Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 529 reacties
  • 121240 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?

Toon eerste reactie

529 reacties

Reputatie 2

@Brian 

Hoi Brian,

Nee, ik ga geen factuur betalen die ik niet hoef te betalen omdat hij niet geldig is.
Eerst was mijn modem terug naar T-Mobile op 7 januari, zoals Jason eerder schreef.
Deze factuur is dus niet geldig en ik heb het recht om hem niet te betalen.
Ten tweede, ik zie geen enkele creditnota openstaan op mijn rekening.  En ik kan zeggen dat jij en T-Mobile niet te vertrouwen zijn. Dus als ik de factuur betaal, zal T-Mobile zeggen dat alles is betaald en ik zal nog 6 maanden moeten vechten om mijn €75 terug te krijgen.
Dat kan niet.
Ten derde, als je de e-mail ziet die ik heb ontvangen als ik een creditnota aanvaard krijg, dan staat er dat deze wordt verrekend met mijn openstaande post.


Dus nee, ik zal de factuur niet betalen. En ik zal geen incasso kosten betalen.
T-Mobile kan me een aanmaning sturen, een deurwaarder, van alles wat je wilt, ik ben niet degene die schuldig is.

Tot volgende keer.

Geen groeten.

 

Reputatie 7

Hi @dluf, ik heb het meteen voor je nagekeken en de laatste betaling is weer gestorneerd. Dit betekent dat we het bedrag niet af hebben kunnen schrijven en je ontvangt dan inderdaad automatisch bericht hierover. Wat je het beste kan doen is het bedrag nu handmatig overmaken en je ontvangt deze dan eind mei van ons terug zoals ik al aangaf in mijn eerdere berichten. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar! 

Reputatie 2

@Jason@Piotr@Brian 

Het was te leuk om echt te zijn.

Email ontvangen vanmorgen en een nieuwe kijk op mijn T-Mobile account.

3 afdrukschermen volgen:

Vorige week, een mooie creditnota en een verrekening om blij te zijn.

Onmiddellijk bestaat de creditnota niet meer, ook de melding : JE HEBT ALLES BETAALD

 

Incassokosten extra, het wordt nog leuker.

 

Is het een spel dat T-Mobile graag speelt?
Ben je een serieus bedrijf?

 

 

Reputatie 2

@Jason@Piotr@Brian 

Het was te leuk om echt te zijn.

Email ontvangen vanmorgen en een nieuwe kijk op mijn T-Mobile account.

3 afdrukschermen volgen:

Vorige week, een mooie creditnota en een verrekening om blij te zijn.

 

Onmiddellijk bestaat de creditnota niet meer, ook de melding : JE HEBT ALLES BETAALD

 

Incassokosten extra, het wordt nog leuker.

 

Is het een spel dat T-Mobile graag speelt?
Ben je een serieus bedrijf?

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @dluf, fijn dat het uiteindelijk gelukt is. Sorry dat dit niet eerder gelukt is, het spijt me oprecht dat hier zoveel tijd overheen gegaan is. Bedankt dat je nog de moeite hebt genomen om het te posten!

Reputatie 2

Het is toch gelukt om de creditnota met de factuur te verrekenen,

Het lijkt zo mooi,  na 4 maanden, 3 moderators en 9 posten.

JE HEBT ALLES BETAALD

Moot van t-Mobile: Makkelijker kunnen wij niet doen, maar leuker wel.

Adios

Reputatie 2

Dat is niet waar.

Piotr scheef eerder: Het goede nieuws is dat jullie onterechte boete niet hoeven te betalen

Ik geloof allemaal niet dat ik wordt gecrediteerd na een maand.

Als jullie kunnen een creditnota maken kunnen jullie ook de factuur met de creditnota verrekenen.

Alle incasso opdracht van T-Mobile zijn geblokkeerd bij mijn bank .

Op 7 januari hebben jullie mijn modem terug ontvangen.

Nu, 4 manden later, niemand had kunnen dit oplossen en ik moet geloven dat ik mijn geld terug zal ontvangen.

Nee, de volgende incasso zal ook geweigerd worden

 

Je schreef ook dat jullie na de eerste bericht niets van mij hebben gehoord. Dat is liegen,

Er zijn bijna 10 bericht van mij.

Nog een keer, alle liegende bericht van jullie:

@dluf Je hebt inderdaad een onterechte waarschuwende e-mail ontvangen ten aanzien van het modem. Nogmaals: bij ons is je modem retour gemeld op 7 januari jl. Dit houdt in dat ik de onterechte boete die uitgegeven kan worden kwijtscheld.

Hey@Testking &@dluf,

Dit wil ik graag voor jullie herstellen! Ik zie inderdaad dat jullie netjes alles terug hebben gestuurd. Het goede nieuws is dat jullie onterechte boete niet hoeven te betalen.

 

 

In feit, jullie vragen de klanten jullie werk te doen en/of  te herstellen.

Geenszins

 

Reputatie 7

Hi @dluf, dat lijkt mij niet handig. Zoals mijn collega aangaf vergoeden we de kosten graag mar dit kunnen we alleen achteraf doen. Het bedrag zal dus eerst geïncasseerd worden en daarna ontvang je dit van ons terug. We hebben na je eerste bericht niets meer van je gehoord, er is dus nog geen verrekening aangemaakt. Ik heb dit zojuist alsnog voor je gedaan! Je kan het nog openstaande bedrag van  75,- voldoen en dan staat het begin mei weer op je rekening!

Reputatie 2

Hey @Testking & @dluf,

Dit wil ik graag voor jullie herstellen! Ik zie inderdaad dat jullie netjes alles terug hebben gestuurd. Het goede nieuws is dat jullie onterechte boete niet hoeven te betalen. Het minder goede nieuws is dat ik de factuur met de boete niet meer tijdig kan stop zetten. Ik wil jullie dan ook vragen om ons een bericht te sturen zodra dit bedrag wordt gefactureerd. Dan zorgen wij er gelijk voor dat er een vergoeding wordt ingediend voor dat bedrag. Sorry voor het ongemak! Dit proces willen we graag in de toekomst aanpassen.


Ik heb genoeg! Ik zal elke incasso weigeren en ik zal T-Mobile aanklagen als jullie, na 4 maanden,  me blijft lastigvallen met je onzin..

Geen vriendelijke groeten

Didier Leclercq

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mikez90, je bent een ware held, supertof dat je het verzendbewijs hier plaatst! Thanks! :grin: Hierdoor heb ik de Track & Trace kunnen achterhalen en het gewicht af kunnen lezen. Je hebt het modem gewoon netjes opgestuurd, evenals de TV Box. Sorry dat we hier eerder geen uitsluitsel over konden geven. Ik heb direct een vergoeding in het systeem gezet die de boete rechttrekt en op 0 zet. Als ik iets anders voor je kan doen, dan hoor ik het graag. Vandaag zit ik tot 18:00 voor je klaar!

Hoi Piotr,

 

Het is dat ik zo’n slechte opruimer ben, want elk normaal functionerend mens had dat kleine briefje allang weggegooid wanneer ze maanden geleden van Tmobile telefonisch bevestiging kregen dat de zending binnen was. Maarrr hierbij tref je hem...

 

wel hoop ik dat het hele verhaal hiermee is afgerond. Zoals je kunt zien (op dit inmiddels licht vergane verzendbewijs) is alles op 23-11-2019 verzonden. Dat is behoorlijk wat maanden geleden. Tot slot vind ik het wel vreemd dat ik nooit eerder bericht hebt gehad dat de creditering niet kon worden geaccordeerd ivm het ontbreken van het verzendbewijs. Maar daar kun jij niks aan doen. 

 

Dankjewel en een fijne avond gewenst  

 

Reputatie 7

Hi @Mikez90,

Wanneer ik je gegevens erbij pak dan zie ik dat de vergoeding die mijn collega heeft ingediend, is afgekeurd wegens het ontbreken van een verzendbewijs. Nu wil ik dit alsnog graag voor je oplossen. Inmiddels zijn er al een aantal maanden verstreken, maar ben je nog in het bezit van het verzendbewijs of een track & trace nummer? Zo ja, dan zie ik dat graag hier tegemoet. Ik zorg er dan voor dat die €75,- netjes wordt vergoed.

Hey @HoveptH,

Helemaal top! Ik heb zojuist je verzendbewijs toegevoegd aan jouw dossier. Geef ons een seintje zodra je de factuur van de onterechte "boete" ontvangt. Vanaf dat moment kunnen we gelijk een vergoeding indienen om de kosten kwijt te schelden voor je. Dit proces willen we graag in de toekomst aanpassen. Voor nu excuses voor het ongemak! Die herinneringsmailtjes kun je als niet verzonden beschouwen.

Hey @HoveptH,

Dan vrees ik dat er iets niet goed is gegaan met het retour sturen. Normaal gesproken ontvang je altijd een bevestiging van de retourzending. Ben je nog in het bezit van het verzendbewijs? Zo ja, kun je het verzendbewijs met ons delen in dit topic of mailen naar dit e-mail adres met je adres gegevens. Dan gaan we dit netjes voor je oplossen.  :relaxed:


Bij deze 

 

Hoi T-Mobile,

 

Zowel mijn oude als mijn nieuwe abonnement was bij jullie. Echter, op mijn nieuwe adres werkte de nieuw toegestuurde modem niet. De oude wel. In overleg heb ik de nieuwe terug gestuurd. Die is ook ontvangen. 

 

Enige tijd geleden ontving ik een automatische incasso van €75 euro ivm niet terugzenden van de apparatuur.  Na telefonisch contact bleek deze incasso inderdaad onterecht en zou het bedrag worden gecrediteerd op de komende maandbedragen. Echter, de afschrijvingen per maand lopen gewoon door. Nu heb ik de 75 euro gestorneerd en een paar dagen daarna kreeg ik een betaalherinnering. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Kunnen jullie hier eens naar kijken en de informatie kloppend maken in het systeem. 

 

Omdat ik het afgelopen half jaar al veel met jullie aan de telefoon heb gehangen probeer ik het zo. Mogelijk dat dit beter werkt. 

 

Groet Mike 

Reputatie 7

Hey @HoveptH,

Dan vrees ik dat er iets niet goed is gegaan met het retour sturen. Normaal gesproken ontvang je altijd een bevestiging van de retourzending. Ben je nog in het bezit van het verzendbewijs? Zo ja, kun je het verzendbewijs met ons delen in dit topic of mailen naar dit e-mail adres met je adres gegevens. Dan gaan we dit netjes voor je oplossen.  :relaxed:

Ik heb mijn modem retour gestuurd op 19 februari en volgens PostNL op 20 februari afgeleverd. Maar ik blijf maar brieven en mails ontvangen dat ik mijn modem moet terug sturen en anders een boete van 125 euro krijg. Maar een mailtje dat mijn modem ontvangen is heb ik tot nu toe nog steeds niet gekregen.

Is dit niet een beetje je eigen fouten indekken?

Reputatie 7
Badge +16

Hi @FSE,

 

Welkom op de Community, hier helpen we elkaar graag aan oplossingen! Je kunt de brief als niet verzonden beschouwen, sorry voor het ongemak en de verwarring. Ik denk dat de brief en het retourpakket elkaar net hebben gekruist. Vanmorgen is alles retour gemeld bij ons, superbedankt! :smile: Laat het weten als ik iets anders voor je kan doen. De Community zit altijd voor je klaar.

Hallo, 

mij heb afgelopen zaterdag een pakket aangeleverd bij post nl, met de modem, interactieve TV Box en de afstandsbedieningen. Ik heb vandaag 13.02 als nog een brief ontvangen met de melding om de apparatuur terug te sturen anders er €305 betaald moet worden. Ik vindt dit wel heel vervelend. Ik kan jullie ook niet bellen. Graag duidelijkheid, waarom ik deze brief heb gekregen.

 

groet. F. Sener

Reputatie 7
Badge +16

@Testking Er is nog geen factuur waarop de boete staat. Zodra dit wel het geval is, zorgen wij ervoor dat dit stante pede gecrediteerd wordt. De e-mail van 31 januari waarin wordt aangegeven dat er op de eerstvolgende factuur een bedrag van € 125,- wordt verrekend met je abonnementskosten en eventuele gebruikskosten, kun je derhalve als niet verzonden beschouwen. 

Hey @Testking & @dluf,

Dit wil ik graag voor jullie herstellen! Ik zie inderdaad dat jullie netjes alles terug hebben gestuurd. Het goede nieuws is dat jullie onterechte boete niet hoeven te betalen. Het minder goede nieuws is dat ik de factuur met de boete niet meer tijdig kan stop zetten. Ik wil jullie dan ook vragen om ons een bericht te sturen zodra dit bedrag wordt gefactureerd. Dan zorgen wij er gelijk voor dat er een vergoeding wordt ingediend voor dat bedrag. Sorry voor het ongemak! Dit proces willen we graag in de toekomst aanpassen.

Hi, inmiddels een nieuwe brief (factuur) dat er 125 euro geïncasseerd zal worden. Kan jij een vergoeding gaan indienen?

Reputatie 2

Ik vind dat ik meer dan genoeg bericht al heb gestuurd. Ik heb al geschreven:

Als ik een directe incasso-opdracht ontvang in mijn bank, zal ik deze weigeren.
Als ik er later een probleem of (aanmaning) kosten mee heb, zal ik T-Mobile aanklagen.

 

Reputatie 7

Hey @Testking & @dluf,

Dit wil ik graag voor jullie herstellen! Ik zie inderdaad dat jullie netjes alles terug hebben gestuurd. Het goede nieuws is dat jullie onterechte boete niet hoeven te betalen. Het minder goede nieuws is dat ik de factuur met de boete niet meer tijdig kan stop zetten. Ik wil jullie dan ook vragen om ons een bericht te sturen zodra dit bedrag wordt gefactureerd. Dan zorgen wij er gelijk voor dat er een vergoeding wordt ingediend voor dat bedrag. Sorry voor het ongemak! Dit proces willen we graag in de toekomst aanpassen.

Reputatie 2

@dluf Je hebt inderdaad een onterechte waarschuwende e-mail ontvangen ten aanzien van het modem. Nogmaals: bij ons is je modem retour gemeld op 7 januari jl. Dit houdt in dat ik de onterechte boete die uitgegeven kan worden kwijtscheld. Dit is al in werking gezet tijdens ons vorige contact. Wellicht had ik daar wat specifieker over kunnen uitweiden, sorry voor het ongemak! Om de boel helemaal op zeker te zetten, maak ik een creditering aan die het bedrag te niet doet. Sorry voor deze onterechte e-mail en het feit dat je hiermee onheus bejegend wordt! 


Et voilà!

De perfecte administratie van T-Mobile ( Zie laatste e-mail ontvangen gisteravond).

Hoe moeilijk is het om een retour correct in te voeren in uw administratie?
Als ik een directe incasso-opdracht ontvang in mijn bank, zal ik deze weigeren.
Als ik er later een probleem of kosten mee heb, zal ik T-Mobile aanklagen.

Ik geloof echt niet meer alles wat je kunt zeggen.

 

 

Hoi @Testking,

 

Bedankt voor de foto’s en het opsturen van jouw pakket! Ik heb de Track & Trace gecheckt en de apparatuur is op 28 januari bij het sorteercentrum afgeleverd. Doorgaans zal dit dan binnen een week officieel retour gemeld worden in ons systeem. Je kunt de waarschuwende brief als niet verzonden beschouwen. Nogmaals bedankt! :smile::thumbsup_tone1:

Bedankt voor je reactie, maar zojuist, paar minuten geleden weer een mailtje ontvangen:

 



Beste heer XXX,

We hebben je T-Mobile Thuis apparatuur nog niet ontvangen. Hier moeten we helaas kosten voor in rekening brengen. De boete voor het niet terugsturen van de apparatuur is € 125.00. Dit bedrag wordt verrekend met je abonnementskosten en eventuele gebruikskosten op je eerstvolgende rekening.

Wat nu?
Hieronder zie je nog even welke apparatuur we graag terugkrijgen:

1 modem
0 Interactieve TV Box(en),
0 Interactieve TV Box(en) met harddiskrecorder
0 Wifi-versterker(s)

Retour sturen
1. Pak een gebruikte doos, bijvoorbeeld een oude schoenendoos
2. Stuur de apparatuur binnen 8 kalenderdagen na dagtekening van deze brief gratis terug
3. Ga naar het dichtstbijzijnde PostNL Servicepunt (www.postnl.nl). Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren!

Verstuur ’m naar:

BNS Data Logistics
T.a.v. T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 13545
4130 ZX Vianen UT

Als je de apparatuur al hebt verstuurd, dan kun je dit bericht als niet verzonden beschouwen.

Heb je nog vragen? We hebben veel antwoorden al voor je online gezet op t-mobile.nl/retourpakket.

Met vriendelijke groet,

Team T-Mobile Thuis

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Testking,

 

Bedankt voor de foto’s en het opsturen van jouw pakket! Ik heb de Track & Trace gecheckt en de apparatuur is op 28 januari bij het sorteercentrum afgeleverd. Doorgaans zal dit dan binnen een week officieel retour gemeld worden in ons systeem. Je kunt de waarschuwende brief als niet verzonden beschouwen. Nogmaals bedankt! :smile::thumbsup_tone1:

Reageer