Beantwoord

Hoe kan ik de tijd veranderen op draytek vigor 2132F modem?



Toon eerste reactie

178 reacties

Reputatie 5

Soms wil je gewoon gezien worden, bedankt :blush:

Reputatie 7
Badge +16

@k.eenschoten Excuses voor mijn eerdere, onterechte statement aangaande de monteursafspraak: ik was eventjes in de war met het vervangen van een Huawei voor de Zyxel → bij een Draytek naar Zyxel + converter swap wordt altijd een monteur meegestuurd. Dit omdat de converter door een gecertificeerde technicus aangesloten dient te worden. De apparatuur is namelijk onder andere zeer fragiel. 

Ik zal het statement aanpassen, nogmaals excuses! 

Je kunt vanaf vandaag een datum inplannen middels de afspraaktool! 😄

Reputatie 7
Badge +5

Hallo Jason,

The servers security certicate is not yet valid Je probeert www.nporadio.nl te bereiken. Maar de server herft een certificaat gepresenteerd dat nog niet geldig is. Er is geen informatie beschikbaar om te bepalen of dat certificaat betrouwbaar is. Chromium kan niet volledig garanderen dat je communiceert met nporadio1.nl en niet met een aanvaller. De klok staat nu wel goed.

Ik hoop dat je me weer kunt helpen.

Gr. Harry


Er is ergens een probleen met Let's Encrypt certificaten, heeft het daarmee te maken?

https://tweakers.net/nieuws/187618/storing-door-verlopen-lets-encrypt-certificaat-treft-miljoenen-gebruikers.html

Nee, zojuist getest en dat blijkt niet het geval :flushed:

Reputatie 2

@Jason Goed nieuws en slecht nieuws.

Het goede nieuws is dat mijn DrayTek ineens weer de juiste tijd aangeeft. Ik weet niet of T-Mobile dit weekend iets heeft gefixt, of dat het op de één of andere manier spontaan gebeurd is. Maar feit is dat de juiste datum en tijd wordt weergegeven.

Slechte nieuws is dat dat helaas mijn bug met de LG servers niet heeft opgelost. LG content store doet het nog steeds niet. Lag dus misschien toch niet (alleen) aan een foutieve datum/tijd instelling op het modem. :-(

 

Reputatie 7
Badge +16

@wim_brouwer Bedankt voor je update! Heb jij zelf iets veranderd in de instellingen toevallig, of staat de tijd (bijna) weer goed vanuit zichzelf? Nu nog de datum goed krijgen en dan zijn we er!

@wim_brouwer en @mishavanhaaren Dankzij jullie meldingen kunnen onze specialisten het onderzoeken. Hoe lang dit precies gaat duren, kan ik niet aangeven omdat er nog geen oplossing gevonden is. Zodra die er wel is, zullen wij dit bekend maken in dit topic. 

 

 

Reputatie 7

Dag allemaal!

 

We hebben een aanpassing gedaan, zodat de datum/tijd automatisch bij alle Draytek modems correct staat. Er is een kans dat hiermee ook de LG store weer volledig beschikbaar is. Zouden jullie dit willen controleren?

 

@Bram058 Gisteren is jouw datum/tijd nog handmatig aangepast. Het zou na deze aanpassing niet opnieuw meer fout mogen gaan. 

Reputatie 7
Badge +6

@k.eenschoten Als je de netwerknaam (SSID) en wachtwoord van de Draytek nooit hebt aangepast, staan die op de sticker. De SSID is dan VFNL-XXXXXX en het wachtwoord is een reeks van 13 hoofdletters en cijfers. Nadat de monteur de nieuwe Zyxel heeft aangesloten, kun je inloggen via de link die @Jason gisteren gaf. De nieuwe SSID (TMNL-XXXXXX) vervang je dan door de oude en hetzelfde doe je met het wachtwoord. Daarna zouden alle apparaten verbinding moeten maken met de nieuwe router.

Reputatie 7

Hi @Hub65 en @reply2gmittal, I've just asked for your date/time to be restored!

 

Aan @Youridgn , @marcel.krikke @Bram058 @JeroenGroenouwe en @reply2gmittal wil ik vragen om vandaag nog eens te testen in de LG store. Vanochtend hebben we een aanpassing gedaan en ik hoop dat het hiermee voor dit issue ook opgelost is. Willen jullie kijken of de store weer kan verbinden?

Reputatie 2

Hi @Hub65 en @reply2gmittal, I've just asked for your date/time to be restored!

 

Aan @Youridgn , @marcel.krikke @Bram058 @JeroenGroenouwe en @reply2gmittal wil ik vragen om vandaag nog eens te testen in de LG store. Vanochtend hebben we een aanpassing gedaan en ik hoop dat het hiermee voor dit issue ook opgelost is. Willen jullie kijken of de store weer kan verbinden?

Thanks @Sander 

i just checked by putting the DNS via dreytek router and unfortunately it is not working for me. 

Reputatie 6

Hoi @wim_brouwer en @mishavanhaaren, onze specialisten zitten hier bovenop, er wordt onderzoek gedaan naar de oorzaak én de oplossing wordt gezocht. Zodra er een update is, volgt deze in dit topic!

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb het Draytek-modem aangesloten en inderdaad, de server is weer bereikbaar en de tijd wordt opgehaald! Nu ben ik natuurlijk wel benieuwd wat de oorzaak was en of mijn diagnose klopte ;-). Helaas kan ik niet testen of dit ook het probleem met de LG tv's oplost; de mijne is nog uit het tijdperk van vóór de smart-tv's :blush:.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @TMTV, bedankt dat je het probleem hebt gereproduceerd en dat je de boosdoener (potentiële boosdoener dan) met ons deelt, top! 😁

Ik heb jouw feedback doorgegeven aan onze specialisten. Hopelijk leidt dit tot een fix!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @k.eenschoten, bedankt voor het melden en sorry dat de tijd en datum verkeerd staan. Ik heb onze specialisten aan de mouw getrokken om dit deze week nog voor je te herstellen. Het kan zijn dat er door drukte ietwat uitloop is, maar het zal worden hersteld. 

Reputatie 4

Ik heb het Draytek-modem aangesloten en inderdaad, de server is weer bereikbaar en de tijd wordt opgehaald! Nu ben ik natuurlijk wel benieuwd wat de oorzaak was en of mijn diagnose klopte 😉. Helaas kan ik niet testen of dit ook het probleem met de LG tv's oplost; de mijne is nog uit het tijdperk van vóór de smart-tv's :blush:.

 

Het zal wel iets te maken hebben met dat de Draytek EOL is en ze bij T-mobile software op de server die in verbinding staat met het modem hebben verwijderd lol zonder na te denken dat er dan dingen niet meer werken en nu moeten ze dit weer werkend maken deze problemen spelen niet bij het Zyxel modem.

Hoe het technisch precies in elkaar zit weer ik niet maar dit is mijn theorie.

Reputatie 4

Hallo,

Kan het kloppen dat ik nog niks heb terug gehoord.

gr Harry 

Reputatie 7

Hi @Hub65 De laatste update van mijn collega Sander was de 15de, dus vorige week (op pagina 4). We zijn nog steeds bezig met het probleem met de LG store en zodra er meer duidelijk plaatsen we hier direct een update!

Werkt bij mij niet helaas...... 

Maar toch, dit is een workaround, T-Mobile krijgt morgen een pittig gesprek. 

May be need to restart the tv by plugging out and in. 

My mistake, forgot.... it's working :-)

@JeroenGroenouwe Jouw tip ook maar ff uitgevoerd ;-)

Maar nogmaals, het is stil aan de overkant T-Mobile? 

Reputatie 4

Hallo Jason,

Maar je had evt ook nog een andere oplossing zei je gisteren, en ik had je gevraagd welke? Maar die heb je denk gemist?

Ik hoor wel van je

Gr Harry

I

Reputatie 4

Hoi @Jason , ik heb mijn oude Draytek afgestoft en aangesloten om te kijken of dit probleem zich hier ook voordoet, en inderdaad, de mijne blijft ook in het jaar 2000 hangen. Ik ben er even ingedoken en het probleem lijkt te zijn dat de NTP-server (tijdserver, 10.12.0.20) niet reageert. Ik vermoed dat er iets niet goed staat in de instellingen van die server of de route ernaartoe. Hopelijk kunnen de techneuten hier iets mee!


Al Iets bekend over die NTP-server, die niet reageert? Ik heb heel veel vertrouwen in hetgeen TMTV heeft ontdekt. Het moet toch mogelijk zijn om dit heeeeel snel supersnel te verifiëren en de klanten die met problemen zitten ervan op de hoogte te brengen wat de situatie is?

Jullie kunnen toch bekend maken dat het inderdaad aan die time server ligt? Evenzo goed kunnen jullie zeggen: ja, het ligt aan die server maar weten nog niet hoe het op te lossen? Of: wij zijn er nog niet uit waar het exact aan ligt. Ik vind het heel erg jammer dat jullie je altijd beperken tot: we zoeken het uit en zullen jullie laten weten als er een update is. Daar zitten wij  niet op te achten. Concreet moeten jullie zijn. Als jullie momenteel ECHT niet weten hoe het opgelost kan worden en wanneer, is ook een antwoord. Maar geef aan welke routes jullie volgen om het probleem op te lossen.

Reputatie 3

Inderdaad is het wel stil aan de zijde van T-Mobile. Dat valt me wel een beetje tegen.

 

T-Mobile gisteravond aan de telefoon gehad. die dame kan maar … zoveel… 

Die Sander en Jason kende zij en die zijn van de backoffice en moeten volgens haar veel meer kunnen dan de mensen die je aan de telefoon krijgt.

Ik heb alles doorgegeven inclusief deze thread en een andere waar ik ook hetzelfde heb aangegeven. zij zou het in ieder geval bij hem (Jason) op het borde leggen.

Daarnaast heb ik zelf een prive bericht gestuurd naar Jason met het verhaal en mijn uitkomsten. Met de opmerking dat hij maar eens moet kijken of 1 van die schermen op kantoor niet een LG TV is en hij het zo heel makkelijk kan uittesten. Dan een netwerksniffer (stukje software die alles wat op het netwerk gebeurd registreerd) aanzet om te kijken wat er nu fout gaat. 

En nu maar afwachten of ze de problemen daadwerkelijk op de achtergrond aan het oplossen zijn.

Reputatie 7
Badge +6

Het zal wel iets te maken hebben met dat de Draytek EOL is en ze bij T-mobile software op de server die in verbinding staat met het modem hebben verwijderd lol zonder na te denken dat er dan dingen niet meer werken en nu moeten ze dit weer werkend maken deze problemen spelen niet bij het Zyxel modem.

Hoe het technisch precies in elkaar zit weer ik niet maar dit is mijn theorie.

De Draytek (die inderdaad rijp is voor het museum) maakt gebruik van een lokale tijdserver van T-Mobile, terwijl de Huawei en Zyxel pool.ntp.org gebruiken. Vandaar dat die er geen last van hadden. Wat de reden is dat de server van T-Mobile onbereikbaar was, is mij ook niet verteld, maar ze zullen er toch niet per ongeluk de stekker uit getrokken hebben? 

Reputatie 4

Dag allen,

 

We zijn deze thread niet vergeten! Verre van dat! Wel had ik eerder kunnen melden dat we die tijd hadden aangepast. Die is afgelopen maandag aangepast voor de meesten die het hier in dit topic (en elders op de Community) gemeld hebben. Dan zijn er nog een paar punten die ik moet benoemen.

 

 

  • @RyanK@Erwin05 ik heb voor jullie een opdracht uitgezet dat tijd handmatig aan te passen. Ik verwacht dat deze morgen (donderdag 26-11) in de loop van dag afgerond worden. 

 

 

Ik begrijp jou zin niet helemaal goed "dat tijd handmatig aan te passen"????

Moet ik iets in het modem aanpassen om het werkend te krijgen of passen jullie iets aan om het weer juist te laten werken?

Het werkt n.l. nog steeds niet. :joy:

Reputatie 1

beste tmobile,

Het is al een x aangepast. Maar de modem geeft aan dat het 5jan 2000 is.

Gevolg is dat ik niet via de tv gemist iets kan terug kjiken.. ik kan dingen bekijken uit 2019 / 2020
das volgens mij niet de bedoeling. de rest werkt prima.

Ook geeft me NAS foutmeldingen waardoor ie niet optimaal werkt.

ik heb een draytek vigor 2132.  Die ik al heb sinds ik bij jullie klant ben.
Kom ik in aanmerking voor een nieuwe modem of moet ik eerst uit elkaar vallen XD

gr.kim

Reputatie 2

Goedemorgen,

Via wat troubelshooting hier terecht gekomen, goed om te zien dat het probleem onderkend is en dat er aan wordt gewerkt! 

Zelf heb ik exact dezelfde issues van @marcel.krikke i.c.m. mijn LG OLED. Enige verschil is dat de tijd op de Draytek nog ingesteld staat op zomertijd i.p.v. het jaar 2000. Hierdoor is de LG store niet bereikbaar.

 

Hoop dat er snel een oplossing komt!

Mvg, Ryan

I have the same problem with my LG Oled. You tube app is also not working. 

Reputatie 4

Okay, het ene probleem is opgelost n.l. de date / time sync van de Draytek. Zelf heb ik ook kunnen constateren dat de datum / tijd van de Draytek synchroon is met de actuele real life tijd.

Blijft over dat de Datum / Tijd van de LG TV NIET geactualiseerd KAN worden ondanks dat de Draytek Router sinds ca. 24 uur WEL datum / tijd synchroon loopt.

En zolang dit laatste NIET lukt, kunnen T-Mobile klanten die over een LG TV beschikken NIET Youtube filmpjes bekijken, geen Netflix films,  en wellicht OOK geen andere streamingdiensten waarop men is geabonneerd..

Hoeveel T-Mobile gebruikers het betreffen, kan alleen maar geraden worden. Hoogstwaarschijnlijk realiseren vele duizenden T-Mobile abonnees (nog) niet dat zij ook getroffen zijn door dit probleem.

Een reset van de TV biedt, zo is inmiddels bewezen, geen soelaas, zo heeft @reply2gmittal en @x187 laten weten. Ook uit nieuwe contacten met LG blijkt dat de bal bij T-Mobile ligt om dit probleem op te lossen.

Deze hele kwestie is al 30 dagen aan de gang. T-Mobile doet allemaal hoopvolle beloften dat het de aandacht heeft bij de afdelingen die het probleem ZOUDEN MOETEN oplossen.

Ik vind het stuitend dat @Jason en @Sander nu schitteren door afwezigheid met hun support rol die ze moeten vervullen (ze zijn toch in loondienst van T-Mobile?). Mijn suggestie: ga eens in overleg met jullie hoofd van dienst dat jullie veel minder gebruik willen maken van de voorgeschreven scripts. En dat jullie direct toegang krijgen tot personeel van de IT-afdeling die ECHT belast is met het oplossen van dergelijke problemen. Laat ons CONCREET weten wat er gedaan wordt binnen welke termijn. Vraag aan jullie Hoofd van Dienst om meer bevoegdheden en vooral ook de bevoegdheid om met de vuist op tafel te slaan bij de IT-Dienst.

Laatste vraag: Aan de slag in een meeting met jullie baas, en het Hoofd van de IT-afdeling om de Date/Time synchronisatie van de LG TV met jullie netwerk weer mogelijk te maken. Als jullie geen inzicht geven over het hoe en wanneer, zijn jullie geen knip voor de neus waard.

Reageer