna geneigd zijn om de automatische incasso van december tegen te houden.. Als ik geen factuur krijg valt er ook niks te betalen toch?

Ik ben onlangs overgestapt naar tmobile. Mijn 1e incasso staat gepland voor de 18e. Zou dit veranderd kunnen worden naar einde Vd maand? 

 

Mvg Kelly

Reputatie 7

Hey @kelly-,

Ik heb voor je eigen privacy je 06-nummer weggehaald bij jouw gebruikersnaam. :wink:

De incassodatum pas ik graag voor je aan! Allereerst wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan regel ik dit gelijk voor je. 

Een aantal weken terug (weet niet precies meer wanneer en ben helaas mijn verzendbewijs kwijt) heb ik mijn modem en tv box terug gestuurd. Ik heb dat helaas te laat terug gestuurd. Nu krijg ik alweer een 2e betalingsherinnering van 300 euro. Waarom moet ik alsnog betalen terwijl ik de spullen terug heb gestuurd?

Beste T-mobile,

Graag wil ik mijn incassodatum naar het einde van de maand (30ste) verplaatsen. Ik heb een PM gestuurd met mijn gegevens.

Hartelijk dank,
Peter

 

Ik zou graag de incasso voor tmobilethuis wijzigen naar de 30ste van de maand.

Reputatie 7

Hoi @Gerrit10,

Dat is niet handig! Heb je ook geen bevestiging van ons ontvangen van het retourneren van de spullen? Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Stuur mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan pak ik zo snel mogelijk je gegevens erbij.


Hey @pupupin,

Dit pas ik graag voor je aan. Allereerst wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan regel ik dit voor je. :wink:

Reputatie 7

Hoi @J. Borgdorff ,

Welkom op de Community! Begrijp ik goed dat het hier om een Mobiel abonnement gaat? Dan wil ik je vragen om je vraag nogmaals te stellen in het juiste subforum (deze link is clickable). 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @TheMemeMaster, ik ben nog eens voor je gaan kijken. Echter kon ik hier alleen de doorverbinding terug zien. Normaliter is deze korting alleen voor nieuwe klanten. Uit coulance door miscommunicatie heb ik de korting als nog vergoed. Deze is terug te zien op een volgend factuur. Ik wens je nog een fijne dag! 

In mijn https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen staat dat deze en vorige maand de incasso's zijn mislukt. De bedragen zijn echter wel van mijn rekening afgeschreven op de vermelde datums.

Ik heb geen bericht gehad dat er iets aan de hand zou zijn, maar wil ook niet het risico lopen automatisch afgesloten te worden. Kan de betaalstatus aangepast worden?

Reageer