F.A.Q.

Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

  • 22 November 2017
  • 382 reacties
  • 62805 Bekeken
Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

Toon eerste reactie

382 reacties

Beste T-mobile,

Graag wil ik mijn incassodatum naar de 30ste verplaatsen.

Groet,
Michael
Reputatie 7
Hi @Tara19, geen zorgen, naast het omwisselen van de TV Box is er niets veranderd aan je abonnement dus je zou de korting gewoon moeten ontvangen. Houd je factuur van augustus even in de gaten, mocht het dan niet rechtgetrokken zijn dan kan ik het verschil eventueel handmatig voor je vergoeden! Ik zie dat het inmiddels gelukt is met het activeren van het Klantvoordeel, als je nog andere vragen hebt stel ze dan gerust!
Beste,

Op mijn factuur van juli staat een verrekening van juni. Echter wordt hier van 19 juni t/m 31 juni van de Interactive TVBox me hdrecorder de verrekening van de korting niet meegenomen waardoor ik meer moet betalen.

Factuur juni:


Verrekening op factuur juli:



Het betreft maar € 2,00 maar zie dit wel graag gecorrigeerd.
Eerst krijgen we een interactive TVBox die niet is leeggehaald en waar de harddisk van kapot was en meer mankementen vertoonde waar jullie op afstand ook niet mee konden. Na twee weken en een extra telefoontje eindelijk een nieuwe ontvangen.
Nu klopt de rekening niet en daarnaast missen wij ook al kortingen bij onze net ingegaan mobiele abonnementen.

Met vriendelijke groet,
Saskia
Reputatie 7
Hi @happymonicaa, ik geef je graag meer duidelijkheid! Door het onverwacht succes van de Overstapweken is het op het moment erg druk waardoor het wat langer kan duren voordat er een monteur beschikbaar is. Ik zie dat het hier gaat om een DSL aansluiting maar dat er geen aansluitpunt (ISRA-punt) meer aanwezig is? Als je een foto zou kunnen maken van de huidige situatie dan kunnen we de monteur van Guidion mogelijk overslaan en direct de netbeheerder inschakelen om een nieuw aansluitpunt te plaatsen. Ik zou je overigens met klem afraden om bedragen te storneren, hierdoor worden er namelijk administratiekosten in rekening gebracht. Na het herstellen van het aansluitpunt kunnen we kosten voor de periode waarin je geen gebruik hebt kunnen maken van je abonnement vergoeden.

Om het beeld even compleet te maken: Er zou een aansluitpunt aanwezig moeten zijn op jouw adres. Op het moment dat dit niet het geval is dan is deze onrechtmatig verwijderd (door bijvoorbeeld een vorige bewoner). Dit kunnen wij van te voren niet zien (het aansluitpunt mag namelijk niet zomaar verwijderd worden, dit moet gebeuren door de netbeheerder). In dit geval duurt het wat langer voordat we je aan kunnen sluiten omdat het aansluitpunt eerst hersteld moet worden. Uiteraard doen we ons uiterste best om dit zo snel mogelijk voor je in orde te maken!
Hoi

Nogmaals een bericht vanuit Breda. Vandaag mijn rekening laten terug boeken. Wil eerst graag goede afspraken maken die ook nagekomen gaan worden. Heb al een paar keer gemaild naar hier dat de monteur bij ons heeft afgezegd en ik kan een nieuwe afspraak krijgen voor over een aantal weken????
Ook diversen keren gebeld hoe het nu verder moet omdat wij al geen vaste telefoon meer hebben want die hebben jullie al omgezet naar jullie maar ook daar kan ik geen gebruik van maken wat erg onhandig voor ons.

Graag een reactie en anders graag een retour opdracht van het pakket wat hier staat te verstoffen.

Fam Bensch
Reputatie 7
Hey @r4009,
Ik heb je verzoek zojuist verwerkt! Nu is het wel zo dat de verwerking enige tijd vergt. Vanaf augustus start je factuurdatum rond de 25e.😄

Hoi @Glassertje,
Het is momenteel bijzonder druk bij ons, excuses voor het vertraagde antwoord! Zodra de rust is wedergekeerd, zul je niet meer zo lang op een antwoord hoeven te wachten.😋 Ik heb bij deze je factuurdatum aangepast naar de 30e. Deze wijziging gaat in op de factuur van augustus. In juli incasseren we nog wél rond de 20e, ik hoop dat dat geen problemen voor je gaat opleveren!

Hey @mennovoerman,
Goed dat je aan de bel trekt! Je hebt recht op die € 20,- korting voor de eerste 6 maanden, maar blijkbaar wordt de korting niet meegenomen in ons systeem. Ik heb dit zojuist gemeld bij de desbetreffende afdeling. We gaan dit voor je wijzigen!
Ik heb gister mijn T-Mobile Thuis contract mee laten verhuizen naar mijn nieuwe adres. Ik zou hiervoor een nieuw contract afsluiten. Het contract waar ik telefonisch mee heb ingestemd was een alles in 1 contract voor totaal 45.50€ per maand. Op dit bedrag zou ik de eerste 6 maanden 20 euro korting krijgen. Ik heb vandaag echter een mailtje ontvangen met de bevestiging van mijn nieuwe contract waar deze 20 euro korting niet in is meegenomen. Hoe zit dat? En word dit nog veranderd?
Reputatie 6
@Brian of een andere vriendelijke moderator, wordt dit topic niet bijgehouden? Snap best dat er niet meteen gereageerd wordt, maar 5 dagen? 😜

Edit: Ik heb even door het topic gescrold en gezien dat er ook zijn met 12 dagen, dus misschien iets beter moeten kijken? 🤣
Reputatie 6
Een hele goede avond,

Zou het mogelijk zijn om mijn incassodatum te veranderen naar rond de 30e van de maand? Jullie incasseren nu voor de 20e en gezien ik in de ziektewet zit heb ik niet echt een spaarpot meer. Het zou zeer gewaardeerd worden en in ieder geval een zorg minder.

Met vriendelijke groet,

Richard
Beste T-Mobile,

Is het mogelijk dat de incassodatum van rond de 20ste van de maand wordt aangepast naar rond de 25ste van de maand?

Alvast bedankt.

Robert
Reputatie 7
Hey @Kushtrimb,

Ik wil dit graag voor je oplossen! Daarvoor wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan zoek ik het voor je uit!
Hoi @Sander,

De winkelmedewerker heeft op basis van de actie die er toen was aangegeven dat er geen activatiekosten waren. Ik heb destijds samen met hem meegekeken op de website en daar stond het vermeld.
Ik heb geen bevestiging gekregen van het contract in mijn mail en op het printbonnetje staat verder ook niks vermeld.
Lijkt mij een beetje vreemd als ik naar de winkel moet om het na te gaan vragen. Ik word namelijk vanuit de klantenservice pagina doorverwezen naar het forum en een telefoonnummer van de klantenservice is ook nergens te vinden.

Met vriendelijke groet,
Kushtrim
Reputatie 7
Hi @Kushtrimb,

Ik weet niet of er een actie was met activatiekosten in die maand. Op basis waarvan heeft de winkelmedewerker aangegeven dat hij die kosten kon verwijderen? Ik help graag hierbij, maar heb weinig opties. Zou je voor mij in de winkel kunnen navragen hoe het zit. Zij kunnen het beste inschatten wat er is gebeurt én wat er nu mogelijk is.
Reputatie 7
Hoi @Glassertje,

Ik denk dat ik je kan geruststellen! Je betaalt bij ons voor de huidige/lopende maand. Je betaalt dus eind juni voor de maand juni. De allereerste rekening kan wat hoger zijn. Dat leggen we in deze video uit: [Video] Rekening anders dan verwacht.

In juli krijg je de rekening van juli - één maand dus. Ik hoop dat ik het zo heb kunnen verduidelijken!
Beste T-mobile,

Ik heb in april 2019 T-mobile thuis aangevraagd in the T-mobile winkel. Er is mij toen verteld dat ik bij TV, internet en telefonie een korting kreeg op het maandbedrag en geen activatiekosten hoefde te betalen.
Omdat er bij mij thuis nog geen glasvezel was aangelegd heb ik pas sinds eind mei het T-mobile thuis pakket in gebruik. Heel blij mee overigens, maar op de factuur wordt wel de korting verrekend maar de activatiekosten moet ik nog steeds betalen.
Dit klopt niet aangezien mij verteld is dat dit voor mij niet van toepassing was in april.

Kunnen jullie mij uitleggen waarom ik de activatiekosten alsnog moet betalen?

Met vriendelijke groet,

Kushtrim Bislimi
Reputatie 6
@Brian Ik heb inmiddels mijn eerste rekening gezien. Hierop staan echter de abonnementskosten voor mei en juni, maar juli ontbreekt. Gezien je bij jullie vooruit betaald, kun je die er dan nog bij zetten, zodat het meteen klopt, ipv dat ik volgende maand weer voor 2 maanden krijg? Je zou me er een groot plezier mee doen.
Reputatie 6
Ik hoorde gisteren van de klantenservice toen ik belde wanneer ik mijn rekening kon verwachten, dat dit pas eind juni zal zijn. Dus dan krijg ik een rekening van 8 maart (dacht ik) tot eind juni. Kan ik die rekening niet eerder krijgen? Aangezien ik op het moment op het minimum zit en het geld de deur uit vliegt, ben ik bang in de problemen te komen.
Reputatie 7
Hi @ef.dw, ik heb het meteen voor je nagekeken en geen zorgen, de betaling is binnen! De herinnering heeft de betaling vermoed ik gekruisd maar inmiddels is het helemaal gelukt 🙂
Ik heb op 10-5 mijn eerste factuur handmatig overgemaakt met mijn klantnummer in de omschrijving zoals aangegeven. Ik heb vandaag 23-5 echter een bericht gekregen dat de factuur niet betaald is. Hoe kan dit?
Reputatie 7
Hi @BBo, excuses, bij nadere inspectie blijkt er geen verrekening nodig. Op de factuur van maart staat er in eerste oogopslag de periode 1 tm 31 maart maar als je de specificatie bekijkt dan zijn dit alleen de kosten voor de periode 1 tm 10 maart. Op de factuur van april worden dan de overige kosten voor maart (11 tm 31 maart) én april in rekening gebracht. Je hebt dus niets dubbel betaald maar de betaling voor maart is verdeeld over twee facturen. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!
Reputatie 1
@BBo Ik heb meteen met je meegekeken en geen zorgen, dit komt daar de wijziging van je abbonnement (de verlenging). Op je factuur van volgende maand wordt het bedrag dat 'te veel' in rekening is gebracht automatisch verrekend. Je factuur van mei zal dus een stuk lager uitvallen!

@JohnVanes Inflatiecorrectie is iets wat elk jaar terug komt bij meerdere contracten die je afneemt, niet alleen mobiel of vast internet maar bijvoorbeeld ook je huur of je treinkaartje en dit gebeurt al jaren. Radar of Kassa kunnen je daar ongetwijfeld meer over vertellen ;)

Hallo Brian,

ik (BBo) ze dat de creditering voor het dubbel factureren ondanks jouw toezegging niet is doorgevoerd op de nieuwe factuur. Gaarne alsnog een creditering toepassen. Mvg, Bert
Top @Brian dankje!
Reputatie 7
Hi @MH12, op het moment dat je lijn "actief" wordt start de facturatie automatisch, maar geen zorgen, ik heb de abonnementskosten van 04-04 tot en met 10-05 zojuist voor je vergoed! Dit wordt verrekend met je factuur van volgende maand en het overgebleven bedrag maken we daarna naar je over. Volgende maand ontvang je dus een bedrag van ons! 😉
Hoi,

Ik heb sinds 4 april een internet thuis abonnement, maar ik heb sinds vandaag pas internet, omdat er iets mis was met mijn KPN aansluiting. Alle reparaties en het voltooien van de aansluiting heeft dus meer dan een maand gekost.

Nu zie ik echter op mijn eerste rekening kosten voor de maand april en ook voor het begin van de maand mei. Vreemd, want ik gebruik dus pas sinds vandaag internet omdat het eerder simpelweg niet kon. Ik neem aan dat dit een fout op de factuur is, maar ik heb wel automatisch incasso aan staan en hoop dat er binnenkort dus niet zo'n hoog bedrag afgeschreven wordt. 😅

Hoe moet ik nu verder?

Met vriendelijke groet,
Maarten
Reputatie 7
Hi @Snater83, klopt helemaal, de verhoging in januari is inderdaad inflatiecorrectie. Elk jaar stijgen de prijzen in Nederland, dit geldt ook voor ons als T-Mobile. Deze stijging is jaarlijks van toepassing op bestaande abonnementen en vast lasten omdat ze anders scheef gaan lopen met de daadwerkelijke kosten. Een nieuwe abonnement is nog niet gestart en daarom hoeft hier geen correctie op toegepast te worden.

Reageer