Beantwoord

Halve downloadsnelheid (500Mbit) tov uploadsnelheid (940Mbit)



Toon eerste reactie

228 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @florisVries, ik heb dit direct doorgezet naar de technische afdeling! Ik vind namelijk geen communicatie tussen onze technische dienst en KPN. Dit was wel nodig volgens de laatste monteur van Guidion. Zij zullen dan ook zo snel mogelijk contact met je opnemen! Groetjes, Ishana

Reputatie 1

@Tommie  @tyson 

Het relaas… vanmorgen zou iemand van Guidion langs konen, kwam dus niet. Guidion gebeld weten van niets kijken het na en bellen terug , nee dus, teruggebeld nee het was niet iemand van Guidion, moest provider maar bellen. T-mobilethuis gebeld, nee staat niets in, geen actie, maar backoffice kan afspraak gemaakt hebben met KPN, dus moet ik KPN maar bellen, nummer gekregen en gebeld, nee bij hun is geen storing en ze weten van niets. Onderhand wel een paar uur aan de lijnen gehangen maar niets opgeschoten niemand weet ergens van🙈🤬Gelukkig stond nummer van monteur die mij maandag gebeld had nog in mijn telefoon. Sorry helemaal vergeten, maar hij was in de buurt, zou langs de patch kast rijden kabel vervangen en dan bij mij. Geen verbetering (slechter zelfs) modem weer vervangen, andere kastjes weer vervangen… nog slechter, dus nee het moet ondergronds zitten of ergens anders, maar KPN is al eens langs geweest en lijn was goed toch??? Ja nee moet daar toch ergens zitten, geloof er niets van… dus nu maar weer wachten op een volgende zet… al met al weer een dag niks en ja het zit niet bij mij thuis…wat we meer dan een jaar geleden ook al wisten… en dus nu????

ik wordt er heel erg moe van…

Reputatie 7
Badge +14

Klopt, maar je hebt tot 31 maart 2024. Om een aanpassing te maken. Dus 8 maanden om een email aan te passen. 

Reputatie 1

@eric 

dat klopt wel maar als je providervast bent verwacht je dit niet, je wordt nu gedwongen en dag vindt ik op zijn zachts gezegd niet netjes

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @florisVries , 

Het is inderdaad werk, maar neem dan ook gelijk een provider onafhankelijk adres. Dan hoef je dit daarna nooit meer te doen. Bij voorkeur een eigen domeinnaam! 

Reputatie 1

@Tommie @tyson 

ook wel weer fraai, zijn we al anderhalf jaar bezig om de snelheid goed te krijgen gaan ze nu ook nog eens vertellen dat ze stoppen met de mailserver. Ik denk dat we maar massal t-mobilethuis moeten opzeggen, wat verschrikkelijk slecht!!🤬👎niet waarom maar gewoon we stoppen ermee en u wordt bedankt, pens vol werk om iedereen die die mailadressen gebruikt te waarschuwen, maar reken er maar niet op dat dat straks scheelt in de kosten. Ik ben hevig teleurgesteld. 

Reputatie 1

@tyson @Tommie 

ik laat het jullie zsm weten😁

@Tommie @tyson 

Guidion komt nu vrijdag weer bij mij langs, ze geven aan iemand te sturen met meer kennis die in de schakelkast wat kan aanpassen, ik ben benieuwd 🤨 

groet

Floris

 

Stuur m maar meteen door naar mij, @florisVries! 😁 Ik duim dat dit de oplossing wordt voor jou!

Reputatie 1

@Tommie @tyson 

Guidion komt nu vrijdag weer bij mij langs, ze geven aan iemand te sturen met meer kennis die in de schakelkast wat kan aanpassen, ik ben benieuwd 🤨 

groet

Floris

 

@tyson ik zie dat Guidion opnieuw voor je is aangestuurd!


@Tommie ik heb niets meer gehoord van Guidion. Case nummer staat in de PM die ik je gestuurd heb. Binnen drie dagen wilde T-Mobile een update sturen..maar helaas weer helemaal niets.

Reputatie 1

@Tommie 

@Dolphin @tyson 

jammer, hopelijk wordt het snel opgepakt. De nan van Guidion gaf nog aan dat ik op een ander netwerk zou kunnen?

groet

Floris

Reputatie 7
Badge +9

@tyson ik zie dat Guidion opnieuw voor je is aangestuurd!

 

@florisVries er is nog geen gevolg geweest na het bezoek van Guidion, hier gaan we direct achteraan!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @tyson, ik zag je privébericht voorbij komen. Op dit moment is kan ik hier geen update van inzien omdat het doorgezet is. @florisVries dit geldt ook voor jou. Als het goed is is het naar KPN NetwerkNL doorgezet. Ik heb alleen geen toegang tot de systemen van KPN NetwerkNL.

 

Wel heb ik wederom een update gevraagd, zodra ik hier antwoord op heb, ik hoop vanmiddag, zal ik dit aan jullie laten weten!

Reputatie 1

Hallo @Tommie 

nog nieuws van het front??

 

groet Floris

Reputatie 7
Badge +9

@florisVries dankje voor de terugkoppeling. Ik heb alle cases doorgezet naar de specialist die dit vanaf het begin opgepakt heeft. Hopelijk komen we nu eindelijk dichter bij de eindstreep. Ik houd jullie op de hoogte zodra ik nieuws heb!

Reputatie 1

@Tommie @Dolphin @tyson 

En ja het was weer zover, na een onverwachtse uitnodiging voor een bezoek, stond afgelopen vrijdag 16/6 mijn grote vriend van Guidion weer voor de zoveelste keer, hoofdschuddend voor mijn deur. Inderdaad alles bij mij staat goed en na het nog maar een vervangen van het glasvezelkastje weer tot dezelfde conclusie komend, niets veranderd en hier ligt het niet, ze moeten jou op een ander netwerk zetten(naam ben ik kwijt). 
 

T-mobilethuis kan nu wel vaker Guidion sturen maar het probleem ligt mijn inziens elders. Mij een overzetten naar een andere server? Netwerkgroep?

Reputatie 7
Badge +9

@florisVries, @Dolphin, @tyson en @Gurlerkaratas, bedankt voor alle screenshots!

Ik heb dit allemaal doorgezet naar mijn collega van de technische dienst die het hele incident heeft bijgewoond. Hij is op dit moment op vakantie, volgende week is hij terug. Ik verwacht dan direct een terugkoppeling van hem. Ook heb het bericht van @EdwinBrokx doorgestuurd. Hopelijk kan dit behulpzaam zijn voor de fix. Ik houd jullie hiervan op de hoogte! 

Reputatie 1

@Jason @tyson 

hierbij mijn testen, de enige goede verbinding is de eigen t-mobile server, daarna gaat het fout

 

Hoi Jason, hierbij de screenshots

 

Reputatie 7
Badge +16

@EdwinBrokx Heel mooi dat het met die patchwisseling toch verholpen is. Ik zal de techneuten aansporen om dit ook bij de rest te laten onderzoeken! 

@florisVries en @tyson Het lijkt erop, in de lijnmeting althans, of jullie van netwerkpoort veranderd zijn. Misschien heeft netbeheer op afstand één en ander aangepast en zien we dat nu pas terug. Kunnen jullie nog eens een tweetal speedtests plakken in dit topic? Ik wil checken hoe zich dit verhoudt ten overstaande van de eerdere metingen. Alvast bedankt - wederom!

@Tommie kan je nog kort reageren ?

Reputatie 1

@EdwinBrokx 

@Tommie 

goed om te horen, misschien hier ook nog wat nieuwe kabeltjes proberen??

Ik hou me aanbevolen :)

top dat het bij jou nu wel opgelost is!

@Tommie kan je voor mij svp ook een afspraak inplannen met de bovengenoemde informatie voor de monteur? 

@florisVries @Tommie @Dolphin . Zojuist stond er totaal onverwacht een monteur aan de deur om naar het probleem te kijken. Hij heeft bij mij in de meterkast alles vervangen om te testen. Het resultaat was nog hetzelfde. De monteur gaf ook aan, dat de snelheid niet geweldig was. Hij is naar de wijkcentrale vertrokken en na ongeveer een half uur was hij terug. De snelheid daar was wel in orde. Hij heeft het glasvezelkabeltje van de switch naar de patch van onze verbinding vervangen en daarmee is het probleem direct verholpen. Hij is dit netjes komen testen nog een keer en nu is de snelheid zoals je zou verwachten. De ping roundtrip is ook ineens stukken beter. Vuile kabel dus, of een begin van een breuk.

Ik ben er blij mee, vindt het alleen jammer dat ik in dit forum 10 maanden geleden al had geschreven dat een monteur deze acties zou moeten gaan doen. Dus ja… he.. Beetje jammer. Maar wellicht voor de andere klanten met soortgelijke issues. Monteur sturen met een stapel glasvezelkabeltjes ;-)

gr, Edwin

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor jullie meldingen en screenshots! Ik zet het door naar Tommie zodat hij het kan oppakken met de verantwoordelijken. 

Reageer