F.A.Q.

Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

  • 22 November 2017
  • 382 reacties
  • 62847 Bekeken
Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

Toon eerste reactie

382 reacties

Reputatie 7

Hoi @moeftie,

 

Volgens mij is alles al opgelost. Kun je nog eens in My T-Mobile Thuis kijken? :) 

Geachte,

 

Is het mogelijk om de incasso datum te wijzigen naar de 30ste?

 

Beste,

 

Sinds vorige maand (rond 9 okt) maak ik gebruik van T-mobile thuis.

Afgelopen 30 oktober zijn de eerste kosten van de (eerste) factuur afgehouden van de rekening, maar tot op heden is er nog geen enkele rekening/factuur zichtbaar op T-mobile Thuis.

Kan iemand mij hierbij hulp bieden? Het is namelijk niet de bedoeling dat ik moet betalen, maar niet weet of het allemaal wel klopt.

 

Mvg, Lars

Beste,

Graag zou ik de incasso datum wijzigen naar de 30e. Voor zowel "mobiel" als "thuis".

Ik ben sinds deze maand klant bij jullie en heb nu bericht ontvangen dat mijn eerste factuur in mijn T-Mobile Thuis omgeving staat. Ik heb hier nog geen account voor, en wanneer ik deze probeer aan te maken krijg ik de melding ‘Helaas is het met deze gegevens niet mogelijk om je wachtwoord te wijzigen.’ Kunnen jullie mij helpen bij het aanmaken van een account?

 

 

Beste lezer,  graag wil ik mijn incassodatum naar 25e aanpassen. Graag uw reactie

Mijn rekening wordt altijd aan het begin van de maand afgeboekt ipv aan het einde van de maand. Graag wil ik het incassomoment laten wijzigen naar het tweede moment (rond de 25e)

Goedemorgen,

Ik zou graag ons betaalmoment veranderen naar de 30e.

Groet,

Maudy

Ik zou graag mijn incasso datum verplaatsen naar de 30e

ik hoor het graag 

Helaas kan ik mijn T-Mobile Thuis factuur van oktober nog niet zien in My T-Mobile Thuis. Zou deze kunnen worden toegevoegd? Alvast bedankt!

Reputatie 2

T-mobile,

Nu 6 maanden bezig om definitief af te komen van de steeds terugkerende aanmaningen die onterecht door t-mobile gestuurd worden. Het gaat nog steeds om €175,00 waarvan gezegd wordt dat dit in rekening gebracht wordt vanwege een niet geretourneerde tv-box. Alle sinds 2016 in bruikleen geleverde apparatuur zijn in één en dezelfde roze doos bij een postnl inleverpunt aangeboden en naar het antwoordnummer (Schiphol) verzonden. Waarschijnlijk gaat het daar nog steeds niet goed als ik andere berichten op deze community lees.

De afbeeldingen geven duidelijk aan dat het bedrag van €175,00 voldaan is maar toch probeert t-mobile bedragen af te schrijven. Helaas boek ik deze terug aangezien het abonnement sinds juli 2020 beëindigd is en de automatische incasso daarmee gestopt is. De €15,00 die in rekening gebracht worden vanwege incassokosten ga ik niet betalen.

Zorg aub dat deze maandelijkse rompslomp stopt!

 

Het valt mij erg op, als ik al deze vragen en opmerkingen zo terug leest, er veel fouten gemaakt wordt met de vergoedingen. Als oplossing wordt er vaak als oplossing een  verrekening met een toekomstige factuur toegezegd. 
 

div kortingen die niet toegepast worden. Dubbele facturen die afgeschreven worden en als oplossing weer eerst een verrekening. Betaal gewoon het teveel betaalde eerst uit ipv verrekenen. Scheelt een hoop onduidelijkheid bij de mensen. Hoef je ook geen extra uitleg erover te geven. Je praat wel over geld waar vóór gewerkt is en van een ander is. Doelloos is het in beheer van jullie, maar niet van de klant. Die kan er op dat moment niets meer mee. Ook de kosten van een stonering is erg hoog. Kostprijs bereiking is wel hoog uitgevallen daarmee. Ik snap wel als een klant hiervoor kiest zodra een factuur of dienst niet klopt dat men dit terug laat boeken. Later krijgen ze alsnog gelijk en vergoeden jullie dit weer met een verrekening op een volgende factuur. Dat is zo omslachtig allemaal en niet nodig. 
 

laten wij als klanten eens zulke kosten eisen als jullie fouten maken. Of laten we met z’n allen eens bij elke foutieve handeling van een factuur zoals niet verrekende korting het bedrag storneren. Als iedereen dat nou eens gaat doen zal je zien dat de werkwijze echt wel gaat veranderen. 
 

Een nog betere oplossing zou zijn, factuur aanmaken en een akkoord krijgen van de klant voordat deze geïncasseerd wordt ipv gelijk maar incasseren. Zo krijgt de klant de mogelijkheid om de factuur eerst te controleren voordat er overgegaan wordt op incasseren van de rekening bij de klant. Heel simpel om uit te voeren. Scheelt veel terugwerkende bedragen terug te storten. Klanten zijn het eens met de afschrijvingen en vooraf kunnen al problemen en correcties toegepast worden voordat de facturen betaald worden. 
 

Dit is uw aankomende factuur. Dit zijn de details/kosten. Gaat u hiermee akkoord? zo ja vink voor akkoord aan en wij gaan dan pad over tot incasso. Gaat u niet akkoord wat is er dan mis? Oh, u heeft gelijk wij gaan het direct aanpassen. Nu wel goed? Mooi gaan we het nu wel incasseren. 
 

zo moeilijk is dat toch niet?

Goedemiddag,

 

vandaag is er een bedrag eraf gehaald van mijn rekening, alleen ik wil het terugboeken omdat ik het dringend nodig heb voor een andere betaling. Hoe moet ik dat doen en is het mogelijk?

 

 

 

 

Hallo,

Ik kan in mijn rekeningen overzicht de factuur van oktober niet vinden (september en november staan er wel in). Kunnen jullie die toevoegen? Alvast bedankt!

 

Beste, 

Graag wil ik mijn incassodatum wijzigen naar de 30ste.

Groet, Samantha

Reputatie 7

Hi @RonHe, als het goed is, is de factuur nu zichtbaar in My Thuis. :slight_smile:  

Halllooooo,

 

Woensdag 23 oktober heb ik mijn Thuis Internet-abonnement aangepast van 50 naar 100. Ik heb Klantvoordeel en in de bevestigingsmail van de aanpassing staat dat het bedrag op € 28 zou worden. In in mijn factuur van november zie ik een hoger bedrag. Hier staat ook dat ik in september al het 100 abonnement zou hebben maar dat klopt dus niet.

 

Kan iemand vertellen hoe en wat? Alvast dank!

Reputatie 4

Waarom heeft T-Mobile deze maand de incasso niet uitgevoerd bij mij?

Nieuwe snelheid tegen een lager bedrag maar niets betalen lijkt mij niet de bedoeling.

Als ik inlog zie eerst dat alles betaald is maar bij de rekeningen dus niet.

Normaal zie ik in mijn bank app de incasso al een paar dagen van te voren staan, nu niets.

Wat nu?

Reputatie 2

Goedemorgen @JorikC, de SMS is ontstaan doordat de factuur waarop de buitengerechtelijke incassokosten verrekend worden pas officieel op 27 november gefactureerd wordt, tot die tijd staat technisch gezien het bedrag nog open. Dit kun je absoluut negeren, beloofd! Geniet van jouw weekend en stay safe! 

Hoi Jason,

Dit heeft geen haast (denk ik), dus geniet van je vakantie. 

Het leek allemaal goed te gaan, totdat ik zojuist wéér een incasso-verzoek ontving voor €15 van T-Mobile Thuis, uiteraard heb ik die niet geaccepteerd. In mijn account staat er wel een regel voor een factuur van €15, maar nog geen PDF, dus het is me niet helemaal duidelijk waarom er weer iets onterechts geïncasseerd zou moeten worden… Helaas is het einde dus na ruim 6 maanden nog steeds niet in zicht. Als jullie akkoord zijn, dat alles netjes afgehandeld is, kunnen jullie mijn T-Mobile Thuis account dan niet verwijderen of mijn bankgegevens leegmaken, zodat het niet per ongeluk weer mis kan gaan?

Groet,
Jorik

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @gerritschouten1983, je leest dan natuurlijk ook alleen de dingen die fout gaan op een Community, zeer zelden kom je te weten hoeveel er goed gaat, maar absoluut een terecht punt van kritiek! 👍

Wat betreft jouw idee: er wordt bij voorbaat, zodra het contract getekend is, al akkoord gegaan met de automatische incasso, maar ik snap je punt. Het is voor een provider echter niet mogelijk om elke klant een e-mail/brief te sturen met de vraag akkoord te gaan met wat er gefactureerd wordt. Daar zitten onnoembaar veel haken en ogen aan. Ik zal ze in het kort samenvatten:

  1. Niet iedereen leest tijdig de e-mail waardoor er problemen ontstaan.
  2. Dat wordt voor zowel provider als gebruiker een administratieve rompslomp.
  3. Als een inbox niet meer gebruikt wordt, ontvangt die persoon geen enkele e-mail (dat is nu dan natuurlijk ook al het geval, maar belangrijk om in ogenschouw te nemen).
  4. Niet iedereen gaat op dezelfde oprechte manier om met dit voorstel (alles afwijzen omdat men het er niet mee eens is).
  5. Dit lost in feite weinig op omdat er nog steeds fouten gemaakt kunnen worden en die nadien pas aangepast worden.
  6. Wanneer je dit uitvoert, leg je als provider de verantwoordelijkheid bij de klant om na te gaan of de kosten kloppen. 

Ik wil je bedanken voor je feedback en voorstel, het is evident dat er nog steeds fouten worden gemaakt die achteraf gezien op een meer logische en klantvriendelijke wijze aangepakt hadden moeten worden. Fouten maken is menselijk, maar wat je terecht opmerkt: het gaat wel om het geld van de gebruiker en daarmee moet simpelweg niet laconiek omgegaan worden.

Reputatie 1

Waarom heeft T-Mobile deze maand de incasso niet uitgevoerd bij mij?

Nieuwe snelheid tegen een lager bedrag maar niets betalen lijkt mij niet de bedoeling.

Als ik inlog zie eerst dat alles betaald is maar bij de rekeningen dus niet.

Normaal zie ik in mijn bank app de incasso al een paar dagen van te voren staan, nu niets.

Wat nu?

Same here. Net gebeld maar konden geen goed antwoord geven. Advies is om geduld te hebben/. Ik vermoed dat er door de vele wijzigingen naar de nieuwe abonnementsvorm wat vertraging is ontstaan...

Reputatie 7
Badge +7

Mislukte incasso. 

 

Heb het ook nog via een ander nummer nagevraagd. Dit is inderdaad een bekend probleem. Het advies, kijk volgende week nogmaals in je account en als het goed is moet de melding verdwenen zijn. Indien dit niet het geval is, neem contact op met T-Mobile Thuis. 


Kijk net in mijn T-Mobile Thuis account en de melding is weg. Nu netjes verwerkt.:wink:

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Sam1986,

Komt voor de bakker! Houd er graag rekening mee dat deze verandering pas volgende maand in zal gaan. Daarna regelen wij dit elke keer rond de 30ste van de maand. Hele mooie zondag nog gewenst! :smile:

Netjes een creditfactuur gekregen na opzegging bedrag a €17 zou rond de 21e nov worden teruggestort....bedoelen ze soms 21 december of 21 januari 😅😉?

Volgens mijn persoonlijke site gegevens heb ik de laaste 6 maanden of zo niet betaald. Gechecked bij mijn bank en ik zie dat het wel allemaal voldaan is. Te vroeg geincasseerd, of geprobeerd te incasseren. Ik wil mijn incasso datum veranderen naar de 30ste.

Reageer