F.A.Q.

Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

  • 22 November 2017
  • 382 reacties
  • 62847 Bekeken
Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

Toon eerste reactie

382 reacties

 

Ik zou graag de incasso voor tmobilethuis wijzigen naar de 30ste van de maand.

Beste T-mobile,

Graag wil ik mijn incassodatum naar het einde van de maand (30ste) verplaatsen. Ik heb een PM gestuurd met mijn gegevens.

Hartelijk dank,
Peter

Een aantal weken terug (weet niet precies meer wanneer en ben helaas mijn verzendbewijs kwijt) heb ik mijn modem en tv box terug gestuurd. Ik heb dat helaas te laat terug gestuurd. Nu krijg ik alweer een 2e betalingsherinnering van 300 euro. Waarom moet ik alsnog betalen terwijl ik de spullen terug heb gestuurd?

Reputatie 7

Hey @kelly-,

Ik heb voor je eigen privacy je 06-nummer weggehaald bij jouw gebruikersnaam. :wink:

De incassodatum pas ik graag voor je aan! Allereerst wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan regel ik dit gelijk voor je. 

Reputatie 1

Piotr, bedankt voor je reactie. Het gedoe met fox sports is inderdaad opgelost zie ik. Wat er is misgegaan is me niet duidelijk, maar bedankt voor het rechtzetten. Hoop dat het niet nog eens gebeurt. Voor de vergoeding voor de snelheidswijziging zal ik de factuur voor november nog even afwachten, heb er een mail over gekregen dus zal wel goed komen.

Hey @dirkstr,

Ik heb je gegevens erbij gepakt! Nu zie ik dat Fox Sports op de factuur van september tweemaal is afgehouden voor de maanden augustus en september. Mijn collega Brian heeft vervolgens een vergoeding ingediend voor de maand augustus voor Fox Sports. Voor de kosten van Fox Sports voor de maand augustus volgt een automatische verrekening. Al deze vergoedingen zie je allemaal netjes terug op je factuur van oktober gespecificeerd staan. 

Het ingaan van je snelheidswijziging gaat administratief inderdaad niet helemaal goed! Deze wijziging zou pas zoals je ook al terecht aangeeft vanaf augustus moeten ingaan. Ik dien hier gelijk een vergoeding voor in. 🙂

Ik ben onlangs overgestapt naar tmobile. Mijn 1e incasso staat gepland voor de 18e. Zou dit veranderd kunnen worden naar einde Vd maand? 

 

Mvg Kelly

Reputatie 7
Hey @pauli2,

Dit wil ik graag voor je aanpassen. Allereerst wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan ga ik dit vervolgens voor je regelen. 😉
Reputatie 7
Hey @dirkstr,

Ik heb je gegevens erbij gepakt! Nu zie ik dat Fox Sports op de factuur van september tweemaal is afgehouden voor de maanden augustus en september. Mijn collega Brian heeft vervolgens een vergoeding ingediend voor de maand augustus voor Fox Sports. Voor de kosten van Fox Sports voor de maand augustus volgt een automatische verrekening. Al deze vergoedingen zie je allemaal netjes terug op je factuur van oktober gespecificeerd staan.

Het ingaan van je snelheidswijziging gaat administratief inderdaad niet helemaal goed! Deze wijziging zou pas zoals je ook al terecht aangeeft vanaf augustus moeten ingaan. Ik dien hier gelijk een vergoeding voor in. 🙂

Hoi @TWeerd,

Ah ja dat is het nadeel met storneren, dan verstuurt ons systeem automatisch een herinnering uit. Maar ik kan me goed voorstellen dat je niet zo'n hoog bedrag kunt in één keer kunt voorschieten. Ik wil je graag een zorg wegnemen en doorgeven dat de vergoeding voor de boete op 1 oktober is verwerkt. Dit bedrag wordt eind deze maand automatisch verrekend met de openstaande boete. Sorry voor het ongemak!
Beste T-Mobile,

Graag zou ik mijn incassodatum naar rond de 25ste verplaatsen.

Ik hoor graag of dit is verwerkt!

Met vriendelijke groet,

Paulien Luhulima
@Quivver Ik geef je graag meer informatie! Dit verschil in maandbedrag komt door de inflatiecorrectie die we begin 2019 toe hebben gepast. In dit topic lees je hier alles over.

@TWeerd Oei, ik kan mij voorstellen dat dat even schrikken is! Maar geen zorgen, je kan zeker de apapratuur nog terug sturen. Storneren zou ik je niet adviseren, hierdoor worden namelijk automatisch incassokosten in rekening gebracht. Maar we verrekenen het bedrag gewoon en storten het daarna aan je terug. Vergeet niet om je adres en klantnummer bij de retourzending te vermelden (bijvoorbeeld op een brief in de doos) zodat we weten dat de apparatuur van jou afkomstig is. Stuur mij even een bericht wanneer je de apparatuur verstuurd hebt, dan zorg ik voor de verrekening!

@dirkstr Ik heb meteen met je meegekeken en ik zie dat Fox Sports op 17-06-2019 aan is gezet en op 04-08-2019 weer uit (met een maand opzegtermijn gestopt op 03-09-2019). Dit is de wijziging naar een ander zenderpakket geweest. Je kan je Klantvoordeel inzetten voor elk zenderpakket dat je wil, als je het oude zenderpakket niet meer wil gebruiken dan moet je deze nog wel apart uitzetten, dit gebeurt niet automatisch met het aanpassen van je Klantvoordeel. Ik begrijp dat dit niet helemaal duidelijk was en het is natuurlijk jammer als je een maand voor niets betaald, ik heb daarom de kosten voor Fox Sports zojuist voor je vergoed. 😉 Je factuur voor oktober is inmiddels al opgemaakt dus je zal de verrekening terug zien op je factuur van november!


@Brian
Hallo Brian, ik heb vorige week reeds telefonisch contact gehad met Anil van de klantenservice. Hij kon zien dat de apparatuur inmiddels in goede orde was ontvangen door jullie. Derhalve adviseerde hij juist dat ik prima mijn incasso kon laten storneren, dat zou automatisch goed gaan aan jullie kant... Dus niet... Ik heb inmiddels een betalingsherinnering met Incassokosten per e-mail ontvangen. Kun jij zorgen dat dit aan jullie kant wordt vereffent? Bedankt. Groet, Thomas
Reputatie 1
Bedankt voor je reactie Brian. Fijn dat ik vast een deel van de kosten vergoed krijg. Toch begrijp ik niet wat er precies is gebeurd. Na het verlengen van mijn gewone T-mobile abonnement gebeuren er vreemde dingen. Ik heb een mail van 31-5 met een overzicht van mijn aangepaste abonnement, daar staat niks in over fox sports. Dan een mail van 1-6 dat fox sports per 31-5 is uit gezet. Op 3-6 een mail met als onderwerp ‘we hebben een foutje gemaakt’, over een mail die eerder is verstuurd en niet klopte (denk ik, er wordt niet precies uitgelegd wat er fout is gegaan), in ieder geval hoef ik niks te doen. Op 18-6 een mail over het foutje: het is opgelost, ik hoef niks te doen en alles staat weer aan (zonder toelichting wat weer aan staat). Op 4-8 dan een mail van een aanpassing van mn abonnement met nu het international tv pakket.
Ik zie nergens dat ik op 17-6 fox sports heb aangezet maar krijg een dag later een bericht van jullie dat alles weer aan staat zonder verdere uitleg. Het ging mij pas geld kosten op 4-8 wanneer ik een ander pakket aanzet, maar dat is wel dat is dus bijna 2 of 3 (oktober ook al in rekening gebracht) maanden. Ik wil graag alle kosten vergoed krijgen, want een opzegtermijn voor iets wat ik niet heb aangevraagd lijkt me niet van toepassing.
Verder begrijp ik niet dat ik in augustus mijn abonnement van internet 40 naar 50 verhoog en dan op de rekening van september staat dat dit vanaf juli wordt verrekend.
Reputatie 7
@Quivver Ik geef je graag meer informatie! Dit verschil in maandbedrag komt door de inflatiecorrectie die we begin 2019 toe hebben gepast. In dit topic lees je hier alles over.

@TWeerd Oei, ik kan mij voorstellen dat dat even schrikken is! Maar geen zorgen, je kan zeker de apapratuur nog terug sturen. Storneren zou ik je niet adviseren, hierdoor worden namelijk automatisch incassokosten in rekening gebracht. Maar we verrekenen het bedrag gewoon en storten het daarna aan je terug. Vergeet niet om je adres en klantnummer bij de retourzending te vermelden (bijvoorbeeld op een brief in de doos) zodat we weten dat de apparatuur van jou afkomstig is. Stuur mij even een bericht wanneer je de apparatuur verstuurd hebt, dan zorg ik voor de verrekening!

@dirkstr Ik heb meteen met je meegekeken en ik zie dat Fox Sports op 17-06-2019 aan is gezet en op 04-08-2019 weer uit (met een maand opzegtermijn gestopt op 03-09-2019). Dit is de wijziging naar een ander zenderpakket geweest. Je kan je Klantvoordeel inzetten voor elk zenderpakket dat je wil, als je het oude zenderpakket niet meer wil gebruiken dan moet je deze nog wel apart uitzetten, dit gebeurt niet automatisch met het aanpassen van je Klantvoordeel. Ik begrijp dat dit niet helemaal duidelijk was en het is natuurlijk jammer als je een maand voor niets betaald, ik heb daarom de kosten voor Fox Sports zojuist voor je vergoed. 😉 Je factuur voor oktober is inmiddels al opgemaakt dus je zal de verrekening terug zien op je factuur van november!
Reputatie 1
Goedemorgen,
Ik heb een klacht over mijn factuur. Sinds vorige maand worden kosten voor Fox Sports Eredivisie in rekening gebracht, terwijl dit in mijn abonnement overzicht niet geactiveerd is. Ik heb toen wel een ander zenderpakket aangevraagd, daar lijkt dus iets te zijn misgegaan. Ik hoor graag hoe dit kan worden rechtgezet.
Beste T-Mobile Thuis,

Ik heb mijn abbonement een tijd geleden opgezegd. Nu krijg ik plots een rekening van maarliefst 305 euro gepresenteerd voor het niet terug sturen van de apparatuur.

Ik ben gewend dat er een retour-doos wordt opgestuurd waarmee ik mijn apparatuur kan retourneren. Dat blijkt bij jullie niet het geval. Nu ik me er in verdiep lees ik dat ik iedere geschikte doos hiervoor kan gebruiken.

Hoe nu verder? Kan ik de apparatuur alsnog terugsturen en de automatische incasso laten storneren?

Alvast bedankt. Groet,

Tweerd
Reputatie 1
Hi,

Ik heb T-Mobile Thuis Internet + Bellen 700Mb. Hiervoor betaalde ik tot 31-12-2018 EUR 42,50 per maand aan vaste kosten. Het viel me laatst op dat ik vanaf 1-1-2019 maandelijks EUR 43,18 aan vaste kosten betaal. Nu is het verschil niet zo groot maar de standaard prijs van EUR 42,50 op de T-Mobile website is blijkbaar nog wel actueel.

Vraag me daarom af waar dit verschil vandaan komt.

Groet,
Martijn
Reputatie 7
Hi @Ecnirp, excuses voor de late reactie, ik zie dat mijn collega Piotr het twee dagen geleden voor je aan heeft gepast!

@Amaliah Ik geef je graag meer duidelijkheid! Vanwege jouw verhuizing is het nieuwe contract ingegaan op je nieuwe adres. Omdat je contract halvewege julie is gestart ontvang je nu een factuur voor de halve maand van juli en augstus. Meer informatie vind je in dit topic onder het kopje ' Waarom is mijn eerste rekening hoger?'. Je kan deze factuur dus zien als de eerste rekening van je nieuwe adres.

@Marjanne049 Daar help ik graag mee. Begrijp ik het goed dat het dan gaat om het overzicht van je Thuis abonnement? Het klopt dat je hiervoor niet in kan loggen via je 06-nummer maar dit kan wel via je e-mailadres met deze link. Mocht je je wachtwoord niet weten maak dan gebruik van de ' ik ben mijn wachtwoord vergeten' knop.
Ik wil graag een overzicht van mijn abonnement en kosten. Echter het inloggen lukt niet. Mijn mobiele nummer herkennen jullie niet. Dat kan want w.s staat deze op het nummer van mijn ex-man. Wel ontvang ik een sms van jullie. Groet Marjanne
Reputatie 1
Ik heb een vraag. Er is bij mij voor 2 maanden geincasseerd terwijl het factuur voor de maand Juli vorige maand geincasseerd is. Hoe is dit mogelijk want mijn rekening is nou 2x zo duur
Reputatie 3
@Piotr Ik heb via Twitter contact met jou gehad over het aanpassen van de incassodatum. Deze wil ik graag verplaatsen naar de 30e van de maand, en jij zou dat ook orde maken.
Ik heb echter nog geen terugkoppeling gehad of dit ook gelukt is.
Kan jij hierover een bevestiging geven?
Alvast bedankt!
Reputatie 4
Hi @Eline002, goede vraag! Ik heb hier gelukkig een logische verklaring voor. Omdat jouw tv en telefonie zijn verwijderd per halverwege de maand, worden deze wel nog automatisch volledig in rekening gebracht op de factuur van augustus. Geen zorgen! Het bedrag wat je hier teveel betaald, zal uiteindelijk verrekend worden op de volgende factuur. Dit krijg je dus gewoon van ons terug! 😄
Hallo! Kan iemand mij vertellen waarom mijn maandbedrag deze maand hoger is dan verwacht?
De kortingsperiode van zes maanden is per 15/8 afgelopen en ook op tijd stopgezet, toch betaal ik meer dan ik had verwacht deze maand. Waarom moet ik nog steeds voor TV en bellen betalen als ik dit op tijd heb stopgezet?
Reputatie 7
Hi @gerardklinge, helemaal goed, ik heb de incassodatum voor je aangepast naar de 30ste. Het kan soms wat afwijken (tijdens bijvoorbeeld feestdagen) maar je rekening zal vanaf september rond de 30ste afgeschreven worden!
Beste t-mobilem

Ikwil graag mijn incassodatum verschuiven naar de 30e van de maand.

m.vr.gr,
Gerard
Reputatie 6
@Tara19 als je inlogt op T-Mobile Thuis kan je alle kortingen zien.
Reputatie 7
Hey @Michael13,

Ik heb dit voor je in orde gemaakt! 😄 Let wel op dat de wijziging pas ingaat op de factuur van september. Ik hoop dat je hier geen hinder van ondervind.

Reageer