Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 529 reacties
  • 120720 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?

Toon eerste reactie

529 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@karol 

Voor jou geldt ook bovenstaand antwoord, verwerking kan tot 2 weken duren.

Hoi, ik heb vandaag email gekregen waar staat dat ik heb nog niet aparatuur terugestuurd en krijgt ik 90 euro boete. Maar de pakket is al retour en aangekomen bij jullie. Ik stuurde het binnen de vereiste tijd. Het enige wat ik ben vergeten is om een retournummer in te voeren, maar ik zet mijn naam en adres erop.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @wil-i-am 

Ik zie dat het pakketje 9 juli is afgeleverd, de verwerking van je retour kan tot 2 weken duren.

Daar tussen zullen ze je wel een herinnering sturen maar je kunt beter nog gewoon even afwachten. Als het goed is zal na verwerking de boete worden kwijtgescholden, zo niet laat het dan even weten aan de moderators.

 

Hoi Jason,

Krijg een mail dat modem nog niet ontvangen is en jullie nu geld in rekening brengen. Modem en tv-ontvanger is al retour en aangekomen bij jullie.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Soundwork08, goed dat je ernaar vraagt en top dat je het alvast wilt retourneren! 😄 Het is echter niet aan te raden om dit te doen voordat je abonnement eindigt, dan loopt het administratief namelijk inderdaad verkeerd. Ons systeem kan dan niet de link leggen tussen de reeds teruggestuurde apparatuur en wat er nadien, officieel, zou moeten worden teruggestuurd. 

We zullen je oprecht gaan missen, maar veel plezier bij je nieuwe Glasvezelprovider! Mocht je je bedenken, dan ben je altijd meer dan welkom bij de club! 😉

 

Reputatie 1

Hallo T-Mobile,


Mijn abonnement bij T-Mobile Thuis wordt per 10 augustus 2020 stopgezet vanwege de overstap naar een andere glasvezel internet aanbieder. Dit is per email netjes bevestigd door jullie. Kan ik echter nu al mijn T-Mobile apparatuur al terugsturen? Ik gebruik namelijk mijn eigen router, modem/mediaconverter.

 

Of gaat het administratief mis als ik het al terugstuur terwijl ik nog een lopend abonnement heb?
Verneem het graag.

Reputatie 7
Badge +16

Helemaal super, bedankt voor het verzendbewijs @Pieter Pas! Ik voeg het bewijs toe aan jouw klantprofiel zodat mijn collega's ook kunnen zien dat je het verstuurd hebt.

Reputatie 1

Hey @Jason @Waqqas 

Hier een foto van het verzendbewijsje en van wat postnl ervan weet.

Vriendelijke groet,

Pieter

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Pieter Pas, geen zorgen, het gebeurt vaker dat de aanmelddatum en de brief met eventuele boete elkaar kruisen onderweg. Hierdoor krijg je soms ten onrechte een waarschuwend bericht terwijl je het netjes geretourneerd hebt.

Vaak duurt de verwerking ook twee weken of net iets langer, zoals @Waqqas correct aangeeft. Het komt vast goed en mocht het toch misgaan, geef mij een seintje in een privébericht. Dan pak ik het voor je op en zorg ervoor dat het kwijtgescholden wordt. Het verzendbewijs in dit topic posten, kan ook nooit kwaad. Zorg er dan wel voor dat al jouw privégegevens onleesbaar zijn.

Voor nu: geniet van de zon en een prachtige woensdag toegewenst! 😎🌞

Reputatie 7
Badge +15

@Pieter Pas 

Je zou het verzendbewijs hier alvast ook kunnen plaatsen zonder privé gegevens uiteraard. Mochten de moderators het nodig hebben kunnen ze er meteen naar kijken. 👍

Reputatie 1

@Waqqas 

ik heb het even nagezocht, 10 juni was er de mail dat ik het terug moest sturen, uiterlijk 8 dagen na die mail. En 16 juni is het verstuurd.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Pieter Pas 

De verwerking van het apparatuur kan tot 2 weken duren. Wanneer heb je het apparatuur teruggestuurd? 

Goed dat je het verzendbewijs hebt, wacht het nog even af en indien er toch kosten worden afgeschreven dan worden die na verwerking teruggestort.

Reputatie 1

Hallo TMobile,

Onlangs zijn we overgestapt naar een andere aanbieder. De apparatuur is teruggestuurd maar vandaag kreeg ik een brief dat het niet ontvangen is en dat er een boete aan vast zit. Zouden jullie nog eens kunnen checken? Ik heb het verzendbewijs nog. 

Vriendelijke groet,

Pieter Pas

Reputatie 7

Hey @Fremen053,

Dat zoek ik graag voor je uit! Ben je nog in het bezit van een verzendbewijs? Zo ja, wil je dit dan naar ons sturen met je gegevens? Zodra je dit hebt gedaan, kun je mij gerust een privébericht sturen en dan ga ik voor je op onderzoek uit. :relaxed:

Goedemiddag T-Mobile,

Heb mijn oude modem die retour moest naar jullie terug gestuurd, maar ik krijg nu afgelopen week weer een e-mail dat jullie het modem nog niet ontvangen hebben. Volgens PostNL is het pakket nog niet bij jullie bezorgd (2 juni verstuurd) status 8 juni: “Retourzending gesorteerd, wordt overgedragen aan afzender".

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Deniesi, top dat je ernaar vraagt! Kabels zijn geen vereiste om te retourneren. We noemen dit ook wel accessoires, met andere woorden, het is aan jou om te beslissen wat je ermee doet. Je mag ze meesturen, maar het zal absoluut geen boetes opleveren. Modem, eventuele TV Box(en) en een eventuele Media Converter (die kreeg je enkel bij Glasvezel wanneer je geen Draytek modem hebt) zijn in bruikleen en willen we graag terug.

Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord! Thanks voor je medewerking en het retourneren van de apparatuur. Kan ik je ergens anders bij helpen? 😄

Hoi T-Mobile,

Ik heb mijn abonnement (alleen vast internet) opgezegd en heb een doos klaar staan met daarin: internetmodem, plastic plug voor in de vijfpuntsaansluiting in de muur en de zwarte voeding. Maar ik heb ook nog allerlei plastic dingen/doosjes/plaatjes en ethernet en telefoon kabels. Weet alleen niet meer precies wat nou van T-Mobile is en wat van een van m'n andere vorige providers. Ben bang dalijk een boete te krijgen omdat ik een snoertje ofzo niet heb teruggestuurd. Dus kunt u mij vertellen wat ik nou precies wél moet terugsturen en wat niét (en ik dus zelf mag houden)? Het gaat dus om een vast internet-only abonnement.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Kassaro, ik heb je topic beantwoord. Gelukkig is de situatie nu eindelijk opgelost. De boete is kwijtgescholden en het te vergoeden bedrag komt eraan! 

Check jouw eigen topic voor het lange antwoord. Stay safe! 💪

Bij mij helaas het zelfde verhaal alles teruggestuurd maar dreigen met een boete. 

Heb het ontvangstbewijs en kan zien dat het al ontvangen is., en dus ook ruim binnen de afgesproken periode

Echter klantenservice geeft aan dat zij de procedure van de boete niet meer kunnen stoppen ze die dan weer crediteren wanneer ik dus een maand later weer mijn geld terug heb welke ten onrechte wordt afgeschreven

Dit is niet alleen fout maar waanzin ten top

Afschrijving zal dan ook door mij geblokkeerd worden en enige vorm van incasso buro door tmobile zoals boven beschreven zal dan waarschijnlijk de volgende stap zijn

Stop deze onzin jullie hebben de spullen terug zorg dat jullie je eigen fouten oplossen en maak niet de klant daarvoor verantwoordelijk

 

Aanvulling vanmorgen eindelijk een mailtje van tmobile dat zij  de apparatuur binnen hebben ben benieuwd of het daarmee eindelijk opgelost is

Nu alleen nog wachten op mijn geld wat ik terug krijg ivm een halve maand storing

Bij mij helaas het zelfde verhaal alles teruggestuurd maar dreigen met een boete. 

Heb het ontvangstbewijs en kan zien dat het al ontvangen is., en dus ook ruim binnen de afgesproken periode

Echter klantenservice geeft aan dat zij de procedure van de boete niet meer kunnen stoppen ze die dan weer crediteren wanneer ik dus een maand later weer mijn geld terug heb welke ten onrechte wordt afgeschreven

Dit is niet alleen fout maar waanzin ten top

Afschrijving zal dan ook door mij geblokkeerd worden en enige vorm van incasso buro door tmobile zoals boven beschreven zal dan waarschijnlijk de volgende stap zijn

Stop deze onzin jullie hebben de spullen terug zorg dat jullie je eigen fouten oplossen en maak niet de klant daarvoor verantwoordelijk

 

Reputatie 7

Hey @RoGEK,

Geen probleem, dit kunnen we oplossen voor je! Waqqas geeft hierboven al aan wat we daarvoor nodig hebben. Na het ontvangen van het verzendbewijs, dienen we direct een vergoeding voor je in voor de onterechte boete. Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RoGEK 

Heb je het verzendbewijs nog?

Eventueel kan je ook via Twitter of Facebook een bericht achterlaten in een privé chat en daar kan je dan ook meteen het verzendbewijs uploaden.

Als je eerst een bot spreekt zeg dan ik wil een medewerker spreken. Daarna kun je een bericht achterlaten voor een medewerker

Hier kan je natuurlijk ook wachten maar het zal lastig worden als je het verzendbewijs moet uploaden of je geeft de track & trace code op verzoek.

Reputatie 1

Beste, Na het opzeggen van mijn abbonament heb ik op 18 april de 3 normale ontvangers en 1 ontvanger met hd recorder op gestuurd naar jullie, het pakket is afgeleverd op 21 april maar ik blijf nog steeds meldingen krijgen dat ik niets opgestuurd heb en daarvoor een boete van 570 euro zou krijgen.

 

Kunnen jullie aub nakijken wat er mis gegaan is? 

MVG Roger Beurskens

Reputatie 2

@Jason 

 

je schreef:

“Goedemiddag @dluf, jeetje als het misgaat, gaat het ook goed mis. Gelukkig zijn wij er om je te helpen! We hebben er samen met de verantwoordelijke afdeling voor gezorgd dat je alsnog een factuur krijgt die dit openstaande bedrag rechttrekt (€ 75,-).”


Maar een extra factuur om een reeds openstaande factuur te vereffenen.
Ik weet niet zeker wat u doet.
Hoe dan ook, ik weet bijna zeker dat dit niet het einde is.
Maar het kan me niet schelen.
Ik wil gewoon zien hoe diep je kan gaan in het doen van een verkeerde actie.

Succes,

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @dluf, jeetje als het misgaat, gaat het ook goed mis. Gelukkig zijn wij er om je te helpen! We hebben er samen met de verantwoordelijke afdeling voor gezorgd dat je alsnog een factuur krijgt die dit openstaande bedrag rechttrekt (€ 75,-). Duizendmaal sorry voor het ongemak, het begint bijna een sketch te worden zo en dat is nooit de intentie geweest. Brian kon nog niet weten dat er een extra factuur werd aangemaakt omdat deze op de 8e nog niet verzonden was. Wil dat toch nog even benadrukken!

Mochten er onverhoopt toch weer extra incassokosten opdagen, dan zorgen we ervoor dat ook ditmaal alles vergoed wordt. Ondanks alles, hoop ik dat je een prachtig, zonnig weekend tegemoet gaat en wens ik jou en je geliefden alle gezondheid en kracht toe! 💪❤️

Reageer