Beantwoord

Halve downloadsnelheid (500Mbit) tov uploadsnelheid (940Mbit)



Toon eerste reactie

228 reacties

Reputatie 1

@Jason van Odido @Tommie van Odido 

Ik ben benieuwd wat jullie überhaupt nog kunnen doen? Ik heb de hoop namelijk een beetje opgegeven. Hoor het graag.

 

@florisVries

zijn jouw problemen inmiddels opgelost?

Het vreemde bij mij is nu dat de rechtstreekse lijn naar odido \Amsterdam wel goed is:

maar de andere servers geven nog steedds ongeveer de helft download tov upload

En dus is volgens t-mobile de lijn wel goed en ligt het niet aan hun, dus ja ik heb de moed ook opgegeven.
 

 

@Jason van Odido @Tommie van Odido 

Ik ben benieuwd wat jullie überhaupt nog kunnen doen? Ik heb de hoop namelijk een beetje opgegeven. Hoor het graag.

 

@florisVries 

zijn jouw problemen inmiddels opgelost?

Reputatie 7
Badge +16

@tyson Wederom bedankt voor jouw medewerking! Ik kan me voorstellen dat dit nu aanvoelt als een gebed zonder eind. @Tommie van Odido Zit hier meer bovenop dan ik; ik zal hem vragen dit nogmaals uit te pluizen. To be continued!

@Jason van Odido @Tommie van Odido ik heb een aantal screenshots toegevoegd van mijn recente metingen (bekabeld) en op verschillende servers. Alleen Ookla Speedtest staat aan, geen andere open apps, geen vpn of firewalls en natuurlijk wifi uitgeschakeld. Zoals jullie kunnen zien is de upload redelijk stabiel (700-800+). Download helaas nog steeds niet echt verbeterd. Aangezien ik overdag werk kan ik niet makkelijk de waardes scannen overdag. Kan er dit weekend nog even wat screenshots van aanvullende metingen maken. Hoe nu verder?

Reputatie 7
Badge +16

@tyson Een port move heeft altijd langer nodig om de juiste en realistische snelheden te kunnen tonen. Kun je een paar nieuwe speedtesresultaten met ons delen en dan graag op verschillende tijdstippen (bijvoorbeeld eentje om 11:00, eentje om 15:00 en eentje om 21:00). Dan kan ik kijken wat het effect geweest is van de uitvoering en of we ergens meer snelheid vandaan kunnen halen.

Update op mijn vorige post: monteur is niet meer geweest maar heeft blijkbaar op afstand de portmove uitgevoerd. Hij belde me vanaf de centrale. Op het werkbriefje stond wel dat er nog iets vervangen dient te worden maar dat hij dat niet kon aangezien hij ingevallen is voor zijn collega.

Net alles bedraad getest met Ookla speedtest en de download snelheid ligt nu ietsjes hoger (350mbps ipv 250mbps). Op de Odido server ging hij zelf met een enkele test naar 700mbps. Daarna weer richting de 400mbps. Upload is constant bij verschillende servers 800-900mbps. 

@Tommie van Odido er stond voor vandaag tussen 12:00 en 16:00u opnieuw een nieuwe kpn afspraak ingepland, ik vervolgens weer thuis gebleven. Geen monteur gezien 😤 en vervolgens een mail van Odido ontvangen dat het probleem opgelost is ..verre van. Opnieuw mijn verzoek om duidelijkheid 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tyson, we hebben KPN Netwerk NL opnieuw vriendelijk verzocht om de poortmove als nog uit te voeren. Zodra we hier antwoord op hebben zal ik dit met je delen. Als het eindelijk opgelost is kunnen we het hebben over een passende compensatie. 

Hey @tyson, gelukkig nieuwjaar!

Dat is niet waar we op hadden gehoopt… Ik heb het meteen doorgezet naar de desbetreffende collega die dit de laatste keer opgepakt heeft. Hopelijk kunnen we nog iets betekenen voor je en dit oplossen. Zodra ik antwoord heb zal ik het je laten weten. 

Yes, jij ook nog de beste wensen @Tommie van Odido !

Ik hoor graag wanneer er ergens weer een reactie komt. Je begrijpt mijn twijfels wel dat dit ooit nog opgelost gaat worden? 250 Mbps Down & 900 Mbps Up. Wat kunnen jullie mij aanbieden qua compensatie? Je antwoord mag natuurlijk via een pm.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tyson, gelukkig nieuwjaar!

Dat is niet waar we op hadden gehoopt… Ik heb het meteen doorgezet naar de desbetreffende collega die dit de laatste keer opgepakt heeft. Hopelijk kunnen we nog iets betekenen voor je en dit oplossen. Zodra ik antwoord heb zal ik het je laten weten. 

De kpn monteur is vanochtend langs geweest en heeft geconstateerd dat de download snelheid uiteraard veel te laag is. Echter is de Poortmove afgewezen door kpn!! Volgens hun zit de fout bij Odido, een domain probleem.
 

Ik weet even niet meer verder, zit nog steeds met hetzelfde probleem en wordt weer van het kastje naar de muur gestuurd. Guidion constateert meerdere keren problemen, jullie leggen het probleem neer bij kpn en vervolgens schiet kpn terug en wil niet eens een poortmove doen omdat het een Odido probleem is.

 

iets gaat hier echt niet goed in de communicatie en onderlinge afspraken.

 

hoe nu verder @Tommie van Odido ?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tyson, ik zie inderdaad dat KPN NetwerkNL de afspraak verzet heeft. Ze gaan in januari de poortmove uitvoeren en de lijn nogmaals doormeten. Hopelijk wordt het dan eindelijk opgelost! 

@Cheyenne van Odido @Tommie van Odido 

poort move wordt blijkbaar vandaag toch niet uitgevoerd 😖 kpn belde net om opnieuw een afspraak voor een monteur in te plannen en alles door te meten (alweer).. ?!

Ik ben in de waar wat jullie nou precies met kpn hebben afgesproken.

Eerst een poort move uit te voeren lijkt me namelijk een beter plan dan weer tot januari te moeten wachten. Graag een reactie hierop.

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @tyson, ik zie dat de netwerkbeheerder vandaag heeft gedeeld dit op 12-12-2023 in de ochtend uit te voeren. Wij houden het vanuit hier in de gaten voor je!

Hi @Tommie van Odido , wanneer gaat de poortmove plaatsvinden? Als we 2023 kunnen afsluiten met een goed werkende glasvezel verbinding ben ik een happy camper en jij van me af. Goede deal toch?! 😁

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tyson, ik heb bericht terug.

We hebben nog een laatste hoop, KPN NetwerkNL heeft een poortmove geadviseerd. Na het weekend wordt dit besproken met de Back Office op welk termijn we dit kunnen realiseren.

Hey @tyson, ik heb mijn collega aan de mouw getrokken voor de escalatie! 

Dank @Tommie van Odido

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tyson, ik heb mijn collega aan de mouw getrokken voor de escalatie! 

@Tommie van Odido Goedemorgen, hierbij trek ik nogmaals aan de bel. Graag je collega aan de mauw trekken voor escalatie. Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tyson, dit euvel is besproken in een meeting met KPN NetwerkNL. De desbetreffende collega is tot 21 november met vakantie. Ik kan dan het net ophalen hierover. Hopelijk heb ik dan wat meer informatie. Ik heb ook direct gekeken of ik iets kan zien op twee en drie juli, echter zie ik hier niks over terug in mijn systeem. Dit betekent niet dat er niks gebeurd kan zijn. Wil je rond 21 november opnieuw aan de bel trekken? Dan kan ik mijn collega aan de mouw trekken voor de escalatie!

Reputatie 7
Badge +16

@tyson Bedankt voor de aanvulling! Ik wacht graag de reactie van Tommie af, hij is er morgen weer. Anders gaan we in elkaars vaarwater zitten en dat is voor jou niet heel handig. Morgen meer!

Ik zag dat tijdens het kopieren een stukje tekst ontbrak. Hierbij nogmaals mijn reactie:

 

De snelheden ga ik zeker ook nog bekabeld meten plus de Activity monitor screenshots en IP con + CP
Maar aangezien de waardes nooit boven de 300-400Mbps gekomen zijn gekomen in het verleden (bekabeld en wifi) vond ik de meting een zeer positieve verrassing!

Uiteraard is je reactie 'bot' te noemen aangezien ik al zo lang met dit probleem zit en jullie tientallen metingen van mij, Guidion en KPN inmiddels ontvangen hebben over de afgelopen 1,5+ jaar. 
De resultaten werden door Guidion en KPN geconstateerd en doorgestuurd naar jullie technisch team. Ik ga er dus ook van uit dat ze allemaal zichtbaar zijn in jullie systeem?! Dus een link naar een handleiding hoe ik moet testen voelt dan ook extra als 'ik wordt niet serieus genomen' met mijn probleem (1/3e van de beloofde download snelheid). 

Dus nogmaals mijn specifieke vragen: 

1. Tommie gaaf aan opnieuw een uitvraag te willen doen, aangezien hij de eerste escalatie (7 weken geleden) nergens in het systeem terug kon vinden.
Is dit inmiddels gebeurd en wat was de reactie van het technische team?

2. Zijn er tussen 2 en 3 Juli op afstand wat tests / tweaks uitgevoerd aangezien er een flinke peak te zien was die ik in al de tijd nog nooit mee heb gemaakt. 
Kunnen jullie eventueel achterhalen of KPN bezig is geweest en weten jullie misschien wat er precies gebeurde? 
Alvast bedankt. De aanvullende info zou ik nog naar internet.service@odido.nl sturen op het moment dat de snelheid weer omhoog gaat (ik zit nu weer een aantal dagen op 250-300 mbps).

@Jason van Odido  @Tommie van Odido 


De snelheden ga ik zeker ook nog bekabeld meten plus de Activity monitor screenshots en IP con + CP
Maar aangezien de waardes nooit boven de 300-400Mbps gekomen zijn gekomen in het verleden (bekabeld en wifi) vond ik de meting een zeer positieve verrassing!

Uiteraard is je reactie 'bot' te noemen aangezien ik al zo lang met dit probleem zit en jullie tientallen metingen van mij, Guidion en KPN inmiddels ontvangen hebben over de afgelopen 1,5+ jaar. 
De resultaten werden door Guidion en KPN geconstateerd en doorgestuurd naar jullie technisch team. Ik ga er dus ook van uit dat ze allemaal zichtbaar zijn in jullie systeem?! Dus een link naar een handleiding hoe ik moet testen voelt dan ook extra als 'ik wordt niet serieus genomen' met mijn probleem (1/3e van de beloofde download snelheid). Dus daar hrste verzoek (6 weken geleden) de bevestiging hiervan helemaal niet terug zag in het systeem.
Hij heeft daarna nogmaals uitvraag gedaan. Daar ging mijn vraag juist over. Is deze inmiddels al gedaan?

2. Zijn er tussen 2 en 3 Juli op afstand wat tests / tweaks uitgevoerd aangezien er een flinke peak te zien was die ik in al de tijd nog nooit mee heb gemaakt. 

Kunnen jullie eventueel achterhalen of KPN bezig is geweest en weten jullie misschien wat er precies gebeurde? 

Alvast bedankt. De aanvullende info zou ik nog naar internet.service@odido.nl sturen op het moment dat de snelheid weer omhoog gaat (ik zit nu weer een aantal dagen op 250-300 mbps).

Reputatie 7
Badge +16

@tyson Wat zijn je gemeten snelheden bekabeld op een pc of laptop? Ik wil geen boeman zijn in dit verhaal want ik zie dat het al langer speelt, maar met speedtests die op Wifi zijn uitgevoerd op een smartphone, kunnen we vrij weinig - sorry dat ik het zo bot stel. Voer graag onderstaande stappen door, dan kan ik je beter helpen met het probleem:

Microsoft Word - handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf.docx (odido.nl) en voor Mac Microsoft Word - handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.docx (odido.nl)

Goedemorgen @Tommie van Odido , alweer bijna drie weken verder en geen reactie mogen ontvangen. Wat is de stand van zaken? Hier nog steeds gemiddeld 250 mbps downloaad en 700-900 mbps upload (!). Echter tussen 2 en 3 november ging de download snelheid ineens flink omhoog: tussen 700 en 900 mbps download om vervolgens weer terug te vallen naar 250mbs. Ik weet niet of er op afstand wat tests werden uitgevoerd maar er was iig een flinke peak. Kunnen jullie dmv deze info achterhalen wat er precies gebeurde? 

 

Reageer