Beantwoord

Geen internet Beverwijk

  • 15 November 2023
  • 96 reacties
  • 3759 Bekeken

Reputatie 2

Wederom is er hier een storing, rooie internet symbool op de router brand, opnieuw opstarten van de ont en router bied geen oplossing! Postcode 1948, meer mensen die last hebben?

icon

Beste antwoord door denisbakker2106 16 November 2023, 08:48

Bekijk origineel

96 reacties

Reputatie 2

Inmiddels gaan wij per morgen overstappen naar ziggo. Ons contract was nog niet verlopen maar we zijn boete vrij overgestapt. Fijn dat dit zo is gelukt. Misschien ook een tip voor andere die nog steeds geen internet hebben. 

Ook ik zou hier gebruik van willen maken, tweede verstoring in een maand en nu een week zonder internet.. Moet ook gewoon werken. En ja via hotspot kan ff, maar na een week ben ik het behelpen wel zat en de laatste update van vanmorgen geeft geen enkele hoop.

Wil graag ook gebruik maken van de oplossing om boetevrij alle Odido abonnementen op te zeggen, waarom allemaal → omdat deze gekoppeld zijn aan de kortingen van providers.

Ik wil dit graag ook en heb net een uur aan de telefoon gezeten met verschillende afdelingen van Odido maar ze willen het contract nog niet kostenloos opzeggen. Officieel kan dat pas na 30 dagen geen diensten... 

 

Ik heb bij een contact binnen Odido ook laten weten dat dit nu aan plaatsten vinden is. Hiermee hoop ik dat er op een hoger/ander niveau nu geacteerd gaat worden.

Ik zou ook graag weer een nieuwe voucher toegestuurd krijgen. Ik begrijp heel goed de frustratie van iedereen dat dit na een week nog steeds niet is opgelost. Zoals vele anderen zit ik ook met IoT devices die nu voor geen meter werken.. klantenservice is amper te bereiken en heeft geen idee hoe zij hen klanten te woord moeten staan. Ik begrijp dat het voor iedereen lastig is maar de frustratie bij de consument ligt erg hoor zo

Reputatie 1

Inmiddels gaan wij per morgen overstappen naar ziggo. Ons contract was nog niet verlopen maar we zijn boete vrij overgestapt. Fijn dat dit zo is gelukt. Misschien ook een tip voor andere die nog steeds geen internet hebben. 

Ook ik zou hier gebruik van willen maken, tweede verstoring in een maand en nu een week zonder internet.. Moet ook gewoon werken. En ja via hotspot kan ff, maar na een week ben ik het behelpen wel zat en de laatste update van vanmorgen geeft geen enkele hoop.

Wil graag ook gebruik maken van de oplossing om boetevrij alle Odido abonnementen op te zeggen, waarom allemaal → omdat deze gekoppeld zijn aan de kortingen van providers.

Ik wil dit graag ook en heb net een uur aan de telefoon gezeten met verschillende afdelingen van Odido maar ze willen het contract nog niet kostenloos opzeggen. Officieel kan dat pas na 30 dagen geen diensten... 

Dat 30 dagen waar Odido op leunt is niet zo zwart/wit. Mijn Jurist zei het volgende:

  1. Het is belangrijk dat de provider actief communiceert over de problemen, de verwachte oplostijd en de stappen die ze nemen om het probleem op te lossen. Gebrek aan communicatie of actie kan worden beschouwd als ontoereikende dienstverlening.
  2. Wetgeving consumentenrechten: De Nederlandse wet beschermt consumenten tegen slechte dienstverlening. Als je provider herhaaldelijk storingen heeft of voor langere tijd geen service kan bieden, zou dit als een schending van de overeenkomst kunnen worden beschouwd
  3. Hoewel de provider niet direct verantwoordelijk kan zijn voor de kabelbreuk (bijvoorbeeld als het door externe factoren zoals graafwerkzaamheden is veroorzaakt), zijn ze wel verantwoordelijk voor het tijdig herstellen van de dienst. Als ze geen redelijke inspanningen doen om het probleem op te lossen, kunnen ze aansprakelijk worden gesteld.
  4. Je kunt vragen om compensatie voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van de diensten. Veel providers hebben regelingen voor compensatie bij langdurige storingen.
  5. Als de provider de dienst langdurig niet kan leveren, kan dit als een fundamentele schending van de overeenkomst worden beschouwd. Dit kan je het recht geven om het contract zonder boete te ontbinden, vooral als de storing een significante impact heeft op jouw dagelijks leven of bedrijf.

Ook mag je in dit geval een klacht indienen bij de consumentenbond en/of ACM. Het is wel heel makkelijk om te zeggen:” Ja, er is een kabelbreuk en wij kunnen daar niets aan doen”. Dan zal de rechter hoogwaarschijnelijk zeggen:” Heb je in dergelijke gevallen een fallback oplossing?” Ja, het uitdelen van vouchers wat alleen werkt bij Odido/Ben mobiele gebruikers. 

Reputatie 1

GOED NIEUWS

Ik heb nu wel internet en hoop dat dit zo blijft. Postcodegebied 1967. Voor degenen bij wie het nog niet werkt, probeer even je router te herstarten.

Reputatie 1

GOED NIEUWS

Ik heb nu wel internet en hoop dat dit zo blijft. Postcodegebied 1967. Voor degenen bij wie het nog niet werkt, probeer even je router te herstarten.

Ik ook, postcode 1948. Had geen minuut langer moeten duren. Was net Ziggo aan het bestellen...

Reputatie 1

Hier ook weer internet. Heel fijn

Het werkt maar denk toch zodra ik kan over stappen die ik dat 

Reputatie 2

Mijn ouders zijn ook weer in de lucht.

Reputatie 7
Badge +7

Ik zou ook graag weer een nieuwe voucher toegestuurd krijgen. Ik begrijp heel goed de frustratie van iedereen dat dit na een week nog steeds niet is opgelost. Zoals vele anderen zit ik ook met IoT devices die nu voor geen meter werken.. klantenservice is amper te bereiken en heeft geen idee hoe zij hen klanten te woord moeten staan. Ik begrijp dat het voor iedereen lastig is maar de frustratie bij de consument ligt erg hoor zo

Heb een voucher toegezonden via privébericht. 

Ik kan bevestigen dat bij mij 1967 ook alles weer werkt. 

Bizar, ik kom net thuis en kijk nog even voor een update op de storingspagina... Nog geen nieuws. Toch nog maar even op de community kijken... en daar zijn opeens weer wat mensen online! En ja hoor, na de tigste reboot deze week hebben we zowaar weer verbinding!

Het zegt wel alles over de afgelopen week dat ik dit dus zonder de community niet geweten had. Net zoals ik via deze weg van de voucher wist, en dat je een simkaart kon kopen om een hotspot te creëren als je bij een andere provider zit. Zelfs bij de Odido winkel (waar we maandag toch vast niet de eerste gedupeerden waren) werd niet even rustig uitgelegd hoe dit precies in zijn werk ging, alsof iedereen maar zo handig is om dit zelf allemaal uit te vogelen.

Kortom: de klantenservice van Odido schiet echt zwaar te kort in dit geval. En dan zal dit wel een redelijk uitzonderlijke storing zijn, maar toch... Qua communicatie valt hier wel een flinke les uit te leren!

Reputatie 1

Ligt het aan mij of zijn we er weer uit? Sinds 20:15 uur geen internet meer.

Ligt het aan mij of zijn we er weer uit? Sinds 20:15 uur geen internet meer.

Werkt nog steeds bij mij, maar klinkt niet hoopvol :(.

Is weer up… en ipv6!?!!

Reputatie 2

Hier ook weer een werkende verbinding! 

Ligt het aan mij of zijn we er weer uit? Sinds 20:15 uur geen internet meer.

Bij ons (1948CE) doet alles het nog. Lig jij er nog steeds uit?

Ik begreep via een andere post dat het niet aan de kabelbreuk lag, maar dat het een software probleem was? Nog steeds geen update vanuit Odido zelf, dus het blijft een beetje vaag of het probleem nu echt verholpen is...

Reputatie 2

Ligt het aan mij of zijn we er weer uit? Sinds 20:15 uur geen internet meer.

Bij ons (1948CE) doet alles het nog. Lig jij er nog steeds uit?

Ik begreep via een andere post dat het niet aan de kabelbreuk lag, maar dat het een software probleem was? Nog steeds geen update vanuit Odido zelf, dus het blijft een beetje vaag of het probleem nu echt verholpen is...


Er is een storing geweest rond 20:08 bij het AMS-IX (grootse knooppunt van nederland) internet verkeer zoekt dan een andere route als deze beschikbaar is. (Zogenaamde bgp routes) 

 

https://tweakers.net/nieuws/215902/ams-ix-heeft-storing-en-doet-kwart-van-normaal-verkeer.html

Reputatie 2

Blijf het toch vreemd vinden dat de status nog steeds op “storing” staat, begrijp me niet verkeerd, ben blij om na een week weer een normaal huishouden te hebben en dat alles weer werkt, maar apart is het wel. Echter verwacht ik vanuit Odido nog wel een vorm van compensatie.

Blijf het toch vreemd vinden dat de status nog steeds op “storing” staat, begrijp me niet verkeerd, ben blij om na een week weer een normaal huishouden te hebben en dat alles weer werkt, maar apart is het wel. Echter verwacht ik vanuit Odido nog wel een vorm van compensatie.

Mee eens. Wat ik bij mijn laatste contact met de klantenservice begreep, is dat ik na àfloop van de storing kon terugbellen voor compensatie van de dagen dat je geen verbinding had... En om 10 euro voor de aangeschafte simkaart te vergoeden... Wel slim bedacht toch? Dat je alleen de klanten compenseert die de moeite nemen om wéér een tijd in de wacht te hangen? 

Reputatie 2

Blijf het toch vreemd vinden dat de status nog steeds op “storing” staat, begrijp me niet verkeerd, ben blij om na een week weer een normaal huishouden te hebben en dat alles weer werkt, maar apart is het wel. Echter verwacht ik vanuit Odido nog wel een vorm van compensatie.

Mee eens. Wat ik bij mijn laatste contact met de klantenservice begreep, is dat ik na àfloop van de storing kon terugbellen voor compensatie van de dagen dat je geen verbinding had... En om 10 euro voor de aangeschafte simkaart te vergoeden... Wel slim bedacht toch? Dat je alleen de klanten compenseert die de moeite nemen om wéér een tijd in de wacht te hangen? 

Ik heb inderdaad net gebeld, en je wordt gecompenseerd, maar je moet er inderdaad wel zelf achteraan, misschien een tip, de wachttijd valt op dit moment mee, ik was binnen en paar minuten er doorheen.

Reputatie 2

[23-11-2023] Voor een aantal klanten is een script gedraaid dat het probleem oplost. De nieuwe firmware uitroll voor alle modems zal zijn op 29-11-2023. Houd het modem en de ONT aangesloten om de nieuwe firmware te ontvangen.

@Jason van Odido Lost dit ook de problemen met de Zyxel T-56 dan op?

Reageer