F.A.Q.

Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

  • 22 November 2017
  • 382 reacties
  • 62805 Bekeken
Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

Toon eerste reactie

382 reacties

Hallo,

Ik wil graag mn incassodatum veranderen. Graag naar de 25ste van de maand. 

 

Mvg Ellen

Hallo @Jevgenijs Tabolkins 

Heb je het over mobiel?

Als je in de app bij meer > blokkades alles op toestaan hebt staan dan zou het moeten lukken om in de Play Store via je factuur te betalen mits je ook geen openstaande facturen hebt.

Er geldt bovendien een maximum van 50 euro per aankoop en 300 euro per kalendermaand.

Ik kan mijn abonnement niet eens koppelen aan Google Pay, er wordt een fout weergegeven, maar ik begrijp niet waarom alle rekeningen zijn betaald en de blokkades zijn verwijderd

Reputatie 1
@BBo Ik heb meteen met je meegekeken en geen zorgen, dit komt daar de wijziging van je abbonnement (de verlenging). Op je factuur van volgende maand wordt het bedrag dat 'te veel' in rekening is gebracht automatisch verrekend. Je factuur van mei zal dus een stuk lager uitvallen!

@JohnVanes Inflatiecorrectie is iets wat elk jaar terug komt bij meerdere contracten die je afneemt, niet alleen mobiel of vast internet maar bijvoorbeeld ook je huur of je treinkaartje en dit gebeurt al jaren. Radar of Kassa kunnen je daar ongetwijfeld meer over vertellen ;)

Hallo Brian,

ik (BBo) ze dat de creditering voor het dubbel factureren ondanks jouw toezegging niet is doorgevoerd op de nieuwe factuur. Gaarne alsnog een creditering toepassen. Mvg, Bert
Reputatie 7
Hi @BBo, excuses, bij nadere inspectie blijkt er geen verrekening nodig. Op de factuur van maart staat er in eerste oogopslag de periode 1 tm 31 maart maar als je de specificatie bekijkt dan zijn dit alleen de kosten voor de periode 1 tm 10 maart. Op de factuur van april worden dan de overige kosten voor maart (11 tm 31 maart) én april in rekening gebracht. Je hebt dus niets dubbel betaald maar de betaling voor maart is verdeeld over twee facturen. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!
Reputatie 7
Badge +15

@Jevgenijs Tabolkins 

Wat is de foutcode en heb je al eens gezocht op Google wat er aan de hand is wanneer je die foutcode krijgt?

Ik heb op 10-5 mijn eerste factuur handmatig overgemaakt met mijn klantnummer in de omschrijving zoals aangegeven. Ik heb vandaag 23-5 echter een bericht gekregen dat de factuur niet betaald is. Hoe kan dit?

@Jevgenijs Tabolkins

Wat is de foutcode en heb je al eens gezocht op Google wat er aan de hand is wanneer je die foutcode krijgt?

Bij een poging om t mobile toe te voegen aan Google Pay, wordt een fout gegenereerd - verificatiecode kan niet worden verzonden, probeer het opnieuw

Reputatie 7
Hi @ef.dw, ik heb het meteen voor je nagekeken en geen zorgen, de betaling is binnen! De herinnering heeft de betaling vermoed ik gekruisd maar inmiddels is het helemaal gelukt 🙂
Reputatie 6
Ik hoorde gisteren van de klantenservice toen ik belde wanneer ik mijn rekening kon verwachten, dat dit pas eind juni zal zijn. Dus dan krijg ik een rekening van 8 maart (dacht ik) tot eind juni. Kan ik die rekening niet eerder krijgen? Aangezien ik op het moment op het minimum zit en het geld de deur uit vliegt, ben ik bang in de problemen te komen.
Reputatie 6
@Brian Ik heb inmiddels mijn eerste rekening gezien. Hierop staan echter de abonnementskosten voor mei en juni, maar juli ontbreekt. Gezien je bij jullie vooruit betaald, kun je die er dan nog bij zetten, zodat het meteen klopt, ipv dat ik volgende maand weer voor 2 maanden krijg? Je zou me er een groot plezier mee doen.
Beste T-mobile,

Ik heb in april 2019 T-mobile thuis aangevraagd in the T-mobile winkel. Er is mij toen verteld dat ik bij TV, internet en telefonie een korting kreeg op het maandbedrag en geen activatiekosten hoefde te betalen.
Omdat er bij mij thuis nog geen glasvezel was aangelegd heb ik pas sinds eind mei het T-mobile thuis pakket in gebruik. Heel blij mee overigens, maar op de factuur wordt wel de korting verrekend maar de activatiekosten moet ik nog steeds betalen.
Dit klopt niet aangezien mij verteld is dat dit voor mij niet van toepassing was in april.

Kunnen jullie mij uitleggen waarom ik de activatiekosten alsnog moet betalen?

Met vriendelijke groet,

Kushtrim Bislimi
Reputatie 7

Hey @Ellen1108,

Dit wil ik graag voor je doen, maar nu zie ik dat je ons op 6 augustus gaat verlaten. :disappointed:  De wijziging van de incassodatum zal dan ook niet meer tijdig verwerkt worden. Ik hoop dat het voor de laatste maand niet voor ongemakken gaat zorgen. 

Reputatie 7
Hoi @Glassertje,

Ik denk dat ik je kan geruststellen! Je betaalt bij ons voor de huidige/lopende maand. Je betaalt dus eind juni voor de maand juni. De allereerste rekening kan wat hoger zijn. Dat leggen we in deze video uit: [Video] Rekening anders dan verwacht.

In juli krijg je de rekening van juli - één maand dus. Ik hoop dat ik het zo heb kunnen verduidelijken!
Reputatie 7
Hi @Kushtrimb,

Ik weet niet of er een actie was met activatiekosten in die maand. Op basis waarvan heeft de winkelmedewerker aangegeven dat hij die kosten kon verwijderen? Ik help graag hierbij, maar heb weinig opties. Zou je voor mij in de winkel kunnen navragen hoe het zit. Zij kunnen het beste inschatten wat er is gebeurt én wat er nu mogelijk is.
Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jevgenijs Tabolkins 

Als ik het goed begrijp gaat dit om een mobiele vraag. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van de IBAN? Dan kan ik controleren of er toch nog een blokkade actief is. Als je geen blokkades hebt, zou je dan het volgende kunnen proberen:

  1. Log in op https://wallet.google.com
  2. Ga naar onderdeel Betaalmethoden
  3. Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en 'T-Mobile NL31612345678'


Bij een volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kun je opnieuw de betaalmethode kiezen.

Hiermee reset je het. Ik hoor graag of het lukt. 

Hoi @Sander,

De winkelmedewerker heeft op basis van de actie die er toen was aangegeven dat er geen activatiekosten waren. Ik heb destijds samen met hem meegekeken op de website en daar stond het vermeld.
Ik heb geen bevestiging gekregen van het contract in mijn mail en op het printbonnetje staat verder ook niks vermeld.
Lijkt mij een beetje vreemd als ik naar de winkel moet om het na te gaan vragen. Ik word namelijk vanuit de klantenservice pagina doorverwezen naar het forum en een telefoonnummer van de klantenservice is ook nergens te vinden.

Met vriendelijke groet,
Kushtrim
Reputatie 7
Hey @Kushtrimb,

Ik wil dit graag voor je oplossen! Daarvoor wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan zoek ik het voor je uit!

Hi T-mobile,

Voor zover ik kan vinden is een reactie hierop een van de (enige?) manieren om de incasso datum te doen wijzigen. Ik zou deze graag verplaatst zien naar rond de 25e!? Is dit voldoende of moet ik telefonisch contact openemen?

Bij voorbaat dank! Mvg

Beste T-mobile,

Graag wil ik mijn incassodatum naar de 30ste verplaatsen.

Groet,

 

Hamza

Beste T-Mobile,

Is het mogelijk dat de incassodatum van rond de 20ste van de maand wordt aangepast naar rond de 25ste van de maand?

Alvast bedankt.

Robert
Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Yezse 

Staat je klantnummer in je profiel vermeld? Dan is het voldoende, morgen zullen de moderators het voor je regelen.

Reputatie 6
Een hele goede avond,

Zou het mogelijk zijn om mijn incassodatum te veranderen naar rond de 30e van de maand? Jullie incasseren nu voor de 20e en gezien ik in de ziektewet zit heb ik niet echt een spaarpot meer. Het zou zeer gewaardeerd worden en in ieder geval een zorg minder.

Met vriendelijke groet,

Richard
Reputatie 6
@Brian of een andere vriendelijke moderator, wordt dit topic niet bijgehouden? Snap best dat er niet meteen gereageerd wordt, maar 5 dagen? 😜

Edit: Ik heb even door het topic gescrold en gezien dat er ook zijn met 12 dagen, dus misschien iets beter moeten kijken? 🤣
Ik heb gister mijn T-Mobile Thuis contract mee laten verhuizen naar mijn nieuwe adres. Ik zou hiervoor een nieuw contract afsluiten. Het contract waar ik telefonisch mee heb ingestemd was een alles in 1 contract voor totaal 45.50€ per maand. Op dit bedrag zou ik de eerste 6 maanden 20 euro korting krijgen. Ik heb vandaag echter een mailtje ontvangen met de bevestiging van mijn nieuwe contract waar deze 20 euro korting niet in is meegenomen. Hoe zit dat? En word dit nog veranderd?

Ik zou het erg fijn vinden als jullie zowel de factuur van me mobiele telefoon als ook de factuur van me thuis abonnement tussen de 25ste en 30ste vd maand zouden worden geïncasseerd dat zou financieel gezien echt vele malen beter uitkomen, is dat te realiseren en zoja wat moet ik daarvoor doen

Reageer